VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-04-18, 14:23

Wracając do tematu VW i jego akcji naprawczej to mają kolejny problem:
spora część aut już po "poprawie softu" wraca na reklamacje ponieważ znacząco wzrosło zużycie paliwa. Z tego co wiem akcja dla siln. 1.6TDI, zapowiadana na 3ci kwartał 2016r, została odsunięta w czasie do nie wiadomo kiedy.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Lakier » 2016-04-18, 16:59

Z jakiegoś powodu 2.0 tdi od VW, na tym samy odcinku, potrafi spalić 1.5 litra mniej, porównując go z 2.0JTD/CDTI. Teraz już chyba znamy ten sposób ;).

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: BK » 2016-04-20, 09:28

Praw fizyki nie oszukasz. :>

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-04-20, 11:24

Tutaj nie chodzi o prawa fizyki. Cała ta afera obnaża poziom infantylności żeby nie powiedzieć kpl ignorancji i debilizmu całej UE i wszelkich osób tam zasiadających którzy zatwierdzają takie kretyństwa jak CO2 jako czynnik cieplarniany (co jest totalną bzdurą) przez co wytworzono boom na diesle.
Dopiero po 15 latach zaczynają dostrzegać że nie CO2 jest szkodliwe tylko cała reszta produktów spalania diesla w ekstremalnie doprężonym silniku.

I jak się patrzy na ten cały eurokołchoz to generalnie robią od lat wszystko... żeby mieć jakiekolwiek zajęcie i co 4 lata wmawiać ludziom europy że są im niezbędnie potrzebni. Widać to po przepisach dot. silników i norm spalin, po polityce migracyjnej (której nie ma) i po ostatnich pomysłach naszej ułanicy Bieńkowskiej która w ramach walki z terroryzmem chce rozbrajać całą ue legalnie posiadającą broń (odtąd jedyna legalna broń to będzie tylko myśliwska).
Sprawdza się tutaj jak nigdzie powiedzenie: jak nie potrafisz niczego w życiu robić dobrze - zostań urzędnikiem, tam twoje kompetencje będą idealne.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: BK » 2016-04-21, 10:30

Piasek pisze:Tutaj nie chodzi o prawa fizyki.
Tutaj chodzi o pieniądze. Jednak pieniędzmi praw fizyki nie oszukasz.
Piasek pisze:Cała ta afera obnaża poziom infantylności żeby nie powiedzieć kpl ignorancji i debilizmu całej UE
UE jest jak ustrój demokratyczny. Ma wiele wad, ale nic lepszego jeszcze nie wymyślono.
Piasek pisze:...zatwierdzają takie kretyństwa jak CO2 jako czynnik cieplarniany (co jest totalną bzdurą)
Widzę, że wiesz lepiej niż międzynarodowe zespoły naukowców. CO2 jest gazem cieplarnianym. To naukowo udowodniony fakt.
Piasek pisze:Dopiero po 15 latach zaczynają dostrzegać że nie CO2 jest szkodliwe tylko cała reszta produktów spalania diesla w ekstremalnie doprężonym silniku.
Zapewne masz na myśli NOx. To prawda, są bardzo szkodliwe. Jednak CO2 w nadmiarze też jest szkodliwe dla obecnego ekosystemu.
Co do "diesli ekstremalnie doprężonych" zdaje się, że nie masz racji. Na przestrzeni ostatniej dekady nie o wzrost stopnia sprężania chodziło. Zmienia się podawanie mieszanki do cylindrów, czyli wtrysk paliwa. Tu jest największy postęp.

Dalej to już mocno wchodzisz w politykę. Ja proponuję pozostać przy dyskusji merytorycznej.

Moim zdaniem diesel do jazdy po mieście jest totalnym nieporozumieniem. Samochody typu VW Polo z silnikiem diesla? No koniec świata. Chociaż nie. Koniec świata będzie, jak do powszechnego użytku wejdą motocykle z dieslem. :sylwester:

Awatar użytkownika
szukalemv70
V
V
Posty: 118
Rejestracja: 2015-04-26, 19:53
Imię: Jasiek
VOLVO: V70 Bifuel
Silnik: 2,4
Był na spocie: 0
Przebieg: 361
Lokalizacja: Tychy
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: szukalemv70 » 2016-04-21, 14:09

Doszło Mitsubishi i afera z kei carami :D

Kapitalizacja koncernu spadła o 1,2 mld usd a przesadzone szacunki JPM czyli banku który sam nie potrafił liczyć w st0osunku do siebie twierdzą że straty wyniosą 50mld usd co jest grubo przesadzone oczywiście :)
Może to co pisze jest nieuprzejme ale życzę im bankructwa, tylko to może zmienić skostniałą strukturę spółki córki co w końcu doprowadzi do tego że znów zaczną robić auta jak trzeba.
Bo widzę tylko lifty aut z początku dekady, od 15 lat Mitsu nie zrobiło nic przełomowego stając się takim szarakiem na końcu ogona japońskich koncernów moto. Dobici przez koreańskie czebole które dekadę temu były w sytuacji w jakiej jest teraz Mitsu.
Oby się sprawdziło bo mija 9 lat od premiery lancera obecnej generacji a nic specjalnie nowego i świeżego nie wymyślili.
Czasami ludziom zdarza się potknąć o prawdę, ale większość prostuje się i idzie dalej, jakby nic się nie stało.

PrzemekNF
V
V
Posty: 84
Rejestracja: 2015-05-01, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 220000
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: PrzemekNF » 2016-04-21, 15:39

Wiem z pewnego źródła, że w Niemczech już parę lat temu zakończono prace rozwojowe nad silnikami Diesla. Już nic więcej nie wymyślą. Era na diesle po mał dobiega końca ku mojej uciesze, bo nigdy nie cierpiałem klekotów. Wśród moich znajomych wszyscy mają diesle, ale nie dlatego, że mniej pali, głównie ze względu na odliczenia podatku VAT.
Dobrze, że to już się skończyło.

W Polsce to była reguła - jak Ktoś miał firmę to zaraz diesla.

Silniki dieslowskie powinny być zarezerwowane tylko dla transportu ciężarowego, a nie śmiechu warte samochodziki z dieslami (nie wiem po co ?) typu Fiat Panda albo VW Polo.
Ostatnio zmieniony 2016-04-21, 18:59 przez PrzemekNF, łącznie zmieniany 1 raz.

Lechu_2
VO
VO
Posty: 324
Rejestracja: 2014-08-05, 16:12
Imię: XXX
VOLVO: brak
Silnik: V8
KW/KM/NM: 228/310/410
Rok: 2001
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 265750
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Lechu_2 » 2016-04-21, 16:09

PrzemekNF pisze:a nie śmiechu warte samochodziki z dieslami (nie wiem po co ?) typu Fiat Panda albo VW Polo.
VW Polo z 1.9 TDI 130 KM , wiesz jak to zapie.... :mrgreen:

PrzemekNF
V
V
Posty: 84
Rejestracja: 2015-05-01, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: V 70
Silnik: 2.0T AUT
KW/KM/NM: 132KW/180PS
Rok: 2002
Przebieg: 220000
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: PrzemekNF » 2016-04-21, 19:09

Szukalemv70, szkoda mi Mitsu, wiele lat użytkuję Mitsubishi Space Star (w benzynie oczywiście) i złego słowa nie dam powiedzieć. Mitsu to marka niszowa, ale ostatnio mnie rozczarowała po tym jak mojego Space Stara (bardzo udany miniwan) zdegradowała do klasy auta typu VW Polo.
Inne marki rozwijają swoje minivany tak jak Honda czy Mazda, a tu coś takiego. Dziwię się, że Carismę zaniechali produkcji, była to bardzo udana limuzyna klasy średniej. Zupełnie nie rozumiem polityki Mitsubishi.
Bardzo ciekawy był Space Wagon, później zastąpili go bardzo ładnym do dzisiaj Grandisem, no i na tym się skończyło.

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-04-22, 08:21

PrzemekNF pisze:W Polsce to była reguła - jak Ktoś miał firmę to zaraz diesla.
To akurat nie jest wina przedsiębiorców a przedstawicielstw koncernów. Sami w 2014r braliśmy nowe auto dostawcze do firmy i co z tego że w katalogach występowało kilka wariantów silnikowych skoro w Polsce oferowane były tylko dwa: obydwa diesle 1.6TDI w wariantach 75KM i 102KM i koniec... A koniecznie zależało mi na 1.6 8V 102KM benzyna którego byśmy zagazowali... Zapomnij - w PL niedostępne. Podobnie PSA: silnik 1.6 16V benzyna (też bardzo dobry silnik, trwały, niezawodny i idealny pod LPG) dostępny był - aj owszem - ale tylko w odmianach osobowych a my potrzebowaliśmy furgona.
Także to nie jest tak że chcemy tylko że jesteśmy skazywani na silniki diesla i koniec: nie ma alternatywy, albo bierzesz diesla albo nie wiem co. W DE np bez problemu można było zamówić furgona z benzynowym 1.6 8V 102KM. W PL nieoferowany, niedostępny, nie do kupienia.
Cokolwiek u każdego producenta oferującego pojazdy użytkowe (na rynek Polski) dostępne jest tylko i wyłącznie z silnikami diesla mimo iż w ofertach na rynki starej UE bez problemu można je nabywać z dobrymi, niezawodnymi i sprawdzonymi wolnossącymi silnikami benzynowymi a często jeszcze "fabrycznymi" instalacjami LPG
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

ienes
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2016-02-09, 22:34
Imię: Maciej
VOLVO: było V50
Silnik: 2.0D PowerShift
KW/KM/NM: 136
Rok: 2009
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: ienes » 2016-04-22, 17:00

Ja się cieszę, że rozwój samochodów z napędem elektrycznym jest tak imponujący. W ciągu dziesięciu lat od powstania firmy na całym świecie ludzie pomykają modelem S, z którego przyspieszeniem daję sobie radę co najwyżej McLaren P1. A wszystko to w rodzinnym sedaniku. Inna sprawa, że uważam od lat Muska za największego na świecie innowatora, z którym w zasadzie nikt nie może się równać.

Tregarth
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2012-03-22, 22:07
Imię: Patrycjusz
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.8
Przebieg: 356000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Tregarth » 2016-04-27, 14:57

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2192065" onclick="window.open(this.href);return false;

Zastanawiałem się, co ciekawego na interii w tym temacie - na nich zawsze można liczyć. "Niezależne" badania wskazują, że nasza s60 to jakiś potwór ludobójca... oczywiście "niezależne" źródło wskazuje, że tylko VW jest teraz ok :)
My tu sobie debatujemy a i tak decyzje zapadają na takim poziomie, że za kilka lat "reklama" może nas przekonać, że coś dużo bardziej trującego będzie dla nas dobre - byleby to tylko się komuś opłacało. Pomimo, że jestem zadowolony ze swojego D5, zwłaszcza na trasach, to chętnie miałbym też w garażu jakieś uturbione S60 lub S80 - jak to ktoś kiedyś napisał w komentarzu pod podobnym artykułem jak ten powyżej: silniki benzynowe są już teraz tak zdrowe, że nic tylko rzucić się plackiem do wydechu i porobić kilka wdechów "ku zdrowotności". Pomimo tylu lat pracy nad silnikami nadal w ofertach pojawiają się silniki benzynowe, które mają problem z przekroczeniem sensownej ilości spalania - poniżej 6 czy 7 litrów to tylko małe samochody (?) - jak coś waży ponad 1.6T to najczęściej już spali 10-12 a cięższe samochody to już właściwie rozważa się "zasięg" pełnego baku a nie ilość L/100km. Widać, że nikt by nie zyskał, gdyby te samochody paliły mniej (wiem wiem, chodzi o te najnowsze trendy i metale ciężkie, których oczywiście w wydechu z benzyny nie ma...).
Elektryka to też dobry "prąd" w pracy nad napędem. Można jednak zadać sobie kilka pytań: co ze zużytymi akumulatorami i ich utylizacją? Jakie są rzeczywiste koszta produkcji tego typu rozwiązań? Czy nie jest to kolejny temat zastępczy - zamiast dostarczyć silniki zasilane np: wodorem dostajemy kolejne drogie rozwiązanie... za które ostatecznie i tak zapłacimy my, konsumenci :) ostatecznie aby naładować akumulator albo musimy spalić benzynę, by się naładowały, albo podłączyć wtyczkę do gniazdka w garażu - jednak nikt już nie chce znać odpowiedzi, co w elektrowni się spali, by nasz samochód mógł po 8 czy 10 godzinach ładowania przejechać 40 czy 60 KM... generalnie, najlepiej boso zasuwać tysiące KMetrów. Jakoś w stosunku do samolotów, które spalają na jeden lot jakieś kosmiczne ilości paliwa, nikt się nie skarży...
aha, zgadzam się z kolegami: adoado0 i ienes ;) generalnie to samo miałem na myśli. eko-sreko... a dalej będziemy jeździć tym, na co nas stać

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-04-27, 15:38

Elektryczne pojazdy są tak EKO jak niedawno były świetlówki energooszczędne zamiast żarówek
Dzisiaj tysiące ton tego zalega na śmietniskach i nikt nie ma pomysłu co z tym zrobić.
Wracając do aut na baterie:
- surowce niezbędne do produkcji wydobywa się w kopalniach w Afryce
- transportuje się to do Japonii (albo Chin) gdzie robią z tego akumulatory
- które potem transportuje się do krajów w których są montownie pojazdów
- żywotność takiej baterii wynosi do 6 lat a sprawność spada w miarę eksploatacji
- koszt wymiany na nowe przekracza wielokrotnie wartość pojazdu
- zostaje kilkaset kg złomu akumulatorowego którego utylizacja i recykling są bardzo kosztowne
Osobiście uważam że obecnie najbardziej EKO jest gazowanie pojazdów zarówno LPG jak i CNG.
Nie trzeba kosmicznych technologii i lat badawczej pracy - technologia znana od lat, dopracowana, wciąż rozwijana, praktycznie każdy silnik oferowany dzisiaj można zagazować. Produkty spalania są "czyste" (CO2 + H2O) zaś sam gaz możemy pozyskiwać praktycnzie w nieograniczony sposób ze wszystkiego (np. gazując odpady, bio-gaz, itp)
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sapaczeq
VOL
VOL
Posty: 426
Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
Imię: Jacek
VOLVO: S80
Silnik: D5244T14 +Polestar
KW/KM/NM: 195KM
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 283000
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: sapaczeq » 2016-04-27, 17:27

Cóż, krótko się wypowiem, może lekko odbiegając od tematu wątku.
Jako energetyk z wykształcenia, aż za dobrze wiem, co się pali w elektrowniach w Polsce i nie tylko. Wiem, skąd się bierze "prund w gniozdku", szczegółowo.
Wiem też, jakie są procesy projektowania, produkcji, użytkowania i utylizacji samochodów.
I nikt mi nie wmówi, że coś jest mniej lub bardziej eko. Wszędzie coś się znajdzie takiego, że można się temu przyczepić. Pozwolę sobie uzasadnić.
1. Benzyna / Diesel --> emisja zanieczyszczeń w wyniku spalania paliwa w silniku, jeden cykl przemian lepszy, drugi gorszy, jeden gwałtowniejszy i emisyjny, ale oszczędniejszy ilościowo na paliwie i lepszy w kryterium sprawności teoretycznej obiegu, drugi mniej sprawny, rozrzutny na ilość paliwa, ale "czystszy" (odpowiednio obieg Diesla i obieg Otto, benzynowy)
2. paliwo ciekłe / elektryczny --> przecież energia elektryczna skądś się musi wziąć, jak powiedzieli przedmówcy (auto na węgiel? jak najbardziej), a utylizacja zużytego sprzętu to kolejna kwestia.
3. stary / nowy --> nowy samochód ekologiczny? Pardon, a stary szrot, który jeździ po świecie 40 lat i końca nie widać, bo taki jest żywotny, jest mniej eko? W czasie życia tego auta ktoś zajeździł kilka innych, ich wyprodukowanie kosztowało, ich eksploatacja kosztowała i utylizacja też – również energię, emisję zanieczyszczeń i pozyskanie surowców.
I tak dalej.
Testy normatywne (jak np. Euro 6) to po prostu oszukiwanie się na papierze. Myślący człowiek dobrze wie, że w codziennej eksploatacji warunki testowe nie wystąpią nigdy albo prawie nigdy.

Większość sytuacji, wliczając tę, o której traktuje wątek, to tak naprawdę hipokryzja. Wytykanie komuś, że ma kurz na biurku, podczas gdy sam obok ma worek śmieci, kał na wycieraczce i blat zachlapany nie-wiadomo-czym... Fajnie wytknął do złomnik w jednym swoim tekście, że (parafrazując) taki Amerykanin objedzie VW błotem za 2.0 TDI i kantowanie na emisjach, po czym wsiądzie do swojego super-ekologicznego Forda F150 z 7-litrowym V8, które oczywiście spala skromne ilości paliwa i na pewno wydala jedynie wodę z wydechu...

A prawa fizyki mówią, że entropia samoczynnie może tylko rosnąć. Jeśli więc ludzie dalej będą, jacy są – a śmietniska rosną, konsumpcjonizm kwitnie, natomiast samokrytyka i myślenie zachowawcze umierają – to choćbyśmy się nie wiem, jak starali i jakie normy ustanawiali, to bez elementarnej ludzkiej uczciwości i indywidualnej potrzeby bycia w porządku, wszystko jest warte tyle, co nic.

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: BK » 2016-04-28, 08:52

Piasek pisze:Osobiście uważam że obecnie najbardziej EKO jest gazowanie pojazdów zarówno LPG jak i CNG.
Amen. :564:

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-04-28, 09:22

Wracając do VW ciekawi mnie kolejna rzecz: jak widać modyfikacja softu jaką obecnie serwuje VW swoim klientom jest totalną wtopą - silniki zaczynają więcej palić (za co przecież płaci posiadacz/użytkownik),
natomiast nikt nie podaje jaki to będzie miało wpływ na zamontowane układy oczyszczania spalin i ich żywotność (za co również płacił będzie posiadacz/użytkownik).
Dzisiaj żywotność wszelakich DPF`ów FAP`ów itp to ok 160 tyś km przy prawidłowej eksploatacji. Po mniej-więcej takim przebiegu zaczyna się dyskoteka komunikatów o awariach w/w. W szczególnych przypadkach eksploatacji głównie autostradowej znane są osiągi w okolicach 240 tyś km ale w większości polskich przypadków to co sezon zimowy auto wraca lawetą do serwisu na odpłatną usługę wypalania filtra.
Funkcjonowanie układów oczyszczania spalin obliczona jest pod jakieś tam zdeklarowane (niedorzeczne) spalanie na poziomie 3,9-4,5L/100km. W rzeczywistości każdy dzisiejszy diesel z trudem ogromnym zamyka się w 6L co już skraca żywotność DPF/FAP o niemal połowę i tłumaczy powszechne zjawisko awarii tych układów w okolicach 160 tyś km przebiegu. Jeżeli dołożymy do tego kolejny wzrost spalania o następny litr po modyfikacji softu - czyli okolice 7L/100km średniego obstawiam kolejne obniżenie trwałości wszelkich układów oczyszczania spalin.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

mpmp
VO
VO
Posty: 326
Rejestracja: 2014-01-11, 11:40
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: mpmp » 2016-04-28, 10:59

Piasek, pisząc o modyfikacji softu i wyższym spalaniu masz na myśli polestar? Mnie w serwisie "specjalista" powiedział, że po wgraniu polestara spalanie spadnie. :shock:

Awatar użytkownika
sapaczeq
VOL
VOL
Posty: 426
Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
Imię: Jacek
VOLVO: S80
Silnik: D5244T14 +Polestar
KW/KM/NM: 195KM
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 283000
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: sapaczeq » 2016-04-28, 12:01

BK pisze:
Piasek pisze:Osobiście uważam że obecnie najbardziej EKO jest gazowanie pojazdów zarówno LPG jak i CNG.
Amen. :564:
Podpisuję się ;)

-- 28.04.2016, 11:03 --

mpmp, nie, Piasek pisał o VW, przecież Polestar to Volvo ;) A co tam VW nakombinował, to jeden Pan Bóg raczy wiedzieć, wespół z inżynierami programistami.
Niekoniecznie o Polestarze, ale słyszałem od znajomego, jak robił program pod seryjne TDI (bez modów) i spalanie spadło, a moc poszła do góry. Więc nie musi to być wyssane z palca.

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-04-28, 15:34

No normalnie jakbym o Polsce czytał
http://manager.money.pl/wiadomosci/arty ... 70693.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: maskek » 2016-04-28, 18:51

Piasek, nie wiem skąd masz te dane, ale nie pokrywają się one z moją praktyka w ogóle. O jakich modyfikacjach mówisz? Akcji serwisowej?
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MrWahacz
Posty: 0
Rejestracja: 2016-04-26, 14:55
Imię: Michal
VOLVO: Nie mam :(
Silnik: 1,4 benzyna
Rok: 1998
Przebieg: 150000
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: MrWahacz » 2016-05-15, 18:31

Pół rozdziału pracy magisterskiej pisałem o normach spalin. To co forsują ustawodawcy jest po prostu chore, a szczególnie dynamika wprowadzania obostrzeń. Dlatego ciężko jest mi potępiać producentów, którzy kombinują aby nie dostawać kar od ekolobbystów.

Szkoda, że te same osoby nie forsują tak prac nad sposobem magazynowania energii, który zrewolucjonizuje rynek i masowo zostanie wprowadzony do urządzeń konsumenckich. Co jakiś czas słyszy się o przełomie, ale w sklepach jest po staremu, a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
motoWahacz - aktualności motoryzacyjne, ciekawostki, testy samochodów

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-05-16, 09:34

MrWahacz pisze:a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
i to powinien być wniosek z twojej magisterki :564:
Sęk w tym że ileś tam dziesiąt montowni silników przestałoby istnieć, ileś set tysięcy ludzi straciło pracę (to akurat nikogo nie obchodzi) i najważniejsze: ileś tysięcy ludzi przestałoby zarabiać ciężkie miliony na tym wszystkim: począwszy od kopalni wydobywających surowce przez huty, działy projektowe, fabryki, montownie i transport który między nimi wszystkimi krąży.
I takie komisje europejskie biorące miliony euro rocznie za wprowadzanie w życie tych bredni jakie ustalają.
A najwięcej do stracenia ma lobby naftowe które dopóty ostatnia baryłka ropy w ziemi siedzi każdy taki projekt o których wspominasz kupuje z prawami patentowymi i chowa do szuflady na samo dno albo niepokornych i krnąbrnych "idealistów" skutecznie blokuje.
Gdyby dzisiaj wzięli się za branżę diesli i od nowa stworzyli przepisy nią regulujące w oparciu o rzeczywiste dane, cała technologia/branża itp straciłaby sens istnienia bo nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadziłby tego pod maskę silnika samochodu osobowego.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Lechu_2
VO
VO
Posty: 324
Rejestracja: 2014-08-05, 16:12
Imię: XXX
VOLVO: brak
Silnik: V8
KW/KM/NM: 228/310/410
Rok: 2001
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 265750
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Lechu_2 » 2016-05-16, 11:50

Jak dla mnie to wszystko jest o kant kija. Bo nikt nie liczy tego ile trzeba wydać na utylizację tych wszystkich nowinek enegrooszczędnych . Auta psują się o wiele szybciej a to rodzi koszty utylizacji. I nie chodzi tu o ekologie tylko i napędzanie rynku chłamem, który się teraz produkuje.

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-05-16, 13:38

Fenomen popularności KIA, Hyundai`a itp marek na zachodzie:
fabrycznie nowe, 3 lata pełnej gwarancji i te 160-180 tyś km przeleci choćbyś nawet raz oleju w silniku nie wymienił. A potem... potem stoi w komisie z zarypanym na amen silnikiem i dopiskiem NUR FUR EXPORT.
Zachód potrzebuje stale nowych, kolejnych, zacofanych krajów wschodu żeby mieli gdzie wypychać ten swój złom bo rok pozbawienia ich możliwości eksportu tych 3-letnich diesli z przeb. 200 tyś km i niezdatne do jazdy samochody będą składować piętrowo na ulicach taki mają poziom konsumpcji: stale nowe.
A eksportują nawet śmieci i odpady (nie bez przyczyny ostatnie 3 lata to dofinansowanie projektów związanych z utylizacją i przetwarzaniem odpadów w takiej Polsce) gdzie jak grzyby po deszczu powstają pseudo-ekologiczne punkty przetwarzania plastików, rtv i agd czy akumulatorów.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: BK » 2016-05-30, 10:13

Piasek pisze:
MrWahacz pisze:a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
i to powinien być wniosek z twojej magisterki :564:
Sęk w tym że ileś tam dziesiąt montowni silników przestałoby istnieć, ileś set tysięcy ludzi straciło pracę (to akurat nikogo nie obchodzi) i najważniejsze: ileś tysięcy ludzi przestałoby zarabiać ciężkie miliony na tym wszystkim: począwszy od kopalni wydobywających surowce przez huty, działy projektowe, fabryki, montownie i transport który między nimi wszystkimi krąży.
I takie komisje europejskie biorące miliony euro rocznie za wprowadzanie w życie tych bredni jakie ustalają.
A najwięcej do stracenia ma lobby naftowe które dopóty ostatnia baryłka ropy w ziemi siedzi każdy taki projekt o których wspominasz kupuje z prawami patentowymi i chowa do szuflady na samo dno albo niepokornych i krnąbrnych "idealistów" skutecznie blokuje.
Gdyby dzisiaj wzięli się za branżę diesli i od nowa stworzyli przepisy nią regulujące w oparciu o rzeczywiste dane, cała technologia/branża itp straciłaby sens istnienia bo nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadziłby tego pod maskę silnika samochodu osobowego.
Można prosić jakieś wiarygodne źródła tych informacji?

Myśli Kolega, że taka firma jak Tesla Motors to taka popierdółka co celowo nie korzysta z tych mitycznych patentów na hiperakumulatory? Firma, która stworzyła rakietę kosmiczną wielokrotnego użytku zdolną do pionowego lądowania?!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”