V60 MY16

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
why_duck
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2014-11-28, 10:45
Imię: Kuba
VOLVO: V60
Silnik: D4 Drive-E
KW/KM/NM: 190
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 3000
Status: Offline

V60 MY16

Post autor: why_duck » 2015-03-09, 12:55

Ciekawego newsa dowiedziałem się w rozmowach z ASO. Mianowicie D4 DriveE w wersji MY16 będzie miał 190KM+, oczywiście plus jakieś estetyczne zmiany liftingujące.

Co ciekawsze natknąłem się w specyfikacjach na silnik D87PHEV - Hybryowy D5 (163KM + 68KM) z 620Nm :D
Jest:
2015 V60 D4 Drive-E MY16 AT8 Ice White | Summum | IntellisafePro | Business Connect + Premium Sound | Xenium | WinterPro
2012 XC90 D5 Executive + Polestar

Był/Jest:
SAAB 9-5 Vector | 3.0V6 TiD | 177HP/350Nm
SAAB 9-3 Aero Convertible | 2.0T BioPower | 250HP/350Nm | Hirsch Performance

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: cezarpl » 2015-03-09, 16:35

why_duck pisze:Ciekawego newsa dowiedziałem się w rozmowach z ASO. Mianowicie D4 DriveE w wersji MY16 będzie miał 190KM+, oczywiście plus jakieś estetyczne zmiany liftingujące.
Wszystkie modele z D4 Drive-E od MY16 będą miały 190KM (ale to tylko soft), co do zmian estetycznych raczej wiele bym się nie spodziewał (na pewno nie zmienią znaczka na nowy). Bardziej bym oczekiwał D4 AWD z 8AT...

Awatar użytkownika
volvoelch
VOLV
VOLV
Posty: 592
Rejestracja: 2015-01-11, 21:55
VOLVO: XC 60
Silnik: 2,4 D
KW/KM/NM: 129/175/420
Rok: 2010
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: volvoelch » 2015-03-09, 20:50

why_duck pisze:Ciekawego newsa dowiedziałem się w rozmowach z ASO. Mianowicie D4 DriveE w wersji MY16 będzie miał 190KM+, oczywiście plus jakieś estetyczne zmiany liftingujące.

Co ciekawsze natknąłem się w specyfikacjach na silnik D87PHEV - Hybryowy D5 (163KM + 68KM) z 620Nm :D
D5 PIH zostal oficjalnie przedstawiony w Genf.Najlepsze jest to ze juz od dluzszego czasu stoi w konfiguratorze w np.Norwegii Visit
Oprocz normalnej konfiguracji,bedzie nawet seria limitowana na 500 sztuk .

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: Piotrunho » 2015-03-10, 09:09

Z tym AWD w D4 jest lipa. Podobno nie ma możliwości. Jeśli tak - mocny strzał w kolano dla Volvo.

Awatar użytkownika
why_duck
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2014-11-28, 10:45
Imię: Kuba
VOLVO: V60
Silnik: D4 Drive-E
KW/KM/NM: 190
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 3000
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: why_duck » 2015-03-10, 10:28

Nie ma szans na AWD w D4 DriveE... problem leży w budowie silnika/skrzyni i przeniesieniu napędu.
Jest:
2015 V60 D4 Drive-E MY16 AT8 Ice White | Summum | IntellisafePro | Business Connect + Premium Sound | Xenium | WinterPro
2012 XC90 D5 Executive + Polestar

Był/Jest:
SAAB 9-5 Vector | 3.0V6 TiD | 177HP/350Nm
SAAB 9-3 Aero Convertible | 2.0T BioPower | 250HP/350Nm | Hirsch Performance

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: cezarpl » 2015-03-10, 11:16

why_duck pisze:Nie ma szans na AWD w D4 DriveE... problem leży w budowie silnika/skrzyni i przeniesieniu napędu.
D4 jako Drive-E na pewno nie będzie z AWD. Chodzi o nowy 2-litrowy diesel R4, który będzie montowany do nowego XC90 (na razie z twin-turbo jako D5 AWD 225KM z 8AT), a bodajże od jesieni ma być też dostępny jako D4 AWD 190KM.

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: Piotrunho » 2015-03-10, 11:19

Dla mnie jest to skandal albo ewidentne niedopatrzenie. Biorąc pod uwagę, że następca S60 będzie za (dopiero) 3 lata, mocno sobie osłabiają sprzedaż.

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: cezarpl » 2015-03-10, 11:22

Piotrunho pisze:Dla mnie jest to skandal albo ewidentne niedopatrzenie. Biorąc pod uwagę, że następca S60 będzie za (dopiero) 3 lata, mocno sobie osłabiają sprzedaż.
Pamiętaj, że S60 z AWD to tylko ok. 5% sprzedaży na polskim rynku

Piotrunho
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2012-03-08, 10:15
VOLVO: 850
Silnik: T5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: WR
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: Piotrunho » 2015-03-10, 11:38

Ok, ale podejrzewam, że np. w Szwajcarii lub Niemczech jest nieco inaczej. Poza tym mocny diesel z napędem FWD to nie jest najlepszy pomysł. A tak z czystej ciekawości - wydaje Wam się, że nowe S90 będzie miało hybrydową wersję na bazie D5 biturbo?

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: cezarpl » 2015-03-10, 11:44

Piotrunho pisze:wydaje Wam się, że nowe S90 będzie miało hybrydową wersję na bazie D5 biturbo?
Pewnie tak. Skoro Volvo tyle zainwestowało w ten projekt, to raczej będzie to też opcja w S90 (tym bardziej, że to ta sama modułowa platforma).

Awatar użytkownika
why_duck
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2014-11-28, 10:45
Imię: Kuba
VOLVO: V60
Silnik: D4 Drive-E
KW/KM/NM: 190
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 3000
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: why_duck » 2015-03-10, 14:15

D4 Drive-E to jest 2.0l R4 z nowej architektury, obecnie 181KM, od MY16 190KM. D4 AWD to 2,4l R5. Z tego co mi wiadomo to do XC90 idą silniki z nowej architektury R4 w zależności od mocy i wersji w różnych konfiguracjach komponentów.
Jest:
2015 V60 D4 Drive-E MY16 AT8 Ice White | Summum | IntellisafePro | Business Connect + Premium Sound | Xenium | WinterPro
2012 XC90 D5 Executive + Polestar

Był/Jest:
SAAB 9-5 Vector | 3.0V6 TiD | 177HP/350Nm
SAAB 9-3 Aero Convertible | 2.0T BioPower | 250HP/350Nm | Hirsch Performance

mpmp
VO
VO
Posty: 326
Rejestracja: 2014-01-11, 11:40
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: mpmp » 2015-03-25, 16:31

D4 2,4 z awd i automatem w V60 to ostatni 5-cylindrowy silnik w tym modelu
nieoficjalnie mówią w volvo, że to wyprzedaż resztek
teraz D5 to czterocylindrowiec 2,0

Awatar użytkownika
mamb0
VOL
VOL
Posty: 432
Rejestracja: 2008-04-21, 20:24
Imię: Seeb
VOLVO: V60\S60\V40\C30\V70R
Silnik: 2,4D5\2,4D5\1,8\1.6D\2,5R
KW/KM/NM: 340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 135000
Lokalizacja: Tychy
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: mamb0 » 2015-03-25, 19:22

mpmp pisze:D4 2,4 z awd i automatem w V60 to ostatni 5-cylindrowy silnik w tym modelu
nieoficjalnie mówią w volvo, że to wyprzedaż resztek
teraz D5 to czterocylindrowiec 2,0
to byłby żal... pięciocylindrowe mają to coś... indywidualność dźwięk i charakterystykę :)
”(..)to ludzie prowadzą samochody, dlatego podstawową zasadą, na której mają opierać się nasze projekty musi być zawsze bezpieczeństwo”
(A.Gabrielsson Chairman of the board of AB Volvo)

S60 D5 2003
V40 1.8 1997
V60 D5 2011
C30 D2 2008
V70R 2003 :560: :560: :560:

Awatar użytkownika
volvoelch
VOLV
VOLV
Posty: 592
Rejestracja: 2015-01-11, 21:55
VOLVO: XC 60
Silnik: 2,4 D
KW/KM/NM: 129/175/420
Rok: 2010
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: volvoelch » 2015-03-25, 23:34

mpmp pisze:D4 2,4 z awd i automatem w V60 to ostatni 5-cylindrowy silnik w tym modelu
nieoficjalnie mówią w volvo, że to wyprzedaż resztek
teraz D5 to czterocylindrowiec 2,0
no tak nie ostatni.Jak juz wyzej zostalo napisane jest jeszcze Volvo V60 D6 TWIN ENGINE oraz D5 TWIN ENGINE.Co prawda sa to wersje bardzo malo kupowane ale sa.

mpmp
VO
VO
Posty: 326
Rejestracja: 2014-01-11, 11:40
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: mpmp » 2015-04-06, 19:23

volvoelch,
rozumiem, że piszesz o hybrydach?
Faktycznie, te jeszcze pozostały...

Awatar użytkownika
why_duck
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2014-11-28, 10:45
Imię: Kuba
VOLVO: V60
Silnik: D4 Drive-E
KW/KM/NM: 190
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 3000
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: why_duck » 2015-04-13, 17:07

mpmp pisze:D4 2,4 z awd i automatem w V60 to ostatni 5-cylindrowy silnik w tym modelu
nieoficjalnie mówią w volvo, że to wyprzedaż resztek
teraz D5 to czterocylindrowiec 2,0
Ciekaw jestem czy osprzęt D4 Drive-E i D5 Drive-E się różni, czy te 30KM+ to tylko mapa silnika :) Obawiam się, że MY16 z 5-cio cylindrowym D5 będzie ciężko zamówić... o ile w ogóle.
Jest:
2015 V60 D4 Drive-E MY16 AT8 Ice White | Summum | IntellisafePro | Business Connect + Premium Sound | Xenium | WinterPro
2012 XC90 D5 Executive + Polestar

Był/Jest:
SAAB 9-5 Vector | 3.0V6 TiD | 177HP/350Nm
SAAB 9-3 Aero Convertible | 2.0T BioPower | 250HP/350Nm | Hirsch Performance

mpmp
VO
VO
Posty: 326
Rejestracja: 2014-01-11, 11:40
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: mpmp » 2015-04-14, 10:44

why_duck,
w trakcie poszukiwań auta odwiedzam oczywiście autoryzowanych dilerów
namawiają na nowe autka, dostałem więc cennik na, jak napisałeś, wersję dostępną w drugiej połowie 205 roku, zwaną MY16
otóż V60 z silnikiem 2,4 - jest tylko jedna wersja (oprócz hybryd) - to D4 (!), z awd i automatem
jest chyba nawet minimalnie tańsza niż w poprzednim cenniku, ale i tak b. drogi

ale sprzedawca nie poleca (!), lepszy jest 2-litrowy nowy silnik (!), teraz z oznaczeniem D5
pewnie ma większą prowizję od tego ww. silnika
zdaniem gościa to tylko inne programowanie silnika (pytałem, czy to znowu jakiś nowy silnik, ten nowy D5)

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: nurek » 2015-04-14, 10:57

Czy ten nowy D5 2.0 ma 225 KM?
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

Awatar użytkownika
why_duck
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2014-11-28, 10:45
Imię: Kuba
VOLVO: V60
Silnik: D4 Drive-E
KW/KM/NM: 190
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,7
Przebieg: 3000
Status: Offline

Re: V60 MY16

Post autor: why_duck » 2015-04-14, 11:03

@mpmp - Niekoniecznie prowizja, a może zwyczajnie dostępność i kwestie produkcyjno-logistyczne. Podejrzewam, że D5 R5 jest jeszcze dostępny i można zamówić, ale to już raczej ostatni moment. Plusem dla nowego D5 R4 jest zdecydowanie 8-biegowy automat i spełnienie wyższych norm Euro6.

@nurek - dokładnie ma 225KM, budową nie może się różnić od D4, czyli 2 turbosprężarki (mała i duża), ciekaw jestem, czy te same, czy różnią się np. wyjściem stron, jeśli te same no to jest szansa na programowe podniesienie mocy D4 do tego co daje D5 :)
Jest:
2015 V60 D4 Drive-E MY16 AT8 Ice White | Summum | IntellisafePro | Business Connect + Premium Sound | Xenium | WinterPro
2012 XC90 D5 Executive + Polestar

Był/Jest:
SAAB 9-5 Vector | 3.0V6 TiD | 177HP/350Nm
SAAB 9-3 Aero Convertible | 2.0T BioPower | 250HP/350Nm | Hirsch Performance

ODPOWIEDZ

Wróć do „Newsy”