Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
nonline
PostNapisane: 2018-02-26, 22:04 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2971
Lokalizacja: SKC/WRO
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 II BF / Citroen XM MK2
Silnik: 2.4 Bifuel / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 14
woocash2 napisał(a):
nonline, racja. Być może ktoś się zastanowi nad nowym v60 zanim kupi v90. Niby dwadzieścia kilka cm różnicy, ale bagażnik już tylko około 30 litrów większy w v90. Silniki bardzo podobne, jakość wykończenia też na zbliżonym poziomie. Jeszcze pozostaje kwestia miejsca w kabinie, ale v90 wygrywa również chyba nieznacznie.
Może będzie podobna sytuacja, jak było z oplem insignia i astrą. Ludzie za mniejsze pieniądze mieli astrę, która miała niewiele mniej miejsca w kabinie, niewiele mniejszy bagażnik i podobną jakość wykończenia.
Mnie bardziej podoba się nowe v60 od v90, wydaje się być bardziej zwarte. A co do podobnego designu...cóż, tak się dzisiaj robi samochody...


Dla mnie te dwa auta reprezentują tę samą klasę i wygląda na to, że będą ze sobą konkurować co moim zdaniem jest słabe. Któryś z modeli na tym straci, pytanie który?
Jak było S60 i S80 pierwszej generacji to różnice pomiędzy nimi były kolosalne, podobnie jak pomiędzy S60 a S40.
No cóż, ale to korporacja, na pewno mają tam tęgie głowy, które za gruby hajs myślą i kombinują... Chyba, że nowe S60 projektowali księgowi i kazali aby było jak S90 ino mniejsze i tańsze :lol:
Inna sprawa, że Szwedzi chyba albo nie potrafią ujednolicić gamy modelowej albo jej nazewnictwa. Tutaj od 30 lat jest burdel.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/

Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Piotrunho
PostNapisane: 2018-03-06, 16:32 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2012, 11:15
Posty: 70
Lokalizacja: WR
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
https://www.motor1.com/photo/2930568/vo ... evra-2018/ - zdjęcia z Genewy. Bardzo ładnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
quiros
PostNapisane: 2018-03-07, 09:12 
Offline
V
V

Dołączył(a): 2.11.2014, 01:11
Posty: 75
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: PFdQ
VOLVO: v40II
Silnik: diesel
KW/KM/NM: 120
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.0
Przebieg: 40000
Oj moglbym takie miec, ale nie ten granatowy, ale szary cos tam z reklamowek:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
BPG
PostNapisane: 2018-03-07, 10:25 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 11.09.2013, 21:05
Posty: 433
Lokalizacja: OPO
Płeć: Mężczyzna
Imię: Bartosz
VOLVO: S60/S60
Silnik: 2.4 D5;2.0T
KW/KM/NM: 200/180
Rok: 2006
Średnie spalanie: 5.8/8
Przebieg: 66666
Bardzo ładny kawał auta. Już nie takie małe ale i też nie takie wielkie. Myślę,że zaletą jest właśnie "jednolitość" w stylizacji całej gamy modelowej. Gdy skończyły sie udane,większej pojemności silniki 5cio cylindrowenie nie specjalnie było na co się decydować robiąc spore roczne przebiegi. Pozostawało "polowanie" na stare-młode egzemplarze. A wbrew pozorom można było trafić. Teraz myślę już po tym "przejściowym" okresie gdzie śmiercią naturalną 5cio cylindrowce odchodzą nie ma specjalnie wyboru. Pozostają czterocylindrowe formy napędu które to zaczynają jawić się jako całkiem udane-trwałe. Miejmy tylko nadzieję, że Volvo nadal będzie produkować jednak "ciut" lepsze od pozostalych producentów wozidła-samochody i ta "ciut" wyższa cena bedzie uzasadniona. Jak na razie wszystko wskazuje na dobrą tendencje-kierunek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Lakier
PostNapisane: 2018-03-07, 10:30 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2010, 19:52
Posty: 440
Lokalizacja: Kartuzy
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/250
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/?
Przebieg: 300
nonline napisał(a):
woocash2 napisał(a):
nonline, racja. Być może ktoś się zastanowi nad nowym v60 zanim kupi v90. Niby dwadzieścia kilka cm różnicy, ale bagażnik już tylko około 30 litrów większy w v90. Silniki bardzo podobne, jakość wykończenia też na zbliżonym poziomie. Jeszcze pozostaje kwestia miejsca w kabinie, ale v90 wygrywa również chyba nieznacznie.
Może będzie podobna sytuacja, jak było z oplem insignia i astrą. Ludzie za mniejsze pieniądze mieli astrę, która miała niewiele mniej miejsca w kabinie, niewiele mniejszy bagażnik i podobną jakość wykończenia.
Mnie bardziej podoba się nowe v60 od v90, wydaje się być bardziej zwarte. A co do podobnego designu...cóż, tak się dzisiaj robi samochody...


Dla mnie te dwa auta reprezentują tę samą klasę i wygląda na to, że będą ze sobą konkurować co moim zdaniem jest słabe. Któryś z modeli na tym straci, pytanie który?
Jak było S60 i S80 pierwszej generacji to różnice pomiędzy nimi były kolosalne, podobnie jak pomiędzy S60 a S40.
No cóż, ale to korporacja, na pewno mają tam tęgie głowy, które za gruby hajs myślą i kombinują... Chyba, że nowe S60 projektowali księgowi i kazali aby było jak S90 ino mniejsze i tańsze :lol:
Inna sprawa, że Szwedzi chyba albo nie potrafią ujednolicić gamy modelowej albo jej nazewnictwa. Tutaj od 30 lat jest burdel.


Przecież między V60, a V90 jest taka sama różnica jak między starym V60 a V70III. To zupełnie inna klasa samochodu. To tak jakbyś powiedział, że po co jest E klasa kombi, skoro C klasa kombi to prawie to samo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2018-03-07, 13:13 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2093
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lakier, Podtrzymuję jednak swoje zdanie.
Tutaj masz bardzo fajne porównanie wymiarów obydwu samochodów.
https://jalopnik.com/volvo-v60-vs-v90-c ... 1823194535

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
raspiras
PostNapisane: 2018-03-07, 16:04 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 9.08.2016, 13:13
Posty: 490
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
woocash2 napisał(a):
Lakier, Podtrzymuję jednak swoje zdanie.
Tutaj masz bardzo fajne porównanie wymiarów obydwu samochodów.
https://jalopnik.com/volvo-v60-vs-v90-c ... 1823194535

Ja tam widzę wszędzie różnicę: w długości auta, szerokości, rozstawie osi, wysokości w środku, ilości miejsca dla pasażerów, masie, itd - jak to w absolutnie różnych segmentach ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2018-03-08, 00:26 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2093
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
raspiras napisał(a):
Ja tam widzę wszędzie różnicę: w długości auta, szerokości, rozstawie osi, wysokości w środku, ilości miejsca dla pasażerów, masie, itd - jak to w absolutnie różnych segmentach ;-)
Ale przecież nie napisałem nigdzie, że to jest jeden segment aut. Nie napisałem również, że nie różnią się wymiarami. Bo różnią, ale być może nie na tyle, że v90 będzie schodzić jak ciepłe bułki, podczas gdy v60 będą się kurzyć w salonach i na placach. Zerknijcie, jeśli chcecie, na wyniki sprzedaży opla. Astra najchętniej kupowanym oplem, a insignia zanotowała spadek (i tak już niewielkiej sprzedaży) w Polsce.
Wydaje mi się, że z v60 i v90 może być podobnie, ale to będzie można porozmawiać za rok, dwa, jak już v60 pobędzie trochę na rynku.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Piotrunho
PostNapisane: 2018-03-08, 10:11 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2012, 11:15
Posty: 70
Lokalizacja: WR
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nie wiem, jak będzie, ale decyzje klientów są trudne do zrozumienia. W Szwecji V70 zdecydowanie przewyższało V60 pod względem sprzedaży. Minusem V90 jest cena. Jeszcze nigdy nie zszedłem poniżej 300k w konfiguratorze, a tyle za auto 4-cylindrowe to jednak przesada.

-- 8 mar 2018, o 10:11 --

Nie wiem, jak będzie, ale decyzje klientów są trudne do zrozumienia. W Szwecji V70 zdecydowanie przewyższało V60 pod względem sprzedaży. Minusem V90 jest cena. Jeszcze nigdy nie zszedłem poniżej 300k w konfiguratorze, a tyle za auto 4-cylindrowe to jednak przesada.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łosia Samosia
PostNapisane: 2018-03-08, 11:19 
Offline
Miss Volvo
Miss Volvo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.06.2012, 15:21
Posty: 2922
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Kobieta
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 61
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 140000
Piotrunho napisał(a):
W Szwecji V70 zdecydowanie przewyższało V60 pod względem sprzedaży.

Z prostego powdu: bo jest bardziej kanciaste z tyłu i dzięki temu bardziej pakowne. Szwedzi są praktyczni. Stąd volvo przez tyle lat wyglądało, jak wyglądało. Liczyły się względy użytkowe. Do wyglądania były sedany.
Ciekawa jestem, czy teraz trend się nie odwróci i z powodu bardziej pionowej klapy bagażnika nowe V60 nie będzie częściej kupowane w SE.

_________________
Mój Łoś ma u mnie dożywocie :bawic:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2018-03-08, 11:29 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2093
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Łosia Samosia napisał(a):
Ciekawa jestem, czy teraz trend się nie odwróci i z powodu bardziej pionowej klapy bagażnika nowe V60 nie będzie częściej kupowane w SE.
Racja, potwierdzam Twoją opinię, że Szwedzi to praktycy. Widziałem w SE pełno ludzi, którzy wozili w swoich v70 psy w bagażnikach. Poza tym obecnie v90 jeździ stosunkowo dużo w Szwecji, ale można się zdziwić, jak są "ubogo" wyposażone, bo nierzadko robią za taxi.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ind
PostNapisane: 2018-03-08, 20:42 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 24.08.2007, 08:57
Posty: 297
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3 aut
KW/KM/NM: 163
Rok: 2011
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,6
Przebieg: 202000
V70 w Szwecji było najpopularniejszym autem służbowym w firmach. Znacznie bardziej niż S80. Szwedzi raczej nie jeżdżą limuzynami - musi być kombi, z hakiem z tyłu. V60 było uważane za zbyt małe dla szwedzkiej rodziny :)
W Szwecji płaci się podatek od używania aut służbowych - gdy korzystasz z auta służbowego, płacisz dodatkowy podatek dochodowy. Są też ostre progi podatkowe kosztów dla firm, więc dealerzy Volvo od lat specjalnie obniżają ceny przy sprzedaży "na firmę", aby zmieścić auta w korzystnych progach podatkowych. Ponieważ nowe V90 jest znacznie droższe, więc oferowane są bardzo zubożone V90 w tanich konfiguracjach, żeby zmieścić się w widełkach podatkowych. Szwedzi zresztą narzekają że V90 ma zbyt dużą cenę i rozmiary, nie pasuje do potrzeb i możliwości przeciętnej szwedzkiej rodziny. Nowe V60 będzie na tyle duże i pojemne, że może zająć miejsce starego V70 i przejąć sporą część rynku aut służbowych i prywatnych.

_________________
było: S60 D5 man 2008, V70 D3 man 2011


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Piotrunho
PostNapisane: 2018-03-09, 10:23 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2012, 11:15
Posty: 70
Lokalizacja: WR
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
S60 bez kamuflażu https://www.motor1.com/news/235557/new- ... ked-image/

-- 9 mar 2018, o 10:25 --

ind napisał(a):
V70 w Szwecji było najpopularniejszym autem służbowym w firmach. Znacznie bardziej niż S80. Szwedzi raczej nie jeżdżą limuzynami - musi być kombi, z hakiem z tyłu. V60 było uważane za zbyt małe dla szwedzkiej rodziny :)
W Szwecji płaci się podatek od używania aut służbowych - gdy korzystasz z auta służbowego, płacisz dodatkowy podatek dochodowy. Są też ostre progi podatkowe kosztów dla firm, więc dealerzy Volvo od lat specjalnie obniżają ceny przy sprzedaży "na firmę", aby zmieścić auta w korzystnych progach podatkowych. Ponieważ nowe V90 jest znacznie droższe, więc oferowane są bardzo zubożone V90 w tanich konfiguracjach, żeby zmieścić się w widełkach podatkowych. Szwedzi zresztą narzekają że V90 ma zbyt dużą cenę i rozmiary, nie pasuje do potrzeb i możliwości przeciętnej szwedzkiej rodziny. Nowe V60 będzie na tyle duże i pojemne, że może zająć miejsce starego V70 i przejąć sporą część rynku aut służbowych i prywatnych.


Widzę, że jesteś zorientowany w temacie. Jak wygląda kwestia podatku od pojemności. W Szwecji było chyba V70 D2, żeby zmniejszyć opłaty?

-- 9 mar 2018, o 10:25 --

ind napisał(a):
V70 w Szwecji było najpopularniejszym autem służbowym w firmach. Znacznie bardziej niż S80. Szwedzi raczej nie jeżdżą limuzynami - musi być kombi, z hakiem z tyłu. V60 było uważane za zbyt małe dla szwedzkiej rodziny :)
W Szwecji płaci się podatek od używania aut służbowych - gdy korzystasz z auta służbowego, płacisz dodatkowy podatek dochodowy. Są też ostre progi podatkowe kosztów dla firm, więc dealerzy Volvo od lat specjalnie obniżają ceny przy sprzedaży "na firmę", aby zmieścić auta w korzystnych progach podatkowych. Ponieważ nowe V90 jest znacznie droższe, więc oferowane są bardzo zubożone V90 w tanich konfiguracjach, żeby zmieścić się w widełkach podatkowych. Szwedzi zresztą narzekają że V90 ma zbyt dużą cenę i rozmiary, nie pasuje do potrzeb i możliwości przeciętnej szwedzkiej rodziny. Nowe V60 będzie na tyle duże i pojemne, że może zająć miejsce starego V70 i przejąć sporą część rynku aut służbowych i prywatnych.


Widzę, że jesteś zorientowany w temacie. Jak wygląda kwestia podatku od pojemności. W Szwecji było chyba V70 D2, żeby zmniejszyć opłaty?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ind
PostNapisane: 2018-03-09, 12:28 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 24.08.2007, 08:57
Posty: 297
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: A
VOLVO: V70
Silnik: D3 aut
KW/KM/NM: 163
Rok: 2011
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,6
Przebieg: 202000
W Szwecji co kilka lat mocno zmienia się polityka odnośnie ekologii aut, czego efektem są zmiany w obciążeniach podatkowych - inne ulgi na auta, nowe podatki od paliw. Szwedzi przez dziesięciolecia jeździli dużymi benzyniakami, przed 2005 rokiem prawie nie było diesli. Głównie dlatego że w latach 1992-2005 diesle były "karane" 3-5-krotnie wyższymi dorocznymi opłatami drogowymi niż auta benzynowe. Od 2006 roku coroczny podatek drogowy uzależniono od emisji CO2, więc nagle opłacalne zrobiły się diesle (była nawet ulga ok. 3000 PLN na diesle z PDF), a potem głównie małe diesle (więc wysyp V70 D2) z niską emisją CO2, bo opłacalne były duże auta z małym dieslem. Analogiczne kształtowały się ulgi dla firm na auta służbowe, więc trendy były od razu widoczne na rynku.

Dodatkowo w 2005 roku uznano bioetanol za super pomysł, poszły za tym duże ulgi na auta z E85 (sprzedano mnóstwo Volvo 2.0F w latach 2006-2010). Ale okazało się że produkcja E85 jednak obciąża środowisko naturalne, były też problemy z jakością paliwa, potem podniesiono akcyzę na E85 i Szwedzi przestali jeździć na bioetanolu, szczególnie gdy okazało się że E85 zimą może sprawiać problemy w silnikach i takie auta są droższe w serwisowaniu. Od 2015 roku Volvo zaprzestało w ogóle sprzedaży aut na bioetanol. To także tłumaczy niższe ceny aut używanych z silnikami 2.0F. Choć teraz od 2018 ponownie ponownie likwidują akcyzę na E85 (oraz na komponent fame w biodieslu), więc moda znów pewnie się odwróci...

Szwedzi - poza niższym podatkiem rocznym - nie promują elektryków ani hybryd, jest tylko subwencja ok. 30 tys. PLN (wcześniej 20 tys. PLN) do zakupu nowego elektryka, subwencja do plugin wynosi 10 tys. PLN. Zwykłe hybrydy nie dostają żadnej subwencji. Co ciekawe, od lutego 2018 dla osób prywatnych pojawiła się subwencja do zakupu elektrycznego roweru lub mopedu: 25% ceny, max. 5000 PLN.

Szwedzi i tak mają tańsze nowe auta niż Dania czy Norwegia, bo w Szwecji nie ma akcyzy. W Danii i Norwegii akcyza na nowe auta wynosi przynajmniej 100% wartości samochodu (za to auta elektryczne w Norwegii są całkowicie zwolnione z VAT i akcyzy, dlatego jest taki boom na elektryki w Norwegii, tam Tesla S75 kosztuje tyle samo co Volvo V60).

Niestety w porównaniu z resztą Europy ceny aut nowych i używanych w Szwecji są znacząco wyższe niż np. w Niemczech czy Holandii. Szwedzi wolą przepłacić w szwedzkim salonie, niechętnie korzystają z importu równoległego aut nowych w UE ani sprowadzania aut używanych - boją się aut kradzionych i oszustw podatkowych na VAT (było kilka głośnych przypadków), zresztą auta kupione w szwedzkim salonie zachowują potem znacznie wyższą cenę przy odsprzedaży.

_________________
było: S60 D5 man 2008, V70 D3 man 2011


Ostatnio edytowano 2018-03-09, 15:01 przez ind, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Piotrunho
PostNapisane: 2018-03-09, 12:38 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2012, 11:15
Posty: 70
Lokalizacja: WR
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Dzięki za wyczerpujące info.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Konrado
PostNapisane: 2018-03-16, 04:14 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.04.2015, 00:08
Posty: 283
Lokalizacja: Stavanger, Norway
Płeć: Nie określono
Imię: Konrad
VOLVO: V60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2011
Przebieg: 40000
Psioczycie że nowe v60 wychodzi 40k więcej niż wasze aktualne... Ale nie bierzecie pod uwagę tego, że to zupełnie nowy designe. To nie jest zwykły fl a zupełnie nowy samocbod. Nowe lampy, nową blacha, większy, nowy środek, nowe fotele, nową deska, nowe wszystko. Teraz dodajcie to wszystko do siebie i cena wyjdzie grubo ponad 40k. I za to się placi. Ile kosztuje pakiet stylistyczny wewnętrzny i zewnętrzny w starym volvo? 15k? 20k? A to ciągle tylko pakiet i stary wygląd. Idąc dalej. Tablet. Koszt kilka tyś. Wyświetlacz zegarów, kolejne. Nowe fotele. Lampy pewnie też liczycie te ż młotem Thora a nie zwykle ;) postawcie stare volvo obok nowego i obejrzyjcie różnicę. Ludzie, to są zupełnie inne samochody. Nie ma porównania i cena 40tys więcej niż poprzednia wersja to imo nie jest dużo. Pomijam tutaj sam fakt wysokiej ceny wyjściowej za samochód gdzie w tej cenie można mieć nieruchomość..

_________________
Moje V60: viewtopic.php?f=135&t=91784


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
chancevought
PostNapisane: 2018-03-16, 11:29 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2016, 23:42
Posty: 138
Lokalizacja: Łódź Północ
Płeć: Mężczyzna
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; C70
Silnik: 2.0T5; 2.OD; 2.OT
KW/KM/NM: 245KM/136KM/308KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5 / 6.4 / 12,5
Przebieg: 247000
Konrado napisał(a):
Psioczycie że nowe v60 wychodzi 40k więcej niż wasze aktualne... Ale nie bierzecie pod uwagę tego, że to zupełnie nowy designe. To nie jest zwykły fl a zupełnie nowy samocbod. Nowe lampy, nową blacha, większy, nowy środek, nowe fotele, nową deska, nowe wszystko. Teraz dodajcie to wszystko do siebie i cena wyjdzie grubo ponad 40k. I za to się placi. Ile kosztuje pakiet stylistyczny wewnętrzny i zewnętrzny w starym volvo? 15k? 20k? A to ciągle tylko pakiet i stary wygląd. Idąc dalej. Tablet. Koszt kilka tyś. Wyświetlacz zegarów, kolejne. Nowe fotele. Lampy pewnie też liczycie te ż młotem Thora a nie zwykle ;) postawcie stare volvo obok nowego i obejrzyjcie różnicę. Ludzie, to są zupełnie inne samochody. Nie ma porównania i cena 40tys więcej niż poprzednia wersja to imo nie jest dużo. Pomijam tutaj sam fakt wysokiej ceny wyjściowej za samochód gdzie w tej cenie można mieć nieruchomość..


Generalnie masz rację, ale było by miło .... gdyby cena nowego modelu była mimo wszystko zbliżona do ustępującego, bo idąc tak dalej przy różnicy rzędu in + 20 kilku%, to po paru generacjach np. 5 cena auta wzrośnie dwukrotnie :>
Patrząc na ceny aut sprzed dekady, w porównaniu do obecnych, to nie ma aż takiej w nowszych generacjach Volvo i innych marek też.

_________________

wcześniej S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) 209KM

2 lata temu C30 2007r. Momentum 2.0D (D4204T) 136 KM
rok temu C70 Mk. I 2.0T19 (B5204T3) 308 KM 430Nm by Yaro
w tym roku V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11) 245KM



https://www.youtube.com/watch?v=afvP1e-qT0U


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łosia Samosia
PostNapisane: 2018-03-16, 12:42 
Offline
Miss Volvo
Miss Volvo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.06.2012, 15:21
Posty: 2922
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Kobieta
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 61
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 140000
Konrado napisał(a):
Tablet. Koszt kilka tyś. Wyświetlacz zegarów, kolejne.

I tu się mylisz. Licznik z wyświetlaczem jest kilkukrotnie tańszy niż tradycyjny z żarówkami i analogowymi tarczami. Tablet jako sprzęt to są teraz niewielkie pieniądze. To co kosztuje to oprogranowanie + marża od "nowość & marketing". Przy czym to ostatnie to czasami ponad 50% ceny końcowej.
Stąd właśnie teraz taki trend w projektowaniu samochodów - księgowi umieją liczyć. Nieważne, że galkę od temperatury możesz obsługiwać "na braila", nie odrywając oczu od drogi.

_________________
Mój Łoś ma u mnie dożywocie :bawic:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2018-03-16, 15:51 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2093
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Łosia Samosia napisał(a):
I tu się mylisz. Licznik z wyświetlaczem jest kilkukrotnie tańszy niż tradycyjny z żarówkami i analogowymi tarczami. Tablet jako sprzęt to są teraz niewielkie pieniądze. To co kosztuje to oprogranowanie + marża od "nowość & marketing". Przy czym to ostatnie to czasami ponad 50% ceny końcowej.
Tu racja, najśmieszniejsze jest to, że niektóre firmy każą sobie dopłacać za wyświetlacz zegarów, który bywa opcją. A dzisiaj to wydaje się być jako must have w samochodach, bo przecież bez tego nie pojedzie, no i jakby wyglądał designerski samochód z analogowymi wyświetlaczami...Takie czasy.
Ktoś kiedyś wyliczył, że samochód składa się z około 10tys. części. Zsumuj sobie ich koszt, ich transport do fabryki, koszty produkcji itp. i wychodzi cena samochodu.
Trzeba poczekać na wyprzedaże roczników, wtedy dilerzy są chętni na zejście z cenami do, być może, granicznych na opłacalności przy zachowaniu zarobku ;)

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Konrado
PostNapisane: 2018-03-16, 16:19 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.04.2015, 00:08
Posty: 283
Lokalizacja: Stavanger, Norway
Płeć: Nie określono
Imię: Konrad
VOLVO: V60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2011
Przebieg: 40000
Nie wiem, tylko teoretyzuje ale proponuję sprawdzić cenę dużego wyświetlacza do samochodu ile to kosztuje jak i no pioneera, którego można dokupić tzn radio z wyświetlaczem. Dodajcie do tego też koszt nowych wersji systemów bezpieczeństwa jak i samych systemów, których nie ma w poprzednim modelu i to już jest kolejne kilkanaście tyś. Jeśli cena nowego byłaby taka sama jak starego to kto by im kupił stare ? A one też muszą podchodzić z rynku bo są naprodukowane. Trzeba odczekać z rok, dwa i będzie lepiej. Ale fakt, ceny samochodów są zbyt wysokie ...

_________________
Moje V60: viewtopic.php?f=135&t=91784


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
chancevought
PostNapisane: 2018-03-16, 16:56 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2016, 23:42
Posty: 138
Lokalizacja: Łódź Północ
Płeć: Mężczyzna
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; C70
Silnik: 2.0T5; 2.OD; 2.OT
KW/KM/NM: 245KM/136KM/308KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5 / 6.4 / 12,5
Przebieg: 247000
Konrado napisał(a):
Ale fakt, ceny samochodów są zbyt wysokie ...

Pamiętam jak 2 dekady temu VW Passat bieda wersja kosztował ok. 60 tys pln, analogiczny VW Golf kosztował ok. 50 tys pln.
Teraz Passatt trzeszczy ok. 100k pln, a znajomy kupił ostatnio Golfa 1.4 TSI, dołożył większy wyświetlacz, parę bajerów (bez skóry ) i zapłacił 92k pln :shock:
Obecnie za dobrego Superba trzeba dać lekko 140-150k pln, więc w tych relacjach ceny V60 / XC60 / XC40 za ok. 200k pln to już niestety normalka.
ogólnie V60 jest dla mnie bomba, a czekam jeszcze na V60 Cross Country :)

_________________

wcześniej S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) 209KM

2 lata temu C30 2007r. Momentum 2.0D (D4204T) 136 KM
rok temu C70 Mk. I 2.0T19 (B5204T3) 308 KM 430Nm by Yaro
w tym roku V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11) 245KM



https://www.youtube.com/watch?v=afvP1e-qT0U


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łosia Samosia
PostNapisane: 2018-03-16, 22:49 
Offline
Miss Volvo
Miss Volvo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.06.2012, 15:21
Posty: 2922
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Kobieta
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 61
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 140000
Konrado napisał(a):
proponuję sprawdzić cenę dużego wyświetlacza do samochodu ile to kosztuje jak i no pioneera, którego można dokupić tzn radio z wyświetlaczem.

Ty mówisz o cenie sprzedaży, a ja o koszcie produkcji.

_________________
Mój Łoś ma u mnie dożywocie :bawic:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Konrado
PostNapisane: 2018-03-17, 05:07 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.04.2015, 00:08
Posty: 283
Lokalizacja: Stavanger, Norway
Płeć: Nie określono
Imię: Konrad
VOLVO: V60
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2011
Przebieg: 40000
Łosia Samosia napisał(a):
Konrado napisał(a):
proponuję sprawdzić cenę dużego wyświetlacza do samochodu ile to kosztuje jak i no pioneera, którego można dokupić tzn radio z wyświetlaczem.

Ty mówisz o cenie sprzedaży, a ja o koszcie produkcji.


Wyprodukowanie iPhone 6 kosztowało 200 dolarów a sprzedawali to od 600 w gore. Nikt ci nie sprzeda nic po kosztach produkcji. Nie ma się co łudzić szczególnie przy nowości i wysokiej klasie jaka prezentuje nowe v60.

_________________
Moje V60: viewtopic.php?f=135&t=91784


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
sandman_1983
PostNapisane: 2018-03-20, 14:41 
Offline
V
V

Dołączył(a): 27.10.2015, 08:53
Posty: 6
Lokalizacja: TORUŃ
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V50
Silnik: D4204T
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6,2
Przebieg: 189000
Wygląda naprawdę okazale :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
MemphisCK
PostNapisane: 2018-03-30, 15:21 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.08.2010, 20:32
Posty: 160
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
Imię: Janusz
VOLVO: V60
Silnik: T5 B4204T11
KW/KM/NM: 180/245/350
Rok: 2016
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 40000
Byłem dzisiaj pooglądać, pomacać, powsiadać, pomarudzić w aso w Kielcach z okazji dni otwartych nowego V60, jest jakiś objazd po Polsce i na jeden dzień jest do pooglądania. Tłumów brak, wręcz przeciwnie, nikogo oglądającego.
Generalnie wypas. Przód z V90, tył trochę inny profil klapy bagażnika, w V90 jest ścięty, w V60 jest prosty. Środek jak V90. Nie mam przekonania do ekranu dotykowego, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. W Kielcach był srebrny egzemplarz ze skórą połączona z tapicerką w kratę, oryginalnie to wygląda. Miejsca z tyłu trochę więcej niż w obecnym V60, bagażnik też większy, bardziej prosty w środku. Roleta bagażnika podnoszona do góry. Podświetlenia na zewnątrz w klamkach z tyłu i z przodu - fajne. Ciekawostką jest, że Volvo zamontowało światła przeciwmgłowe.
Auto można już zamawiać, dostawa w czerwcu ma być. Z tego co się dowiedziałem to T5 ten sam silnik i osprzęt, jedynie ma moc 250KM zamiast 245KM.
Widać, że to zupełnie inne V60 niż obecne, bardziej nowoczesne, bardziej drapieżne, bardziej ostentacyjne, będzie się mocno wyróżniać na drodze. Ale oprócz wyglądu nadal nie wiem za co taka dopłata, może wyjdzie jak się przejadę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL