Crash test 200 km/h
- Sal
- VO
- Posty: 160
- Rejestracja: 2009-09-18, 22:02
- Imię: Robert
- VOLVO: V70 I
- Silnik: D5252T
- KW/KM/NM: 158/320
- Rok: 1999
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 525
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Filmik crash test przy 200 km/h
Od kilku dni przyglądam się temu filmikowi i nie rozumiem.
Podobno zderzają te auta przy 200 km/h. Nie ma żadnych urządzeń pomiarowych, brak dobrych zbliżeń i ujęć w zwolnionym tempie.
Ale i tak to co widać, jest dość przerażające.
Ustawiłem link od 17s. Widać, że to V70 już wcześniej uderzyło przodem w coś. Za chwilę najedzie na nie Omega. Patrząc na efekt końcowy, V70 zmieniło się w Smarta (odległość między osiami). Omega jakoś to przeżyła.
Volvo zniknęło, bo stało "przyparte do muru"?
https://youtu.be/47e-I1vgGaM?t=17s
W kolejnej części jest trochę lepiej to pokazane, choć wciąż niedosyt pozostaje.
https://youtu.be/47e-I1vgGaM?t=26s
Może ktoś znajdzie dokładniejszy film, opis itd.
Podobno zderzają te auta przy 200 km/h. Nie ma żadnych urządzeń pomiarowych, brak dobrych zbliżeń i ujęć w zwolnionym tempie.
Ale i tak to co widać, jest dość przerażające.
Ustawiłem link od 17s. Widać, że to V70 już wcześniej uderzyło przodem w coś. Za chwilę najedzie na nie Omega. Patrząc na efekt końcowy, V70 zmieniło się w Smarta (odległość między osiami). Omega jakoś to przeżyła.
Volvo zniknęło, bo stało "przyparte do muru"?
https://youtu.be/47e-I1vgGaM?t=17s
W kolejnej części jest trochę lepiej to pokazane, choć wciąż niedosyt pozostaje.
https://youtu.be/47e-I1vgGaM?t=26s
Może ktoś znajdzie dokładniejszy film, opis itd.
V70 TDI M56 1999
Transalp XL650V
było: 850 B5254 LPG AW42LE 1992
Transalp XL650V
było: 850 B5254 LPG AW42LE 1992
- Ernio
- VO
- Posty: 311
- Rejestracja: 2008-07-07, 17:53
- Imię: Ernest
- VOLVO: C70
- Silnik: 2.0T
- KW/KM/NM: 120/163/230
- Rok: 2000
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: XXl
- Przebieg: 284000
- Lokalizacja: Koszalin
- Status: Offline
- Kontakt:
Crash test 200 km/h
Fałka dostała w tył, gdzie jest w zasadzie tylko blacha i podwozie - omedze daje przewagę pęd i silnik. Niesamowite co zostaje z auta przy takim zderzeniu Filmik jest idealną przestrogą dla tych, którzy zatrzymują się na autostradach lub drogach ekspresowych w miejscach do tego nieprzeznaczonych czyt. pobocze
Ostatnio zmieniony 2015-08-26, 08:06 przez Ernio, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam welurowy fotel pasażera do S/V70
-
- VO
- Posty: 324
- Rejestracja: 2014-08-05, 16:12
- Imię: XXX
- VOLVO: brak
- Silnik: V8
- KW/KM/NM: 228/310/410
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 265750
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
A ciekawe jakby zamienić je miejscami
- benzedryna
- VO
- Posty: 205
- Rejestracja: 2014-09-27, 21:41
- Imię: Artur
- VOLVO: V70 III / XC60 2010
- Silnik: D5 2,4 / D5 2,4
- KW/KM/NM: 205 / 205
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Też bym chciał zobaczyć. Swoją drogą są jakieś testy zderzeniowe przy 100 km/h?Lechu_2 pisze:A ciekawe jakby zamienić je miejscami
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Skala zniszczeń przy takich prędkościach jest uwarunkowana rozkładem masy.
Jednostka napędowa Omegi robi za taran niszczący 70-kę obciążoną z przodu.
Gdyby omega jechała tyłem, totalne zniszczenia byłyby porównywalne w obu autach.
Jednostka napędowa Omegi robi za taran niszczący 70-kę obciążoną z przodu.
Gdyby omega jechała tyłem, totalne zniszczenia byłyby porównywalne w obu autach.
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Tu chodzi nie tyle o rozkład masy co przystosowanie samochodu do typowych zdarzeń. Najbardziej wzmocniony jest przód samochodu bo to najczęstsze wypadki i na to są crashtesty. Tak jak napisał Aleksiasty, gdyby oba jechały tyłem (lub oba przodem) to by było porównywalnie lub lepiej w volvo.
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
A co uderzało w 0:24? Bo mam wrażenie, że też Vka tyle, że starsza... I wybrała lot...
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Kony87
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2015-02-06, 21:27
- Imię: Konrad
- VOLVO: Było V70 / Jest służbowy łOpel
- Silnik: B5252S+LPG
- KW/KM/NM: 106/144/206
- Rok: 1998
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Nie zapominajcie, że auta stojące są przystawione do betonowych zapór więc nie mają się gdzie przesuwać, przez to też nic z nich nie zostaje bo są wprasowywane w ścianę. Oczywiście nie zmienia to faktu, że skutki zderzenie przy takich prędkościach zawsze są opłakane.
- _NorberT_
- Przyjaciele
- Posty: 1504
- Rejestracja: 2008-08-10, 17:56
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.5 10V
- KW/KM/NM: 144 KM
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Koszalin/Poznań
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Mataj, mam wrażenie że w 0:24 jest 240-ka, która wlatuje w mondeo. Polecam oglądać w zwolnionym tempie do 0.25
Kupię wiązkę od wzmacniacza do radia SC-900
- volvuś v70
- VOLVO
- Posty: 2749
- Rejestracja: 2014-07-01, 18:37
- Imię: Marek
- VOLVO: v70 II , s80 I
- Silnik: 2.3 T5 - B5234T3 , B5244S
- KW/KM/NM: 183/250KM -125/170KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 70
- Średnie spalanie: wir w baku
- Przebieg: 215000
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
jak już jest temat to i ja dorzucę
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
volvuś v70, stare jak świat. Volvo ma wyjęty silnik! Zrób stop na 2:37 i przyjrzyj się prawej stronie.
- Azariasz
- VOLV
- Posty: 597
- Rejestracja: 2012-02-17, 20:51
- Imię: Azariasz
- VOLVO: V70R
- Silnik: 2.3T
- Rok: 1998
- Był na spocie: 20
- Przebieg: 99114
- Lokalizacja: Szkocja
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
volvuś v70, ale Volvo nie ma silnika...
Zapraszamy na http://www.volvo-forum.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Ma silnik. Założę się o swoje VolvoŁosia Samosia pisze:volvuś v70, stare jak świat. Volvo ma wyjęty silnik! Zrób stop na 2:37 i przyjrzyj się prawej stronie.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Kalin
- V
- Posty: 74
- Rejestracja: 2013-04-29, 16:17
- Imię: Tomek
- VOLVO: S40 II / V70AWD
- Silnik: 1.8/2.4T
- KW/KM/NM: 125KM/193KM
- Rok: 2008
- Średnie spalanie: 7,5PB 16LPG
- Przebieg: 195000
- Lokalizacja: Łomża
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Mataj, to kiedy mozna je odebrac?
- Mataj
- VO
- Posty: 289
- Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
- Imię: Mateusz
- VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Najpierw rzuć coś na stawkę to pogadamy.
S40 mi się nie podoba, więc przyjmę coś innego.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
-- 2015-08-27, 16:26 --
Dobra, nie ma chętnych do utraty samochodu to wrzucę link do zdjęcia z całości materiału, faktycznie wyłapać to trudno, ale da się.
S40 mi się nie podoba, więc przyjmę coś innego.
Starannie wydziergane na Tapatalku.
-- 2015-08-27, 16:26 --
Dobra, nie ma chętnych do utraty samochodu to wrzucę link do zdjęcia z całości materiału, faktycznie wyłapać to trudno, ale da się.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
V70 II, 2000, B5244T3
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI
- Grzegorz_86
- V
- Posty: 97
- Rejestracja: 2014-10-24, 14:46
- Imię: Grzegorz
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 Turbo
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2001
- Był na spocie: 3
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
To jest ta szwajcarska organizacja: http://www.dtc-ag.ch/site/index.php?id=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam macie więcej materiałów dokładniejszych.
Tam macie więcej materiałów dokładniejszych.
- siwyR6
- V
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-05-16, 20:36
- Imię: Slawomir
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Tak przeglądając neta znalazłem ciekawy filmik z testów S80 ;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2015-03-17, 00:29
- Imię: Marcin
- VOLVO: xc90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 163KM
- Rok: 2004
- Średnie spalanie: 8.3
- Przebieg: 390000
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
(znow komp sluzbowy, wiec bez znakow pl)
Tak, btw patrzac jak sie poduszka otwiera. Czemu nie mozna dziecka sadzac przodem do kierunku jazdy w fotelikach z grupy 15-36 przy wlaczonej poduszce?
Tak, btw patrzac jak sie poduszka otwiera. Czemu nie mozna dziecka sadzac przodem do kierunku jazdy w fotelikach z grupy 15-36 przy wlaczonej poduszce?
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23145
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Crash test 200 km/h
A ja się zastanawiam tylko dlaczego ktoś zdemontował zagłówki w tej S80?siwyR6 pisze:Tak przeglądając neta znalazłem ciekawy filmik z testów S80 ;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- benzedryna
- VO
- Posty: 205
- Rejestracja: 2014-09-27, 21:41
- Imię: Artur
- VOLVO: V70 III / XC60 2010
- Silnik: D5 2,4 / D5 2,4
- KW/KM/NM: 205 / 205
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Crash test 200 km/h
Chyba do wszystkich testów demontują? Kiedyś oglądałem jakiś z euroncap to też był bez zagłówków. Dopiero drugi filmik o działaniu pasów i ochronie kręgosłupa miał zagłówek. Chociaż może to był test amerykański. Nie dam głowycoonrado pisze:A ja się zastanawiam tylko dlaczego ktoś zdemontował zagłówki w tej S80?siwyR6 pisze:Tak przeglądając neta znalazłem ciekawy filmik z testów S80 ;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ygor007
- Przyjaciele
- Posty: 1245
- Rejestracja: 2011-07-19, 12:37
- Imię: Igor
- VOLVO: C70
- Silnik: B5234T
- KW/KM/NM: 258/351/505
- Rok: 2002
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: ?
- Przebieg: 113000
- Lokalizacja: Perpignan, Francja
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Crash test 200 km/h
może żeby łatwiej obserwować odkształcenia kabinycoonrado pisze:A ja się zastanawiam tylko dlaczego ktoś zdemontował zagłówki w tej S80?
- siwyR6
- V
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-05-16, 20:36
- Imię: Slawomir
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 200KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
na tej stronie jest kilka innych testów i w tamtych autach tez są zdemontowane zagłówki, widocznie do tegoż akurat testu były im nie potrzebne.
-
- VOLV
- Posty: 745
- Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80 II
- Silnik: D4204T5 automat
- KW/KM/NM: 133/181/400
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 155000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
A rzeczywiście nie można? Wydawało mi się, że zakaz dotyczy wyłącznie fotelików mocowanych tył na przód. Tak się pytam, bo miałem ochotę przewieźć mojego ancymona z przodu. On co prawda teoretycznie chyba już mógłby bez fotelika, ale jeszcze się do niego mieści, więc bezpieczniej byłoby w nim.frankop pisze:Czemu nie mozna dziecka sadzac przodem do kierunku jazdy w fotelikach z grupy 15-36 przy wlaczonej poduszce?
pozdrawiam
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
Paweł
Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny
Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.
Porady fotograficzne gratis!
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Crash test 200 km/h
Chodzi chyba o szybkość z jaką otwiera się poduszka i możliwe większe obrażenia niż pożytki płynące z uderzenia twarzy dziecka w poduszkę. Ale to tylko moje gdybanie....