VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-04-28, 09:22

Wracając do VW ciekawi mnie kolejna rzecz: jak widać modyfikacja softu jaką obecnie serwuje VW swoim klientom jest totalną wtopą - silniki zaczynają więcej palić (za co przecież płaci posiadacz/użytkownik),
natomiast nikt nie podaje jaki to będzie miało wpływ na zamontowane układy oczyszczania spalin i ich żywotność (za co również płacił będzie posiadacz/użytkownik).
Dzisiaj żywotność wszelakich DPF`ów FAP`ów itp to ok 160 tyś km przy prawidłowej eksploatacji. Po mniej-więcej takim przebiegu zaczyna się dyskoteka komunikatów o awariach w/w. W szczególnych przypadkach eksploatacji głównie autostradowej znane są osiągi w okolicach 240 tyś km ale w większości polskich przypadków to co sezon zimowy auto wraca lawetą do serwisu na odpłatną usługę wypalania filtra.
Funkcjonowanie układów oczyszczania spalin obliczona jest pod jakieś tam zdeklarowane (niedorzeczne) spalanie na poziomie 3,9-4,5L/100km. W rzeczywistości każdy dzisiejszy diesel z trudem ogromnym zamyka się w 6L co już skraca żywotność DPF/FAP o niemal połowę i tłumaczy powszechne zjawisko awarii tych układów w okolicach 160 tyś km przebiegu. Jeżeli dołożymy do tego kolejny wzrost spalania o następny litr po modyfikacji softu - czyli okolice 7L/100km średniego obstawiam kolejne obniżenie trwałości wszelkich układów oczyszczania spalin.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

mpmp
VO
VO
Posty: 326
Rejestracja: 2014-01-11, 11:40
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: mpmp » 2016-04-28, 10:59

Piasek, pisząc o modyfikacji softu i wyższym spalaniu masz na myśli polestar? Mnie w serwisie "specjalista" powiedział, że po wgraniu polestara spalanie spadnie. :shock:

Awatar użytkownika
sapaczeq
VOL
VOL
Posty: 426
Rejestracja: 2015-07-21, 14:54
Imię: Jacek
VOLVO: S80
Silnik: D5244T14 +Polestar
KW/KM/NM: 195KM
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Przebieg: 283000
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: sapaczeq » 2016-04-28, 12:01

BK pisze:
Piasek pisze:Osobiście uważam że obecnie najbardziej EKO jest gazowanie pojazdów zarówno LPG jak i CNG.
Amen. :564:
Podpisuję się ;)

-- 28.04.2016, 11:03 --

mpmp, nie, Piasek pisał o VW, przecież Polestar to Volvo ;) A co tam VW nakombinował, to jeden Pan Bóg raczy wiedzieć, wespół z inżynierami programistami.
Niekoniecznie o Polestarze, ale słyszałem od znajomego, jak robił program pod seryjne TDI (bez modów) i spalanie spadło, a moc poszła do góry. Więc nie musi to być wyssane z palca.

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-04-28, 15:34

No normalnie jakbym o Polsce czytał
http://manager.money.pl/wiadomosci/arty ... 70693.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: maskek » 2016-04-28, 18:51

Piasek, nie wiem skąd masz te dane, ale nie pokrywają się one z moją praktyka w ogóle. O jakich modyfikacjach mówisz? Akcji serwisowej?
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MrWahacz
Posty: 0
Rejestracja: 2016-04-26, 14:55
Imię: Michal
VOLVO: Nie mam :(
Silnik: 1,4 benzyna
Rok: 1998
Przebieg: 150000
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: MrWahacz » 2016-05-15, 18:31

Pół rozdziału pracy magisterskiej pisałem o normach spalin. To co forsują ustawodawcy jest po prostu chore, a szczególnie dynamika wprowadzania obostrzeń. Dlatego ciężko jest mi potępiać producentów, którzy kombinują aby nie dostawać kar od ekolobbystów.

Szkoda, że te same osoby nie forsują tak prac nad sposobem magazynowania energii, który zrewolucjonizuje rynek i masowo zostanie wprowadzony do urządzeń konsumenckich. Co jakiś czas słyszy się o przełomie, ale w sklepach jest po staremu, a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
motoWahacz - aktualności motoryzacyjne, ciekawostki, testy samochodów

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-05-16, 09:34

MrWahacz pisze:a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
i to powinien być wniosek z twojej magisterki :564:
Sęk w tym że ileś tam dziesiąt montowni silników przestałoby istnieć, ileś set tysięcy ludzi straciło pracę (to akurat nikogo nie obchodzi) i najważniejsze: ileś tysięcy ludzi przestałoby zarabiać ciężkie miliony na tym wszystkim: począwszy od kopalni wydobywających surowce przez huty, działy projektowe, fabryki, montownie i transport który między nimi wszystkimi krąży.
I takie komisje europejskie biorące miliony euro rocznie za wprowadzanie w życie tych bredni jakie ustalają.
A najwięcej do stracenia ma lobby naftowe które dopóty ostatnia baryłka ropy w ziemi siedzi każdy taki projekt o których wspominasz kupuje z prawami patentowymi i chowa do szuflady na samo dno albo niepokornych i krnąbrnych "idealistów" skutecznie blokuje.
Gdyby dzisiaj wzięli się za branżę diesli i od nowa stworzyli przepisy nią regulujące w oparciu o rzeczywiste dane, cała technologia/branża itp straciłaby sens istnienia bo nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadziłby tego pod maskę silnika samochodu osobowego.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Lechu_2
VO
VO
Posty: 324
Rejestracja: 2014-08-05, 16:12
Imię: XXX
VOLVO: brak
Silnik: V8
KW/KM/NM: 228/310/410
Rok: 2001
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 265750
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Lechu_2 » 2016-05-16, 11:50

Jak dla mnie to wszystko jest o kant kija. Bo nikt nie liczy tego ile trzeba wydać na utylizację tych wszystkich nowinek enegrooszczędnych . Auta psują się o wiele szybciej a to rodzi koszty utylizacji. I nie chodzi tu o ekologie tylko i napędzanie rynku chłamem, który się teraz produkuje.

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-05-16, 13:38

Fenomen popularności KIA, Hyundai`a itp marek na zachodzie:
fabrycznie nowe, 3 lata pełnej gwarancji i te 160-180 tyś km przeleci choćbyś nawet raz oleju w silniku nie wymienił. A potem... potem stoi w komisie z zarypanym na amen silnikiem i dopiskiem NUR FUR EXPORT.
Zachód potrzebuje stale nowych, kolejnych, zacofanych krajów wschodu żeby mieli gdzie wypychać ten swój złom bo rok pozbawienia ich możliwości eksportu tych 3-letnich diesli z przeb. 200 tyś km i niezdatne do jazdy samochody będą składować piętrowo na ulicach taki mają poziom konsumpcji: stale nowe.
A eksportują nawet śmieci i odpady (nie bez przyczyny ostatnie 3 lata to dofinansowanie projektów związanych z utylizacją i przetwarzaniem odpadów w takiej Polsce) gdzie jak grzyby po deszczu powstają pseudo-ekologiczne punkty przetwarzania plastików, rtv i agd czy akumulatorów.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: BK » 2016-05-30, 10:13

Piasek pisze:
MrWahacz pisze:a gdyby samochody elektryczne oferowały zasięg na poziomie 800 kilometrów i ładowałoby się je przez 10-15 minut to nikt o benzynie czy dieslu by nie myślał.
i to powinien być wniosek z twojej magisterki :564:
Sęk w tym że ileś tam dziesiąt montowni silników przestałoby istnieć, ileś set tysięcy ludzi straciło pracę (to akurat nikogo nie obchodzi) i najważniejsze: ileś tysięcy ludzi przestałoby zarabiać ciężkie miliony na tym wszystkim: począwszy od kopalni wydobywających surowce przez huty, działy projektowe, fabryki, montownie i transport który między nimi wszystkimi krąży.
I takie komisje europejskie biorące miliony euro rocznie za wprowadzanie w życie tych bredni jakie ustalają.
A najwięcej do stracenia ma lobby naftowe które dopóty ostatnia baryłka ropy w ziemi siedzi każdy taki projekt o których wspominasz kupuje z prawami patentowymi i chowa do szuflady na samo dno albo niepokornych i krnąbrnych "idealistów" skutecznie blokuje.
Gdyby dzisiaj wzięli się za branżę diesli i od nowa stworzyli przepisy nią regulujące w oparciu o rzeczywiste dane, cała technologia/branża itp straciłaby sens istnienia bo nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadziłby tego pod maskę silnika samochodu osobowego.
Można prosić jakieś wiarygodne źródła tych informacji?

Myśli Kolega, że taka firma jak Tesla Motors to taka popierdółka co celowo nie korzysta z tych mitycznych patentów na hiperakumulatory? Firma, która stworzyła rakietę kosmiczną wielokrotnego użytku zdolną do pionowego lądowania?!

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-05-30, 11:17

Kto jeździ Teslą ręka w górę !!
Ty przeczytałeś cokolwiek z tego tematu pisząc powyższe ?
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: BK » 2016-05-30, 12:56

Znam ten temat od początku. Śledzę go regularnie.
Teslę podałem jako przykład jednej z prężniej rozwijającej się marki e-samochodów.

Nadal czekam na źródła rewelacji, które przedstawiasz.

-- 30 maja 2016, o 13:14 --

W szczególności chciałbym poznać wiarygodne dane odnośnie tych rewelacji:
Piasek pisze:Fenomen popularności KIA, Hyundai`a itp marek na zachodzie:
fabrycznie nowe, 3 lata pełnej gwarancji i te 160-180 tyś km przeleci choćbyś nawet raz oleju w silniku nie wymienił. A potem... potem stoi w komisie z zarypanym na amen silnikiem i dopiskiem NUR FUR EXPORT.
Zachód potrzebuje stale nowych, kolejnych, zacofanych krajów wschodu żeby mieli gdzie wypychać ten swój złom bo rok pozbawienia ich możliwości eksportu tych 3-letnich diesli z przeb. 200 tyś km i niezdatne do jazdy samochody będą składować piętrowo na ulicach taki mają poziom konsumpcji: stale nowe.
A eksportują nawet śmieci i odpady (nie bez przyczyny ostatnie 3 lata to dofinansowanie projektów związanych z utylizacją i przetwarzaniem odpadów w takiej Polsce) gdzie jak grzyby po deszczu powstają pseudo-ekologiczne punkty przetwarzania plastików, rtv i agd czy akumulatorów.

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-05-30, 13:21

Że tak grzecznie odpowiem "se poszukaj" zamiast siedzieć bezproduktywnie jak gimbus przed kompem z roszczeniową postawą o link do gotowca
A żeby wrócić do tematu to znowu odsyłam do statystyk ile promili (bo procenty to ogromna przesada) ogółu rynku motoryzacyjnego stanowią pojazdy elektryczne Tesli (nikt im nie ujmuje że robią to zaje**cie) a ile procent to silniki diesla.
Teraz widzisz przełożenie ekonomiczne na co o czym pisałem ?
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: BK » 2016-05-31, 09:33

Piasek pisze:"se poszukaj"
Se nie znalazłem i dlatego proszę o podanie chociaż jednego.
Ja grzecznie poprosiłem. Ty od razu próbujesz mnie obrazić. Typowy przejaw braku argumentów, na poparcie swoich teorii.
Obawiam się, że dalsza wymiana zdań będzie bezproduktywna.

quiros
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
Imię: PFdQ
VOLVO: v40II
Silnik: diesel
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 150000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: quiros » 2016-05-31, 11:14

Piasek pisze:
_________________
Kolego, jeszcze nie tak dawno pisales pewnie podobne rzeczy o hybrydach, tymaczasem zobacz co sie dzieje i przejedz sie np. do Japonii, USA, Norwegii etc.
Podobnie jak kolega powyzej, prosze o zrodla tych informacji - bez nich Twoje "wypociny" nie maja wartosci

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-05-31, 12:19

quiros pisze:jeszcze nie tak dawno pisales pewnie podobne rzeczy o hybrydach
pewnie pisałem ?? To w końcu pisałem czy nie pisałem ?? I to ja tutaj bezpodstawnie oskarżam :lol:
quiros pisze:prosze o zrodla tych informacji
quiros pisze:bez nich Twoje "wypociny" nie maja wartosci
Nawet jeżeli pisałem to nadal to podtrzymuję: hybrydy obecnie oferowane to gówno przez duże G i nie mylić proszę tego z Teslą bo to pojazd elektryczny oferujący za kosmiczne pieniądze niestety ale kosmiczne technologie i osiągi (prędkość, przyspieszenie i zasięg). Natomiast hybrydy które poruszasz to zachęcam do obejrzenia kilku testów tych pojazdów, oferujących zasięgi na poziomie 20-40km w rzeczywistości i wymagające obecności silnika spalinowego bez którego pojazd jest bezużyteczny - podobnie jak bezużytecznym jest i będzie w momencie zużycia układu elektrycznego/baterii.
Przykład sztandarowy Prius którego dzisiaj setki tysięcy za bezcen sterczą w komisach lub zalegają na złomowiskach bo nikt nie ma pomysłu na bardzo kosztowne zutylizowanie tego.
A poza tym to nie temat o bezużyteczności obecnie oferowanych hybryd tylko o oszustwie VW z emisją spalin w silnikach diesla a jak pokazuje czas przypadek ten zatacza coraz szersze kręgi i na obecną chwilę niewielu zostało którzy jeszcze nie zostali oficjalnie oskarżeni.
Diesel był dobrym silnikiem dopóty idioci z UE nie wpadli na pomysł żeby zacząć dotować sprzedaż pojazdów z tymi silnikami na różne sposoby - to co obecnie zaczynają robić z hybrydami. Za kilka lat będziemy mieli powtórkę z historii z tymi pojazdami.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Tregarth
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2012-03-22, 22:07
Imię: Patrycjusz
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.8
Przebieg: 356000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Tregarth » 2016-05-31, 21:34

Wydaje się, że: autocentrum czy moto wp nie potwierdzają tezy o dużych przebiegach. Co ciekawe, w pierwszym artykule nawet wskazane jest, by interesować się autem z wyższym przebiegiem gdyż dużo częściej jest ono serwisowane zgodnie z książką/wskazaniami producenta ze względu na stratę właściciela z tytułu awarii w trasie (np: podczas transportu ważnych towarów). Szkoda, że klienci w Polsce nie interesują się autami o wyższych przebiegach - może ustałby proceder cofania liczników.
Niemniej - rodzyny/sklejaki i inne na rynku się trafiają - nie tylko po przekroczeniu zachodnio-polskiej granicy ale też i w komisach na zachodzie (nie mam na to linku ale nie wyobrażam sobie, by mieszkali tam wyłącznie prawi obywatele ;) ). Nie ma sensu spierać się o oczywistość - zawsze chodziło o pieniądze i teraz z diesle'i zrobiono temat zastępczy. Ciekawe, co nam unia szykuje w tym roku gdzieś po cichu w zakamarkach Brukselskich piwnic... systemy call home/ICE, nowe katalizatory/dpf'y, wymuszenie hybryd? Wszystko po to, by podnieść ceny tego "luksusowego" towaru jakim jest samochód (wystarczy spojrzeć na ceny najtańszych fiatów czy dacii - które są tanie do chwili, gdy kupujesz auto w standardzie - wybranie dowolnych dodatków robi z tego zakupu niebotyczny koszt). Zobaczymy wkrótce, bo bezcelowo nikt by w tym garnku nie podgrzewał tematów związanych z ropą.

edit: co do "mocy" elektrycznych pojazdów: nie jest tak źle - cena na razie odstrasza ale to nie jest samochód dla nas ale dla tych, których na to stać - i znów wracamy do punktu wyjścia - pieniędzy. 250km zasięgu to też nie tak źle - mając bak 70 litrów i spalając 25 litrów w jakimś monstrualnym samochodzie będziemy mieć ten sam/zbliżony zasięg.

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-06-01, 08:28

Tregarth pisze:Szkoda, że klienci w Polsce nie interesują się autami o wyższych przebiegach - może ustałby proceder cofania liczników.
Ponieważ polski klient szuka "mercedesa w cenie tico" i wychodzi z założenia że diesel to 5L ropy pali "bo szwagier miał 20 lat temu golfa III i tyle palił i się nie psuł".
Dzisiejszy diesel MUSI się popsuć z kilku względów:
1) to stopień komplikacji budowy, konstrukcji
2) poziom wysilenia jednostki napędowej i warunków w jakich pracuje
3) ekonomiczny - bez ASO nie da się tym w ogóle jeździć - zobaczcie dzisiejsze auta: zapala się serwis, wymiana oleju, cokolwiek i będzie cię tak długo wku***ać aż pojedziesz do ASO żeby skasowali. Drugi aspekt ekonomii: wszyscy chcą produkować coraz więcej. Masz jeździć 3-5 lat, po tym okresie to ma się zepsuć i tyle, masz przyjść po nowy.
Pożytku z ciebie żadnego jak ty 20 lat będziesz jeździł jednym autem zatem trzeba je zrobić tak abyś przynajmniej raz na rok musiał się odmeldować odpłatnie w ASO a po 5ciu bez względu na przebieg i tak się coś zepsuło.
Dlatego uważam że w materii silników diesla będzie tylko gorzej.
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

BK
VOL
VOL
Posty: 351
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: BK » 2016-06-01, 11:39

Piasek pisze:Fenomen popularności KIA, Hyundai`a itp marek na zachodzie:
fabrycznie nowe, 3 lata pełnej gwarancji i te 160-180 tyś km przeleci choćbyś nawet raz oleju w silniku nie wymienił.
Piasek pisze:3) ekonomiczny - bez ASO nie da się tym w ogóle jeździć - zobaczcie dzisiejsze auta: zapala się serwis, wymiana oleju, cokolwiek i będzie cię tak długo wku***ać aż pojedziesz do ASO żeby skasowali.
Lecisz na takim poziomie uogólnienia, że zaprzeczasz sam sobie. Dlatego prosiłem o źródła na poparcie Twoich teorii. Żeby dyskutować merytorycznie. Na argumenty.
OFFTOPIC: Wtedy jest aż miło wymienić poglądy. A jak na grzeczne pytanie/prośbę odpowiadasz wyzwiskami to jest to niepotrzebna pyskówka. Rozumiesz? :564:

Piasek
VOL
VOL
Posty: 417
Rejestracja: 2012-01-07, 08:21
Imię: Wojciech
VOLVO: V70 III gen
Silnik: 2.0 D4 Drive-E
KW/KM/NM: 181KM
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok 7/100
Przebieg: 195
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Piasek » 2016-06-01, 12:13

BK pisze:odpowiadasz wyzwiskami
BK pisze:źródła na poparcie Twoich teorii
http://www.easyprofits.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje Volvo
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

quiros
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
Imię: PFdQ
VOLVO: v40II
Silnik: diesel
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 150000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: quiros » 2016-06-02, 10:23

Przede wszytskim ten dlugo lezal na zlomowisku:

http://www.carscoops.com/2013/12/toyota ... cks-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Aha,
przed 2 tygodniami wrocilem z Japonii-umarylbs, gdybs widzial ile tam jezddzi elektrykow i hybryd.


Ciekawostka: sporo Alfa Romeo , oh yeah!

Lechu_2
VO
VO
Posty: 324
Rejestracja: 2014-08-05, 16:12
Imię: XXX
VOLVO: brak
Silnik: V8
KW/KM/NM: 228/310/410
Rok: 2001
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 265750
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: Lechu_2 » 2016-06-02, 23:42

Przecież to daje 450 km dziennie po mieście . nie liczę serwisów wolnego itp.

Pachnie mi tu naciąganą ściemą.

quiros
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
Imię: PFdQ
VOLVO: v40II
Silnik: diesel
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 150000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: quiros » 2016-06-03, 10:48

Lechu_2 pisze:Przecież to daje 450 km dziennie po mieście . nie liczę serwisów wolnego itp.

Pachnie mi tu naciąganą ściemą.
Dlaczego sciema? Przeciez to taryfiarz, a zreszta jednym samochodem jezdzi killu kierowcow :)

ienes
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2016-02-09, 22:34
Imię: Maciej
VOLVO: było V50
Silnik: 2.0D PowerShift
KW/KM/NM: 136
Rok: 2009
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: ienes » 2016-06-03, 11:28

Nie wiem, jak w innych częściach kraju, ale w Tokio jeździ mnóstwo taksówek na gaz. Czułem się jak u babci na niedzielnym obiedzie, kiedy jeździłem cichym dupowozem z białymi makatkami na tylnej kanapie :?

Wracając do meritum. Segreguję śmieci, nie wyrzucam baterii ani lekarstw do kubła, wspieram finansowo projekty związane z naturą w mojej okolicy (np. ochronę rysi na Podlasiu). Tym niemniej uważam, że ekologia to wręcz wymarzony biznes, na którym można zbić kokosy. Ewentualnie - jak pokazuje afera VW - beknąć.

Jeśli spojrzymy na temat szerzej, może okazać się, że prawo oraz marketing działa bardzo mocno przeciwko konsumentom. W ofercie dealerskiej oraz komisach dominują niezdatne do jazdy miejskiej skomplikowane nowoczesne samochody z silnikiem diesla. Legislacja dociska śrubę, zmuszając producentów do spełniania nierealnych norm emisji, którzy z kolei uciekają się do oszustw i manipulacji, żeby te audyty udało się przejść. Konsumenci zostają potem sami z kosztownymi naprawami i ogólnym drenażem portfela.

Weźmy prawdziwe, szeroko zakrojone badania na temat produkcji zanieczyszczeń, jaki realnie procent stanowi emisja dymu z domów ocieplanych paliwami kopalnymi, jaki procent produkują elektrownie i wszelkiego rodzaju zakłady przemysłowe. Ile procent toksycznych zanieczyszczeń spływa do rzek, ile toksycznych środków zostaje przez "drobnych zaradnych przedsiębiorców" wyrzucanych "na dziko" i dopiero wtedy możemy poznać w miarę prawdziwą, a nie propagandową skalę zanieczyszczeń spowodowanych przez "konsumencką motoryzację...

Całe lata przemieszczałem się po dużych miastach komunikacją miejską i ilekroć słyszę argument, że to remedium na korki w miastach, mam ochotę wybuchnąć szyderczym śmiechem. :lol: Lata spędzone w wyjących tramwajach w Warszawie, lodowatych w zimie i pełnych potu i duchoty w lecie, przesiadki "na gwałt", sterczenie na przystanku na smrodliwej Trasie Łazienkowskiej wdychając spaliny, bo autobus się spóźnił. To samo w innych miastach w Polsce i na świecie. Jeśli ktoś, tak jak ja, wychowa się w mieście i dwadzieścia pięć lat będzie przemieszczał się w ten sposób z punktu A do B, to samochód wita z ulgą. Od czasu, kiedy kupiłem swój pierwszy samochód nie wsiadłem już ani razu do żadnego pojazdu komunikacji miejskiej, poza pociągiem i samolotem. I sorry - ale po swoich doświadczeniach życiowych nie mam zamiaru tego robić.

quiros
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2014-11-02, 00:11
Imię: PFdQ
VOLVO: v40II
Silnik: diesel
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 150000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: VW Afera z Dieslami "Das Kłamstwo" i 18,5 Mld Dolarów potencjalnej kary

Post autor: quiros » 2016-06-03, 13:31

ienes pisze:Nie wiem, jak w innych częściach kraju, ale w Tokio jeździ mnóstwo taksówek na gaz. Czułem się jak u babci na niedzielnym obiedzie, kiedy jeździłem cichym dupowozem z białymi makatkami na tylnej kanapie :?



Całe lata przemieszczałem się po dużych miastach komunikacją miejską i ilekroć słyszę argument, że to remedium na korki w miastach, mam ochotę wybuchnąć szyderczym śmiechem. :lol: Lata spędzone w wyjących tramwajach w Warszawie, lodowatych w zimie i pełnych potu i duchoty w lecie, przesiadki "na gwałt", sterczenie na przystanku na smrodliwej Trasie Łazienkowskiej wdychając spaliny, bo autobus się spóźnił. To samo w innych miastach w Polsce i na świecie. Jeśli ktoś, tak jak ja, wychowa się w mieście i dwadzieścia pięć lat będzie przemieszczał się w ten sposób z punktu A do B, to samochód wita z ulgą. Od czasu, kiedy kupiłem swój pierwszy samochód nie wsiadłem już ani razu do żadnego pojazdu komunikacji miejskiej, poza pociągiem i samolotem. I sorry - ale po swoich doświadczeniach życiowych nie mam zamiaru tego robić.

Toyoty Crown, zgadza sie.

Zauwazyles, ze Tokio wcale nie bylo jakos specjalnie zakorkowane?
Wieskzosc smiga komunikacja publiczna.

Ja nie wyobrazam sobie jezdzic codzienie do pracy samochodem, kiedy do dyspozycji mam komunikacje publiczna, a fiirma mi placi za bilet roczny heheh.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”