Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
-
- V
- Posty: 141
- Rejestracja: 2013-08-09, 09:24
- Imię: Piotr
- VOLVO: kombi
- Silnik: D4
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
2.5/144 w 850 to trwały wolnossący silnik. Zadaj sobie pytanie - czy będzie Cię stać np. na wymianę amortyzatorów, hamulców i poduszek silnika powiedzmy w 2-3 miesiące? Jeszcze trzeba zatankować, ten silnik pali solidnie od 8 do 12 litrów, przy czym 8 to w trasie non stop 90 km/h bez zatrzymywania, wyprzedzania i korków.
Moim zdaniem odpuść markę Volvo lub zwiększ budżet. Nawet ponad 20-letnie modele w sensownym stanie trzymają niezłą wartość, a te które można kupić względnie tanio (starsze S/V40, 4xx) to niestety produkty budżetowe które nie przetrwały próby czasu (bo nie miały wcale tego robić) lub po prostu auta zajechane przez rzeźnika.
Za 440/460 w dobrym stanie trzeba zapłacić więcej, a co dopiero za V.
Rozumiem sympatię wobec marki Volvo, bo jest co lubić. Ale za 2-3 tys. szukałbym auta typu Astra I która jest dostępna w 3 typach nadwozia i ma proste silniki, tanie części - lepiej na tym wyjdziesz :)
Moim zdaniem odpuść markę Volvo lub zwiększ budżet. Nawet ponad 20-letnie modele w sensownym stanie trzymają niezłą wartość, a te które można kupić względnie tanio (starsze S/V40, 4xx) to niestety produkty budżetowe które nie przetrwały próby czasu (bo nie miały wcale tego robić) lub po prostu auta zajechane przez rzeźnika.
Za 440/460 w dobrym stanie trzeba zapłacić więcej, a co dopiero za V.
Rozumiem sympatię wobec marki Volvo, bo jest co lubić. Ale za 2-3 tys. szukałbym auta typu Astra I która jest dostępna w 3 typach nadwozia i ma proste silniki, tanie części - lepiej na tym wyjdziesz :)
- Strzelba
- VO
- Posty: 192
- Rejestracja: 2014-12-07, 21:05
- Imię: Fil
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0D zaVIRUSowany
- KW/KM/NM: 134/183/420
- Rok: 2008
- Przebieg: 226
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Witam
z racji iz planuje zakup V50tki mam kilka pytań
czy buda w tych autach jest fabrycznie jakoś zabezpieczana antykorozyjnie - ocynk czy coś podobnego
jak wygląda sprawa rudej czy auta po lifcie mogą mieć już jakieś ogniska jeśli tak to gdzie?
a racji iz interesuje mnie auto z silnikiem 2.0D to jak wygląda jego eksploatacja, rozrząd jest na pasku? kiedy się go wymienia?
-- 2014-12-09, 11:49 --
a i jeszcze jedno
którędy są prowadzone rurki odprowadzające wodę z szyberdachu
z racji iz planuje zakup V50tki mam kilka pytań
czy buda w tych autach jest fabrycznie jakoś zabezpieczana antykorozyjnie - ocynk czy coś podobnego
jak wygląda sprawa rudej czy auta po lifcie mogą mieć już jakieś ogniska jeśli tak to gdzie?
a racji iz interesuje mnie auto z silnikiem 2.0D to jak wygląda jego eksploatacja, rozrząd jest na pasku? kiedy się go wymienia?
-- 2014-12-09, 11:49 --
a i jeszcze jedno
którędy są prowadzone rurki odprowadzające wodę z szyberdachu
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2014-12-11, 08:24
- Imię: Sebastian
- VOLVO: V40
- Silnik: 1.9
- KW/KM/NM: 116
- Rok: 2002
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 22000
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Witam kolegów z racji że przymierzam się do zakupu Volvo V40 oczywiście w diesel-ku postanowiłem poradzić się znawców otóż tego autka w ogóle Volvo od zawsze w mojej stajni gościły same VW a teraz bardzo się napaliłem na właśnie takie autko. Proszę o cenne wskazówki na co zwrócić szczególnie uwagę gdzie się doszukiwać jakiś ukrytych wad może są jakieś wady fabryczne co występuje w większości aut. Pieniądze jakie chce przeznaczyć to jakieś 7000tyś +opłaty najlepiej właśnie jakieś sprowadzone mniej wytłuczone. http://olx.pl/oferta/volvo-v40-1-9dci-k ... 89570ac20e" onclick="window.open(this.href);return false; znalazłem coś takiego tylko z Włoch i się zastanawiam... Z góry dziękuje i pozdrawiam.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
[quote]Pieniądze jakie chce przeznaczyć to jakieś 7000tyś[/quote]
[b]kraszan88[/b], z tak potężnym budżetem, idź do salonu. Nie dość, że wystarczy na nawet najbardziej "wypasioną" wersję, to jeszcze od groma zostanie.
[b]kraszan88[/b], z tak potężnym budżetem, idź do salonu. Nie dość, że wystarczy na nawet najbardziej "wypasioną" wersję, to jeszcze od groma zostanie.
- Volcano
- Przyjaciele
- Posty: 1637
- Rejestracja: 2006-03-14, 21:51
- Imię: Gabriel
- VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
- Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
- KW/KM/NM: 210KM/490Nm
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: Było 5,2 jest 6,9
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Za tyle to i całe ASO kupi. Wtedy V40 będzie serwisował za darmo. ;-)
-
- V
- Posty: 149
- Rejestracja: 2015-07-01, 08:59
- Imię: Barnaba
- VOLVO: V70
- Silnik: D3 (D5204T2)
- KW/KM/NM: 163 KM
- Rok: 2010
- Przebieg: 167000
- Status: Offline
Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Czy podpinając V70 z 2012 roku w ASO do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika? Nie chodzi mi o dane z serwisowej bazy komputerowej Volvo, bo ta jest bardzo ułomna, a o odczyt z elektronicznych systemów konkretnego egzemplarza.
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23138
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
[b]O.G.[/b], szczerze powiedziawszy to w ASO mogą takie rzeczy przeoczyć lub zataić przed Tobą :P
Wybierz się do jakiegoś niezależnego warsztatu, tam mają zwykle większą wiedzę i lepsze podejście do klienta w takich tematach.
Wybierz się do jakiegoś niezależnego warsztatu, tam mają zwykle większą wiedzę i lepsze podejście do klienta w takich tematach.
- Łysy
- VOLVO
- Posty: 3755
- Rejestracja: 2015-06-08, 19:42
- Imię: Lucyfer
- VOLVO: S60
- Silnik: D5 ASB
- KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
- Rok: 2006
- Średnie spalanie: min 7,5 - 10 max
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
[quote="O.G."]Czy podpinając V70 z 2012 roku w ASO do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika? Nie chodzi mi o dane z serwisowej bazy komputerowej Volvo, bo ta jest bardzo ułomna, a o odczyt z elektronicznych systemów konkretnego egzemplarza.[/quote]
Jeśli to robił LAIK to jest szansa , że w którymś ze sterowników zapomniał zrobić korektę , ale jeśli robił to ktoś przytomny , to nie ma szansy na to , że znajdziesz inny zapis jak na liczniku !
Jeśli to robił LAIK to jest szansa , że w którymś ze sterowników zapomniał zrobić korektę , ale jeśli robił to ktoś przytomny , to nie ma szansy na to , że znajdziesz inny zapis jak na liczniku !
-
- V
- Posty: 149
- Rejestracja: 2015-07-01, 08:59
- Imię: Barnaba
- VOLVO: V70
- Silnik: D3 (D5204T2)
- KW/KM/NM: 163 KM
- Rok: 2010
- Przebieg: 167000
- Status: Offline
Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Wg informacji z niezależnego serwisu Volvo grzebanie przy przebiegu pozostawia ślad, widoczny przy podpięciu do kompa, choć nie ma już szans ustalenia prawdziwego przebiegu.
Warto zatem odżałować parę stówek i przed zakupem sprawdzić pojazd.
Warto zatem odżałować parę stówek i przed zakupem sprawdzić pojazd.
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23138
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
[quote="O.G."]Wg informacji z niezależnego serwisu Volvo grzebanie przy przebiegu pozostawia ślad, widoczny przy podpięciu do kompa, choć nie ma już szans ustalenia prawdziwego przebiegu.
Warto zatem odżałować parę stówek i przed zakupem sprawdzić pojazd.[/quote]
To zależy kto i jak kręcił licznik!
Warto zatem odżałować parę stówek i przed zakupem sprawdzić pojazd.[/quote]
To zależy kto i jak kręcił licznik!
- QompaQ
- VOLVO
- Posty: 2710
- Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
- Imię: Victor
- VOLVO: S80 - ASB - RHD
- Silnik: 2.4 - B5244S2 -
- KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
- Rok: 2003
- Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
- Przebieg: 183000
- Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
[quote="O.G."]Czy podpinając ... do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika?[/quote]
Dokładnie tak jak zauważył @[b][color=#00BF00] coonrado[/color][/b]
Jeżeli korekta była zrobiona przez Mietka Kowala pozostaną ślady fizyczne i elektroniczne,
natomiast jeżeli zabieg został wykonany przez profesjonalistę we wszystkich dostepnych modułach w których jest jakakolwiek informacja o ilości motogodzin czy uruchomień to nie ma możliwości w sposób racjonalny podważenia "aktualnego" przebiegu na podstawie elektronicznych wskazań. Jednak po oględzinach zużycia podzespołów mechanicznych ukł. zawieszenia czy hamulcowego można jedynie domniemywać jaki jest przybliżony przelot.
([size=80]celowo pomijam wnętrze pojazdu gdyż nagminne jest zmienianie kierownicy, gałki lewarka, nakładek na pedały, foteli, radia czy czegokolwiek we wnętrzu[/size])
Reasumując wskazania licznika to pikuś, rzeczowy serwisant na podstawie mechanicznego stanu technicznego prawdę Ci powie przynajmniej w przybliżeniu :)
Dokładnie tak jak zauważył @[b][color=#00BF00] coonrado[/color][/b]
Jeżeli korekta była zrobiona przez Mietka Kowala pozostaną ślady fizyczne i elektroniczne,
natomiast jeżeli zabieg został wykonany przez profesjonalistę we wszystkich dostepnych modułach w których jest jakakolwiek informacja o ilości motogodzin czy uruchomień to nie ma możliwości w sposób racjonalny podważenia "aktualnego" przebiegu na podstawie elektronicznych wskazań. Jednak po oględzinach zużycia podzespołów mechanicznych ukł. zawieszenia czy hamulcowego można jedynie domniemywać jaki jest przybliżony przelot.
([size=80]celowo pomijam wnętrze pojazdu gdyż nagminne jest zmienianie kierownicy, gałki lewarka, nakładek na pedały, foteli, radia czy czegokolwiek we wnętrzu[/size])
Reasumując wskazania licznika to pikuś, rzeczowy serwisant na podstawie mechanicznego stanu technicznego prawdę Ci powie przynajmniej w przybliżeniu :)
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2015-11-30, 16:34
- Imię: Lukasz
- VOLVO: szukam c30 / v50?
- Silnik: 1,6 / 2,0
- KW/KM/NM: 115 / 135
- Rok: 2010
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Witajcie,
Poszukuję porady, przymierzam się do zakupu Volvo i mam dwa typy:
1. c30 - 1,6b 115KM 2012r. - niestety kobita się na niego uparła :)
2. v70 - 2,0d 136KM 2010r. - to mój typ.
Dużo czytałem o tych wozach, ale czas na rozpoznanie sprawy na forum - będę wam wdzięczny za opinie czy ten 1,6 c30 w ogóle jest wart uwagi? boję się że ma za mały silnik, nie wspomnę o miejscu z tyłu czy bagażniku.
Poszukuję auto na dłużej - 3-5l., który sprawdzi się głównie na dłuższych trasach wypadowych za miasto weekendówki/urlopy/wakacje itp.
co do v50 jestem mocno przekonany, więc co myślicie o c30?
Wielkie dzięki za pomoc
Poszukuję porady, przymierzam się do zakupu Volvo i mam dwa typy:
1. c30 - 1,6b 115KM 2012r. - niestety kobita się na niego uparła :)
2. v70 - 2,0d 136KM 2010r. - to mój typ.
Dużo czytałem o tych wozach, ale czas na rozpoznanie sprawy na forum - będę wam wdzięczny za opinie czy ten 1,6 c30 w ogóle jest wart uwagi? boję się że ma za mały silnik, nie wspomnę o miejscu z tyłu czy bagażniku.
Poszukuję auto na dłużej - 3-5l., który sprawdzi się głównie na dłuższych trasach wypadowych za miasto weekendówki/urlopy/wakacje itp.
co do v50 jestem mocno przekonany, więc co myślicie o c30?
Wielkie dzięki za pomoc
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Kup oba, Ty i żona będziecie oboje zadowoleni :)
-
- VO
- Posty: 221
- Rejestracja: 2012-06-15, 11:22
- Imię: Krystian
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T
- KW/KM/NM: /163/
- Rok: 2005
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7.5
- Przebieg: 280101
- Lokalizacja: Kozienice/ Warszawa
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
napisałeś "który sprawdzi się głównie na dłuższych trasach wypadowych za miasto weekendówki/urlopy/wakacje itp."
jak dla mnie tylko V70, jest większy a przez to znacznie bardziej komfortowy w trasie. W razie potrzeby w bagażniku da się nocować :D
Ja np. nie znoszę dodatkowych boxów, czy wożenia rowerów na dachu, wychodzę z założenia że każdy element poza obrysem samochodu to zbędny szum i zużycie paliwa. Do V70 upchnąłem swego czasu graty na 2 tygodnie urlopu oraz dwa rowery.
Do miasta jak najbardziej C30, ale nie na trasy.
3,5 roku to dużo czasu, pojawią się dzieci, pies hobby i C30 okaże się za mała nawet w miasto.
jak dla mnie tylko V70, jest większy a przez to znacznie bardziej komfortowy w trasie. W razie potrzeby w bagażniku da się nocować :D
Ja np. nie znoszę dodatkowych boxów, czy wożenia rowerów na dachu, wychodzę z założenia że każdy element poza obrysem samochodu to zbędny szum i zużycie paliwa. Do V70 upchnąłem swego czasu graty na 2 tygodnie urlopu oraz dwa rowery.
Do miasta jak najbardziej C30, ale nie na trasy.
3,5 roku to dużo czasu, pojawią się dzieci, pies hobby i C30 okaże się za mała nawet w miasto.
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2016-01-14, 12:46
- Imię: Maciej
- VOLVO: 850 2.5 TDI Kombi
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: 103 KW
- Rok: 1997
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Witam. Jestem tutaj nowy, szukam Volvo 850 w dieslu 2.5 TDi 140KM prosze o odpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są słabe strony tego samochodu, czy jest bardzo drogi w eksploatacji, jak jest z dostępnością części czy też używanych czy też nowych i zamienników... Jak mają się te silniki diesla i jeszcze jedno pytanie czy ktoś z Was wie może o tym czy może ktoś z forum nie chce takiego sprzedać lub sprzedawać, lub czy może jest ktoś kto ściąga takie samochody z zagranicy???
Bardzo proszę o odpowiedzi...
Z góry bardzo dziękuję
Maciej
Bardzo proszę o odpowiedzi...
Z góry bardzo dziękuję
Maciej
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2015-09-15, 08:03
- Imię: Jan
- VOLVO: BMW E46 320D Touring
- Silnik: diesel
- KW/KM/NM: 100/136
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7l
- Przebieg: 180000
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Witam powoli dochodzę do decyzji w/s zakupu V70 ....no i mam w związku z tym pytanko :(
do którego rocznika były diesle bez zamontowanego DPF-u? czy modele po f/l czyli po 2008 roku można też wyrwać bez fabrycznego DPF-a?
Pozdrawiam NOT.
do którego rocznika były diesle bez zamontowanego DPF-u? czy modele po f/l czyli po 2008 roku można też wyrwać bez fabrycznego DPF-a?
Pozdrawiam NOT.
-
- VO
- Posty: 221
- Rejestracja: 2012-06-15, 11:22
- Imię: Krystian
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T
- KW/KM/NM: /163/
- Rok: 2005
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7.5
- Przebieg: 280101
- Lokalizacja: Kozienice/ Warszawa
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
[quote="not"]Witam powoli dochodzę do decyzji w/s zakupu V70 ....no i mam w związku z tym pytanko :(
do którego rocznika były diesle bez zamontowanego DPF-u? czy modele po f/l czyli po 2008 roku można też wyrwać bez fabrycznego DPF-a?
Pozdrawiam NOT.[/quote]
o ile dobrze pamiętam DPF się pojawił w 2005 roku.
Oczywiście można znaleźć i nowsze wersje bez DPF pod warunkiem że ktoś go wyciął :P
do którego rocznika były diesle bez zamontowanego DPF-u? czy modele po f/l czyli po 2008 roku można też wyrwać bez fabrycznego DPF-a?
Pozdrawiam NOT.[/quote]
o ile dobrze pamiętam DPF się pojawił w 2005 roku.
Oczywiście można znaleźć i nowsze wersje bez DPF pod warunkiem że ktoś go wyciął :P
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2016-02-28, 21:31
- Imię: Szymon
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0T
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2003
- Przebieg: 220000
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Witam
zastanawiam sie nad kupnem s60 2.0T z monualem czy podpowiecie jakieś typowe usterki tego silnika i ogólnie modelu na co patrzeć przed zakupem.
zastanawiam sie nad kupnem s60 2.0T z monualem czy podpowiecie jakieś typowe usterki tego silnika i ogólnie modelu na co patrzeć przed zakupem.
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2016-12-19, 23:17
- Imię: Pawel
- VOLVO: w trakcie poszukiwań
- Silnik: najlepszy
- Status: Offline
Pierwsze Volvo - S40/S60/S80
Witam.
Zaczynam przygodę z Waszym forum i z Volvo. Chętnie skorzystam ze zgromadzonej tu wiedzy, jednak będę wdzięczny za nadanie mi odpowiedniego kierunku.
Budżet jakim dysponuje to ok. 15 tysięcy złotych. Szukam auta z roczników 2000 i młodsze, z silnikiem benzynowym (do zagazowania) lub z gazem. Obowiązkowo sedan, najlepiej w automacie.
Czy spośród wymienionych modeli mogę kupić coś sensownego (zależy mi na bezproblemowej eksploatacji)? Jeśli tak, to który model wziąć na celownik?
Pozdrawiam
Zaczynam przygodę z Waszym forum i z Volvo. Chętnie skorzystam ze zgromadzonej tu wiedzy, jednak będę wdzięczny za nadanie mi odpowiedniego kierunku.
Budżet jakim dysponuje to ok. 15 tysięcy złotych. Szukam auta z roczników 2000 i młodsze, z silnikiem benzynowym (do zagazowania) lub z gazem. Obowiązkowo sedan, najlepiej w automacie.
Czy spośród wymienionych modeli mogę kupić coś sensownego (zależy mi na bezproblemowej eksploatacji)? Jeśli tak, to który model wziąć na celownik?
Pozdrawiam
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2017-03-19, 09:18
- Imię: Jacek
- VOLVO: V40
- Silnik: 1.8
- KW/KM/NM: 115
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 9
- Przebieg: 200
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Witam. Jestem tutaj nowy j mam zamiar kupić Volvo 460. Jakim powinienem dysponowC budżetem żeby nie kupić padaki czy możecie mi polecić jakiś warsztat w łodzi? Jaki są typowe bolaczki tego samochodu i czy da się z tym żyć? Proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich
-
- V
- Posty: 31
- Rejestracja: 2013-03-03, 09:49
- Imię: Jacek
- VOLVO: Inne/Superb
- Silnik: 2.0 TSI
- KW/KM/NM: 220/350
- Rok: 2016
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Witajcie,
Od kilku lat mam Volvo S60 2.5T AWD 2007r. . Z samochodu jestem bardzo zadowolony - komfort, osiągi, prowadzenie, wykończenie wnętrza. Jedynie odrobinę słabe jest wyciszenie na autostradzie przy dużych prędkościach. Zastanawiam się nad wymianą samochodu na trochę nowszy, bardziej dynamiczny i mający adaptacyjny tempomat - wydaje mi się, że ta opcja bardzo mi się przyda na trasach do Włoch czy Niemiec. Przejechałem się Volvo S60 II z silnikiem diesla 163 km i .. silnik ma zakres tylko jakieś 1300 obrotów użytecznych - najpierw jest lag a potem tylko hałas zamiast przyspieszenia. Do tego wykończenie wnętrza wydaje mi się być zdecydowanie gorszej jakości - od wysokości zegarów w dół tylko zwykły twardy plastik, konsola środkowa tak samo, łuszczące się elementy wnętrza - i to wszystko przy przebiegu 120 000 km. W moim starym S60 pomimo 300 000 km przebiegu wnętrze jest w dużo lepszym stanie i sprawia wrażenie lepiej wykonanego. Prowadzenie było ok, ale jednak samochód twardszy.
Prośba o sugestię w którym kierunku szukać - czy S80 jest lepiej wykończone? Czy może BMW 320d F30? Audi czy VW nie specjalnie chciałbym kupować, ponieważ trzymam auto na parkingu publicznym. Najbardziej zależy mi na adaptacyjnym tempomacie, wykończeniu i wyciszeniu na poziomie nie gorszym niż obecne auto i porównywalnych lub lepszych osiągach - nie ma dla mnie większego znaczenia czy będzie to diesel czy benzyna - spalanie (w granicach rozsądku) także jest bez znaczenia.
Absolutnie nie interesuje mnie prestiż marki - jeżeli auto będzie spełniało wymogi to może to być Dacia.
Z góry dziękuję za pomoc/sugestie.
Od kilku lat mam Volvo S60 2.5T AWD 2007r. . Z samochodu jestem bardzo zadowolony - komfort, osiągi, prowadzenie, wykończenie wnętrza. Jedynie odrobinę słabe jest wyciszenie na autostradzie przy dużych prędkościach. Zastanawiam się nad wymianą samochodu na trochę nowszy, bardziej dynamiczny i mający adaptacyjny tempomat - wydaje mi się, że ta opcja bardzo mi się przyda na trasach do Włoch czy Niemiec. Przejechałem się Volvo S60 II z silnikiem diesla 163 km i .. silnik ma zakres tylko jakieś 1300 obrotów użytecznych - najpierw jest lag a potem tylko hałas zamiast przyspieszenia. Do tego wykończenie wnętrza wydaje mi się być zdecydowanie gorszej jakości - od wysokości zegarów w dół tylko zwykły twardy plastik, konsola środkowa tak samo, łuszczące się elementy wnętrza - i to wszystko przy przebiegu 120 000 km. W moim starym S60 pomimo 300 000 km przebiegu wnętrze jest w dużo lepszym stanie i sprawia wrażenie lepiej wykonanego. Prowadzenie było ok, ale jednak samochód twardszy.
Prośba o sugestię w którym kierunku szukać - czy S80 jest lepiej wykończone? Czy może BMW 320d F30? Audi czy VW nie specjalnie chciałbym kupować, ponieważ trzymam auto na parkingu publicznym. Najbardziej zależy mi na adaptacyjnym tempomacie, wykończeniu i wyciszeniu na poziomie nie gorszym niż obecne auto i porównywalnych lub lepszych osiągach - nie ma dla mnie większego znaczenia czy będzie to diesel czy benzyna - spalanie (w granicach rozsądku) także jest bez znaczenia.
Absolutnie nie interesuje mnie prestiż marki - jeżeli auto będzie spełniało wymogi to może to być Dacia.
Z góry dziękuję za pomoc/sugestie.
-
- VOL
- Posty: 378
- Rejestracja: 2016-07-03, 17:16
- Imię: Andrzej
- VOLVO: s40 II MS/
- Silnik: D3/ 200 KM
- KW/KM/NM: 200KM/440 NM
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 105
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Koledzy może zacznijmy oceniać auta inaczej nie na podstawie fotografii a np. stwórzmy temat (tu do administracji)
Kto jest w pobliżu niech zobaczy. Niech obejrzy "wyniucha" i napisze.
Kto jest w pobliżu niech zobaczy. Niech obejrzy "wyniucha" i napisze.
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
Oglądanie dla kogoś auta ma przede wszystkim jedną wadę - to co dla jednego nie jest wadą i dyskwalifikuje to dla drugiego może być pierdołą nieistotną. Ktoś przejedzie całą Polskę bo wg oglądającego stan jest bardzo dobry i na miejscu się okaże że to i tamto obtarte albo porwane.
- coonrado
- Moderatorzy
- Posty: 23138
- Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80 Titanium Gray
- Silnik: 2.5T AW55-50SN
- KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
- Rok: 2006
- Był na spocie: 27
- Średnie spalanie: 12l/100km
- Przebieg: 234567
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
[quote="Gucio16"]Koledzy może zacznijmy oceniać auta inaczej nie na podstawie fotografii a np. stwórzmy temat (tu do administracji)
Kto jest w pobliżu niech zobaczy. Niech obejrzy "wyniucha" i napisze.[/quote]
Przecież jest taki temat więc w czym rzecz?
Kto jest w pobliżu niech zobaczy. Niech obejrzy "wyniucha" i napisze.[/quote]
Przecież jest taki temat więc w czym rzecz?
-
- VOL
- Posty: 378
- Rejestracja: 2016-07-03, 17:16
- Imię: Andrzej
- VOLVO: s40 II MS/
- Silnik: D3/ 200 KM
- KW/KM/NM: 200KM/440 NM
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 105
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: Re: Kupowanie Volvo - poradnik dla początkujących
W tym rzecz, że większość kupujących pisze "co sadzicie" na podstawie zdjęć.
Jeżeli jest taki temat to zwracam honor i zachęcam do korzystania.
Jeżeli jest taki temat to zwracam honor i zachęcam do korzystania.