DUKE ENGINES

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafalk74
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2899
Rejestracja: 2013-07-28, 04:55
Imię: rafal
VOLVO: s60
Silnik: d5
KW/KM/NM: 185
Rok: 2006
Średnie spalanie: yyyyy......
Przebieg: 0
Lokalizacja: SG (E)/Dębica
Status: Offline

DUKE ENGINES

Post autor: rafalk74 » 2014-05-06, 21:07

" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm :? ciekawe jak to pracuje w realu....
Obrazek

Awatar użytkownika
Jugan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3095
Rejestracja: 2011-08-09, 15:48
Imię: Przemek
VOLVO: C70
Silnik: 2.0 T5
KW/KM/NM: 166/226/310
Rok: 1997
Był na spocie: 18
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 204000
Lokalizacja: Nowa Sarzyna/Krosno
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: Jugan » 2014-05-06, 21:24

2 lata od prezentacji, ani widu ani słychu w świecie motoryzacji.

Mnie osobiście martwi ten olbrzymi mimośród. Jak się to to wyrobi, to luzy mogą rozsadzić ten silnik w moment. Wszystko fajnie się kręci w slow-mo....ale jakoś nie potrafię wyobrazić sobie jakby to się miało kręcić w tempie 5-7k rpm, jadąc wyboistą drogą, będąc zamontowane tłokami w stronę kierunku jazdy auta. Jak to sprzęgnąć ze skrzynią biegów? Jak to smarować? Grawitacyjnie? Przecież w szczytowym położeniu tłok będzie pracował prawie że na sucho, a na dole będzie w kąpieli olejowej.

Jedyne gdzie jako tako by mi się to mogło widzieć, to lotnictwo. Ale znów, zbyt niepewnie dla mnie prezentuje się sposób napędzania tłoków. Brak osi obrotu jako takiej sam z siebie może po pewnym czasie powodować wibracje....

Silnik odrzutowy raczej nie powinien się czuć zagrożony. :roll:

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: pablomed » 2014-05-06, 21:31

Trochę pisali ostatnio o tym nowozelandzkim odgrzebanym cudzie, bo podobno konstrukcja nie jest tak nowa. Tłoki pracujące równolegle do wału i obracające się wokół osi cylindry, mają gwarantować dużo mniejsze spalanie i mniejsze wibracje. Zobaczymy jak to pójdzie w dieslu, bo juz go podobno szykują.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

swital
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 6033
Rejestracja: 2006-08-29, 23:43
Imię: Michal
VOLVO: 2x480,740,v70,245,850,440,C70
Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
Rok: 0
Był na spocie: 24
Przebieg: 222635
Lokalizacja: Płock
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: swital » 2014-05-06, 21:53

Można go postawić pionowo i przeniesienie napędu na zasadzie dyferencjału.
Nie takie projekty ludzie wymyślają :D Kiedyś po dobrym melanżu z kumplami na polibudzie chcieliśmy zaprojektować silnik w układzie T :one: rozrząd miał być na ślimacznicy :lol:
480S, 480Coll, 744 USA Turbo, 245 USA, 850 T-5R, 440, 850 eR, C70
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70 460 744 USA

Awatar użytkownika
Jugan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3095
Rejestracja: 2011-08-09, 15:48
Imię: Przemek
VOLVO: C70
Silnik: 2.0 T5
KW/KM/NM: 166/226/310
Rok: 1997
Był na spocie: 18
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 204000
Lokalizacja: Nowa Sarzyna/Krosno
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: Jugan » 2014-05-06, 21:56

Tylko cała idea tego silnika polega na tym, że jest w poziomie. Przenoszenie go w pion zasadą pracy będzie przypominało trochę Wankla. Tam też jest mimośród.

Zbyt wiele pytań i niepewności moim zdaniem.

HIRO
VOL
VOL
Posty: 419
Rejestracja: 2008-03-01, 13:52
Imię: S
VOLVO: S60 S90
Silnik: D5 D5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: DUKE ENGINES

Post autor: HIRO » 2014-05-06, 22:03

Nawet gdyby był super mega itd, przy tak dużej komplikacji niema prawa działać w masowej produkcji za długo ;(

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: pablomed » 2014-05-06, 22:11

Na stronie producenta jest trochę ciekawostek, szczególnie na niebieskim polu i poniżej (translator)http://translate.google.pl/translate?hl ... nel%3Dfflb
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: DUKE ENGINES

Post autor: Driv3rrrr » 2014-05-06, 22:23

Wał jak wał...obecnie można zrobić mega wytrzymały przy czym elastyczny, to samo tłoki i korbowody. Co mnie jednak by martwiło to - to główne łożysko i jego wytrzymałość i w ogóle cała ta "głowa" na której to wszystko siedzi. No i sporo innych łożysk a z tego co widzę to kulkowe większość...Rozbierać silnik co kilkadziesiąt tysięcy- nie bardzo. Przy tych przeciążeniach...sorry nie realne na dłuższą metę żeby to wytrzymało. No i jak to cholerstwo uszczelnić porządnie
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: pablomed » 2014-05-06, 22:30

Driv3rrrr pisze:Rozbierać silnik co kilkadziesiąt tysięcy- nie bardzo. Przy tych przeciążeniach...sorry nie realne na dłuższą metę żeby to wytrzymało. No i jak to cholerstwo uszczelnić porządnie
Czyli dokładnie tak jak z nieszczęsnym Wanklem, w którym też nie radzono sobie z uszczelnieniem. Mazda była innego zdania, liczyli na rewolucję i poszli tą drogą. Efekty widać w warsztatach, gdzie RX-7 ma już abonamenty.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: DUKE ENGINES

Post autor: Driv3rrrr » 2014-05-06, 22:45

Aczkolwiek chodzą słuchy, że doszli jak uszczelnić Wankla i ponoć ma być wielki come back. Ale póki co cisza....
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: pablomed » 2014-05-06, 22:55

Driv3rrrr pisze:Aczkolwiek chodzą słuchy, że doszli jak uszczelnić Wankla i ponoć ma być wielki come back. Ale póki co cisza....
No jest cisza, bo come back znowu planuje Mazda, ale takie przecieki trwają już od 2011, kiedy to zapowiedziano całkiem nową jednostkę. Póki co, mamy RX-8 z Renesisem, który hitem się jednak nie okazał.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3567
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: Struna » 2014-05-07, 15:58

100 - 120 kkm robi więc nie jest taki całkiem do bani
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: DUKE ENGINES

Post autor: Driv3rrrr » 2014-05-07, 17:52

Jak na sportowe auto to całkiem wporzo ale biorąc pod uwagę, że miało to być auto też w założeniu na co dzień to już nie tak kolorowo. Wszystko zależy z jakiej strony sie na to patrzy :)
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: pablomed » 2014-05-07, 18:42

Czyli co panowie? Eco driving bryczką, która uwielbia kręcenie na poziomie 6-7k obrotów? :mrgreen:
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: DUKE ENGINES

Post autor: Driv3rrrr » 2014-05-08, 21:58

Myślę, ze przy eco drivingu żre olej na podobnym poziomie :lol:
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

pablomed
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3140
Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
Imię: Pawel
VOLVO: BMW X6 35d
Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
KW/KM/NM: 210/286/580
Rok: 2010
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: Nie liczę
Przebieg: 230000
Lokalizacja: Litzmannstadt
Status: Offline
Kontakt:

Re: DUKE ENGINES

Post autor: pablomed » 2014-05-08, 21:59

Driv3rrrr pisze:Myślę, ze przy eco drivingu żre olej na podobnym poziomie :lol:
To możliwe :mrgreen:
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut

Awatar użytkownika
gufer-posepny
VOLV
VOLV
Posty: 887
Rejestracja: 2013-02-03, 12:35
Imię: Gufer
VOLVO: BMW
Silnik: 3.0d
KW/KM/NM: 184/400
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10.0
Przebieg: 222000
Lokalizacja: Oberschlesien
Status: Offline

Re: DUKE ENGINES

Post autor: gufer-posepny » 2014-05-11, 17:32

Jak dla mnie to wariacje na temat "spalinowy silnik tłokowy" . zyskali może 3% sprawności ... . Nadal to będzie 35% jakieś . Mineło tyle lat a dalej jest klepana ta sama konstrukcja . Że już nie wspomnę że po tylu latach da się skonstruować i wykonać silnik teoretycznie niezniszczalny no ale wiadomo ... kasa , kasa ,kasa . do tego lobby paliwowe .

Jedyne rozwiązanie to napęd elektryczny ze sprawnością 90 % a pewnie da się i więcej . Niestety wszyscy nadal wolą montować silnik elektryczny nie tam gdzie trzeba ... przy kole zamachowym i nazwali to rozrusznik .

Mazdę i Hondę Type R zabiło nowe Euro . Mazda chwilowo pewnie nie pracuje nad Wanklem . Skupiła się na klasyce i zrobili traktora który nawet DPF-a nie potrzebuje a przebija Euro 6 . swoją drogą to pic na wodę te normy .

witburga
Posty: 0
Rejestracja: 2014-05-13, 21:33
Status: Offline

Re: DUKE ENGINES

Post autor: witburga » 2014-05-13, 21:39

Zgadzam się z Tobą w zupełności!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Newsy”