DUKE ENGINES
- rafalk74
- Przyjaciele
- Posty: 2899
- Rejestracja: 2013-07-28, 04:55
- Imię: rafal
- VOLVO: s60
- Silnik: d5
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: yyyyy......
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: SG (E)/Dębica
- Status: Offline
DUKE ENGINES
" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm ciekawe jak to pracuje w realu....
Hmmm ciekawe jak to pracuje w realu....
- Jugan
- Przyjaciele
- Posty: 3095
- Rejestracja: 2011-08-09, 15:48
- Imię: Przemek
- VOLVO: C70
- Silnik: 2.0 T5
- KW/KM/NM: 166/226/310
- Rok: 1997
- Był na spocie: 18
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 204000
- Lokalizacja: Nowa Sarzyna/Krosno
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
2 lata od prezentacji, ani widu ani słychu w świecie motoryzacji.
Mnie osobiście martwi ten olbrzymi mimośród. Jak się to to wyrobi, to luzy mogą rozsadzić ten silnik w moment. Wszystko fajnie się kręci w slow-mo....ale jakoś nie potrafię wyobrazić sobie jakby to się miało kręcić w tempie 5-7k rpm, jadąc wyboistą drogą, będąc zamontowane tłokami w stronę kierunku jazdy auta. Jak to sprzęgnąć ze skrzynią biegów? Jak to smarować? Grawitacyjnie? Przecież w szczytowym położeniu tłok będzie pracował prawie że na sucho, a na dole będzie w kąpieli olejowej.
Jedyne gdzie jako tako by mi się to mogło widzieć, to lotnictwo. Ale znów, zbyt niepewnie dla mnie prezentuje się sposób napędzania tłoków. Brak osi obrotu jako takiej sam z siebie może po pewnym czasie powodować wibracje....
Silnik odrzutowy raczej nie powinien się czuć zagrożony.
Mnie osobiście martwi ten olbrzymi mimośród. Jak się to to wyrobi, to luzy mogą rozsadzić ten silnik w moment. Wszystko fajnie się kręci w slow-mo....ale jakoś nie potrafię wyobrazić sobie jakby to się miało kręcić w tempie 5-7k rpm, jadąc wyboistą drogą, będąc zamontowane tłokami w stronę kierunku jazdy auta. Jak to sprzęgnąć ze skrzynią biegów? Jak to smarować? Grawitacyjnie? Przecież w szczytowym położeniu tłok będzie pracował prawie że na sucho, a na dole będzie w kąpieli olejowej.
Jedyne gdzie jako tako by mi się to mogło widzieć, to lotnictwo. Ale znów, zbyt niepewnie dla mnie prezentuje się sposób napędzania tłoków. Brak osi obrotu jako takiej sam z siebie może po pewnym czasie powodować wibracje....
Silnik odrzutowy raczej nie powinien się czuć zagrożony.
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
Trochę pisali ostatnio o tym nowozelandzkim odgrzebanym cudzie, bo podobno konstrukcja nie jest tak nowa. Tłoki pracujące równolegle do wału i obracające się wokół osi cylindry, mają gwarantować dużo mniejsze spalanie i mniejsze wibracje. Zobaczymy jak to pójdzie w dieslu, bo juz go podobno szykują.
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
-
- Moderatorzy
- Posty: 6033
- Rejestracja: 2006-08-29, 23:43
- Imię: Michal
- VOLVO: 2x480,740,v70,245,850,440,C70
- Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
- Rok: 0
- Był na spocie: 24
- Przebieg: 222635
- Lokalizacja: Płock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
Można go postawić pionowo i przeniesienie napędu na zasadzie dyferencjału.
Nie takie projekty ludzie wymyślają Kiedyś po dobrym melanżu z kumplami na polibudzie chcieliśmy zaprojektować silnik w układzie T rozrząd miał być na ślimacznicy
Nie takie projekty ludzie wymyślają Kiedyś po dobrym melanżu z kumplami na polibudzie chcieliśmy zaprojektować silnik w układzie T rozrząd miał być na ślimacznicy
480S, 480Coll, 744 USA Turbo, 245 USA, 850 T-5R, 440, 850 eR, C70
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70 460 744 USA
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70 460 744 USA
- Jugan
- Przyjaciele
- Posty: 3095
- Rejestracja: 2011-08-09, 15:48
- Imię: Przemek
- VOLVO: C70
- Silnik: 2.0 T5
- KW/KM/NM: 166/226/310
- Rok: 1997
- Był na spocie: 18
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 204000
- Lokalizacja: Nowa Sarzyna/Krosno
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
Tylko cała idea tego silnika polega na tym, że jest w poziomie. Przenoszenie go w pion zasadą pracy będzie przypominało trochę Wankla. Tam też jest mimośród.
Zbyt wiele pytań i niepewności moim zdaniem.
Zbyt wiele pytań i niepewności moim zdaniem.
-
- VOL
- Posty: 419
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:52
- Imię: S
- VOLVO: S60 S90
- Silnik: D5 D5
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: DUKE ENGINES
Nawet gdyby był super mega itd, przy tak dużej komplikacji niema prawa działać w masowej produkcji za długo
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
Na stronie producenta jest trochę ciekawostek, szczególnie na niebieskim polu i poniżej (translator)http://translate.google.pl/translate?hl ... nel%3Dfflb
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
-
- Przyjaciele
- Posty: 4243
- Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
- Imię: Artur
- VOLVO: Jaguar S-Type
- Silnik: 3.0 V6 LPG
- KW/KM/NM: 175/238/293
- Rok: 2003
- Był na spocie: 11
- Przebieg: 227000
- Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
- Status: Offline
Re: DUKE ENGINES
Wał jak wał...obecnie można zrobić mega wytrzymały przy czym elastyczny, to samo tłoki i korbowody. Co mnie jednak by martwiło to - to główne łożysko i jego wytrzymałość i w ogóle cała ta "głowa" na której to wszystko siedzi. No i sporo innych łożysk a z tego co widzę to kulkowe większość...Rozbierać silnik co kilkadziesiąt tysięcy- nie bardzo. Przy tych przeciążeniach...sorry nie realne na dłuższą metę żeby to wytrzymało. No i jak to cholerstwo uszczelnić porządnie
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
Czyli dokładnie tak jak z nieszczęsnym Wanklem, w którym też nie radzono sobie z uszczelnieniem. Mazda była innego zdania, liczyli na rewolucję i poszli tą drogą. Efekty widać w warsztatach, gdzie RX-7 ma już abonamenty.Driv3rrrr pisze:Rozbierać silnik co kilkadziesiąt tysięcy- nie bardzo. Przy tych przeciążeniach...sorry nie realne na dłuższą metę żeby to wytrzymało. No i jak to cholerstwo uszczelnić porządnie
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
-
- Przyjaciele
- Posty: 4243
- Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
- Imię: Artur
- VOLVO: Jaguar S-Type
- Silnik: 3.0 V6 LPG
- KW/KM/NM: 175/238/293
- Rok: 2003
- Był na spocie: 11
- Przebieg: 227000
- Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
- Status: Offline
Re: DUKE ENGINES
Aczkolwiek chodzą słuchy, że doszli jak uszczelnić Wankla i ponoć ma być wielki come back. Ale póki co cisza....
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
No jest cisza, bo come back znowu planuje Mazda, ale takie przecieki trwają już od 2011, kiedy to zapowiedziano całkiem nową jednostkę. Póki co, mamy RX-8 z Renesisem, który hitem się jednak nie okazał.Driv3rrrr pisze:Aczkolwiek chodzą słuchy, że doszli jak uszczelnić Wankla i ponoć ma być wielki come back. Ale póki co cisza....
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3583
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
100 - 120 kkm robi więc nie jest taki całkiem do bani
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Przyjaciele
- Posty: 4243
- Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
- Imię: Artur
- VOLVO: Jaguar S-Type
- Silnik: 3.0 V6 LPG
- KW/KM/NM: 175/238/293
- Rok: 2003
- Był na spocie: 11
- Przebieg: 227000
- Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
- Status: Offline
Re: DUKE ENGINES
Jak na sportowe auto to całkiem wporzo ale biorąc pod uwagę, że miało to być auto też w założeniu na co dzień to już nie tak kolorowo. Wszystko zależy z jakiej strony sie na to patrzy
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
Czyli co panowie? Eco driving bryczką, która uwielbia kręcenie na poziomie 6-7k obrotów?
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
-
- Przyjaciele
- Posty: 4243
- Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
- Imię: Artur
- VOLVO: Jaguar S-Type
- Silnik: 3.0 V6 LPG
- KW/KM/NM: 175/238/293
- Rok: 2003
- Był na spocie: 11
- Przebieg: 227000
- Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
- Status: Offline
Re: DUKE ENGINES
Myślę, ze przy eco drivingu żre olej na podobnym poziomie
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
-
- Przyjaciele
- Posty: 3140
- Rejestracja: 2014-04-03, 15:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: BMW X6 35d
- Silnik: 3.0 d V6 Xdrive
- KW/KM/NM: 210/286/580
- Rok: 2010
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: Nie liczę
- Przebieg: 230000
- Lokalizacja: Litzmannstadt
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: DUKE ENGINES
To możliweDriv3rrrr pisze:Myślę, ze przy eco drivingu żre olej na podobnym poziomie
ex V40 98r 1.8 16V Aut / ex S70 98r 2.0 10V Aut / ex V70 98r 2.5 10V Aut
- gufer-posepny
- VOLV
- Posty: 887
- Rejestracja: 2013-02-03, 12:35
- Imię: Gufer
- VOLVO: BMW
- Silnik: 3.0d
- KW/KM/NM: 184/400
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10.0
- Przebieg: 222000
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Status: Offline
Re: DUKE ENGINES
Jak dla mnie to wariacje na temat "spalinowy silnik tłokowy" . zyskali może 3% sprawności ... . Nadal to będzie 35% jakieś . Mineło tyle lat a dalej jest klepana ta sama konstrukcja . Że już nie wspomnę że po tylu latach da się skonstruować i wykonać silnik teoretycznie niezniszczalny no ale wiadomo ... kasa , kasa ,kasa . do tego lobby paliwowe .
Jedyne rozwiązanie to napęd elektryczny ze sprawnością 90 % a pewnie da się i więcej . Niestety wszyscy nadal wolą montować silnik elektryczny nie tam gdzie trzeba ... przy kole zamachowym i nazwali to rozrusznik .
Mazdę i Hondę Type R zabiło nowe Euro . Mazda chwilowo pewnie nie pracuje nad Wanklem . Skupiła się na klasyce i zrobili traktora który nawet DPF-a nie potrzebuje a przebija Euro 6 . swoją drogą to pic na wodę te normy .
Jedyne rozwiązanie to napęd elektryczny ze sprawnością 90 % a pewnie da się i więcej . Niestety wszyscy nadal wolą montować silnik elektryczny nie tam gdzie trzeba ... przy kole zamachowym i nazwali to rozrusznik .
Mazdę i Hondę Type R zabiło nowe Euro . Mazda chwilowo pewnie nie pracuje nad Wanklem . Skupiła się na klasyce i zrobili traktora który nawet DPF-a nie potrzebuje a przebija Euro 6 . swoją drogą to pic na wodę te normy .
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2014-05-13, 21:33
- Status: Offline