Re: Polska: Rekordowa sprzedaż Volvo w 2007 roku

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rudywr
VIP
VIP
Posty: 2279
Rejestracja: 2006-05-08, 09:12
VOLVO: Inna Toyota Corolla/ex440/ex850
Silnik: 1.4 VVT-i/1.9TD/2.0
KW/KM/NM: 97
Rok: 2003
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 7.0
Przebieg: 190000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Polska: Rekordowa sprzedaż Volvo w 2007 roku

Post autor: rudywr » 2008-01-31, 08:38

2007 rok był najbardziej udanym w historii działalności firmy Volvo w Polsce. Firma sprzedała 3 567 samochodów osiągając tym samym 34% wzrost w stosunku do 2006 roku.
Pozycja Volvo w segmencie premium umocniła się. Samochody szwedzkiej marki są jednymi z najchętniej kupowanych aut prestiżowych w Polsce. Według danych opublikowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Volvo zajmuje II miejsce w segmencie premium. Również udział firmy w całym rynku zwiększył się i obecnie wynosi 1,22%.

Najmniejsza limuzyna S40 najchętniej kupowanym Volvo 2007 roku
Volvo S40 jest sukcesem sprzedażowym marki w Polsce w 2007 roku. Limuzyna ta od lat zajmuje czołowe miejsce w statystykach sprzedaży. W 2007 roku model ten przeszedł face lifting. Zmiany znalazły uznanie zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych, dzięki czemu Volvo może poszczycić się wzrostem sprzedaży tego modelu.

Bardzo wysoki wzrost sprzedaży odnotowały również XC70 (66% wzrostu w stosunku do 2006 roku), kombi V70 (51% wzrostu w stosunku do 2006 roku) oraz topowa limuzyna Volvo S80 (aż 57% wzrostu w stosunku do 2006 roku). Dużym sukcesem jest bardzo pozytywne przyjęcie przez klientów najmniejszego hatchbacka Volvo - C30. Trzykrotnie przekroczone zostały plany sprzedażowe.

Volvo ulubionym importerem
Sukcesem sprzedażowym towarzyszyły bardzo pozytywne oceny realizowanych przez Volvo działań. We wrześniu i październiku, z inicjatywy Polskiej Izby Motoryzacyjnej, przeprowadzone zostały przez Ernst & Young i PIM Consulting „Badania satysfakcji dealerów samochodowych 2007”. Przyniosły one niezwykle satysfakcjonujące dla Volvo wyniki. Spośród 25 marek biorących udział w badaniu najwyższa zbiorcza ocena satysfakcji dealerów przypadła w udziale firmie Volvo Auto Polska. Z wynikiem 4,05 producent ten został sklasyfikowany na pierwszym miejscu i jako jedyna badana firma uzyskał wynik powyżej 4 (w 5-stopniowej skali) ogólnego poziomu współpracy.

Obszary współpracy oceniane przez dealerów i poddane analizie w badaniu to:
* sprzedawane przez markę samochody (w tym jakość produktu, jego niezawodność i dostępność)
* realizowana przez importera polityka sprzedaży oraz współpracy z dealerami (charakter umowy dealerskiej, przyjęte strategie rynkowe, stosunek do prowadzenia działalności biznesowej)
* importer jako firma działająca w Polsce i zorientowana na potrzeby naszego rynku.

Premiery 2007 roku
W ubiegłym roku Volvo zaprezentowało swoim klientom dwa nowe modele - flagowy samochód Volvo - kombi V70 oraz wyposażone w niezwykle zaawansowane systemy bezpieczeństwa Cross Country XC70. Dwa kolejne modele S40 i V50 poddane zostały w ubiegłym roku liftingowi. Wszystkie premiery spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów i mediów, stając się pożądanymi i docenianymi samochodami w swoich klasach. W 2007 roku zaprezentowany został również samochód koncepcyjny XC60. W tym roku na rynku polskim pojawi się jego wersja seryjna, dzięki której Volvo zaistnieje w perspektywicznym motoryzacyjnym segmencie średniej wielkości SUV-ów.

Volvo zwiększa bezpieczeństwo
Wyróżnikiem Volvo na tle konkurencji jest oferowane przez samochody tej marki bezpieczeństwo, Volvo od lat bada zagrożenia czyhające na kierowców, przyczyny wypadków drogowych, zachowania kierowców i czynniki, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo na drodze. Rok 2007 był niezwykle ważnym czasem w tym kontekście. Volvo Car Corporation przedstawiło w nim wyniki badań nad bezpieczeństwem dzieci kobiet w ciąży prowadzących pojazdy oraz ich najmłodszych pasażerów. Efektem badań jest bezwzględne zalecenie szwedzkiej marki - dzieci do 4 roku życia powinny jeździć tyłem do kierunku jazdy, kobiety w ciąży zawsze powinny zapinać pasy bezpieczeństwa.

W 2007 roku VCC zaprezentowało wyniki prac nad wprowadzeniem nowych systemów bezpieczeństwa czynnego. Przedstawiony został m.in. Collision Warning with Auto Brake (CWAB) - system ostrzegający kierowcę przed kolizjami i hamujący automatycznie w razie zbliżającej się kolizji ze znajdującym się z przodu pojazdem, zarówno nieruchomym jak i poruszającym się. Kolejny układ bezpieczeństwa, nad którym obecnie pracuje Volvo to system automatycznego hamowania przed kolizją z pieszym. Dzięki wykorzystaniu radaru i kamery, system ten “dostrzega” ludzi i hamuje automatycznie w przypadku, gdy pieszy nagle stanie na drodze pojazdu. Układ hamowania automatycznego został zaprojektowany z myślą o maksymalnej redukcji prędkości w jak najkrótszym czasie. Swoją premierę w najbliższym czasie będzie miał także Układ Unikania Kolizji z Kierowaniem Automatycznym (ang. Collision Avoidance by Auto Steering) - nowa wersja systemu ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (układ Lane Departure Warning). Ten jeszcze bardziej zaawansowany układ pozwala zapobiec czołowemu zderzeniu spowodowanemu chwilową utratą koncentracji kierowcy, dzięki jednoczesnemu wykorzystaniu kamery i radaru, monitorujących położenie samochodu oraz ruch na drodze. Ponadto Volvo Car Corporation uczestniczy w amerykańskim projekcie CAMP Collision Avoidance Metric Partnership) oraz projekcie PReVENT.

Rolą szwedzkiego producenta w powyższych projektach jest ocena potencjału łączności między samochodami, dzięki której możliwe będą następujące funkcje wymiany informacji:
1) uzyskiwanie informacji o sytuacji na drodze np. o śliskiej nawierzchni.
2) wczesne ostrzeganie o korkach.
3) informacja o zbliżającej się kolizji.
4) potencjalna możliwość jazdy "w konwoju", w którym łączność między pojazdami pozwoliłaby im jechać bardzo blisko siebie na autostradzie w celu zapewnienia odpowiedniego przepływu samochodów oraz redukcji zużycia paliwa.

Wszystkie powyższe działania, mające na celu wprowadzenie doskonałych systemów zapewnić mają jak najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno kierującym samochodami Volvo, jak i pozostałym użytkownikom drogi.

Volvo Masters Amateur
W 2007 roku odbyła się trzecia już polska edycja turnieju Volvo Masters Amateur. VMA to jedna z największych na świecie rozgrywek golfowych dla amatorów. Nowością tej edycji był pierwszy w Polsce film szkoleniowy dla początkujących i średnio zaawansowanych graczy oraz kampania reklamowa projektu.

Pierwsza na świecie współpraca z celebrity
Po raz pierwszy w historii, zarówno w Polsce, jak i na świecie, Volvo zaproponowało testowanie swojego samochodu celebrity. Jest nią polska ikona stylu Małgorzata Kożuchowska.

„Zdecydowaliśmy się na współpracę z Małgorzatą Kożuchowską, ponieważ jest ona idealnym przedstawicielem grupy docelowej modelu. Jednocześnie w Polsce jest ikoną stylu, jedną z najbardziej rozpoznawanych, uznawanych i cenionych za elegancje, samoświadomość, konsekwencje w kreowaniu swojego wizerunku gwiazd. Wierzymy, że jej wizerunek w pozytywny sposób wpłynął również na postrzeganie użytkowanego przez nią Volvo C30 - powiedział Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska.

Plany na 2008
2007 rok był niezwykle udany dla Volvo. Doskonałe wyniki sprzedaży, poszerzenie oferty o nowe modele, bardzo dobre wyniki w badaniu satysfakcji ze współpracy dealerów z importerem, pierwsze na świecie nawiązanie współpracy z Celebrity nastrajają optymistycznie i pozwalają snuć plany na bieżący rok. Celem biznesowym na okres najbliższych lat jest podwojenie wyników sprzedaży, co pozwoli umocnić pozycję Volvo w segmencie aut premium. Do roku 2013 Volvo planuje zwiększyć sprzedaż do niemal 6 tys. sztuk rocznie. W odpowiedzi na potrzeby rynku oraz indywidualnych i flotowych klientów producent zamierza także sukcesywnie poszerzać sieć dealerską. W najbliższym roku powstanie co najmniej pięć salonów.

Źródła

• Volvo Auto Polska

Artykuł: http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec" onclick="window.open(this.href);return false; ... -roku.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Newsy”