Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
woocash2
PostNapisane: 2017-05-19, 09:53 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2030
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,21829107, ... ml#MotoImg

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Gucio16
PostNapisane: 2017-05-19, 10:30 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 3.07.2016, 17:16
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: s40 II MS/ s40 I VS
Silnik: D3/1,9td
KW/KM/NM: 150/90
Rok: 2012
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 90
Trzeba wrócić do benzyniaków.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2017-05-19, 10:49 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2816
Lokalizacja: SKC/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Rozsądna decyzja, przy obecnych normach to jest bez sensu... Trochę jak usilne hodowla bydła z przeznaczeniem na wyścigi konne. VW mógł pośmiać się ludziom w twarz, podejrzewam że szwedzka marka nie może sobie pozwolić takie szachjrastwo jak "dieselgate".

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2017-05-19, 12:10 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2030
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
nonline, Szwedzi podobno już kilka, kilkanaście lat temu umoczyli z silnikami Diesla w volvotrucks. Była podobna afera, ale nie tak nagłośniona jak VW.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
coonrado
PostNapisane: 2017-05-19, 13:23 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 13295
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 AW55-50SN
KW/KM/NM: 163 ŁM
Rok: 2002
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 286000
Nr z parady volvo: 59
W takim razie czekamy na pierwsze w pełni elektryczne Volvo.

_________________
VIDA - profesjonalna diagnostyka Volvo, wgrywanie języka polskiego - Kraków
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
raspiras
PostNapisane: 2017-05-19, 14:27 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.08.2016, 13:13
Posty: 93
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Greg
VOLVO: v70 aut.
Silnik: D5
KW/KM/NM: 158/215/440
Rok: 2012
Średnie spalanie: 8,7
Przebieg: 216000
coonrado napisał(a):
W takim razie czekamy na pierwsze w pełni elektryczne Volvo.

Stawiam, że raczej wodorowe. :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2017-05-19, 14:40 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2816
Lokalizacja: SKC/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Póki co elektryki nawet w obecnej formie mają lepszy start niż auta na wodór/ogniwa...

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
raspiras
PostNapisane: 2017-05-19, 15:01 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.08.2016, 13:13
Posty: 93
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Greg
VOLVO: v70 aut.
Silnik: D5
KW/KM/NM: 158/215/440
Rok: 2012
Średnie spalanie: 8,7
Przebieg: 216000
nonline napisał(a):
Póki co elektryki nawet w obecnej formie mają lepszy start niż auta na wodór/ogniwa...

Tu nie chodzi o start a o ekologie. Produkcja aut elektrycznych nie ma nic wspólnego z ekologią. A już samo "tankowanie" też jest śmieszne - głównie z prądu produkowanego elektrowniami węglowymi. To w końcu Szwedzi. Pytanie czy teraz mają cokolwiek do powiedzenia :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
snow
PostNapisane: 2017-05-19, 15:07 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 18.11.2013, 22:56
Posty: 1936
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 267000
Produkcja wodoru też wymaga energii na rozłożenie np. wody na tlen i wodór - nie ma nic za darmo :) Chyba ze samochód będzie na wodę to sobie trochę wodoru wytworzy.

_________________
Obrazek Moje S60


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pavlik
PostNapisane: 2017-05-19, 15:07 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.06.2010, 22:18
Posty: 1074
Lokalizacja: Kiełki Dolne w WWL
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V50
Silnik: B5254T7
KW/KM/NM: 169/230/320
Rok: 2008
Nr z parady volvo: 0
Kupią silniki od VAG'a :lol:

_________________
Volvo V50 T5 AT
Audi Q5 - odmieniec w TDIku
Było XC90 MY2008 R-Design D5 |214KM/508Nm| zawieszenie -35mm+wydech+dodatki od Heico| detale iPd|...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
snow
PostNapisane: 2017-05-19, 15:08 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 18.11.2013, 22:56
Posty: 1936
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 267000
Może stare D5'tki będą wkładać ;)

_________________
Obrazek Moje S60


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jaaano
PostNapisane: 2017-05-19, 15:53 
Online
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.09.2012, 00:01
Posty: 623
Lokalizacja: ELA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
A ja tam zazdraszczam elektrykom krzywej momentu o ile można to nazwać krzywą :?

_________________
Powered by www.kiviracing.pl stage 1-210KM/500Nm.
VW 1,9 tdi AFN 200KM/410Nm by www.g-lab.pl , www.ctr-tuning.com


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2017-05-19, 22:54 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2030
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
jaaano, dokładnie, pełen moment dostępny już od samego podrapania pedału gazu.
raspiras napisał(a):
A już samo "tankowanie" też jest śmieszne - głównie z prądu produkowanego elektrowniami węglowymi.
Ktoś musi ten węgiel wydobywać i go odbierać, inaczej tysiące ludzi w Australii straci pracę. Kangury utrzymują się z tego, że Chiny kupują od nich węgiel.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jaaano
PostNapisane: 2017-05-19, 23:05 
Online
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.09.2012, 00:01
Posty: 623
Lokalizacja: ELA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
woocash2 napisał(a):
jaaano, dokładnie, pełen moment dostępny już od samego podrapania pedału gazu.

Uhhmmm ! nie znam dokładnie parametrów hybryd ale jak w takiej lepszej po wciśnięciu pedału ma się pojawić od razu jakieś 200-300Nm a nawet marne 100 wspomagając spalinowca to wciśnie gały do oczodołów :mrgreen:

_________________
Powered by www.kiviracing.pl stage 1-210KM/500Nm.
VW 1,9 tdi AFN 200KM/410Nm by www.g-lab.pl , www.ctr-tuning.com


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gieniu
PostNapisane: 2017-05-20, 12:49 
Offline

Dołączył(a): 25.08.2010, 19:57
Posty: 0
Lokalizacja: Kwilcz/Wlkp.
Płeć: Mężczyzna
Imię: gieniu
VOLVO: V60
Silnik: d3
KW/KM/NM: seria
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
raspiras napisał(a):
nonline napisał(a):
Póki co elektryki nawet w obecnej formie mają lepszy start niż auta na wodór/ogniwa...

Tu nie chodzi o start a o ekologie. Produkcja aut elektrycznych nie ma nic wspólnego z ekologią. A już samo "tankowanie" też jest śmieszne - głównie z prądu produkowanego elektrowniami węglowymi. To w końcu Szwedzi. Pytanie czy teraz mają cokolwiek do powiedzenia :roll:

żałuję, jesteśmy zaszczuci przez "pożytecznych idiotów", którzy być może nawet wierzą, że diesle w osobówkach są przyczyną topnienia lodowców i raka płuc, zresztą za kilka lat (jak klekoty będą na wymarciu) zaczną badać tlenki azotu i cząstki stałe w turbo benzynowcach z bezpośrednim wtryskiem i wyjdzie, że są bardziej szkodliwe niż tamte i wówczas będą mogli w imię oszoło-euro-ekologii dołożyć jeszcze większe podatki, za kolejne kilka lat, kiedy w dzisiejszym 3-cim świecie zaczną badać ile zanieczyszczeń powoduje produkcja akumulatorów, a później utylizacja tych zużytych, przywiezionych z europy, to się dopiero zacznie... a jeszcze wcześniej wybuchnie jakaś przeciążona elektrownia atomowa, bo przecież zieloni obesrańcy nie dopuszczą, aby prąd do ekologicznych samochodów produkować z brudnego afee węgla;

a tak swoją drogą, zastanawiam się jak teraz zareagują osoby,które zamierzały w najbliższym czasie zamówić nowe, duże volvo D (?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jaaano
PostNapisane: 2017-05-20, 14:51 
Online
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.09.2012, 00:01
Posty: 623
Lokalizacja: ELA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
gieniu napisał(a):
a tak swoją drogą, zastanawiam się jak teraz zareagują osoby,które zamierzały w najbliższym czasie zamówić nowe, duże volvo D (?)

A jak niby mają się zachować ? głębiej się zastanowić ? zrezygnować ? czy jak ?
Może 1% kupujących indywidualnie a pewniej i jeszcze mniej kupuje auto z salonu z zamiarem użytkowania go dłużej niż wynosi okres gwarancji,to już nie te czasy że dana marka,model auta gwarantowały niską usterkowość,duże przebiegi do remontu i trwałość na poziomie powiedzmy przykładowo 10-15lat.
Wszystko schodzi na psy przez narzucanie ideologii konsumpcjonizmu,marketing i rzeczoną pseudo-ekologie.
Które z stojących aktualnie w salonie diesel'i zrobi przebieg no powiedzmy 300kkm bez wymiany,regeneracji o ile jest oczywiście możliwa dwumasy,wtrysków,pompy,dpf-a czy turbiny w aucie z start-stop'em itd.
To celowe działanie "korpo" pod płaszczykiem ekologi i nie łudźmy się że koncerny samochodowe grzecznie uginają karki pod naporem coraz nowszych norm euro 5,6 a może 500+ będzie w końcu :lol: ale też czerpią z tego korzyści wykorzystując technologię odporną na regenerację a ukierunkowaną jedynie na wymianę na nowe elementy i Aso.
Prosty przykład mutacji marketingu,pseudo-ekologii i polityki Aso -piasta koła zintegrowana z łożyskiem i czujnikiem np. ABS-u,brak możliwości wymiany koła w drodze bez podłączenia auta do kompa serwisowego, wszelkie wynalazki long-life,blue,free itd.itp.
Najsławniejsi obrońcy czystego powietrza,wody i ziemi GREENPEACE -wystarczy zagłębić sie w sieci by się przekonać że to nie tylko obrona wielorybów,wciąganie ich do wody,blokowanie czyszczących na morzu zbiorniki statków czy tankowców ale także umowy z koncernami,korporacjami i działanie na zlecenie za kosmiczną kase.
A mnie w innym temacie oskarża się że kręcąc się swoim D5 bez dpf-a wokół komina pod Łodzią truję dzieci w stolicy :lol:

_________________
Powered by www.kiviracing.pl stage 1-210KM/500Nm.
VW 1,9 tdi AFN 200KM/410Nm by www.g-lab.pl , www.ctr-tuning.com


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mpmp
PostNapisane: 2017-05-20, 15:39 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 11.01.2014, 12:40
Posty: 244
Płeć: Nie określono
A w stolicy w tym tygodniu widziałem kierowcę w aucie ok. 10 letnim, z zamkniętymi szybami i z maseczką na twarzy (taką przeciwpyłkową).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jaaano
PostNapisane: 2017-05-20, 15:46 
Online
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.09.2012, 00:01
Posty: 623
Lokalizacja: ELA
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
mpmp napisał(a):
A w stolicy w tym tygodniu widziałem kierowcę w aucie ok. 10 letnim, z zamkniętymi szybami i z maseczką na twarzy (taką przeciwpyłkową).

To albo ofiara eko-bełkotu albo szpan albo facet z obniżoną odpornością.

_________________
Powered by www.kiviracing.pl stage 1-210KM/500Nm.
VW 1,9 tdi AFN 200KM/410Nm by www.g-lab.pl , www.ctr-tuning.com


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gieniu
PostNapisane: 2017-05-20, 18:40 
Offline

Dołączył(a): 25.08.2010, 19:57
Posty: 0
Lokalizacja: Kwilcz/Wlkp.
Płeć: Mężczyzna
Imię: gieniu
VOLVO: V60
Silnik: d3
KW/KM/NM: seria
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
jaaano napisał(a):
Może 1% kupujących indywidualnie a pewniej i jeszcze mniej kupuje auto z salonu z zamiarem użytkowania go dłużej niż wynosi okres gwarancji,to już nie te czasy że dana marka,model auta gwarantowały niską usterkowość,duże przebiegi do remontu i trwałość na poziomie powiedzmy przykładowo 10-15lat.
Wszystko schodzi na psy przez narzucanie ideologii konsumpcjonizmu,marketing i rzeczoną pseudo-ekologie.
Które z stojących aktualnie w salonie diesel'i zrobi przebieg no powiedzmy 300kkm bez wymiany,regeneracji o ile jest oczywiście możliwa dwumasy,wtrysków,pompy,dpf-a czy turbiny w aucie z start-stop'em itd. (...) :lol:


Wszystko to racja, ale jakby nie było, te wszystkie nowoczesności (DKZ, DPF, CR) z czasem tanieją i stają się elementami podlegającymi "eksploatacyjnemu zużyciu", pewnie w niecnym zamyśle skonstruowanymi tak, aby ta wymiana była skomplikowana i droga (-> ASO albo od razu do salonu po nowy); chodziło mi raczej o to, że nawet ktoś kupujący samochód tylko na kilka lat - okres gwarancji/leasingu itp. - może się obawiać, czy później korzystnie sprzeda, jeżeli będzie wyposażony w nieprodukowaną technologię

- pozdro


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
entername
PostNapisane: 2017-05-24, 19:20 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 16.09.2012, 12:35
Posty: 150
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomasz
VOLVO: v70
Silnik: B5244S2
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11LPG
Przebieg: 390000
Nr z parady volvo: 0
raspiras napisał(a):
Tu nie chodzi o start a o ekologie. Produkcja aut elektrycznych nie ma nic wspólnego z ekologią. A już samo "tankowanie" też jest śmieszne - głównie z prądu produkowanego elektrowniami węglowymi. To w końcu Szwedzi. Pytanie czy teraz mają cokolwiek do powiedzenia :roll:

Bo wodór w stanie wolnym rośnie na drzewach i do jego produkcji nie potrzeba gigantycznych ilości prądu, nie mówiąc już o najpowszechniejszej metodzie pozyskiwania - z gazów kopalnych :>

Pomysł ekologicznych pojazdów na wodór jako alternatywy dla prądu zjada własny ogon - żeby ekologicznie wytwarzać wodór cząsteczkowy na skalę przemysłową potrzeba gigantycznej ilości energii elektrycznej, pozyskiwanej oczywiście ze źródeł odnawialnych.
Ale, ale - gdy będziemy już w stanie wytwarzać gigantyczne ilości prądu metodami ekologicznymi, to po co nam niestabilny i trudny w przechowywaniu wodór?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
snow
PostNapisane: 2017-05-25, 11:40 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 18.11.2013, 22:56
Posty: 1936
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 267000
A może energia jądrowa? Każdy by raz na pół roku/rok wrzucał sobie pastylkę uranu do "baku" :)

_________________
Obrazek Moje S60


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
robkwiatkowski
PostNapisane: 2017-05-26, 15:53 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 7.04.2009, 08:39
Posty: 1190
Lokalizacja: Żyrardów/Skierniewice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V60 CC
Silnik: D4
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2016
Był na spocie: 1
Nr z parady volvo: 0
Ja osobiście uważam ze wszystko jest troszkę rozdmuchane by sprzedawać auta z silnikami benzynowymi.
Obecnie nadal większość aut sprzedawana jest z silnikiem diesla -to jest fakt.
Volvo ogłosiło ze do 2023 roku nie będzie pracowało nad nowymi jednostkami diesla bo właśnie wypuścili nowe własne jednostki.
Co będzie po 2023... to się okaże na ta chwile mówią jedno a co będzie zobaczymy.
Niemniej jak się poczyta w necie takie stwierdzenie powiedział jeden z członków zarządu, Volvo natomiast oficjalnie się do tego nie odniosło.

_________________
Pozdrawiam
Robert
Umiesz liczyć...licz na siebie !!!
http://www.praceziemne.eu

Były 3 sztuki v50 2.0 diesel, v60 D5. Obecnie jest v60 CC D4
Sprzedam: Oryginalne nakładki-kapsle chrom Volvo na szpilki do kół
Logo POLESTAR na przedni girl i na tylną klapę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
raspiras
PostNapisane: 2017-05-30, 13:28 
Offline
V
V

Dołączył(a): 9.08.2016, 13:13
Posty: 93
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Greg
VOLVO: v70 aut.
Silnik: D5
KW/KM/NM: 158/215/440
Rok: 2012
Średnie spalanie: 8,7
Przebieg: 216000
entername napisał(a):
raspiras napisał(a):
Tu nie chodzi o start a o ekologie. Produkcja aut elektrycznych nie ma nic wspólnego z ekologią. A już samo "tankowanie" też jest śmieszne - głównie z prądu produkowanego elektrowniami węglowymi. To w końcu Szwedzi. Pytanie czy teraz mają cokolwiek do powiedzenia :roll:

Bo wodór w stanie wolnym rośnie na drzewach i do jego produkcji nie potrzeba gigantycznych ilości prądu, nie mówiąc już o najpowszechniejszej metodzie pozyskiwania - z gazów kopalnych :>

Pomysł ekologicznych pojazdów na wodór jako alternatywy dla prądu zjada własny ogon - żeby ekologicznie wytwarzać wodór cząsteczkowy na skalę przemysłową potrzeba gigantycznej ilości energii elektrycznej, pozyskiwanej oczywiście ze źródeł odnawialnych.
Ale, ale - gdy będziemy już w stanie wytwarzać gigantyczne ilości prądu metodami ekologicznymi, to po co nam niestabilny i trudny w przechowywaniu wodór?

entername,
Jak następnym razem będziesz chciał postrzelać to przygotuj sobie amunicję. Widać, że temat znasz pobieżnie lub bazujesz na zasłyszanych mitach. Jesteś też niekonsekwentny w swojej wypowiedzi (podważasz własną argumentację). Tanie i proste metody pozyskiwania wodoru są już w drodze a problem w przechowywaniu wodoru również jest rozwiązywany (np. w formie proszku, na dodatek wielokrotnego użytku).

Ale, ale - gdy już wymienimy wszystkie samochody (1,1 miliarda) na elektryki ze wspaniałymi akumulatorami to co będziemy robili z dziesiątkami miliardów akumulatorów? Bo ja pamiętam czasy, gdy niemieckie tiry wywalały setki ton opon na działki rolników a potem te piramidy dostawały cudownego "samozapłonu".
Oczywiście możemy się pocieszać, że akumulatory (jak teraz AGD/RTV) wylądują w Afryce czy Indiach i dzieci poradzą sobie z ich recyclingiem.

Nie można być przeciwnikiem silników elektrycznych w motoryzacji bo to pewnie jest jej przyszłość ale jak na razie pojazdy w nie wyposażone mają niewiele zalet a wiele wad użytkowych. Ale może uda się wytworzyć lepsze i tańsze źródło pozyskiwania/magazynowania energii.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mrozo
PostNapisane: 2017-05-30, 13:35 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 30.12.2012, 20:07
Posty: 224
Lokalizacja: Krakow
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: D5
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2002
Był na spocie: 29
Przebieg: 300
Nr z parady volvo: 0
Ciekawie na tle tego tematu wygląda Konfigurator V90/S90.
W wersji Kinetic dostępne są TYLKO silniki Diesla.
Od wersji Momentum pojawia się T5, T6, T8.
Ciekawe czemu Volvo nie zdecydowało się montować T3/T4 skoro oferują odpowiedniki w Dieslu o podobnej mocy.

_________________
Mój aktualny Łoś
Było V70 III D5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
beetle1
PostNapisane: 2017-05-30, 17:12 
Offline
V
V

Dołączył(a): 28.08.2013, 21:31
Posty: 6
Płeć: Mężczyzna
Imię: beetle1
VOLVO: V50 R-Design
Silnik: D3
KW/KM/NM: 110/150/350
Rok: 2012
Przebieg: 153000
Mrozo napisał(a):
Ciekawe czemu Volvo nie zdecydowało się montować T3/T4 skoro oferują odpowiedniki w Dieslu o podobnej mocy.


Ponieważ to by im zawyżyło emisję CO2 dla całej gamy modelowej. Diesle jednak palą mniej, zwłaszcza na papierze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL