VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
- zimzi
- VOLV
- Posty: 565
- Rejestracja: 2014-04-04, 11:46
- Imię: Pawel
- VOLVO: C30
- Silnik: D4204T
- KW/KM/NM: ELEKTROTECH Stage1
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 7.2
- Przebieg: 256000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Silnik diesla zawsze byl lepszy od benzyniaka. Lepszy moment obrotowy, wytrzymuje wieksze przebiegi, mniej spala przy mniejszych obrotach a tych samych mocach! Az noz w kieszeni sie otwiera, jaka sztuczna nagonka powstala wokol tych silnikow, bo? Bo ruskie mniej zarabia na gazie! Do polski trafia tak gowniany olej napedowy, ze szkoda poruszac Normy euro, skoro mamy takie paliwo, ktore jawnie katuje nasze silniki! Polskie firmy zniszczono! Gospodarka ledwo dycha, czepili sie diesla I norm! A niedlugo bedziemy prypkali dwu cylindrowcami na gaz lub benzynie, jaaaaa das is dopiero auto! Tylko ja sie k.... Pytam? Czy myslicie, ze w tych wspanialych benzynkach lub kuchenkach gazowych na kolkach, to bedzie ales klar!??? Czujecie temat, ze bawia sie naszym kosztem I totalnie manipuluja podrzucajac nam gotowce pod nos? Najlepsza akcja to by byla wtedy, gdyby sie wszyscy zbuntowali na te nowe salonowe fury I by ten caly biznesik jeb... na pysk! Tego serdecznie zycze tym decydentom, zeby sie rano obudzili z zalanym wyrem I pieczatka komornicza na drzwiach do salonu.
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
- Imię: PFdQ
- VOLVO: v40II
- Silnik: diesel
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,7
- Przebieg: 150000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
KLOPS v2
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/v ... 90197.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/v ... 90197.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Uwielbiam takie generalizowanie.zimzi pisze:Silnik diesla zawsze byl lepszy od benzyniaka.
Równie dobrze można napisać, że ciężarówka jest lepsza od osobówki.
Do różnych zastosowań dobieramy najlepsze rozwiązania i tyle.
Śmiem twierdzić, że 10-letnie auto z LPG jest znacznie bardziej EKO niż nowy diesel. Co nie zmienia faktu, że przy doborze auta mam to gdzieś.zimzi pisze:Tylko ja sie k.... Pytam? Czy myslicie, ze w tych wspanialych benzynkach lub kuchenkach gazowych na kolkach, to bedzie ales klar!???
- zimzi
- VOLV
- Posty: 565
- Rejestracja: 2014-04-04, 11:46
- Imię: Pawel
- VOLVO: C30
- Silnik: D4204T
- KW/KM/NM: ELEKTROTECH Stage1
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 7.2
- Przebieg: 256000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
BK, Brzmi ogólnie, ale jakby się zastanowić to co bierzemy pod uwagę mówiąc "dobry silnik" ?
a) jakie przebiegi wytrzymuje: diesel lepszy
b) spalanie: diesel lepszy
c) moc względem obrotów, które fizycznie musi wykonać silnik: diesel lepszy
O to mi chodziło, że to czyste fakty a nie generalizowanie A o obecnych autach typu 1.0 GTI i nowych dieslach, to ja też się nie będę wypowiadał. Najnowszy XC90 z 2.0, 4 cylindry w suvie
a) jakie przebiegi wytrzymuje: diesel lepszy
b) spalanie: diesel lepszy
c) moc względem obrotów, które fizycznie musi wykonać silnik: diesel lepszy
O to mi chodziło, że to czyste fakty a nie generalizowanie A o obecnych autach typu 1.0 GTI i nowych dieslach, to ja też się nie będę wypowiadał. Najnowszy XC90 z 2.0, 4 cylindry w suvie
- Marcin.Ś.
- VO
- Posty: 191
- Rejestracja: 2013-04-25, 14:58
- Imię: Marcin
- VOLVO: 744'90,745'92
- Silnik: B230F+M47,B230F+AW70L
- KW/KM/NM: 85kW/115KM/183Nm
- Rok: 1990
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12-13l LPG
- Przebieg: 445000
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Zimzi, porownaj trwałością i przebiegami redbloki i diesle z serii 2xx/7xx/9xx. Możesz się zdziwić Wszystko zależy od konkretnych konstrukcji.
Volvo 740 '90 B230F+M47
Volvo 740 '92 B230F+AW70L
Virago 535 '93
ex Jawa TS350 '89
ex Jawa 640 '94
Volvo 740 '92 B230F+AW70L
Virago 535 '93
ex Jawa TS350 '89
ex Jawa 640 '94
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2015-07-10, 21:16
- Imię: Jakub
- VOLVO: 940
- Silnik: b230fb
- Rok: 1994
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WW
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Patrząc na obecne czasyzimzi pisze:BK, Brzmi ogólnie, ale jakby się zastanowić to co bierzemy pod uwagę mówiąc "dobry silnik" ?
a) jakie przebiegi wytrzymuje: diesel lepszy
b) spalanie: diesel lepszy
c) moc względem obrotów, które fizycznie musi wykonać silnik: diesel lepszy
a) .... tego nikt nie wie.
b) w zależności o jakim silniku mowa, ponieważ palą podobnie
c) patrząc na to, jakie baty dostaje układ napędowy (obecnie i w benzynie też to się zdarza)
Teraz można podzielić na: ktoś jest vatowcem ? Kupuje diesla. Osoba prywatna - taniej wyjdzie benzyna.
- proth
- VO
- Posty: 179
- Rejestracja: 2015-10-10, 14:24
- Imię: proth
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200/285
- Rok: 2003
- Przebieg: 176637
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Diesel lepszy do jazdy w mieście?
- szukalemv70
- V
- Posty: 118
- Rejestracja: 2015-04-26, 19:53
- Imię: Jasiek
- VOLVO: V70 Bifuel
- Silnik: 2,4
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 361
- Lokalizacja: Tychy
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Ostatnie 10 postów tego topicu to jakieś fantasy i dywagacje diesel czy benzynka...
Benzynka czysta obecnie mniej skomplikowane silniki mniej awaryjna ale zmniejszanie pojemności i zwiększanie mocy się na tych motorkach zemści.
Diesle tak brudne paliwo ale większa moc, należy jest stosować ale w maszynach, ale obecne diesle mają tyle wspólnego z legendą robienia kosmicznych przebiegów co Kate Midelton z Jolą Rutowicz.
Czekam na paliwo przyszłości prąd lub wodór a dożyjemy tego mam wrażenie do końca połowy tego stulecia.
Benzynka czysta obecnie mniej skomplikowane silniki mniej awaryjna ale zmniejszanie pojemności i zwiększanie mocy się na tych motorkach zemści.
Diesle tak brudne paliwo ale większa moc, należy jest stosować ale w maszynach, ale obecne diesle mają tyle wspólnego z legendą robienia kosmicznych przebiegów co Kate Midelton z Jolą Rutowicz.
Czekam na paliwo przyszłości prąd lub wodór a dożyjemy tego mam wrażenie do końca połowy tego stulecia.
Czasami ludziom zdarza się potknąć o prawdę, ale większość prostuje się i idzie dalej, jakby nic się nie stało.
- bystrymarkus
- Przyjaciele
- Posty: 1609
- Rejestracja: 2010-10-11, 21:57
- Imię: Michal
- VOLVO: V70II/V70II
- Silnik: 2,5T/D5
- KW/KM/NM: 209/163
- Rok: 2003
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: 10/6
- Przebieg: 390000
- Lokalizacja: Toruń
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Czemu ten wątek stał się tak filozoficzny?
Aż tylu tu ekspertów ds mechaniki?
Nie sądze żeby na forum VW była taka polemika jak tu następuje
Aż tylu tu ekspertów ds mechaniki?
Nie sądze żeby na forum VW była taka polemika jak tu następuje
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
i to jest prawda niestety. Gdyby pokusić się o badanie preferencji zakupowych nabywców silników diesla "co sprawiło że pan/pani wybrali ten właśnie rodzaj zasilania" ?? "szukalemv70 pisze:obecne diesle mają tyle wspólnego z legendą robienia kosmicznych przebiegów co Kate Midelton z Jolą Rutowicz.
- 90% odpowiedziałoby że mało pali w stosunku do benzyny
- 80% że osiąga znacznie większe przebiegi
- 60% że spala tańsze paliwo
a wszyscy wiemy że wszystkie 3 wybory to bzdura totalna nie mająca odzwierciedlenia w rzeczywistości i tak na prawdę gdyby pokusił się o bardzo szczegółową analizę kosztów identycznych pojazdów z silnikami diesla i benzyny to dojdziemy do mniej-więcej takich wniosków:
- diesel musi pokonać między 80 a 120 tyś km aby zrekompensował nam większy wydatek na zakup tego silnika w stosunku do analogicznej benzyny. Dopiero po takim dystansie zaczyna "oszczędzać" dla nas.
- pierwsza poważniejsza awaria czy też czynność serwisowa w silniku diesla pochłania z nawiązką wszelkie zaoszczędzone pieniądze bo każdy kto ma diesla wie ile kosztuje reanimacja tego silnika (wtryski, dwumasy, turbina czy układy oczyszczania spalin) i mam tutaj na myśli wymianę, naprawę a nie wycinki, zaślepianie i inne wrzutki aby tylko klienty za bramę wyjechali.
Wracając do meritum:
wczoraj późnym wieczorem oglądałem jakieś wiadomości ekonomiczne w których został poruszony temat oszustwa VW i wg. najnowszych wyliczeń niemieckiej organizacji handlu koszt oszustwa dla samego VW to już kwota rzędu 20-80 miliardów euro !! (a nie jak pierwotnie zakładano ok 18 mld dolarów) i kwota ta obejmuje dane szacunkowe wszelkich aspektów afery, począwszy od akcji serwisowej, poprzez gigantyczny spadek cen akcji, ogromne kary, zatrzymanie i rezygnacja z szeregu inwestycji po spadek zaufania klientów do marki a co za tym idzie spadek sprzedaży pojazdów całej grupy VW.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
O, i to jest dobra wiadomość z ranaPiasek pisze:Wracając do meritum:
wczoraj późnym wieczorem oglądałem jakieś wiadomości ekonomiczne w których został poruszony temat oszustwa VW i wg. najnowszych wyliczeń niemieckiej organizacji handlu koszt oszustwa dla samego VW to już kwota rzędu 20-80 miliardów euro !! (a nie jak pierwotnie zakładano ok 18 mld dolarów) i kwota ta obejmuje dane szacunkowe wszelkich aspektów afery, począwszy od akcji serwisowej, poprzez gigantyczny spadek cen akcji, ogromne kary, zatrzymanie i rezygnacja z szeregu inwestycji po spadek zaufania klientów do marki a co za tym idzie spadek sprzedaży pojazdów całej grupy VW.
Tylko 18 miliardów to była możliwa kara do nałożenia na VW, a łączne koszty to inna sprawa.
Teraz jeszcze doszukali się przekrętów w 3.0TDI czyli głównym silniku audi i szopka rozkręca się na nowo.
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
No to pokaż mi jeszcze te "czyste fakty" pokazujące, że diesel mniej truje niż LPG.zimzi pisze:O to mi chodziło, że to czyste fakty a nie generalizowanie
Zdziwisz się Kolego, jak za 10 lat mało kto będzie kupował sobie nowe auto osobowe na cele prywatne z silnikiem o zapłonie samoczynnym.
Do "cywilnych" osobówek wracają benzyniaki, ale z turbiną.
- Madrider
- V
- Posty: 60
- Rejestracja: 2014-04-23, 19:25
- Imię: Kuba
- VOLVO: XC70
- Silnik: B5254T2
- KW/KM/NM: styknie
- Rok: 2007
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: cały zbiornik
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
amdr pisze: O, i to jest dobra wiadomość z rana
Tylko 18 miliardów to była możliwa kara do nałożenia na VW, a łączne koszty to inna sprawa.
Teraz jeszcze doszukali się przekrętów w 3.0TDI czyli głównym silniku audi i szopka rozkręca się na nowo.
Nie jestem pewny czy to jest dobra wiadomość ponieważ przytną wydatki na inwestycje:
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... el-scandal" onclick="window.open(this.href);return false;
A to w UE której ostatnio nie można określić jako stabilnie rozwijającej się jest problemem.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Dr. Johnson
Dr. Johnson
- gregory_portman
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2012-07-06, 23:44
- Imię: Grzesiek
- VOLVO: c30
- Silnik: 2,0d
- KW/KM/NM: 100/136/320
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6,75l/100km
- Przebieg: 226000
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Polacy szykują pozew zbiorowy w tej sprawie, zainteresowanych zapraszam do poczytania:
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/motory ... ena/77sldw
Myślę, że warto się dopisać do listy poszkodowanych, może akurat coś uda się ugrać?
Pozdrowienia.
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/motory ... ena/77sldw
Myślę, że warto się dopisać do listy poszkodowanych, może akurat coś uda się ugrać?
Pozdrowienia.
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Jak na razie ta strona (pozywamy zbiorowo) dla mnie wygląda jak klasyczna wyciągarka danych osobowych i teleadresowych.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
- Madrider
- V
- Posty: 60
- Rejestracja: 2014-04-23, 19:25
- Imię: Kuba
- VOLVO: XC70
- Silnik: B5254T2
- KW/KM/NM: styknie
- Rok: 2007
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: cały zbiornik
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Zbiórka na nowe DPFy?
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Dr. Johnson
Dr. Johnson
-
- VO
- Posty: 300
- Rejestracja: 2012-11-26, 02:38
- Imię: Daniel
- VOLVO: V70 AWD
- Silnik: 2.5t
- KW/KM/NM: 193
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Wawer
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
" onclick="window.open(this.href);return false;
To teraz vw nie tylko z silnikami oszukuje ale i z asystentami cofania przyczepą
To teraz vw nie tylko z silnikami oszukuje ale i z asystentami cofania przyczepą
"bo ja panie władzo,po prostu lubię za...szybko jeździć"
-
- VIP
- Posty: 4750
- Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
- Imię: Piotrek
- VOLVO: brak
- Silnik: v
- Rok: 2023
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: wwa
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Fantastyczne .swoją drogą to ten asystent, taki nie oszukany, działa bardzo dobrze. Fajnie się steruje autem za pomocą dzoistika.
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo"
kidan, filmik zrobiony przez Szwedów i w Szwecji, sądząc po języku, w jakim panowie mówią.
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Nie wiem czy słyszeli że jakieś tam służby wkroczyły do biur Renaulta w celu zabezpieczenia dowodów na fałszowanie wyników pomiarów emisji spalin przez ich silniki diesla. Już na początku większość zgodnie twierdziła że oszukiwali wszyscy a VW złapali. Natomiast VW nie utonie samotnie - będzie topił każdego żeby w morzu oszustwa jakoś umniejszyć swoją winę.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VO
- Posty: 232
- Rejestracja: 2013-02-25, 16:16
- Imię: Adam
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 154/210/470
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6.5
- Przebieg: 265000
- Lokalizacja: Chojnice
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Afera jak każda. Na celu wypromowanie nowych produktów. Nie wiem jak bardzo naiwnym trzeba być by wierzyć 'naukowcom' i 'badaczom' w te brednie. Nie mówię, że Diesel jest super zdrowy. Ale już wiele razy były badania, które ukazywaly POMIJALNY wpływ motoryzacji na zatrucie środowiska, oczywiście nigdzie się nie ukazały dla mas. W latach 90 naukowcy stwierdzili, że diesel jest super przyszłościowym silnikiem, bardzo zdrowy i w ogóle, zrobił się boom na diesle.
Teraz po parunastu latach okazuje się, że oni nie potrafili wtedy dobrze zbadać spalin i się okazuje, że benzyna jest super zdrowa. Na końcu 2015 naukowcy 'odkryli', że jednak benzyna też jest bardzo trująca i mają mieć również filtry cząstek stałych od 2016 czy 2017. Ojej, nagle się okazało. Ludzie w kosmos lecieli kilkadziesiąt lat temu, znali skład atmosfery księżyca, ale tu w laboratorium nie potrafili ocenić w latach 90ych składu diesla. Teraz się okazuje, że w latach 2000ych nie potrafili ocenić składu benzyny. Nie na darmo mówi się ekoterroryści. Liczy się kasa. To jedyna rzecz, która musi się zgadzać. Dziwię się, że większość ludzi to łapie. Dalej dochodzi do takich absurdów jak zakaz palenia drewnem (sic!) w kominkach. A ludzie to łykają i skandują nazwisko zbawiciela środowiska, który kolejną genialną metodę wymyślił. To nieistotne, że BP skaziło środowisko bardziej niż wszystkie samochody w historii. Ważne, że to Diesle odpowiadają za nowotwory na świecie. Co za brednie.
Nic się na świecie po aferze nie zmieni. Tyle, że będą z czasem ładnie napełniać kieszenie kosztem starszych samochodów. Przecież o to w tym wszystkim chodzi.
Nowe Reno Talisman: "oscylowało w granicach niezłych 8 litrów, chociaż producent deklaruje, że w cyklu mieszanym spalanie to tylko 5,6 litra na „setkę”." Eee tam, 40% więcej to nie tak dużo, czepiacie się
Teraz po parunastu latach okazuje się, że oni nie potrafili wtedy dobrze zbadać spalin i się okazuje, że benzyna jest super zdrowa. Na końcu 2015 naukowcy 'odkryli', że jednak benzyna też jest bardzo trująca i mają mieć również filtry cząstek stałych od 2016 czy 2017. Ojej, nagle się okazało. Ludzie w kosmos lecieli kilkadziesiąt lat temu, znali skład atmosfery księżyca, ale tu w laboratorium nie potrafili ocenić w latach 90ych składu diesla. Teraz się okazuje, że w latach 2000ych nie potrafili ocenić składu benzyny. Nie na darmo mówi się ekoterroryści. Liczy się kasa. To jedyna rzecz, która musi się zgadzać. Dziwię się, że większość ludzi to łapie. Dalej dochodzi do takich absurdów jak zakaz palenia drewnem (sic!) w kominkach. A ludzie to łykają i skandują nazwisko zbawiciela środowiska, który kolejną genialną metodę wymyślił. To nieistotne, że BP skaziło środowisko bardziej niż wszystkie samochody w historii. Ważne, że to Diesle odpowiadają za nowotwory na świecie. Co za brednie.
Nic się na świecie po aferze nie zmieni. Tyle, że będą z czasem ładnie napełniać kieszenie kosztem starszych samochodów. Przecież o to w tym wszystkim chodzi.
Nowe Reno Talisman: "oscylowało w granicach niezłych 8 litrów, chociaż producent deklaruje, że w cyklu mieszanym spalanie to tylko 5,6 litra na „setkę”." Eee tam, 40% więcej to nie tak dużo, czepiacie się
- zimzi
- VOLV
- Posty: 565
- Rejestracja: 2014-04-04, 11:46
- Imię: Pawel
- VOLVO: C30
- Silnik: D4204T
- KW/KM/NM: ELEKTROTECH Stage1
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 7.2
- Przebieg: 256000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
adoado0, Dokładnie, a w komunistycznych krajach strzelają sobie bombami nuklearnymi na 50 urodziny - potem wdychamy to gó...no w powietrzu przez kilka tygodni. Luknijcie sobie filmy o Fukushimie - jakie przez to mamy skażenia, temat pieknie ucichł - jak PRAWIE czernobyl ... to wątek paliwa zejdzie na daleki plan. Jak tak dalej będzie, to za 15 lat średnia wieku, wynosić będzie ze 30 lat
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2015-07-10, 21:16
- Imię: Jakub
- VOLVO: 940
- Silnik: b230fb
- Rok: 1994
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WW
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Dziwna logika.Piasek pisze:będzie topił każdego żeby w morzu oszustwa jakoś umniejszyć swoją winę
Skoro się zrobił taki dym i nagonka, to niech każdy odpowiada za oszustwa.
-
- VIP
- Posty: 4750
- Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
- Imię: Piotrek
- VOLVO: brak
- Silnik: v
- Rok: 2023
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: wwa
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
A wiadomo, że każdy kręci bo silniki mają podobna moc i spalanie z tej samej pojemności.
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 93
- Rejestracja: 2016-02-09, 22:34
- Imię: Maciej
- VOLVO: było V50
- Silnik: 2.0D PowerShift
- KW/KM/NM: 136
- Rok: 2009
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Zawsze bawi mnie, kiedy w rozmowie ludzie znajdują proste odpowiedzi na trudne i złożone problemy. Tzw. "na polityka", wskazującego winnych - taka taktyka świetnie wpływa na wzrost elektoratu.
Na początek ciekawostka - podczas niedawno przeprowadzonych badań w Chinach okazało się, że Tesla zanieczyszcza w ichniejszym kraju środowisko o ponad 20% więcej, niż samochody napędzane silnikiem z tradycyjną komorą spalania. Dlaczego? Otóż do eksploatacji tego samochodu potrzeba znacznie więcej energii, a jest ona w Chinach pozyskiwana w zdecydowanej większości z węgla, zanieczyszczającego środowisko w katastrofalny sposób. Jednym słowem - samochód elektryczny jest bardziej ekologiczny w kraju, który jest bardziej ekologiczny
Wracając do tematu. Nowoczesny silnik Diesla (podkreślam, nowoczesny, nie mówię o 'świeżo sprowadzonym' piętnastoletnim TDI od Turka) jest bezapelacyjnie cholernie skomplikowaną konstrukcją. Ze względu na koszty napraw w cyklu mieszanym nigdzie nie będzie tańszy od prostej benzyny. W tego typu użytkowaniu nie ma czegoś takiego, jak "diesel się zwróci". Zdaję sobie sprawę, że gwałtowny cykl spalania oleju oraz powstające po procesie zanieczyszczenia wymusza zastosowanie tak systemów stabilizacji całości, jak i oczyszczania powstających spalin, ale ciągłe komplikowanie budowy silnika to pogoń za kolejnymi, coraz bardziej wyśrubowanymi normami ekologicznymi. Dochodzimy tutaj do, znanej mi z mojej pracy niebezpiecznej sytuacji projektowania elementów "pod kontrolę". W przypadku oprogramowania nazywam to "robieniem pod audyt bezpieczeństwa", gdzie chodzi głównie o to, aby produkt przechodził określony zestaw testów, otrzymując wymagane zaświadczenie. To samo zrobił koncern VW.
Jeśli chodzi o prognozowany spadek sprzedaży diesla - w naszym kraju większość samochodów nabywa się z rynku wtórnego, gdzie diesel po prostu króluje. Tak więc myślę, że kopciuch będzie jeszcze przez długi czas miał się tutaj dobrze
PS - Sam jeżdżę dieslem, lubię go za dynamikę, moment obrotowy i reakcję na gaz.
PS2 - Produkty spalania oleju są bardzo trujące, to jest fakt i nie ma co z tym nawet dyskutować. To nie żaden ekoterroryzm. W silnikach turbowentylatorowych w samolotach pasażerskich w zdecydowanej większości powietrze w kabinie to chłodzone i odpowiednio rozprężone powietrze pochodzące bezpośrednio z silnika (tzw. bleed air). W przypadku nawet niewielkiego zanieczyszczenia silnika olejem wśród załogi i pasażerów pojawia się cały szereg natychmiastowych objawów, zaczynając od nudności, a kończąc na utracie przytomności i trwających całe lata problemach neuorologicznych. Tego typu zanieczyszczenia są nagminne, zdarzają się codziennie i są bardzo dokładnie rejestrowane w bazach - bardzo wiele osób, które często latają zwłaszcza na krótszych trasa może kojarzyć charakterystyczny odór "starych skarpetek", który jest jednym z objawów zanieczyszczenia systemu ciśnieniowania kabiny olejem.
Problem jest na tyle poważny, że British Airways wytoczono cały szereg procesów w sprawie śmierci pilotów na skutek przedłużonej ekspozycji na zanieczyszczenia olejowe. I nie są to przysłowiowe procesy o pietruszkę, ponieważ opinie lekarskie są jednoznaczne.
Na początek ciekawostka - podczas niedawno przeprowadzonych badań w Chinach okazało się, że Tesla zanieczyszcza w ichniejszym kraju środowisko o ponad 20% więcej, niż samochody napędzane silnikiem z tradycyjną komorą spalania. Dlaczego? Otóż do eksploatacji tego samochodu potrzeba znacznie więcej energii, a jest ona w Chinach pozyskiwana w zdecydowanej większości z węgla, zanieczyszczającego środowisko w katastrofalny sposób. Jednym słowem - samochód elektryczny jest bardziej ekologiczny w kraju, który jest bardziej ekologiczny
Wracając do tematu. Nowoczesny silnik Diesla (podkreślam, nowoczesny, nie mówię o 'świeżo sprowadzonym' piętnastoletnim TDI od Turka) jest bezapelacyjnie cholernie skomplikowaną konstrukcją. Ze względu na koszty napraw w cyklu mieszanym nigdzie nie będzie tańszy od prostej benzyny. W tego typu użytkowaniu nie ma czegoś takiego, jak "diesel się zwróci". Zdaję sobie sprawę, że gwałtowny cykl spalania oleju oraz powstające po procesie zanieczyszczenia wymusza zastosowanie tak systemów stabilizacji całości, jak i oczyszczania powstających spalin, ale ciągłe komplikowanie budowy silnika to pogoń za kolejnymi, coraz bardziej wyśrubowanymi normami ekologicznymi. Dochodzimy tutaj do, znanej mi z mojej pracy niebezpiecznej sytuacji projektowania elementów "pod kontrolę". W przypadku oprogramowania nazywam to "robieniem pod audyt bezpieczeństwa", gdzie chodzi głównie o to, aby produkt przechodził określony zestaw testów, otrzymując wymagane zaświadczenie. To samo zrobił koncern VW.
Jeśli chodzi o prognozowany spadek sprzedaży diesla - w naszym kraju większość samochodów nabywa się z rynku wtórnego, gdzie diesel po prostu króluje. Tak więc myślę, że kopciuch będzie jeszcze przez długi czas miał się tutaj dobrze
PS - Sam jeżdżę dieslem, lubię go za dynamikę, moment obrotowy i reakcję na gaz.
PS2 - Produkty spalania oleju są bardzo trujące, to jest fakt i nie ma co z tym nawet dyskutować. To nie żaden ekoterroryzm. W silnikach turbowentylatorowych w samolotach pasażerskich w zdecydowanej większości powietrze w kabinie to chłodzone i odpowiednio rozprężone powietrze pochodzące bezpośrednio z silnika (tzw. bleed air). W przypadku nawet niewielkiego zanieczyszczenia silnika olejem wśród załogi i pasażerów pojawia się cały szereg natychmiastowych objawów, zaczynając od nudności, a kończąc na utracie przytomności i trwających całe lata problemach neuorologicznych. Tego typu zanieczyszczenia są nagminne, zdarzają się codziennie i są bardzo dokładnie rejestrowane w bazach - bardzo wiele osób, które często latają zwłaszcza na krótszych trasa może kojarzyć charakterystyczny odór "starych skarpetek", który jest jednym z objawów zanieczyszczenia systemu ciśnieniowania kabiny olejem.
Problem jest na tyle poważny, że British Airways wytoczono cały szereg procesów w sprawie śmierci pilotów na skutek przedłużonej ekspozycji na zanieczyszczenia olejowe. I nie są to przysłowiowe procesy o pietruszkę, ponieważ opinie lekarskie są jednoznaczne.
Ostatnio zmieniony 2016-04-18, 14:27 przez ienes, łącznie zmieniany 2 razy.