Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
prawdziwypiotrek
PostNapisane: 2014-12-06, 12:47 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9.08.2013, 09:24
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: V70
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 140
Rok: 1998
Był na spocie: 2
Przebieg: 292
2.5/144 w 850 to trwały wolnossący silnik. Zadaj sobie pytanie - czy będzie Cię stać np. na wymianę amortyzatorów, hamulców i poduszek silnika powiedzmy w 2-3 miesiące? Jeszcze trzeba zatankować, ten silnik pali solidnie od 8 do 12 litrów, przy czym 8 to w trasie non stop 90 km/h bez zatrzymywania, wyprzedzania i korków.

Moim zdaniem odpuść markę Volvo lub zwiększ budżet. Nawet ponad 20-letnie modele w sensownym stanie trzymają niezłą wartość, a te które można kupić względnie tanio (starsze S/V40, 4xx) to niestety produkty budżetowe które nie przetrwały próby czasu (bo nie miały wcale tego robić) lub po prostu auta zajechane przez rzeźnika.
Za 440/460 w dobrym stanie trzeba zapłacić więcej, a co dopiero za V.

Rozumiem sympatię wobec marki Volvo, bo jest co lubić. Ale za 2-3 tys. szukałbym auta typu Astra I która jest dostępna w 3 typach nadwozia i ma proste silniki, tanie części - lepiej na tym wyjdziesz :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Strzelba
PostNapisane: 2014-12-09, 08:42 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.12.2014, 22:05
Posty: 126
Płeć: Nie określono
Imię: Fil
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D + Vitaminka
KW/KM/NM: 134/183/420
Rok: 2008
Przebieg: 196
Witam

z racji iz planuje zakup V50tki mam kilka pytań
czy buda w tych autach jest fabrycznie jakoś zabezpieczana antykorozyjnie - ocynk czy coś podobnego
jak wygląda sprawa rudej czy auta po lifcie mogą mieć już jakieś ogniska jeśli tak to gdzie?
a racji iz interesuje mnie auto z silnikiem 2.0D to jak wygląda jego eksploatacja, rozrząd jest na pasku? kiedy się go wymienia?

-- 2014-12-09, 11:49 --

a i jeszcze jedno
którędy są prowadzone rurki odprowadzające wodę z szyberdachu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
kraszan88
PostNapisane: 2014-12-11, 09:49 
Offline

Dołączył(a): 11.12.2014, 09:24
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Sebastian
VOLVO: V40
Silnik: 1.9
KW/KM/NM: 116
Rok: 2002
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 22000
Witam kolegów z racji że przymierzam się do zakupu Volvo V40 oczywiście w diesel-ku postanowiłem poradzić się znawców otóż tego autka w ogóle Volvo od zawsze w mojej stajni gościły same VW a teraz bardzo się napaliłem na właśnie takie autko. Proszę o cenne wskazówki na co zwrócić szczególnie uwagę gdzie się doszukiwać jakiś ukrytych wad może są jakieś wady fabryczne co występuje w większości aut. Pieniądze jakie chce przeznaczyć to jakieś 7000tyś +opłaty najlepiej właśnie jakieś sprowadzone mniej wytłuczone. http://olx.pl/oferta/volvo-v40-1-9dci-k ... 89570ac20e znalazłem coś takiego tylko z Włoch i się zastanawiam... Z góry dziękuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
kreciq
PostNapisane: 2014-12-15, 20:25 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2013, 21:40
Posty: 1083
Lokalizacja: Mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Imię: kreciq
VOLVO: S40 II
Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2008
Przebieg: 85000
[quote]Pieniądze jakie chce przeznaczyć to jakieś 7000tyś[/quote]
[b]kraszan88[/b], z tak potężnym budżetem, idź do salonu. Nie dość, że wystarczy na nawet najbardziej "wypasioną" wersję, to jeszcze od groma zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Volcano
PostNapisane: 2014-12-15, 20:35 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 14.03.2006, 22:51
Posty: 799
Lokalizacja: Wrocław, Zamość
Płeć: Mężczyzna
Imię: Gabriel
VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
KW/KM/NM: Było 163, jest 185KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Było 5,2 jest 7,6
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Za tyle to i całe ASO kupi. Wtedy V40 będzie serwisował za darmo. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
O.G.
PostNapisane: 2015-07-18, 02:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.07.2015, 08:59
Posty: 120
Płeć: Nie określono
Imię: Barnaba
VOLVO: V70
Silnik: D3 (D5204T2)
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2010
Przebieg: 167000
Czy podpinając V70 z 2012 roku w ASO do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika? Nie chodzi mi o dane z serwisowej bazy komputerowej Volvo, bo ta jest bardzo ułomna, a o odczyt z elektronicznych systemów konkretnego egzemplarza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
coonrado
PostNapisane: 2015-07-18, 07:25 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 12417
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 AW55-50SN
KW/KM/NM: 163 ŁM
Rok: 2002
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 286000
Nr z parady volvo: 59
[b]O.G.[/b], szczerze powiedziawszy to w ASO mogą takie rzeczy przeoczyć lub zataić przed Tobą :P
Wybierz się do jakiegoś niezależnego warsztatu, tam mają zwykle większą wiedzę i lepsze podejście do klienta w takich tematach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łysy
PostNapisane: 2015-07-18, 08:10 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 1694
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 13,5 max
Przebieg: 0
[quote="O.G."]Czy podpinając V70 z 2012 roku w ASO do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika? Nie chodzi mi o dane z serwisowej bazy komputerowej Volvo, bo ta jest bardzo ułomna, a o odczyt z elektronicznych systemów konkretnego egzemplarza.[/quote]
Jeśli to robił LAIK to jest szansa , że w którymś ze sterowników zapomniał zrobić korektę , ale jeśli robił to ktoś przytomny , to nie ma szansy na to , że znajdziesz inny zapis jak na liczniku !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
O.G.
PostNapisane: 2015-08-26, 14:04 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.07.2015, 08:59
Posty: 120
Płeć: Nie określono
Imię: Barnaba
VOLVO: V70
Silnik: D3 (D5204T2)
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2010
Przebieg: 167000
Wg informacji z niezależnego serwisu Volvo grzebanie przy przebiegu pozostawia ślad, widoczny przy podpięciu do kompa, choć nie ma już szans ustalenia prawdziwego przebiegu.

Warto zatem odżałować parę stówek i przed zakupem sprawdzić pojazd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
coonrado
PostNapisane: 2015-08-26, 14:30 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 12417
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 AW55-50SN
KW/KM/NM: 163 ŁM
Rok: 2002
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 286000
Nr z parady volvo: 59
[quote="O.G."]Wg informacji z niezależnego serwisu Volvo grzebanie przy przebiegu pozostawia ślad, widoczny przy podpięciu do kompa, choć nie ma już szans ustalenia prawdziwego przebiegu.

Warto zatem odżałować parę stówek i przed zakupem sprawdzić pojazd.[/quote]

To zależy kto i jak kręcił licznik!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
QompaQ
PostNapisane: 2015-08-26, 16:58 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.12.2013, 20:44
Posty: 1624
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mario_Boos
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: 103/140/...
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG jeszcze nie wiem
Przebieg: 173000
[quote="O.G."]Czy podpinając ... do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika?[/quote]
Dokładnie tak jak zauważył @[b][color=#00BF00] coonrado[/color][/b]
Jeżeli korekta była zrobiona przez Mietka Kowala pozostaną ślady fizyczne i elektroniczne,
natomiast jeżeli zabieg został wykonany przez profesjonalistę we wszystkich dostepnych modułach w których jest jakakolwiek informacja o ilości motogodzin czy uruchomień to nie ma możliwości w sposób racjonalny podważenia "aktualnego" przebiegu na podstawie elektronicznych wskazań. Jednak po oględzinach zużycia podzespołów mechanicznych ukł. zawieszenia czy hamulcowego można jedynie domniemywać jaki jest przybliżony przelot.
([size=80]celowo pomijam wnętrze pojazdu gdyż nagminne jest zmienianie kierownicy, gałki lewarka, nakładek na pedały, foteli, radia czy czegokolwiek we wnętrzu[/size])
Reasumując wskazania licznika to pikuś, rzeczowy serwisant na podstawie mechanicznego stanu technicznego prawdę Ci powie przynajmniej w przybliżeniu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
aasteriks
PostNapisane: 2015-11-30, 17:42 
Offline

Dołączył(a): 30.11.2015, 17:34
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Lukasz
VOLVO: szukam c30 / v50?
Silnik: 1,6 / 2,0
KW/KM/NM: 115 / 135
Rok: 2010
Witajcie,

Poszukuję porady, przymierzam się do zakupu Volvo i mam dwa typy:
1. c30 - 1,6b 115KM 2012r. - niestety kobita się na niego uparła :)
2. v70 - 2,0d 136KM 2010r. - to mój typ.

Dużo czytałem o tych wozach, ale czas na rozpoznanie sprawy na forum - będę wam wdzięczny za opinie czy ten 1,6 c30 w ogóle jest wart uwagi? boję się że ma za mały silnik, nie wspomnę o miejscu z tyłu czy bagażniku.
Poszukuję auto na dłużej - 3-5l., który sprawdzi się głównie na dłuższych trasach wypadowych za miasto weekendówki/urlopy/wakacje itp.

co do v50 jestem mocno przekonany, więc co myślicie o c30?

Wielkie dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
snow
PostNapisane: 2015-11-30, 18:42 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 18.11.2013, 22:56
Posty: 1621
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 265000
Kup oba, Ty i żona będziecie oboje zadowoleni :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
swiety08
PostNapisane: 2015-12-01, 23:46 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 15.06.2012, 11:22
Posty: 220
Lokalizacja: Kozienice/ Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krystian
VOLVO: V70
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: /163/
Rok: 2005
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7.5
Przebieg: 280101
Nr z parady volvo: 0
napisałeś "który sprawdzi się głównie na dłuższych trasach wypadowych za miasto weekendówki/urlopy/wakacje itp."

jak dla mnie tylko V70, jest większy a przez to znacznie bardziej komfortowy w trasie. W razie potrzeby w bagażniku da się nocować :D
Ja np. nie znoszę dodatkowych boxów, czy wożenia rowerów na dachu, wychodzę z założenia że każdy element poza obrysem samochodu to zbędny szum i zużycie paliwa. Do V70 upchnąłem swego czasu graty na 2 tygodnie urlopu oraz dwa rowery.

Do miasta jak najbardziej C30, ale nie na trasy.

3,5 roku to dużo czasu, pojawią się dzieci, pies hobby i C30 okaże się za mała nawet w miasto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
maciek2736
PostNapisane: 2016-01-18, 21:59 
Offline

Dołączył(a): 14.01.2016, 13:46
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
VOLVO: 850 2.5 TDI Kombi
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103 KW
Rok: 1997
Witam. Jestem tutaj nowy, szukam Volvo 850 w dieslu 2.5 TDi 140KM prosze o odpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są słabe strony tego samochodu, czy jest bardzo drogi w eksploatacji, jak jest z dostępnością części czy też używanych czy też nowych i zamienników... Jak mają się te silniki diesla i jeszcze jedno pytanie czy ktoś z Was wie może o tym czy może ktoś z forum nie chce takiego sprzedać lub sprzedawać, lub czy może jest ktoś kto ściąga takie samochody z zagranicy???

Bardzo proszę o odpowiedzi...

Z góry bardzo dziękuję

Maciej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
not
PostNapisane: 2016-02-14, 17:27 
Offline

Dołączył(a): 15.09.2015, 08:03
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Jan
VOLVO: BMW E46 320D Touring
Silnik: diesel
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7l
Przebieg: 180000
Witam powoli dochodzę do decyzji w/s zakupu V70 ....no i mam w związku z tym pytanko :(
do którego rocznika były diesle bez zamontowanego DPF-u? czy modele po f/l czyli po 2008 roku można też wyrwać bez fabrycznego DPF-a?
Pozdrawiam NOT.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
swiety08
PostNapisane: 2016-02-15, 00:53 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 15.06.2012, 11:22
Posty: 220
Lokalizacja: Kozienice/ Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krystian
VOLVO: V70
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: /163/
Rok: 2005
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7.5
Przebieg: 280101
Nr z parady volvo: 0
[quote="not"]Witam powoli dochodzę do decyzji w/s zakupu V70 ....no i mam w związku z tym pytanko :(
do którego rocznika były diesle bez zamontowanego DPF-u? czy modele po f/l czyli po 2008 roku można też wyrwać bez fabrycznego DPF-a?
Pozdrawiam NOT.[/quote]

o ile dobrze pamiętam DPF się pojawił w 2005 roku.
Oczywiście można znaleźć i nowsze wersje bez DPF pod warunkiem że ktoś go wyciął :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
radeh2
PostNapisane: 2016-02-28, 23:39 
Offline

Dołączył(a): 28.02.2016, 22:31
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Szymon
VOLVO: S60
Silnik: 2.0T
KW/KM/NM: 180
Rok: 2003
Przebieg: 220000
Witam

zastanawiam sie nad kupnem s60 2.0T z monualem czy podpowiecie jakieś typowe usterki tego silnika i ogólnie modelu na co patrzeć przed zakupem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Stary Grzyb
PostNapisane: 2016-12-20, 00:41 
Offline

Dołączył(a): 20.12.2016, 00:17
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: w trakcie poszukiwań
Silnik: najlepszy
Witam.
Zaczynam przygodę z Waszym forum i z Volvo. Chętnie skorzystam ze zgromadzonej tu wiedzy, jednak będę wdzięczny za nadanie mi odpowiedniego kierunku.
Budżet jakim dysponuje to ok. 15 tysięcy złotych. Szukam auta z roczników 2000 i młodsze, z silnikiem benzynowym (do zagazowania) lub z gazem. Obowiązkowo sedan, najlepiej w automacie.
Czy spośród wymienionych modeli mogę kupić coś sensownego (zależy mi na bezproblemowej eksploatacji)? Jeśli tak, to który model wziąć na celownik?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Sal i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL