Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Awatar użytkownika
MarcinS70R
VO
VO
Posty: 255
Rejestracja: 2010-11-28, 19:23
Imię: Marcin
VOLVO: XC60
Silnik: D3
KW/KM/NM: 120/163/400
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: MarcinS70R » 2016-04-20, 22:12

Piękne są :D
szkoda tylko tych 5cio cylindrówek
Było: S70 '98 TDI,,V70 II TDI '01, XC70 D5 03', XC90 D5 04' S60 D5 04', S80 D5 07", XC60 D3 10"
Jest: XC60 D3 11'

FF1911
V
V
Posty: 78
Rejestracja: 2015-12-20, 09:04
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 Benzyna
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: M/12 T/8
Przebieg: 192152
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: FF1911 » 2016-05-26, 17:34

Co do Volvo V90 to tył powinien wyglądać tak jak w V70. Przez ten nowy tył jest mniej miejsca w bagażniku. Przycisk start-stop zastąpił bym kluczykiem z stacyjką. Ekran dotykowy jest dobry ale w tabletach, po razu latach użytkowania przestanie to działać i wymiana będzie kosztowała parę tysięcy złoty. Miałem w Volvo 460 komputer pokładowy i prędkościomierz był na czujnik prędkościomierza. Czujniki takie były wadliwe i czasami padały tak mi powiedzieli w serwisie a do tego dochodziła kwestia zegarów które powinny być nowe bo 10 lub 15 letnia elektronika potrafi zawodzić !!

Wątpię by Volvo stosowało takie rozwiązania jak w F-16 lub F-18 !!

ienes
V
V
Posty: 93
Rejestracja: 2016-02-09, 22:34
Imię: Maciej
VOLVO: było V50
Silnik: 2.0D PowerShift
KW/KM/NM: 136
Rok: 2009
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: ienes » 2016-06-02, 12:46

Ja wszystko rozumiem, ale tych aut przecież nie projektuje się raczej na 15 lat użytkowania. To nie jest autobus.

Większość fur pójdzie na leasing, gdzie rotacja nastąpi co dwa-trzy-cztery lata, albo będą kupowane przez zamożnych ludzi, którzy wywalając dwieście tysięcy gotówką nie będą tym jeździć nawet dziesięciu lat, zmienią za maks pięć. A rynek wtórny to wiesz... to już poza producentem.

Przecież na tym polega marketing w każdej branży hi-tech, po co Ci zmieniać telefon co roku, który kupiłeś za 3000 PLN, jeśli działa dobrze? ;) Nagle po wyjściu nowej linii produktów Twój do tej pory lśniący telefon staje się "mentalnie stary" i zdatny do wymiany, na nowszy, lepszy model.. nie łudźmy się w motoryzacji jest to samo :)

polokokt
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2007-07-02, 16:18
Imię: Rafal
VOLVO: S60
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 153/209/440
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Przebieg: 102000
Lokalizacja: Legionowo
Status: Offline
Kontakt:

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: polokokt » 2016-06-02, 13:02

W interesie producenta jest, abyś po 3-4 czy 5 latach, wymienił auto na nowe (i przynajmniej w Polsce jednak wiekszosc aut segmentu premium, kupowanych jest na firme, gdzie okres uzywania tez jest ograniczony). Ma być ruch w interesie a nie że zrobią jedno auto, które będziesz tłukł przez 20 lat i jeszcze może serwisował będziesz poza ASO... bez sensu z punktu widzenia biznesu producenta.
Stare czasy, że auto jeździło kilkanaście lat bezawaryjnie i tylko olej się lało i paliwo, juz nie wrócą raczej. To że tablet zepsuje się po 6 czy 8 latach, to nawet lepiej, trzeba będzie sprzedać część zamienną. Ale ten problem dotyczy chyba wszystkich marek.
Limo: S60 2.4D 209KM 2007r. Summum
Daily car: Skoda Octavia 1.6 110KM TDI 2016r.
Fun: była Mazda MX-5 1.8 140KM 1999r. a teraz jest Suzuki DL650

BoBo
V
V
Posty: 68
Rejestracja: 2011-02-08, 07:30
Imię: M
VOLVO: Brak
Silnik: Brak
Był na spocie: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: BoBo » 2017-09-23, 11:45

To spalanie to jakiś absurd. I oni chcą rezygnować z diesla. Gdzie tu jest ta EKOLOGIA?

" onclick="window.open(this.href);return false;

FF1911
V
V
Posty: 78
Rejestracja: 2015-12-20, 09:04
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 Benzyna
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: M/12 T/8
Przebieg: 192152
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: FF1911 » 2017-10-03, 21:22

Wszystko zależy od nas klientów. Jak się nie zgodzimy na to by samochód jeździł max 8 lat to producent będzie robił tak że będzie jeździł 20 lat. Ekran dotykowy w samochodzie to zbędny bajer. System start-stop który psuje: silnik, świece, rozrusznik. Wszystko zależy od nas. Jak ludzie powiedzą w ASO Volvo że chcą mieć tak zrobiony samochód to tak mają go zrobić !!

entername
VO
VO
Posty: 234
Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
Imię: Tomasz
VOLVO: inne
Silnik: inny
Rok: 1
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 0
Przebieg: 1
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: entername » 2017-10-09, 01:09

FF1911 pisze:Wszystko zależy od nas klientów. Jak się nie zgodzimy na to by samochód jeździł max 8 lat to producent będzie robił tak że będzie jeździł 20 lat. Ekran dotykowy w samochodzie to zbędny bajer. System start-stop który psuje: silnik, świece, rozrusznik. Wszystko zależy od nas. Jak ludzie powiedzą w ASO Volvo że chcą mieć tak zrobiony samochód to tak mają go zrobić !!
A w życiu :!: :roll: wszystko musi być robione w pierwszej kolejności pod określone dyrektywy biurokratów z UE i innych organizacji lepiej znających potrzeby konsumenta niż on sam ;). Później do głosu dochodzą księgowi koncernu, dbający o "optymalizację" kosztów. Dalej głos mają prezesi, udziałowcy i scepmistrze od marketingu, którzy dbają o to, aby ich auto bezpiecznie podążało za trendami (żeby tylko przypadkiem się nie wychylać za bardzo jak np. Renault czy inna Lancia na przełomie wieków ;) ). Następnie są klienci flotowi i elitarni. A gdzieś na szarym końcu konsument ;)
Wybaczcie OT, ale musiałem odpisać :roll:

Liquid
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2013-01-14, 18:11
Imię: Jarek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 107/145/185
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: Liquid » 2017-10-09, 07:59

Warto do powyższego dodać, że głównymi rynkami zbytu są kraje zachodnie - tam ludziom nie zależy na tym, żeby auto jeździło 20 lat, bo takie jest nieekologiczne. Oni wolą jeździć nowszymi autami i gdyby nie "kryzys" gospodarczy, to dalej zmienialiby auta co parę lat. W ichniejszym rozumowaniu: nowsze = lepsze.

U nas w tej chwili leasingi stają się coraz bardziej popularne, co znowu wpisuje się w trend zachodu - że nowsze jest lepsze.

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: chancevought » 2017-10-09, 08:17

Liquid pisze:Warto do powyższego dodać, że głównymi rynkami zbytu są kraje zachodnie - tam ludziom nie zależy na tym, żeby auto jeździło 20 lat, bo takie jest nieekologiczne. Oni wolą jeździć nowszymi autami i gdyby nie "kryzys" gospodarczy, to dalej zmienialiby auta co parę lat. W ichniejszym rozumowaniu: nowsze = lepsze.

U nas w tej chwili leasingi stają się coraz bardziej popularne, co znowu wpisuje się w trend zachodu - że nowsze jest lepsze.
Pytanie, czy aktualnie produkowana generacja łośków będzie w stanie po zakończeniu pierwszych leasingów, czyli za 3-4 lata = po okresie gwarancji, sprawnie(w miarę bezawaryjnie) jeździć przez następne 5, może jeszcze kilka lat??
Jeśli nie, to nie będzie się na co przesiąść z naszych wówczas jeszcze bardziej leciwych łośków :-(
I czym będziemy wtedy jeździć?
Naprawimy nasze, tylko na jak długo?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Liquid
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2013-01-14, 18:11
Imię: Jarek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 107/145/185
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: Liquid » 2017-10-09, 08:24

chancevought pisze:
Liquid pisze:Warto do powyższego dodać, że głównymi rynkami zbytu są kraje zachodnie - tam ludziom nie zależy na tym, żeby auto jeździło 20 lat, bo takie jest nieekologiczne. Oni wolą jeździć nowszymi autami i gdyby nie "kryzys" gospodarczy, to dalej zmienialiby auta co parę lat. W ichniejszym rozumowaniu: nowsze = lepsze.

U nas w tej chwili leasingi stają się coraz bardziej popularne, co znowu wpisuje się w trend zachodu - że nowsze jest lepsze.
Pytanie, czy aktualnie produkowana generacja łośków będzie w stanie po zakończeniu pierwszych leasingów, czyli za 3-4 lata = po okresie gwarancji, sprawnie(w miarę bezawaryjnie) jeździć przez następne 5, może jeszcze kilka lat??
Jeśli nie, to nie będzie się na co przesiąść z naszych wówczas jeszcze bardziej leciwych łośków :-(
I czym będziemy wtedy jeździć?
Naprawimy nasze, tylko na jak długo?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Obawy jak najbardziej słuszne, ale wydaje mi się, że nie będzie aż tak źle. Trzeba jedynie być bardziej wybrednym jeżeli chodzi o wybór modelu i silnika. Co parę lat "znafcy" ogłaszają "koniec motoryzacji" i tak według tych przepowiedni moja V50 powinna być kupą złomu. Jak na 9-cio latka daje sobie świetnie radę.
Koniec ery 5cyl też miał być końcem Volvo - jednak 2.0 Drive-E jakoś sobie radzi :)

Jeżeli nowe łośki będą jednak aż tak kiepskie, to trzeba będzie się pożegnać z marką. Zawsze coś się znajdzie :)

Awatar użytkownika
chancevought
VO
VO
Posty: 206
Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
Imię: tomek
VOLVO: V60CC; C30; S80
Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
Rok: 2018
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
Przebieg: 296000
Lokalizacja: Łódź Północ
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: chancevought » 2017-10-09, 09:16

Sam 1,5 roku temu kupiłem C30, więc to samo co V50 i też jest spoko z jakością.
Od mechanika, mającego kontakt z ASO VOLVO, słyszałem, iż są obecnie duże trudności z uszczelnieniem obecnie produkowanych diesli w najnowszych łośkach, olej leci skąd chce :-(
Czas pokaże jak będzie dalej z jakością?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)

Liquid
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2013-01-14, 18:11
Imię: Jarek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 107/145/185
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: Liquid » 2017-10-09, 09:50

Hmm. Na pewno Ci, przyzwyczajeni do diesla łatwego życia mieć nie będą, a tu można podziękować UE za ciągłe zaostrzanie przepisów dot. spalin. Ciężko tu obwiniać Volvo, inne marki, te "bardziej" premium mają podobne problemy.

Ja akurat diesli nie lubię i raczej nigdy nie kupię, natomiast nie ma wątpilowści, że dzisiaj silniki są już bardzo mocno wyżyłowane (niezależnie od paliwa). Ja dzisiaj celowałbym prawdopodobnie w S60 II T4 (2.0 190 KM w manualu) bo wydaje mi się, że tu jeszcze nie ma tragedii - Sam mam 2.0 wolnossące 145 KM więc różnica nie jest aż tak duża (no i mój nie ma turbiny). Gdy jednak widzę 2.0 320 KM, to już lampka mi się zapala - czegoś takiego to bym chyba nie kupił. Póki auto nie duże to i 2.0 styknie - dla większych aut typu S/V90 lub SUV chyba rozejrzałbym się za czymś innym o większym litrażu, choć nie przekreślajmy jeszcze :)

FF1911
V
V
Posty: 78
Rejestracja: 2015-12-20, 09:04
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 Benzyna
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: M/12 T/8
Przebieg: 192152
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: FF1911 » 2017-10-09, 13:26

Dlatego SAAB padł. Bo nie chcieli robić byle jak i na odwal. Taki sam los może podzielić Volvo za kilka lat !!

entername
VO
VO
Posty: 234
Rejestracja: 2012-09-16, 12:35
Imię: Tomasz
VOLVO: inne
Silnik: inny
Rok: 1
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 0
Przebieg: 1
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Moje zdjęcia S90 i V90 z salonu Volvo

Post autor: entername » 2017-10-09, 20:04

Ja bym tak mimo wszystko nie demonizował ;) Nowe Volvo są genialnie wykonane - świetne materiały wewnątrz, nieźle spasowane. Śmiem wątpić, by wnętrze po X-latach wyglądało jakoś gorzej niż w obecnych łosiach. Podobnie karoseria zapewne nie jest podatna na rdzę i sama z siebie się nie posypie. Zatem idę o zakład, że obecna generacja za 10-15 lat będzie wizualnie generalnie w znacznie lepszej kondycji, niż aktualne używki ;)
Wszystkie elementy eksploatacyjne na pewno się zużyją do tego czasu, ale przecież jaki problem wymienić po zakupie.

Niepokój mogą wzbudzać tylko 2 rzeczy: duży tablet (a raczej 2) i silnik. Ale - taki tablet za 10 lat będzie można dostać jako zamiennik za ułamek obecnej ceny (jeżeli tylko będzie potrzeba to Chińczycy momentalnie zaleją rynek różnej klasy zamiennikami). A silnik... no cóż 2-litrówki (i mniejsze) od znienawidzonych aut na F od wielu lat mają się doskonale i jakoś nie chcą się psuć - bez przesady, to nie jest 0,9 hipermegaturboboost z trzema cylindrami, piecioma turbinami i 320 KM ;)

Moim zdaniem nawet jako 10-letnie używki będą nadal trzymały cenę, bo specjalnie się nie zestarzeją - chyba, że rewolucja elektryczna dopadnie nas szybciej niż myślimy ;)
FF1911 pisze:Dlatego SAAB padł. Bo nie chcieli robić byle jak i na odwal.
To chyba nie widziałeś SAABów z ostatnich lat produkcji ;) Saab padł, bo gdzieś od końca lat 80-tych był własnością General Motors, które niespecjalnie się tą marką interesowało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Newsy”