Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
prawdziwypiotrek
PostNapisane: 2014-12-06, 12:47 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9.08.2013, 09:24
Posty: 122
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: V70
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 140
Rok: 1998
Był na spocie: 2
Przebieg: 292
2.5/144 w 850 to trwały wolnossący silnik. Zadaj sobie pytanie - czy będzie Cię stać np. na wymianę amortyzatorów, hamulców i poduszek silnika powiedzmy w 2-3 miesiące? Jeszcze trzeba zatankować, ten silnik pali solidnie od 8 do 12 litrów, przy czym 8 to w trasie non stop 90 km/h bez zatrzymywania, wyprzedzania i korków.

Moim zdaniem odpuść markę Volvo lub zwiększ budżet. Nawet ponad 20-letnie modele w sensownym stanie trzymają niezłą wartość, a te które można kupić względnie tanio (starsze S/V40, 4xx) to niestety produkty budżetowe które nie przetrwały próby czasu (bo nie miały wcale tego robić) lub po prostu auta zajechane przez rzeźnika.
Za 440/460 w dobrym stanie trzeba zapłacić więcej, a co dopiero za V.

Rozumiem sympatię wobec marki Volvo, bo jest co lubić. Ale za 2-3 tys. szukałbym auta typu Astra I która jest dostępna w 3 typach nadwozia i ma proste silniki, tanie części - lepiej na tym wyjdziesz :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Strzelba
PostNapisane: 2014-12-09, 08:42 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.12.2014, 22:05
Posty: 125
Płeć: Nie określono
Imię: Fil
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D + Vitaminka
KW/KM/NM: 134/183/420
Rok: 2008
Przebieg: 196
Witam

z racji iz planuje zakup V50tki mam kilka pytań
czy buda w tych autach jest fabrycznie jakoś zabezpieczana antykorozyjnie - ocynk czy coś podobnego
jak wygląda sprawa rudej czy auta po lifcie mogą mieć już jakieś ogniska jeśli tak to gdzie?
a racji iz interesuje mnie auto z silnikiem 2.0D to jak wygląda jego eksploatacja, rozrząd jest na pasku? kiedy się go wymienia?

-- 2014-12-09, 11:49 --

a i jeszcze jedno
którędy są prowadzone rurki odprowadzające wodę z szyberdachu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
kraszan88
PostNapisane: 2014-12-11, 09:49 
Offline

Dołączył(a): 11.12.2014, 09:24
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Sebastian
VOLVO: V40
Silnik: 1.9
KW/KM/NM: 116
Rok: 2002
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 22000
Witam kolegów z racji że przymierzam się do zakupu Volvo V40 oczywiście w diesel-ku postanowiłem poradzić się znawców otóż tego autka w ogóle Volvo od zawsze w mojej stajni gościły same VW a teraz bardzo się napaliłem na właśnie takie autko. Proszę o cenne wskazówki na co zwrócić szczególnie uwagę gdzie się doszukiwać jakiś ukrytych wad może są jakieś wady fabryczne co występuje w większości aut. Pieniądze jakie chce przeznaczyć to jakieś 7000tyś +opłaty najlepiej właśnie jakieś sprowadzone mniej wytłuczone. http://olx.pl/oferta/volvo-v40-1-9dci-k ... 89570ac20e znalazłem coś takiego tylko z Włoch i się zastanawiam... Z góry dziękuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
kreciq
PostNapisane: 2014-12-15, 20:25 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2013, 21:40
Posty: 1083
Lokalizacja: Mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Imię: kreciq
VOLVO: S40 II
Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2008
Przebieg: 85000
[quote]Pieniądze jakie chce przeznaczyć to jakieś 7000tyś[/quote]
[b]kraszan88[/b], z tak potężnym budżetem, idź do salonu. Nie dość, że wystarczy na nawet najbardziej "wypasioną" wersję, to jeszcze od groma zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Volcano
PostNapisane: 2014-12-15, 20:35 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 14.03.2006, 22:51
Posty: 793
Lokalizacja: Wrocław, Zamość
Płeć: Mężczyzna
Imię: Gabriel
VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
KW/KM/NM: Było 163, jest 185KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Było 5,2 jest 7,6
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Za tyle to i całe ASO kupi. Wtedy V40 będzie serwisował za darmo. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
O.G.
PostNapisane: 2015-07-18, 02:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.07.2015, 08:59
Posty: 119
Płeć: Nie określono
Imię: Barnaba
VOLVO: V70
Silnik: D3 (D5204T2)
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2010
Przebieg: 159500
Czy podpinając V70 z 2012 roku w ASO do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika? Nie chodzi mi o dane z serwisowej bazy komputerowej Volvo, bo ta jest bardzo ułomna, a o odczyt z elektronicznych systemów konkretnego egzemplarza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
coonrado
PostNapisane: 2015-07-18, 07:25 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 12378
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 AW55-50SN
KW/KM/NM: 163 ŁM
Rok: 2002
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 286000
Nr z parady volvo: 59
[b]O.G.[/b], szczerze powiedziawszy to w ASO mogą takie rzeczy przeoczyć lub zataić przed Tobą :P
Wybierz się do jakiegoś niezależnego warsztatu, tam mają zwykle większą wiedzę i lepsze podejście do klienta w takich tematach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Łysy
PostNapisane: 2015-07-18, 08:10 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.06.2015, 19:42
Posty: 1688
Płeć: Nie określono
Imię: Lucyfer
VOLVO: S60
Silnik: D5 ASB
KW/KM/NM: 155KW/210KM/488NM
Rok: 2006
Średnie spalanie: min 7,5 - 13,5 max
Przebieg: 0
[quote="O.G."]Czy podpinając V70 z 2012 roku w ASO do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika? Nie chodzi mi o dane z serwisowej bazy komputerowej Volvo, bo ta jest bardzo ułomna, a o odczyt z elektronicznych systemów konkretnego egzemplarza.[/quote]
Jeśli to robił LAIK to jest szansa , że w którymś ze sterowników zapomniał zrobić korektę , ale jeśli robił to ktoś przytomny , to nie ma szansy na to , że znajdziesz inny zapis jak na liczniku !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
O.G.
PostNapisane: 2015-08-26, 14:04 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.07.2015, 08:59
Posty: 119
Płeć: Nie określono
Imię: Barnaba
VOLVO: V70
Silnik: D3 (D5204T2)
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2010
Przebieg: 159500
Wg informacji z niezależnego serwisu Volvo grzebanie przy przebiegu pozostawia ślad, widoczny przy podpięciu do kompa, choć nie ma już szans ustalenia prawdziwego przebiegu.

Warto zatem odżałować parę stówek i przed zakupem sprawdzić pojazd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
coonrado
PostNapisane: 2015-08-26, 14:30 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 12378
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Black Edition
Silnik: D5 AW55-50SN
KW/KM/NM: 163 ŁM
Rok: 2002
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 8,55 l/100km
Przebieg: 286000
Nr z parady volvo: 59
[quote="O.G."]Wg informacji z niezależnego serwisu Volvo grzebanie przy przebiegu pozostawia ślad, widoczny przy podpięciu do kompa, choć nie ma już szans ustalenia prawdziwego przebiegu.

Warto zatem odżałować parę stówek i przed zakupem sprawdzić pojazd.[/quote]

To zależy kto i jak kręcił licznik!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
QompaQ
PostNapisane: 2015-08-26, 16:58 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.12.2013, 20:44
Posty: 1613
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mario_Boos
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: 103/140/...
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG jeszcze nie wiem
Przebieg: 173000
[quote="O.G."]Czy podpinając ... do kompa wykryte zostanie cofnięcie licznika?[/quote]
Dokładnie tak jak zauważył @[b][color=#00BF00] coonrado[/color][/b]
Jeżeli korekta była zrobiona przez Mietka Kowala pozostaną ślady fizyczne i elektroniczne,
natomiast jeżeli zabieg został wykonany przez profesjonalistę we wszystkich dostepnych modułach w których jest jakakolwiek informacja o ilości motogodzin czy uruchomień to nie ma możliwości w sposób racjonalny podważenia "aktualnego" przebiegu na podstawie elektronicznych wskazań. Jednak po oględzinach zużycia podzespołów mechanicznych ukł. zawieszenia czy hamulcowego można jedynie domniemywać jaki jest przybliżony przelot.
([size=80]celowo pomijam wnętrze pojazdu gdyż nagminne jest zmienianie kierownicy, gałki lewarka, nakładek na pedały, foteli, radia czy czegokolwiek we wnętrzu[/size])
Reasumując wskazania licznika to pikuś, rzeczowy serwisant na podstawie mechanicznego stanu technicznego prawdę Ci powie przynajmniej w przybliżeniu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
aasteriks
PostNapisane: 2015-11-30, 17:42 
Offline

Dołączył(a): 30.11.2015, 17:34
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Lukasz
VOLVO: szukam c30 / v50?
Silnik: 1,6 / 2,0
KW/KM/NM: 115 / 135
Rok: 2010
Witajcie,

Poszukuję porady, przymierzam się do zakupu Volvo i mam dwa typy:
1. c30 - 1,6b 115KM 2012r. - niestety kobita się na niego uparła :)
2. v70 - 2,0d 136KM 2010r. - to mój typ.

Dużo czytałem o tych wozach, ale czas na rozpoznanie sprawy na forum - będę wam wdzięczny za opinie czy ten 1,6 c30 w ogóle jest wart uwagi? boję się że ma za mały silnik, nie wspomnę o miejscu z tyłu czy bagażniku.
Poszukuję auto na dłużej - 3-5l., który sprawdzi się głównie na dłuższych trasach wypadowych za miasto weekendówki/urlopy/wakacje itp.

co do v50 jestem mocno przekonany, więc co myślicie o c30?

Wielkie dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
snow
PostNapisane: 2015-11-30, 18:42 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 18.11.2013, 22:56
Posty: 1608
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 265000
Kup oba, Ty i żona będziecie oboje zadowoleni :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
swiety08
PostNapisane: 2015-12-01, 23:46 
Online
VO
VO

Dołączył(a): 15.06.2012, 11:22
Posty: 220
Lokalizacja: Kozienice/ Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krystian
VOLVO: V70
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: /163/
Rok: 2005
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7.5
Przebieg: 280101
Nr z parady volvo: 0
napisałeś "który sprawdzi się głównie na dłuższych trasach wypadowych za miasto weekendówki/urlopy/wakacje itp."

jak dla mnie tylko V70, jest większy a przez to znacznie bardziej komfortowy w trasie. W razie potrzeby w bagażniku da się nocować :D
Ja np. nie znoszę dodatkowych boxów, czy wożenia rowerów na dachu, wychodzę z założenia że każdy element poza obrysem samochodu to zbędny szum i zużycie paliwa. Do V70 upchnąłem swego czasu graty na 2 tygodnie urlopu oraz dwa rowery.

Do miasta jak najbardziej C30, ale nie na trasy.

3,5 roku to dużo czasu, pojawią się dzieci, pies hobby i C30 okaże się za mała nawet w miasto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
maciek2736
PostNapisane: 2016-01-18, 21:59 
Offline

Dołączył(a): 14.01.2016, 13:46
Posty: 0
Płeć: Nie określono
Imię: Maciej
VOLVO: 850 2.5 TDI Kombi
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103 KW
Rok: 1997
Witam. Jestem tutaj nowy, szukam Volvo 850 w dieslu 2.5 TDi 140KM prosze o odpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są słabe strony tego samochodu, czy jest bardzo drogi w eksploatacji, jak jest z dostępnością części czy też używanych czy też nowych i zamienników... Jak mają się te silniki diesla i jeszcze jedno pytanie czy ktoś z Was wie może o tym czy może ktoś z forum nie chce takiego sprzedać lub sprzedawać, lub czy może jest ktoś kto ściąga takie samochody z zagranicy???

Bardzo proszę o odpowiedzi...

Z góry bardzo dziękuję

Maciej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL