Porównanie klasy SUV
- mbawilk
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2012-03-14, 09:47
- Imię: Roman
- VOLVO: S40
- Silnik: benzyna
- KW/KM/NM: 107/145
- Rok: 2012
- Był na spocie: 10
- Przebieg: 34500
- Lokalizacja: Police
- Status: Offline
Porównanie klasy SUV
myślę że artykuł nie oddaje wszystkiego http://www.auto-swiat.pl/testy/porownan ... -v6/czvj5w" onclick="window.open(this.href);return false;
EUCO Europejskie Centrum Odszkodowań
Odszkodowania Powypadkowe, Bezpłatne Informacje
Bez opłat wstępnych, samochód zastępczy
kontakt: brzezinskadiana@gmail.com
tel. 695 396 117
Kliknij
Odszkodowania Powypadkowe, Bezpłatne Informacje
Bez opłat wstępnych, samochód zastępczy
kontakt: brzezinskadiana@gmail.com
tel. 695 396 117
Kliknij
- Kaban
- VOLVO
- Posty: 2326
- Rejestracja: 2011-12-31, 21:37
- Imię: Konrad
- VOLVO: 9-5
- Silnik: B235R
- KW/KM/NM: 230
- Rok: 2001
- Był na spocie: 42
- Średnie spalanie: 8,5-14
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: WPR
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
Mialem okazje jakies 3tyg temu spedzic dzien z xc90 i q7. Napisze cos w wolnej chwili. Nie takie Volvo perfekcyjne jakby moglo sie wydawac.
Wysłane z telefonu.
Wysłane z telefonu.
Forumowy Od-radzacz
- duss
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-07-23, 14:33
- Imię: Dan
- VOLVO: XC90
- Silnik: B5
- Rok: 2020
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 5000
- Lokalizacja: SK
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
to Czekamy na opinie z jazdy...dla mnie niestety Q7 jest za droga - chcial bagaznik ma mega fajny).
- Kaban
- VOLVO
- Posty: 2326
- Rejestracja: 2011-12-31, 21:37
- Imię: Konrad
- VOLVO: 9-5
- Silnik: B235R
- KW/KM/NM: 230
- Rok: 2001
- Był na spocie: 42
- Średnie spalanie: 8,5-14
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: WPR
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
Więc tak:
XC90 było w wersji T6 Inscription + pakiet City cośtam z progami i alu osłoną wydechów ala dyfuzor - polecam, dużo lepiej się wsiada niż do wersji bez progu!
W każdym razie Volvo jeździłem przez większość dnia a Q7 jedynie kilkadziesiąt minut Jednak nie oznacza to, że XC90 jest lepszym autem... Volvo jest po prostu 'wystarczająco' dobre.
Audio jest wyśmienite. Jedynie brakuje czasem, żeby mocniej trąciło nogawką, ale takie rzeczy to już tylko na konkursach. Zawieszenie, pneumatyczne, nastawione na komfort. Mimo zmian trybów jazdy nie odczułem, żeby coś się utwardzało. Auto płuży przodem niemiłosiernie, wybieranie nierówności jest w porządku, chociaż Q7 robi to znacznie lepiej. Znacznie... Wyciszenie również jest na wyższym poziomie. Fotele - to był zawsze argument żeby kupić Volvo. Chociaż w XC90 są b.dobre to Q7 ma lepsze. Spodziewałem się kanapowego fotelu, jak to zawsze było u Szwedów. Po prostu takie preferuję. Twarde fotele zawsze miały niemieckie auta a tu zonk. Audi ma bardziej komfortowe fotele. Oprócz tego mają opcję przytrzymywania w zakręcach (pompowane boczki). Siedzisko w xc przy złożonym podudziu jest zdecydowanie za krótkie. Dobrze, że jest wysuwane choć mimo, że mam 185cm wzrostu po wysunięciu podparcia na max jest optymalnie. Tylko optymalnie a przecież nie jestem najwyższy. Brakuje 'łamanych' oparć oraz regulacji przód-tył siedziska względem oparcia. Wetylacja już na 2 z 3 biegów jest głośna. Sterowanie ekranem jest intuicyjne, nie wiem czemu się do niego przyczepili. Kilkanaście minut i operowałem wszystkim w czasie jazdy bez szukania czegokolwiek. Co ciekawe obawiałem się widoczności w pełnym słońcu jednak nigdy nie miałem z tym problemów, ani z zegarami tft ani wyświetlaczem głównym. Oczywiście zostają tłuste paluchy i trzeba co jakiś czas przecierać ekran. Systemy bezpieczeństwa nie są natrętne. W XC60 często nie wiedziałem 'czego on znów chce' a tu są delikatne sugestie powiedziałbym ze strony auta, że coś robisz nie tak. Dwa razy auto zahamowało niespodziewanie myśląc, że nie widzę przeszkody przed sobą np dojeżdżając do innego auta na czerwonym świetle. Szkoda, że Lane Assist nie rozpoznaje podwójnej ciągłej. Przecież to większy problem, kiedy zjedziemy przez podwójną ciągłą na czołówkę niż na sąsiedni, lewy pas na autostradzie. Polecam dokupić pełny pakiet kamer do parkowania. Widoczność jest gorsza niż w poprzedniku. Miejsca wszędzie jest sporo. Dodatkowo Audi miało el. rozstawiany 3ci rząd siedzeń a Volvo manualnie. Ale nie wiem czy to taki minus, chociaż w tej klasie...
Sporą wadą wg mnie były tryby jazdy. Na Dynamic reakcja na gaz jest zbyt nerwowa, przesadnie nerwowa. Tym autem nie da się jeździć szybko ze względu na nastawy zawieszenia. Na Comforcie znów gaz jest zbyt ospały i powiedziałbym, że to wręcz niebezpieczne tak włączać się do ruchu. Zapomniałem przetestować trybu Eco, ale Individual nie rozwiązał problemu. Zjechaliśmy również nieco z asfaltu. Niestety, Quattro to to nie jest i Audi podjechało po trawie po wzniesieniu, Volvo sobie nie poradziło i szukało przyczepności.
I te drobiazgi na które zwrócił uwagę Zachar na YT: manualnie regulowana kierownica - szukałem tego dłuższą chwilę ) i brak opcji domykania drzwi. Jeśli chodzi o pokrętło od głośności to faktycznie, kręci się dość swobodnie, jak w tanim aucie. Podobnie przełącznik Engine Start-Stop mógłby pracować z miękkim oporem a dość tandetnie klika. Nie ma też możliwości ładowania telefonu bezprzewodowo - szkoda. Oraz rączki w słupkach, na górze, są plastikowe - ok, ale mogłyby być obszyte choć kawałkiem skóry. Po prostu nie pasują do reszty pięknie wykończonego wnętrza Mam też nadzieję, że jest opcja obszycia deski JASNĄ skórą.
W każdym razie i tak kupiłbym XC90 ze względu na styl. Właściwie ciągle narzekam na Volvo a dalej je kupuję
XC90 było w wersji T6 Inscription + pakiet City cośtam z progami i alu osłoną wydechów ala dyfuzor - polecam, dużo lepiej się wsiada niż do wersji bez progu!
W każdym razie Volvo jeździłem przez większość dnia a Q7 jedynie kilkadziesiąt minut Jednak nie oznacza to, że XC90 jest lepszym autem... Volvo jest po prostu 'wystarczająco' dobre.
Audio jest wyśmienite. Jedynie brakuje czasem, żeby mocniej trąciło nogawką, ale takie rzeczy to już tylko na konkursach. Zawieszenie, pneumatyczne, nastawione na komfort. Mimo zmian trybów jazdy nie odczułem, żeby coś się utwardzało. Auto płuży przodem niemiłosiernie, wybieranie nierówności jest w porządku, chociaż Q7 robi to znacznie lepiej. Znacznie... Wyciszenie również jest na wyższym poziomie. Fotele - to był zawsze argument żeby kupić Volvo. Chociaż w XC90 są b.dobre to Q7 ma lepsze. Spodziewałem się kanapowego fotelu, jak to zawsze było u Szwedów. Po prostu takie preferuję. Twarde fotele zawsze miały niemieckie auta a tu zonk. Audi ma bardziej komfortowe fotele. Oprócz tego mają opcję przytrzymywania w zakręcach (pompowane boczki). Siedzisko w xc przy złożonym podudziu jest zdecydowanie za krótkie. Dobrze, że jest wysuwane choć mimo, że mam 185cm wzrostu po wysunięciu podparcia na max jest optymalnie. Tylko optymalnie a przecież nie jestem najwyższy. Brakuje 'łamanych' oparć oraz regulacji przód-tył siedziska względem oparcia. Wetylacja już na 2 z 3 biegów jest głośna. Sterowanie ekranem jest intuicyjne, nie wiem czemu się do niego przyczepili. Kilkanaście minut i operowałem wszystkim w czasie jazdy bez szukania czegokolwiek. Co ciekawe obawiałem się widoczności w pełnym słońcu jednak nigdy nie miałem z tym problemów, ani z zegarami tft ani wyświetlaczem głównym. Oczywiście zostają tłuste paluchy i trzeba co jakiś czas przecierać ekran. Systemy bezpieczeństwa nie są natrętne. W XC60 często nie wiedziałem 'czego on znów chce' a tu są delikatne sugestie powiedziałbym ze strony auta, że coś robisz nie tak. Dwa razy auto zahamowało niespodziewanie myśląc, że nie widzę przeszkody przed sobą np dojeżdżając do innego auta na czerwonym świetle. Szkoda, że Lane Assist nie rozpoznaje podwójnej ciągłej. Przecież to większy problem, kiedy zjedziemy przez podwójną ciągłą na czołówkę niż na sąsiedni, lewy pas na autostradzie. Polecam dokupić pełny pakiet kamer do parkowania. Widoczność jest gorsza niż w poprzedniku. Miejsca wszędzie jest sporo. Dodatkowo Audi miało el. rozstawiany 3ci rząd siedzeń a Volvo manualnie. Ale nie wiem czy to taki minus, chociaż w tej klasie...
Sporą wadą wg mnie były tryby jazdy. Na Dynamic reakcja na gaz jest zbyt nerwowa, przesadnie nerwowa. Tym autem nie da się jeździć szybko ze względu na nastawy zawieszenia. Na Comforcie znów gaz jest zbyt ospały i powiedziałbym, że to wręcz niebezpieczne tak włączać się do ruchu. Zapomniałem przetestować trybu Eco, ale Individual nie rozwiązał problemu. Zjechaliśmy również nieco z asfaltu. Niestety, Quattro to to nie jest i Audi podjechało po trawie po wzniesieniu, Volvo sobie nie poradziło i szukało przyczepności.
I te drobiazgi na które zwrócił uwagę Zachar na YT: manualnie regulowana kierownica - szukałem tego dłuższą chwilę ) i brak opcji domykania drzwi. Jeśli chodzi o pokrętło od głośności to faktycznie, kręci się dość swobodnie, jak w tanim aucie. Podobnie przełącznik Engine Start-Stop mógłby pracować z miękkim oporem a dość tandetnie klika. Nie ma też możliwości ładowania telefonu bezprzewodowo - szkoda. Oraz rączki w słupkach, na górze, są plastikowe - ok, ale mogłyby być obszyte choć kawałkiem skóry. Po prostu nie pasują do reszty pięknie wykończonego wnętrza Mam też nadzieję, że jest opcja obszycia deski JASNĄ skórą.
W każdym razie i tak kupiłbym XC90 ze względu na styl. Właściwie ciągle narzekam na Volvo a dalej je kupuję
Forumowy Od-radzacz
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
Jasna deska bedzie sie odbijac w przedniej szybie w pelnym sloncu. W XC90 jest chyba opcja regulacji szerokosci oparcia foteli czy masz na mysli dynamiczne dopompowywanie tej strony fotela ktora jest na zewnetrznej zakretu?
Testowales nowe Q7?
Naskrobane na Nexus 4
Testowales nowe Q7?
Naskrobane na Nexus 4
- Kaban
- VOLVO
- Posty: 2326
- Rejestracja: 2011-12-31, 21:37
- Imię: Konrad
- VOLVO: 9-5
- Silnik: B235R
- KW/KM/NM: 230
- Rok: 2001
- Był na spocie: 42
- Średnie spalanie: 8,5-14
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: WPR
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
Eee, mialem V70 z jasna deska i mamy s70 z czarna. To z czarna jest tragicznie chociaz logika podpowiada, ze powinno byc odwrotnie. Z tegorocznym q7 spedzilem raptem 30min. Starczylo, zeby sie przekonac o wyzszosci nad Volvo. To samo mnie spotkalo, kiedy bylem zadowolony ze swojego V70 i wsiadlem w e39. Jakiez wtedy bylo moje zdziwienie...
Dokladnie, chodzi o dociskanie boczka po zew. zakretu. Myslalem, ze to bajer ale serio pomaga nie wypasc z fotela!
Wysłane z telefonu.
Dokladnie, chodzi o dociskanie boczka po zew. zakretu. Myslalem, ze to bajer ale serio pomaga nie wypasc z fotela!
Wysłane z telefonu.
Forumowy Od-radzacz
-
- V
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-04-03, 18:39
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2001
- Lokalizacja: Mazowsze
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
Dwa testy które czytałem/oglądałem mówiły, że mimo komfortowego zawieszenia volvo prowadzi się bardzo dobrze nawet w trybie komfort. W jednym teście było porównane do BMW X5 więc aż tak źle chyba nie jest.
A co do tego testu AŚ to jak zwykle pod VW napisany i oceniany co widać po tabelce punktacji chociażby za wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
A co do tego testu AŚ to jak zwykle pod VW napisany i oceniany co widać po tabelce punktacji chociażby za wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
- Kaban
- VOLVO
- Posty: 2326
- Rejestracja: 2011-12-31, 21:37
- Imię: Konrad
- VOLVO: 9-5
- Silnik: B235R
- KW/KM/NM: 230
- Rok: 2001
- Był na spocie: 42
- Średnie spalanie: 8,5-14
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: WPR
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
Może i on się prowadzi dobrze jak na suva ale fizyki nie oszukamy, nie jezdzi jak sedan. Nikt nim sie wsciekal po torze nie bedzie. Na pewno jest przepasc pomiedzy nowym a starym. Stary prowadzil sie kiepsko. Autostrada go 'meczyla'.
Wysłane z telefonu.
Wysłane z telefonu.
Forumowy Od-radzacz
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
- Imię: PFdQ
- VOLVO: v40II
- Silnik: diesel
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,7
- Przebieg: 150000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Porównanie klasy SUV
Siedzialem w XC90 i uwazam, ze dodatkowe progi to nieporozumienie.
Przy moich 184cm wzrostu, haczylem nogawka o ten prog, wiec spodnie brudne w hej.
A w takim aucie jak XC90 nie jezdzi sie w szortach
Przy moich 184cm wzrostu, haczylem nogawka o ten prog, wiec spodnie brudne w hej.
A w takim aucie jak XC90 nie jezdzi sie w szortach
- benzedryna
- VO
- Posty: 205
- Rejestracja: 2014-09-27, 21:41
- Imię: Artur
- VOLVO: V70 III / XC60 2010
- Silnik: D5 2,4 / D5 2,4
- KW/KM/NM: 205 / 205
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
Jeździł ktoś hybrydą XC90?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- duss
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-07-23, 14:33
- Imię: Dan
- VOLVO: XC90
- Silnik: B5
- Rok: 2020
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 5000
- Lokalizacja: SK
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
1- ja jezdze w szortach.
2- hybryda pojezdzisz w 1Q 2016r.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
2- hybryda pojezdzisz w 1Q 2016r.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-04-03, 18:39
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2001
- Lokalizacja: Mazowsze
- Status: Offline
Re: Porównanie klasy SUV
Nowe porównanie
http://www.auto-swiat.pl/testy/starcie- ... ale/7hrjxm" onclick="window.open(this.href);return false;
Porównajcie sobie tabelkę punktową volvo z tego artykułu z tabelką z artykułu z 1 wpisu w tym temacie.
Rzekomo AŚ ma zawsze te same kryteria oceniania
-- 28 gru 2015, o 13:20 --
Zauważyłem coś ciekawego na filmikach Zachara na YT.
Chodzi mi o elastyczność silnika w Volvo xc90 D5 225km(4250rpm) 470 NM 1750-2500rpm, a audi q7 3.0tdi 272km(3250rmp) 600NM 1500-3000rmp
Volvo od 80-120 na 5 biegu ma 7sekund , a audi 7.9 sekundy
80-120 na 7 biegu volvo ma 12.6 , a audi 13.1
http://www.auto-swiat.pl/testy/starcie- ... ale/7hrjxm" onclick="window.open(this.href);return false;
Porównajcie sobie tabelkę punktową volvo z tego artykułu z tabelką z artykułu z 1 wpisu w tym temacie.
Rzekomo AŚ ma zawsze te same kryteria oceniania
-- 28 gru 2015, o 13:20 --
Zauważyłem coś ciekawego na filmikach Zachara na YT.
Chodzi mi o elastyczność silnika w Volvo xc90 D5 225km(4250rpm) 470 NM 1750-2500rpm, a audi q7 3.0tdi 272km(3250rmp) 600NM 1500-3000rmp
Volvo od 80-120 na 5 biegu ma 7sekund , a audi 7.9 sekundy
80-120 na 7 biegu volvo ma 12.6 , a audi 13.1