Volvo S90 z technologią PowerPulse

ODPOWIEDZ
kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: kwaku85 » 2015-12-11, 10:37

No i kolejne informacje odnośnie S90, tym razem opis działania systemu PowerPulse, czyli eliminacji efektu turbo dziury za pomocą wstrzykiwania przed sprężarkę sprężonego powietrza w celu natychmiastowego rozruchu turbiny:

http://superauto24.se.pl/nowosci/volvo- ... 41769.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

swital
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 6033
Rejestracja: 2006-08-29, 23:43
Imię: Michal
VOLVO: 2x480,740,v70,245,850,440,C70
Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
Rok: 0
Był na spocie: 24
Przebieg: 222635
Lokalizacja: Płock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: swital » 2015-12-11, 10:57

Czyżby się zorientowali, że klientów bolą te 2 litry i 4 cylindry :?: i reklamują ten system jako czyniący silnik lepszym niż 3.0 6cyl.
D5, T5, T6 RIP
480S, 480Coll, 744 USA Turbo, 245 USA, 850 T-5R, 440, 850 eR, C70
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70 460 744 USA

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: woocash2 » 2015-12-11, 11:32

swital pisze:Czyżby się zorientowali, że klientów bolą te 2 litry i 4 cylindry :?: i reklamują ten system jako czyniący silnik lepszym niż 3.0 6cyl.
D5, T5, T6 RIP
Nie, po prostu ww. przez Ciebie silniki stanowiły marginalną część sprzedaży volvo w ciągu kilkunastu lat. Poszli w nowe technologie, downsizing. Skoro takie rozwiązanie się sprawdza, to po co przeznaczać pieniądze na wielkopojemnościowe silniki, które stanowiłyby niewielką cześć sprzedaży. Klienci, którzy chcą mieć 6 cyl. i więcej, kupią sobie jakieś coupe od MB, BMW itp. Volvo będzie jako drugie w garażu, do "spokojnej" jazdy.
Inna sprawa, jak to rozwiązanie będzie się spisywać po kilku latach użytkowania, ale to już pierwszych właścicieli tego motoru pewnie nie będzie interesować.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: amdr » 2015-12-11, 12:46

Sam kiedyś wymyśliłem taki system ale uznałem, że jeśli tak prostego systemu nikt nie stosuje to widocznie wymaga zbyt dużego pojemnika i jest nieefektywne. A jednak to działa.

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Piotrunho » 2015-12-11, 15:41

woocash2 pisze:
swital pisze:Czyżby się zorientowali, że klientów bolą te 2 litry i 4 cylindry :?: i reklamują ten system jako czyniący silnik lepszym niż 3.0 6cyl.
D5, T5, T6 RIP
Nie, po prostu ww. przez Ciebie silniki stanowiły marginalną część sprzedaży volvo w ciągu kilkunastu lat. Poszli w nowe technologie, downsizing. Skoro takie rozwiązanie się sprawdza, to po co przeznaczać pieniądze na wielkopojemnościowe silniki, które stanowiłyby niewielką cześć sprzedaży. Klienci, którzy chcą mieć 6 cyl. i więcej, kupią sobie jakieś coupe od MB, BMW itp. Volvo będzie jako drugie w garażu, do "spokojnej" jazdy.
Inna sprawa, jak to rozwiązanie będzie się spisywać po kilku latach użytkowania, ale to już pierwszych właścicieli tego motoru pewnie nie będzie interesować.
Nie powiedziałbym, że D5 stanowił marginalną część sprzedaży. D3 z 5 cylindrami też nie. A z PowerPulse jest tak, że jakoś dane techniczne nie potwierdzają tego wykresiku z filmu o odstawianiu 6-cylindrówek. Za mało momentu.

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: woocash2 » 2015-12-11, 22:49

Piotrunho pisze:Nie powiedziałbym, że D5 stanowił marginalną część sprzedaży. D3 z 5 cylindrami też nie.
OK, żle zaznaczyłem do cytatu, mea culpa ;) Miałem na myśli T5 i T6.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

Awatar użytkownika
lopi83
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-10-06, 21:43
Imię: Grzesiek
VOLVO: V70XC
Silnik: B5244T3
Rok: 2002
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14lpg
Przebieg: 400000
Lokalizacja: KMI.../TK...
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: lopi83 » 2015-12-12, 13:11

amdr pisze:widocznie wymaga zbyt dużego pojemnika
w s90 jest 2litry i 18bar

Awatar użytkownika
Misiek_Vol
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2517
Rejestracja: 2007-11-13, 11:37
Imię: Michal
VOLVO: XC70 D5
Silnik: D5244T10
KW/KM/NM: 205KM
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Misiek_Vol » 2015-12-13, 00:38

Jakie to proste. Wstrzyknąć powietrze pod ciśnieniem :mrgreen:
Pompka od pompowania pneumatyki zawieszenia od Range Rovera, zbiornik na sprężone ciśnienie z Kamaza i guziczek do uwalniania powietrza i jazda :mrgreen:
A na poważnie to nie sądzę, żeby te nowe zblazowane dlulitrówki były lepsze niż pożądne 3 litrowe V6 czy R6.
Znam osobę, która byłą pod wrażeniem nowego Xc90 ale zrezygnowała z jego zakupu z powodu tej dieslowskiej turbopierdziawy pod maską, na rzecz Cheeroke 3.0 CDRI. Argumentacja? Cytuję: Jakoś powyżej 120km/h to już nie chciało przyśpieszać.
Cylindry i pojemność mają znaczenie na wykres przyrostu momentu obrotowego.

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Piotrunho » 2015-12-13, 15:55

Póki nie zrobią hybrydy z dieslem, tak to będzie wyglądało.

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Lakier » 2015-12-13, 16:54

Pamiętajcie, że volvo to w sumie "nowa" marka. Musi robić wszystko od nowa. Koszt zaprojektowania nowego silnika jest ogromny. Może nie projektowali żadnego silnika powyżej 2 litrów, ponieważ jak wiadomo są to umierające silniki - tj. bez oszukiwania w testach nie zdadzą nowych norm EURO 6 czy tam 7 :).

Awatar użytkownika
Misiek_Vol
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2517
Rejestracja: 2007-11-13, 11:37
Imię: Michal
VOLVO: XC70 D5
Silnik: D5244T10
KW/KM/NM: 205KM
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Misiek_Vol » 2015-12-13, 22:51

Piotrunho pisze:Póki nie zrobią hybrydy z dieslem, tak to będzie wyglądało.
Takie rzeczy już są! V60 Plug-in. Peugeot też ma w swojej ofercie hybrydy diesel-silnik elektryczny.

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Piotrunho » 2015-12-13, 23:15

Misiek_Vol pisze:
Piotrunho pisze:Póki nie zrobią hybrydy z dieslem, tak to będzie wyglądało.
Takie rzeczy już są! V60 Plug-in. Peugeot też ma w swojej ofercie hybrydy diesel-silnik elektryczny.
W nowych (XC90, S90) póki co nie ma.

-- 14 gru 2015, o 00:15 --
Lakier pisze:Pamiętajcie, że volvo to w sumie "nowa" marka. Musi robić wszystko od nowa. Koszt zaprojektowania nowego silnika jest ogromny. Może nie projektowali żadnego silnika powyżej 2 litrów, ponieważ jak wiadomo są to umierające silniki - tj. bez oszukiwania w testach nie zdadzą nowych norm EURO 6 czy tam 7 :).
Umiera popyt nia nie przede wszystkim.

Awatar użytkownika
Misiek_Vol
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2517
Rejestracja: 2007-11-13, 11:37
Imię: Michal
VOLVO: XC70 D5
Silnik: D5244T10
KW/KM/NM: 205KM
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Misiek_Vol » 2015-12-13, 23:17

Aaa, no chyba, że zawężamy się tylko do tych dwóch modeli. Wtedy wszystko się zgadza :)
I żeby jeszcze ceny tych dieslowskich hybryd były normalne. Używane V60 Plug-in na mobile.de stoją po 50 koła euro.

Awatar użytkownika
kreciq
VOLVO
VOLVO
Posty: 1809
Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
Imię: kreciq
VOLVO: S40 II
Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2008
Lokalizacja: Mazowieckie
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: kreciq » 2015-12-14, 22:06

Umiera popyt nia nie przede wszystkim
Jak płaci się haracz w zależności od pojemności, to naturalnym jest spadek popytu.
Poszli w nowe technologie, downsizing. Skoro takie rozwiązanie się sprawdza
Sprawdza się przede wszystkim w przepchnięciu silnika przez normy EURO.

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Piotrunho » 2015-12-14, 23:00

Nie chodzi tu tylko o haracz. Jeśli silnik o pojemności 2000 de facto zabezpiecza 90% potrzeb, to nie trzeba inwestować w większe.

Tom02S
V
V
Posty: 94
Rejestracja: 2015-04-25, 18:48
Imię: Tomasz
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD
Rok: 2009
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: Tom02S » 2015-12-14, 23:08

Piotrunho pisze:Nie chodzi tu tylko o haracz. Jeśli silnik o pojemności 2000 de facto zabezpiecza 90% potrzeb, to nie trzeba inwestować w większe.
wg mnie powinni mieć do każdego modelu chociaż po jednym większym silniku bo nie każdy chce mieć mały i np dla mnie taki silnik w S90 nie jest premium. A jeśli wierzyć testom to 3.0 TDI w audi Q7 pali tyle samo co 2.0 w XC90 a przy tym jest bardziej dynamiczny więc ja nie wiedzę sensu i logiki w Volvo
S60 2.5T AWD
do sprzedania: kierownica, klapsa z S60R ( bez lotki i emblematów )

matibobi
V
V
Posty: 33
Rejestracja: 2007-04-01, 20:06
Imię: mati
VOLVO: 240, 940, PV 544
Silnik: B200F, B230FB, B16
KW/KM/NM: /111, 131
Rok: 1993
Był na spocie: 5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Leszno
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo S90 z technologią PowerPulse

Post autor: matibobi » 2015-12-17, 23:48

Trochę racji z ofertą na duże silniki jest. Auto ma nam sprawiać przyjemność a nie zapychać rynek opłacalnymi autami. Tak już jest. Taka marka powinna mieć coś dla liczących litry i coś dla przyjemności, prędkości, dźwięku.
Saturate in VOLVO
V240 '93 (super polar), V940 '92 GLE, PV 544 `61
ex
s80 (royal executive)
5x240 '80, 2x'82, '84, '89
960 '91
940 '94
340 '88

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”