VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Wracając do VW ciekawi mnie kolejna rzecz: jak widać modyfikacja softu jaką obecnie serwuje VW swoim klientom jest totalną wtopą - silniki zaczynają więcej palić (za co przecież płaci posiadacz/użytkownik),
natomiast nikt nie podaje jaki to będzie miało wpływ na zamontowane układy oczyszczania spalin i ich żywotność (za co również płacił będzie posiadacz/użytkownik).
Dzisiaj żywotność wszelakich DPF`ów FAP`ów itp to ok 160 tyś km przy prawidłowej eksploatacji. Po mniej-więcej takim przebiegu zaczyna się dyskoteka komunikatów o awariach w/w. W szczególnych przypadkach eksploatacji głównie autostradowej znane są osiągi w okolicach 240 tyś km ale w większości polskich przypadków to co sezon zimowy auto wraca lawetą do serwisu na odpłatną usługę wypalania filtra.
Funkcjonowanie układów oczyszczania spalin obliczona jest pod jakieś tam zdeklarowane (niedorzeczne) spalanie na poziomie 3,9-4,5L/100km. W rzeczywistości każdy dzisiejszy diesel z trudem ogromnym zamyka się w 6L co już skraca żywotność DPF/FAP o niemal połowę i tłumaczy powszechne zjawisko awarii tych układów w okolicach 160 tyś km przebiegu. Jeżeli dołożymy do tego kolejny wzrost spalania o następny litr po modyfikacji softu - czyli okolice 7L/100km średniego obstawiam kolejne obniżenie trwałości wszelkich układów oczyszczania spalin.
natomiast nikt nie podaje jaki to będzie miało wpływ na zamontowane układy oczyszczania spalin i ich żywotność (za co również płacił będzie posiadacz/użytkownik).
Dzisiaj żywotność wszelakich DPF`ów FAP`ów itp to ok 160 tyś km przy prawidłowej eksploatacji. Po mniej-więcej takim przebiegu zaczyna się dyskoteka komunikatów o awariach w/w. W szczególnych przypadkach eksploatacji głównie autostradowej znane są osiągi w okolicach 240 tyś km ale w większości polskich przypadków to co sezon zimowy auto wraca lawetą do serwisu na odpłatną usługę wypalania filtra.
Funkcjonowanie układów oczyszczania spalin obliczona jest pod jakieś tam zdeklarowane (niedorzeczne) spalanie na poziomie 3,9-4,5L/100km. W rzeczywistości każdy dzisiejszy diesel z trudem ogromnym zamyka się w 6L co już skraca żywotność DPF/FAP o niemal połowę i tłumaczy powszechne zjawisko awarii tych układów w okolicach 160 tyś km przebiegu. Jeżeli dołożymy do tego kolejny wzrost spalania o następny litr po modyfikacji softu - czyli okolice 7L/100km średniego obstawiam kolejne obniżenie trwałości wszelkich układów oczyszczania spalin.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VO
- Posty: 326
- Rejestracja: 2014-01-11, 11:40
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Piasek, pisząc o modyfikacji softu i wyższym spalaniu masz na myśli polestar? Mnie w serwisie "specjalista" powiedział, że po wgraniu polestara spalanie spadnie.
- sapaczeq
- VOL
- Posty: 426
- Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
- Imię: Jacek
- VOLVO: S80
- Silnik: D5244T14 +Polestar
- KW/KM/NM: 195KM
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 283000
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Podpisuję sięBK pisze:Amen.Piasek pisze:Osobiście uważam że obecnie najbardziej EKO jest gazowanie pojazdów zarówno LPG jak i CNG.
-- 28.04.2016, 11:03 --
mpmp, nie, Piasek pisał o VW, przecież Polestar to Volvo A co tam VW nakombinował, to jeden Pan Bóg raczy wiedzieć, wespół z inżynierami programistami.
Niekoniecznie o Polestarze, ale słyszałem od znajomego, jak robił program pod seryjne TDI (bez modów) i spalanie spadło, a moc poszła do góry. Więc nie musi to być wyssane z palca.
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
No normalnie jakbym o Polsce czytał
http://manager.money.pl/wiadomosci/arty ... 70693.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://manager.money.pl/wiadomosci/arty ... 70693.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP
- Posty: 4750
- Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
- Imię: Piotrek
- VOLVO: brak
- Silnik: v
- Rok: 2023
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: wwa
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Piasek, nie wiem skąd masz te dane, ale nie pokrywają się one z moją praktyka w ogóle. O jakich modyfikacjach mówisz? Akcji serwisowej?
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- MrWahacz
- Posty: 0
- Rejestracja: 2016-04-26, 14:55
- Imię: Michal
- VOLVO: Nie mam :(
- Silnik: 1,4 benzyna
- Rok: 1998
- Przebieg: 150000
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Pół rozdziału pracy magisterskiej pisałem o normach spalin. To co forsują ustawodawcy jest po prostu chore, a szczególnie dynamika wprowadzania obostrzeń. Dlatego ciężko jest mi potępiać producentów, którzy kombinują aby nie dostawać kar od ekolobbystów.
Szkoda, że te same osoby nie forsują tak prac nad sposobem magazynowania energii, który zrewolucjonizuje rynek i masowo zostanie wprowadzony do urządzeń konsumenckich. Co jakiś czas słyszy się o przełomie, ale w sklepach jest po staremu, a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
Szkoda, że te same osoby nie forsują tak prac nad sposobem magazynowania energii, który zrewolucjonizuje rynek i masowo zostanie wprowadzony do urządzeń konsumenckich. Co jakiś czas słyszy się o przełomie, ale w sklepach jest po staremu, a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
motoWahacz - aktualności motoryzacyjne, ciekawostki, testy samochodów
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
i to powinien być wniosek z twojej magisterkiMrWahacz pisze:a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
Sęk w tym że ileś tam dziesiąt montowni silników przestałoby istnieć, ileś set tysięcy ludzi straciło pracę (to akurat nikogo nie obchodzi) i najważniejsze: ileś tysięcy ludzi przestałoby zarabiać ciężkie miliony na tym wszystkim: począwszy od kopalni wydobywających surowce przez huty, działy projektowe, fabryki, montownie i transport który między nimi wszystkimi krąży.
I takie komisje europejskie biorące miliony euro rocznie za wprowadzanie w życie tych bredni jakie ustalają.
A najwięcej do stracenia ma lobby naftowe które dopóty ostatnia baryłka ropy w ziemi siedzi każdy taki projekt o których wspominasz kupuje z prawami patentowymi i chowa do szuflady na samo dno albo niepokornych i krnąbrnych "idealistów" skutecznie blokuje.
Gdyby dzisiaj wzięli się za branżę diesli i od nowa stworzyli przepisy nią regulujące w oparciu o rzeczywiste dane, cała technologia/branża itp straciłaby sens istnienia bo nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadziłby tego pod maskę silnika samochodu osobowego.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VO
- Posty: 324
- Rejestracja: 2014-08-05, 16:12
- Imię: XXX
- VOLVO: brak
- Silnik: V8
- KW/KM/NM: 228/310/410
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 265750
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Jak dla mnie to wszystko jest o kant kija. Bo nikt nie liczy tego ile trzeba wydać na utylizację tych wszystkich nowinek enegrooszczędnych . Auta psują się o wiele szybciej a to rodzi koszty utylizacji. I nie chodzi tu o ekologie tylko i napędzanie rynku chłamem, który się teraz produkuje.
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Fenomen popularności KIA, Hyundai`a itp marek na zachodzie:
fabrycznie nowe, 3 lata pełnej gwarancji i te 160-180 tyś km przeleci choćbyś nawet raz oleju w silniku nie wymienił. A potem... potem stoi w komisie z zarypanym na amen silnikiem i dopiskiem NUR FUR EXPORT.
Zachód potrzebuje stale nowych, kolejnych, zacofanych krajów wschodu żeby mieli gdzie wypychać ten swój złom bo rok pozbawienia ich możliwości eksportu tych 3-letnich diesli z przeb. 200 tyś km i niezdatne do jazdy samochody będą składować piętrowo na ulicach taki mają poziom konsumpcji: stale nowe.
A eksportują nawet śmieci i odpady (nie bez przyczyny ostatnie 3 lata to dofinansowanie projektów związanych z utylizacją i przetwarzaniem odpadów w takiej Polsce) gdzie jak grzyby po deszczu powstają pseudo-ekologiczne punkty przetwarzania plastików, rtv i agd czy akumulatorów.
fabrycznie nowe, 3 lata pełnej gwarancji i te 160-180 tyś km przeleci choćbyś nawet raz oleju w silniku nie wymienił. A potem... potem stoi w komisie z zarypanym na amen silnikiem i dopiskiem NUR FUR EXPORT.
Zachód potrzebuje stale nowych, kolejnych, zacofanych krajów wschodu żeby mieli gdzie wypychać ten swój złom bo rok pozbawienia ich możliwości eksportu tych 3-letnich diesli z przeb. 200 tyś km i niezdatne do jazdy samochody będą składować piętrowo na ulicach taki mają poziom konsumpcji: stale nowe.
A eksportują nawet śmieci i odpady (nie bez przyczyny ostatnie 3 lata to dofinansowanie projektów związanych z utylizacją i przetwarzaniem odpadów w takiej Polsce) gdzie jak grzyby po deszczu powstają pseudo-ekologiczne punkty przetwarzania plastików, rtv i agd czy akumulatorów.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Można prosić jakieś wiarygodne źródła tych informacji?Piasek pisze:i to powinien być wniosek z twojej magisterkiMrWahacz pisze:a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
Sęk w tym że ileś tam dziesiąt montowni silników przestałoby istnieć, ileś set tysięcy ludzi straciło pracę (to akurat nikogo nie obchodzi) i najważniejsze: ileś tysięcy ludzi przestałoby zarabiać ciężkie miliony na tym wszystkim: począwszy od kopalni wydobywających surowce przez huty, działy projektowe, fabryki, montownie i transport który między nimi wszystkimi krąży.
I takie komisje europejskie biorące miliony euro rocznie za wprowadzanie w życie tych bredni jakie ustalają.
A najwięcej do stracenia ma lobby naftowe które dopóty ostatnia baryłka ropy w ziemi siedzi każdy taki projekt o których wspominasz kupuje z prawami patentowymi i chowa do szuflady na samo dno albo niepokornych i krnąbrnych "idealistów" skutecznie blokuje.
Gdyby dzisiaj wzięli się za branżę diesli i od nowa stworzyli przepisy nią regulujące w oparciu o rzeczywiste dane, cała technologia/branża itp straciłaby sens istnienia bo nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadziłby tego pod maskę silnika samochodu osobowego.
Myśli Kolega, że taka firma jak Tesla Motors to taka popierdółka co celowo nie korzysta z tych mitycznych patentów na hiperakumulatory? Firma, która stworzyła rakietę kosmiczną wielokrotnego użytku zdolną do pionowego lądowania?!
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Kto jeździ Teslą ręka w górę !!
Ty przeczytałeś cokolwiek z tego tematu pisząc powyższe ?
Ty przeczytałeś cokolwiek z tego tematu pisząc powyższe ?
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Znam ten temat od początku. Śledzę go regularnie.
Teslę podałem jako przykład jednej z prężniej rozwijającej się marki e-samochodów.
Nadal czekam na źródła rewelacji, które przedstawiasz.
-- 30 maja 2016, o 13:14 --
W szczególności chciałbym poznać wiarygodne dane odnośnie tych rewelacji:
Teslę podałem jako przykład jednej z prężniej rozwijającej się marki e-samochodów.
Nadal czekam na źródła rewelacji, które przedstawiasz.
-- 30 maja 2016, o 13:14 --
W szczególności chciałbym poznać wiarygodne dane odnośnie tych rewelacji:
Piasek pisze:Fenomen popularności KIA, Hyundai`a itp marek na zachodzie:
fabrycznie nowe, 3 lata pełnej gwarancji i te 160-180 tyś km przeleci choćbyś nawet raz oleju w silniku nie wymienił. A potem... potem stoi w komisie z zarypanym na amen silnikiem i dopiskiem NUR FUR EXPORT.
Zachód potrzebuje stale nowych, kolejnych, zacofanych krajów wschodu żeby mieli gdzie wypychać ten swój złom bo rok pozbawienia ich możliwości eksportu tych 3-letnich diesli z przeb. 200 tyś km i niezdatne do jazdy samochody będą składować piętrowo na ulicach taki mają poziom konsumpcji: stale nowe.
A eksportują nawet śmieci i odpady (nie bez przyczyny ostatnie 3 lata to dofinansowanie projektów związanych z utylizacją i przetwarzaniem odpadów w takiej Polsce) gdzie jak grzyby po deszczu powstają pseudo-ekologiczne punkty przetwarzania plastików, rtv i agd czy akumulatorów.
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Że tak grzecznie odpowiem "se poszukaj" zamiast siedzieć bezproduktywnie jak gimbus przed kompem z roszczeniową postawą o link do gotowca
A żeby wrócić do tematu to znowu odsyłam do statystyk ile promili (bo procenty to ogromna przesada) ogółu rynku motoryzacyjnego stanowią pojazdy elektryczne Tesli (nikt im nie ujmuje że robią to zaje**cie) a ile procent to silniki diesla.
Teraz widzisz przełożenie ekonomiczne na co o czym pisałem ?
A żeby wrócić do tematu to znowu odsyłam do statystyk ile promili (bo procenty to ogromna przesada) ogółu rynku motoryzacyjnego stanowią pojazdy elektryczne Tesli (nikt im nie ujmuje że robią to zaje**cie) a ile procent to silniki diesla.
Teraz widzisz przełożenie ekonomiczne na co o czym pisałem ?
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Se nie znalazłem i dlatego proszę o podanie chociaż jednego.Piasek pisze:"se poszukaj"
Ja grzecznie poprosiłem. Ty od razu próbujesz mnie obrazić. Typowy przejaw braku argumentów, na poparcie swoich teorii.
Obawiam się, że dalsza wymiana zdań będzie bezproduktywna.
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
- Imię: PFdQ
- VOLVO: v40II
- Silnik: diesel
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,7
- Przebieg: 150000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Kolego, jeszcze nie tak dawno pisales pewnie podobne rzeczy o hybrydach, tymaczasem zobacz co sie dzieje i przejedz sie np. do Japonii, USA, Norwegii etc.Piasek pisze:
_________________
Podobnie jak kolega powyzej, prosze o zrodla tych informacji - bez nich Twoje "wypociny" nie maja wartosci
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
pewnie pisałem ?? To w końcu pisałem czy nie pisałem ?? I to ja tutaj bezpodstawnie oskarżamquiros pisze:jeszcze nie tak dawno pisales pewnie podobne rzeczy o hybrydach
quiros pisze:prosze o zrodla tych informacji
Nawet jeżeli pisałem to nadal to podtrzymuję: hybrydy obecnie oferowane to gówno przez duże G i nie mylić proszę tego z Teslą bo to pojazd elektryczny oferujący za kosmiczne pieniądze niestety ale kosmiczne technologie i osiągi (prędkość, przyspieszenie i zasięg). Natomiast hybrydy które poruszasz to zachęcam do obejrzenia kilku testów tych pojazdów, oferujących zasięgi na poziomie 20-40km w rzeczywistości i wymagające obecności silnika spalinowego bez którego pojazd jest bezużyteczny - podobnie jak bezużytecznym jest i będzie w momencie zużycia układu elektrycznego/baterii.quiros pisze:bez nich Twoje "wypociny" nie maja wartosci
Przykład sztandarowy Prius którego dzisiaj setki tysięcy za bezcen sterczą w komisach lub zalegają na złomowiskach bo nikt nie ma pomysłu na bardzo kosztowne zutylizowanie tego.
A poza tym to nie temat o bezużyteczności obecnie oferowanych hybryd tylko o oszustwie VW z emisją spalin w silnikach diesla a jak pokazuje czas przypadek ten zatacza coraz szersze kręgi i na obecną chwilę niewielu zostało którzy jeszcze nie zostali oficjalnie oskarżeni.
Diesel był dobrym silnikiem dopóty idioci z UE nie wpadli na pomysł żeby zacząć dotować sprzedaż pojazdów z tymi silnikami na różne sposoby - to co obecnie zaczynają robić z hybrydami. Za kilka lat będziemy mieli powtórkę z historii z tymi pojazdami.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2012-03-22, 22:07
- Imię: Patrycjusz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 163KM
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6.8
- Przebieg: 356000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Wydaje się, że: autocentrum czy moto wp nie potwierdzają tezy o dużych przebiegach. Co ciekawe, w pierwszym artykule nawet wskazane jest, by interesować się autem z wyższym przebiegiem gdyż dużo częściej jest ono serwisowane zgodnie z książką/wskazaniami producenta ze względu na stratę właściciela z tytułu awarii w trasie (np: podczas transportu ważnych towarów). Szkoda, że klienci w Polsce nie interesują się autami o wyższych przebiegach - może ustałby proceder cofania liczników.
Niemniej - rodzyny/sklejaki i inne na rynku się trafiają - nie tylko po przekroczeniu zachodnio-polskiej granicy ale też i w komisach na zachodzie (nie mam na to linku ale nie wyobrażam sobie, by mieszkali tam wyłącznie prawi obywatele ). Nie ma sensu spierać się o oczywistość - zawsze chodziło o pieniądze i teraz z diesle'i zrobiono temat zastępczy. Ciekawe, co nam unia szykuje w tym roku gdzieś po cichu w zakamarkach Brukselskich piwnic... systemy call home/ICE, nowe katalizatory/dpf'y, wymuszenie hybryd? Wszystko po to, by podnieść ceny tego "luksusowego" towaru jakim jest samochód (wystarczy spojrzeć na ceny najtańszych fiatów czy dacii - które są tanie do chwili, gdy kupujesz auto w standardzie - wybranie dowolnych dodatków robi z tego zakupu niebotyczny koszt). Zobaczymy wkrótce, bo bezcelowo nikt by w tym garnku nie podgrzewał tematów związanych z ropą.
edit: co do "mocy" elektrycznych pojazdów: nie jest tak źle - cena na razie odstrasza ale to nie jest samochód dla nas ale dla tych, których na to stać - i znów wracamy do punktu wyjścia - pieniędzy. 250km zasięgu to też nie tak źle - mając bak 70 litrów i spalając 25 litrów w jakimś monstrualnym samochodzie będziemy mieć ten sam/zbliżony zasięg.
Niemniej - rodzyny/sklejaki i inne na rynku się trafiają - nie tylko po przekroczeniu zachodnio-polskiej granicy ale też i w komisach na zachodzie (nie mam na to linku ale nie wyobrażam sobie, by mieszkali tam wyłącznie prawi obywatele ). Nie ma sensu spierać się o oczywistość - zawsze chodziło o pieniądze i teraz z diesle'i zrobiono temat zastępczy. Ciekawe, co nam unia szykuje w tym roku gdzieś po cichu w zakamarkach Brukselskich piwnic... systemy call home/ICE, nowe katalizatory/dpf'y, wymuszenie hybryd? Wszystko po to, by podnieść ceny tego "luksusowego" towaru jakim jest samochód (wystarczy spojrzeć na ceny najtańszych fiatów czy dacii - które są tanie do chwili, gdy kupujesz auto w standardzie - wybranie dowolnych dodatków robi z tego zakupu niebotyczny koszt). Zobaczymy wkrótce, bo bezcelowo nikt by w tym garnku nie podgrzewał tematów związanych z ropą.
edit: co do "mocy" elektrycznych pojazdów: nie jest tak źle - cena na razie odstrasza ale to nie jest samochód dla nas ale dla tych, których na to stać - i znów wracamy do punktu wyjścia - pieniędzy. 250km zasięgu to też nie tak źle - mając bak 70 litrów i spalając 25 litrów w jakimś monstrualnym samochodzie będziemy mieć ten sam/zbliżony zasięg.
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Ponieważ polski klient szuka "mercedesa w cenie tico" i wychodzi z założenia że diesel to 5L ropy pali "bo szwagier miał 20 lat temu golfa III i tyle palił i się nie psuł".Tregarth pisze:Szkoda, że klienci w Polsce nie interesują się autami o wyższych przebiegach - może ustałby proceder cofania liczników.
Dzisiejszy diesel MUSI się popsuć z kilku względów:
1) to stopień komplikacji budowy, konstrukcji
2) poziom wysilenia jednostki napędowej i warunków w jakich pracuje
3) ekonomiczny - bez ASO nie da się tym w ogóle jeździć - zobaczcie dzisiejsze auta: zapala się serwis, wymiana oleju, cokolwiek i będzie cię tak długo wku***ać aż pojedziesz do ASO żeby skasowali. Drugi aspekt ekonomii: wszyscy chcą produkować coraz więcej. Masz jeździć 3-5 lat, po tym okresie to ma się zepsuć i tyle, masz przyjść po nowy.
Pożytku z ciebie żadnego jak ty 20 lat będziesz jeździł jednym autem zatem trzeba je zrobić tak abyś przynajmniej raz na rok musiał się odmeldować odpłatnie w ASO a po 5ciu bez względu na przebieg i tak się coś zepsuło.
Dlatego uważam że w materii silników diesla będzie tylko gorzej.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Piasek pisze:Fenomen popularności KIA, Hyundai`a itp marek na zachodzie:
fabrycznie nowe, 3 lata pełnej gwarancji i te 160-180 tyś km przeleci choćbyś nawet raz oleju w silniku nie wymienił.
Lecisz na takim poziomie uogólnienia, że zaprzeczasz sam sobie. Dlatego prosiłem o źródła na poparcie Twoich teorii. Żeby dyskutować merytorycznie. Na argumenty.Piasek pisze:3) ekonomiczny - bez ASO nie da się tym w ogóle jeździć - zobaczcie dzisiejsze auta: zapala się serwis, wymiana oleju, cokolwiek i będzie cię tak długo wku***ać aż pojedziesz do ASO żeby skasowali.
OFFTOPIC: Wtedy jest aż miło wymienić poglądy. A jak na grzeczne pytanie/prośbę odpowiadasz wyzwiskami to jest to niepotrzebna pyskówka. Rozumiesz?
-
- VOL
- Posty: 417
- Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
- Imię: Wojciech
- VOLVO: V70 III gen
- Silnik: 2.0 D4 Drive-E
- KW/KM/NM: 181KM
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok 7/100
- Przebieg: 195
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
BK pisze:odpowiadasz wyzwiskami
BK pisze:źródła na poparcie Twoich teorii
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
- Imię: PFdQ
- VOLVO: v40II
- Silnik: diesel
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,7
- Przebieg: 150000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Przede wszytskim ten dlugo lezal na zlomowisku:
http://www.carscoops.com/2013/12/toyota ... cks-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aha,
przed 2 tygodniami wrocilem z Japonii-umarylbs, gdybs widzial ile tam jezddzi elektrykow i hybryd.
Ciekawostka: sporo Alfa Romeo , oh yeah!
http://www.carscoops.com/2013/12/toyota ... cks-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aha,
przed 2 tygodniami wrocilem z Japonii-umarylbs, gdybs widzial ile tam jezddzi elektrykow i hybryd.
Ciekawostka: sporo Alfa Romeo , oh yeah!
-
- VO
- Posty: 324
- Rejestracja: 2014-08-05, 16:12
- Imię: XXX
- VOLVO: brak
- Silnik: V8
- KW/KM/NM: 228/310/410
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 265750
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Przecież to daje 450 km dziennie po mieście . nie liczę serwisów wolnego itp.
Pachnie mi tu naciąganą ściemą.
Pachnie mi tu naciąganą ściemą.
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
- Imię: PFdQ
- VOLVO: v40II
- Silnik: diesel
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,7
- Przebieg: 150000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Dlaczego sciema? Przeciez to taryfiarz, a zreszta jednym samochodem jezdzi killu kierowcowLechu_2 pisze:Przecież to daje 450 km dziennie po mieście . nie liczę serwisów wolnego itp.
Pachnie mi tu naciąganą ściemą.
-
- V
- Posty: 93
- Rejestracja: 2016-02-09, 22:34
- Imię: Maciej
- VOLVO: było V50
- Silnik: 2.0D PowerShift
- KW/KM/NM: 136
- Rok: 2009
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
Nie wiem, jak w innych częściach kraju, ale w Tokio jeździ mnóstwo taksówek na gaz. Czułem się jak u babci na niedzielnym obiedzie, kiedy jeździłem cichym dupowozem z białymi makatkami na tylnej kanapie
Wracając do meritum. Segreguję śmieci, nie wyrzucam baterii ani lekarstw do kubła, wspieram finansowo projekty związane z naturą w mojej okolicy (np. ochronę rysi na Podlasiu). Tym niemniej uważam, że ekologia to wręcz wymarzony biznes, na którym można zbić kokosy. Ewentualnie - jak pokazuje afera VW - beknąć.
Jeśli spojrzymy na temat szerzej, może okazać się, że prawo oraz marketing działa bardzo mocno przeciwko konsumentom. W ofercie dealerskiej oraz komisach dominują niezdatne do jazdy miejskiej skomplikowane nowoczesne samochody z silnikiem diesla. Legislacja dociska śrubę, zmuszając producentów do spełniania nierealnych norm emisji, którzy z kolei uciekają się do oszustw i manipulacji, żeby te audyty udało się przejść. Konsumenci zostają potem sami z kosztownymi naprawami i ogólnym drenażem portfela.
Weźmy prawdziwe, szeroko zakrojone badania na temat produkcji zanieczyszczeń, jaki realnie procent stanowi emisja dymu z domów ocieplanych paliwami kopalnymi, jaki procent produkują elektrownie i wszelkiego rodzaju zakłady przemysłowe. Ile procent toksycznych zanieczyszczeń spływa do rzek, ile toksycznych środków zostaje przez "drobnych zaradnych przedsiębiorców" wyrzucanych "na dziko" i dopiero wtedy możemy poznać w miarę prawdziwą, a nie propagandową skalę zanieczyszczeń spowodowanych przez "konsumencką motoryzację...
Całe lata przemieszczałem się po dużych miastach komunikacją miejską i ilekroć słyszę argument, że to remedium na korki w miastach, mam ochotę wybuchnąć szyderczym śmiechem. Lata spędzone w wyjących tramwajach w Warszawie, lodowatych w zimie i pełnych potu i duchoty w lecie, przesiadki "na gwałt", sterczenie na przystanku na smrodliwej Trasie Łazienkowskiej wdychając spaliny, bo autobus się spóźnił. To samo w innych miastach w Polsce i na świecie. Jeśli ktoś, tak jak ja, wychowa się w mieście i dwadzieścia pięć lat będzie przemieszczał się w ten sposób z punktu A do B, to samochód wita z ulgą. Od czasu, kiedy kupiłem swój pierwszy samochód nie wsiadłem już ani razu do żadnego pojazdu komunikacji miejskiej, poza pociągiem i samolotem. I sorry - ale po swoich doświadczeniach życiowych nie mam zamiaru tego robić.
Wracając do meritum. Segreguję śmieci, nie wyrzucam baterii ani lekarstw do kubła, wspieram finansowo projekty związane z naturą w mojej okolicy (np. ochronę rysi na Podlasiu). Tym niemniej uważam, że ekologia to wręcz wymarzony biznes, na którym można zbić kokosy. Ewentualnie - jak pokazuje afera VW - beknąć.
Jeśli spojrzymy na temat szerzej, może okazać się, że prawo oraz marketing działa bardzo mocno przeciwko konsumentom. W ofercie dealerskiej oraz komisach dominują niezdatne do jazdy miejskiej skomplikowane nowoczesne samochody z silnikiem diesla. Legislacja dociska śrubę, zmuszając producentów do spełniania nierealnych norm emisji, którzy z kolei uciekają się do oszustw i manipulacji, żeby te audyty udało się przejść. Konsumenci zostają potem sami z kosztownymi naprawami i ogólnym drenażem portfela.
Weźmy prawdziwe, szeroko zakrojone badania na temat produkcji zanieczyszczeń, jaki realnie procent stanowi emisja dymu z domów ocieplanych paliwami kopalnymi, jaki procent produkują elektrownie i wszelkiego rodzaju zakłady przemysłowe. Ile procent toksycznych zanieczyszczeń spływa do rzek, ile toksycznych środków zostaje przez "drobnych zaradnych przedsiębiorców" wyrzucanych "na dziko" i dopiero wtedy możemy poznać w miarę prawdziwą, a nie propagandową skalę zanieczyszczeń spowodowanych przez "konsumencką motoryzację...
Całe lata przemieszczałem się po dużych miastach komunikacją miejską i ilekroć słyszę argument, że to remedium na korki w miastach, mam ochotę wybuchnąć szyderczym śmiechem. Lata spędzone w wyjących tramwajach w Warszawie, lodowatych w zimie i pełnych potu i duchoty w lecie, przesiadki "na gwałt", sterczenie na przystanku na smrodliwej Trasie Łazienkowskiej wdychając spaliny, bo autobus się spóźnił. To samo w innych miastach w Polsce i na świecie. Jeśli ktoś, tak jak ja, wychowa się w mieście i dwadzieścia pięć lat będzie przemieszczał się w ten sposób z punktu A do B, to samochód wita z ulgą. Od czasu, kiedy kupiłem swój pierwszy samochód nie wsiadłem już ani razu do żadnego pojazdu komunikacji miejskiej, poza pociągiem i samolotem. I sorry - ale po swoich doświadczeniach życiowych nie mam zamiaru tego robić.
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
- Imię: PFdQ
- VOLVO: v40II
- Silnik: diesel
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,7
- Przebieg: 150000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary
ienes pisze:Nie wiem, jak w innych częściach kraju, ale w Tokio jeździ mnóstwo taksówek na gaz. Czułem się jak u babci na niedzielnym obiedzie, kiedy jeździłem cichym dupowozem z białymi makatkami na tylnej kanapie
Całe lata przemieszczałem się po dużych miastach komunikacją miejską i ilekroć słyszę argument, że to remedium na korki w miastach, mam ochotę wybuchnąć szyderczym śmiechem. Lata spędzone w wyjących tramwajach w Warszawie, lodowatych w zimie i pełnych potu i duchoty w lecie, przesiadki "na gwałt", sterczenie na przystanku na smrodliwej Trasie Łazienkowskiej wdychając spaliny, bo autobus się spóźnił. To samo w innych miastach w Polsce i na świecie. Jeśli ktoś, tak jak ja, wychowa się w mieście i dwadzieścia pięć lat będzie przemieszczał się w ten sposób z punktu A do B, to samochód wita z ulgą. Od czasu, kiedy kupiłem swój pierwszy samochód nie wsiadłem już ani razu do żadnego pojazdu komunikacji miejskiej, poza pociągiem i samolotem. I sorry - ale po swoich doświadczeniach życiowych nie mam zamiaru tego robić.
Toyoty Crown, zgadza sie.
Zauwazyles, ze Tokio wcale nie bylo jakos specjalnie zakorkowane?
Wieskzosc smiga komunikacja publiczna.
Ja nie wyobrazam sobie jezdzic codzienie do pracy samochodem, kiedy do dyspozycji mam komunikacje publiczna, a fiirma mi placi za bilet roczny heheh.