Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
pablomed, z tego co mi mówił znajomy, na takiej Białorusi istnieje system okresowych badań kierowców od jakiegoś wieku co ileś lat. Białoruś to nie jest kraj do naśladowania we wszystkich dziedzinach, ale w niektórych kwestiach "twardy porządek" może robić robotę.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- VO
- Posty: 163
- Rejestracja: 2013-02-15, 21:34
- Imię: Cezary
- VOLVO: s60
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Wedlug mnie powiedzmy od 60 czy 65 roku zycia powinny byc co rok obowiazkowe badania bo czesc ludzi nie zdaje sibie sprawy ze stwarzaja zagrozenie na drodze. Najlepiej jakby badania byly obowiazkowe dla wszystkich np najpierw co 5 lat potem od jakiegos wieku co 2 i konczac na corocznych.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
mlun, wiem, że to idzie w kierunku Wielkiego Brata, ale chyba też w przypadku osób młodszych, ale z odpowiednią kartoteka u lekarza też powinny przechodzić badania pod kątem zdolności do prowadzenia pojazdów. Żeby właśnie nie czekać na tragedię.
Oczywiście, i komuś bez żadnej historii może nagle się zrobić zawał, ale na to chyba nie ma sposobu.
Oczywiście, i komuś bez żadnej historii może nagle się zrobić zawał, ale na to chyba nie ma sposobu.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- VO
- Posty: 163
- Rejestracja: 2013-02-15, 21:34
- Imię: Cezary
- VOLVO: s60
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Osoby mlode jak najbardziej tez badania powinny przechodzic. Zgadzam sie jak najbardziej.
- Azariasz
- VOLV
- Posty: 597
- Rejestracja: 2012-02-17, 20:51
- Imię: Azariasz
- VOLVO: V70R
- Silnik: 2.3T
- Rok: 1998
- Był na spocie: 20
- Przebieg: 99114
- Lokalizacja: Szkocja
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Dopóki w Polsce badania będą wyglądały tak, że płacisz 50 złotych i w gabinecie pan doktor orzeka że wszystko jest w porządku pytając "dobrze Pan widzi? Nie pije Pan?" nie ma to sensu.
W tym momencie badany to klient który niejako płaci za pozytywny wynik. Porządne badania miałem dopiero robiąc uprawnienia na uprzywilejowane.
W tym momencie badany to klient który niejako płaci za pozytywny wynik. Porządne badania miałem dopiero robiąc uprawnienia na uprzywilejowane.
Zapraszamy na http://www.volvo-forum.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Jestem dokładnie tego samego zdania, ale wielu interpretuje takie propozycje jako ograniczenie swobód czy formę dyskryminacji. Osoby w słusznym wieku powinny być świadome upływu czasu i związanych z tym konsekwencji w postaci postępującej degradacji pewnych cech, choćby ograniczenia zdolności psychomotorycznych.Iwan pisze:pablomed, z tego co mi mówił znajomy, na takiej Białorusi istnieje system okresowych badań kierowców od jakiegoś wieku co ileś lat. Białoruś to nie jest kraj do naśladowania we wszystkich dziedzinach, ale w niektórych kwestiach "twardy porządek" może robić robotę.
Piszę z Taptalka
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Jakby nie patrzeć, to zwykle jest prawdziwe stwierdzenie, że "wolność jest ceną jaką płaci się za bezpieczeństwo".
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- volvuś v70
- VOLVO
- Posty: 2749
- Rejestracja: 2014-07-01, 18:37
- Imię: Marek
- VOLVO: v70 II , s80 I
- Silnik: 2.3 T5 - B5234T3 , B5244S
- KW/KM/NM: 183/250KM -125/170KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 70
- Średnie spalanie: wir w baku
- Przebieg: 215000
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Off Topic
robiłeś "sternika" na ponton ?Azariasz pisze:Porządne badania miałem dopiero robiąc uprawnienia na uprzywilejowane.
- zimzi
- VOLV
- Posty: 565
- Rejestracja: 2014-04-04, 11:46
- Imię: Pawel
- VOLVO: C30
- Silnik: D4204T
- KW/KM/NM: ELEKTROTECH Stage1
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 7.2
- Przebieg: 256000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Albo zostawic, sami sie wykrusza na drzewach, szkoda drzew, skoro do tej pory nie zalapali sami, ze sa zagrozeniem lub ich rodziny! Co wnusio dziadziowi nie pomoze? Tylko kaske od dziadzia to jaaaa?
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
To pół biedy jak na drzewach. Nie należy zapominać, że na drodze są zwykle też inni.zimzi pisze:Albo zostawic, sami sie wykrusza na drzewach
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Tak i dodam do tego tylko parafrazę słynnego cytatu B. Franklina: Ci którzy rezygnują z bezpieczeństwa w imię odrobiny wolności, nie zasługują na żadną z tych dwóch rzeczy.Iwan pisze:wolność jest ceną jaką płaci się za bezpieczeństwo
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
-
- VO
- Posty: 263
- Rejestracja: 2009-08-01, 16:55
- VOLVO: S60
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 136/185/400
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Moze sie zdarzyć , ale widać, ze fantazja autora mocno poniosła Jeśli dziadziuś taki zadziorny dziarski , a jednocześnie bez refleksu i wyczucia , nie trafia w 4 metrowa bramę to chyba swój wolny czas powinien spędzać na naprawach swojego uno i latania po ubezpieczalniach . Znałem kiedyś mocno starszego i schorowanego pana, który z klatki do auta (przystosowany maluch bis) "szedł" ok 10min, ale za kołkiem profesjonalista i absolutnie bez zarzutu . Nie ma reguły . Żal , ze 97 letni tyran trzęsie osiedlem
-
- V
- Posty: 123
- Rejestracja: 2014-07-21, 22:02
- Imię: Marek
- VOLVO: V70
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 136/185/
- Rok: 2008
- Średnie spalanie: 8
- Przebieg: 170000
- Lokalizacja: W-M
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Temat znacznie wyolbrzymiony. Zagrożenie w ruch drogowym powodowane przez osoby w podeszłym wieku (mierzone liczbą powodowanych zdarzeń) jest według mniejsze niż 1 procent i są to zdarzenia typu zjechanie z pasa ruch w trakcie zawału, udaru itp. Podstawową sprawą jest brak agresji u tych osób a to już eliminuje większość możliwych następstw dla innych uczestników. Pamiętajmy, że tendencja jest taka iż mamy (jako społeczeństwo) do wczesnej starości być aktywni zawodowo ("67") co oznacza także konieczność np. dojazdu do pracy. Oczywiście jako uczestnicy RD powinniśmy oczekiwać od innych umiejętności i wiedzy potrzebnej do bezpiecznej jazdy. Ważne jest samokształcenie i "trzeźwe spojrzenie" na umiejętności starszych członków rodziny - ma to znaczenie zwłaszcza w sytuacji wprowadzania zmian w organizacji ruchu drogowego - dla wielu wciąż problemem są trasy typu S (przypadku jazdy pod prąd) czy np. jazda w ciągach komunikacyjnych z tramwajami. Mój zmarły kilka lat temu dziadek do końca swojego długiego życia jeździł samochodem (po niewielkiej miejscowości) a jak mi opowiadał kiedy zdawał egzamin na PJ obowiązywało 16 znaków więc gdyby nie uzupełniał wiedzy to...
W konkretnym opisanym przypadku Autor powinien opracować maila do miejscowej komendy Policji. Policja po sprawdzeniu jaki organ wydał prawo jazdy temu mężczyźnie przekaże temu Staroście informację, uzupełnioną ewentualnie o wyciąg z systemu zdarzeń drogowych/zgłoszonych interwencji. Starosta wydając prawo jazdy dopuszcza do ruchu drogowego osoby gwarantujące bezpieczne korzystanie z dróg i może skierować taką osobę np na badania lekarskie.
Jestem za jakąś formą kontroli predyspozycji do kierowania pojazdami po 60 tym roku życia.
W konkretnym opisanym przypadku Autor powinien opracować maila do miejscowej komendy Policji. Policja po sprawdzeniu jaki organ wydał prawo jazdy temu mężczyźnie przekaże temu Staroście informację, uzupełnioną ewentualnie o wyciąg z systemu zdarzeń drogowych/zgłoszonych interwencji. Starosta wydając prawo jazdy dopuszcza do ruchu drogowego osoby gwarantujące bezpieczne korzystanie z dróg i może skierować taką osobę np na badania lekarskie.
Jestem za jakąś formą kontroli predyspozycji do kierowania pojazdami po 60 tym roku życia.
- Muzykus
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2015-08-08, 14:53
- Imię: Muzykus
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 1984,00 cm3
- KW/KM/NM: 105 kW
- Rok: 1994
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 204888
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Hm... ja mam prawie 60 lat i postanowiłem sobie już dawno, że będę od pełnej 60-siątki, odwiedzał co dwa lata lekarza znajomego (znajomego, żeby porządnie zrobił mi wszystkie konieczne badania, a nie na odwal się). Jeśli pewnego dnia powie mi - zostaw kluczyki i przesiądź się w autobus - zrobię to, podobnie jak mój Ojczulek, który powiedział nam pewnego dnia - sprzedałem auto teraz wy mnie będziecie wozić. I woziliśmy z wielką przyjemnością i dumą, że podjął taką właśnie decyzję.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Muzykus, pozostaje przyklasnąć takiemu podejściu.
Ja miałem, bo obaj już nie żyją, dwóch dziadków - jeden odstawił sam auto jak podupadł na zdrowiu, drugi znów do końca prawie chciał jeździć na motorowerze (prosił, żeby mu pomóc wsiąść), a widział na 1 oko i to słabo, cukrzyca, otyłość... Przykro było się z dziadkiem (skądinąd fajnym dziadkiem) kłócić, że nie może, nie powinien jechać i tyle. I miał Go kto podwieźć, ale chciał sam i tyle, a myśmy z Niego chcieli robić "dziada". I co ciekawe - dziadek miał prawo jazdy na motocykl, sam. osobowy, ciężarowy z przyczepą, autobus, i ciągnik - uwaga! z 3 przyczepami (tak mu kiedyś dawno wydali). Stan jego zdrowia był od dawna, bo od jakiegoś 36 roku życia był inwalidą po wypadku przy pracy (warsztaty autobusowe w PKS-ie) i nie widział na jedno oko, a na drugie słabo; przeszedł kilka operacji głowy przy otwartej czaszce.
I np. dziwi mnie, że inwalida I grupy nie miał urzędowo cofniętych uprawnień.
Ja miałem, bo obaj już nie żyją, dwóch dziadków - jeden odstawił sam auto jak podupadł na zdrowiu, drugi znów do końca prawie chciał jeździć na motorowerze (prosił, żeby mu pomóc wsiąść), a widział na 1 oko i to słabo, cukrzyca, otyłość... Przykro było się z dziadkiem (skądinąd fajnym dziadkiem) kłócić, że nie może, nie powinien jechać i tyle. I miał Go kto podwieźć, ale chciał sam i tyle, a myśmy z Niego chcieli robić "dziada". I co ciekawe - dziadek miał prawo jazdy na motocykl, sam. osobowy, ciężarowy z przyczepą, autobus, i ciągnik - uwaga! z 3 przyczepami (tak mu kiedyś dawno wydali). Stan jego zdrowia był od dawna, bo od jakiegoś 36 roku życia był inwalidą po wypadku przy pracy (warsztaty autobusowe w PKS-ie) i nie widział na jedno oko, a na drugie słabo; przeszedł kilka operacji głowy przy otwartej czaszce.
I np. dziwi mnie, że inwalida I grupy nie miał urzędowo cofniętych uprawnień.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Mojej babci ZUS zabrał grupę inwalidzką, magiczne ozdrowienie. Dwie tytanowe endoprotezy stawów biodrowych zostały automagicznie zamienione w litą kość. Szkoda, że nie w wino.
Lewa w górę
-
- V
- Posty: 101
- Rejestracja: 2007-07-02, 16:18
- Imię: Rafal
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 153/209/440
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 102000
- Lokalizacja: Legionowo
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
Ja jestem za tym, żeby generalnie kierowcy mieli okresowe badania z psychotechniki. Przechodze takie badanie (w ramach medycyny pracy) raz na 4 lata bo jeżdze osobowym samochodem służbowym. Badnie trwa około 1h i polega na rozwiązaniu testu logicznego a potem są testy na maszynach oceniające szybkość reakcji, umiejętność oceny odleglości czy zdolność widzenia w nocy. I zdecydowanie powinni to przechodzić wszyscy. Młodzi właśnie może co 4-5 lat a po jakimś wieku, częściej. Ja mam akurat przykre obserwacje (na szczęście onbyło się bez ofiar) ze starszych kierowców (w wieku około 80 lat).
Dodatkowo, uważam że w przypadku niektórych chorób, lekarz powinien kierować wniosek do wydziału komunikacji o czasowym wstrzymaniu uprawnień. Wiem że w przypadku jak ktoś straci przytomność na ulicy i karetka przewiezie do szpitala to wtedy podobno lekarz zgłasza taką sytuacje i uprawnienia są czasowo zawieszane. Ale... ja się spotkałem z tym, że ktoś ciężko chorował, brał silne leki a mimo to do pracy jeździł samochodem. Wydaje mi się, że w momencie przepisania przez lekarza baaaardzo mocnych lekarstw na długi okres czasu (czyli powiedzmy przy chorobach przewlekłych) powinno następować takie zgłoszenie.
Ogólnie jestem za jakimkolwiek unormowaniem tego, a nie że uprawnienia są dożywotnio i jest totalna swoboda w tym czy porzucam jeżdzenie bo już się nie nadaję, czy też nie.
Dodatkowo, uważam że w przypadku niektórych chorób, lekarz powinien kierować wniosek do wydziału komunikacji o czasowym wstrzymaniu uprawnień. Wiem że w przypadku jak ktoś straci przytomność na ulicy i karetka przewiezie do szpitala to wtedy podobno lekarz zgłasza taką sytuacje i uprawnienia są czasowo zawieszane. Ale... ja się spotkałem z tym, że ktoś ciężko chorował, brał silne leki a mimo to do pracy jeździł samochodem. Wydaje mi się, że w momencie przepisania przez lekarza baaaardzo mocnych lekarstw na długi okres czasu (czyli powiedzmy przy chorobach przewlekłych) powinno następować takie zgłoszenie.
Ogólnie jestem za jakimkolwiek unormowaniem tego, a nie że uprawnienia są dożywotnio i jest totalna swoboda w tym czy porzucam jeżdzenie bo już się nie nadaję, czy też nie.
Ostatnio zmieniony 2016-01-11, 12:52 przez polokokt, łącznie zmieniany 1 raz.
Limo: S60 2.4D 209KM 2007r. Summum
Daily car: Skoda Octavia 1.6 110KM TDI 2016r.
Fun: była Mazda MX-5 1.8 140KM 1999r. a teraz jest Suzuki DL650
Daily car: Skoda Octavia 1.6 110KM TDI 2016r.
Fun: była Mazda MX-5 1.8 140KM 1999r. a teraz jest Suzuki DL650
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
polokokt, dokładnie, jak chodzi o stan zdrowia człowieka, nawet młodego, to w ciągu kilku lat może się nieźle porobić.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- nurek
- VOLVO
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90II B5 diesel
- Silnik: D420T2
- KW/KM/NM: 235+14KM
- Rok: 2021
- Przebieg: 22222
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Jak powstrzymać niebezpiecznego dziadka?
A widzieliście newsa, że za bezdech senny mogą zabrać prawko?
http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wi ... lsignoutlc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wi ... lsignoutlc" onclick="window.open(this.href);return false;