Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Pawelpoznan
 Tytuł: XC90 2,5T - brc
PostNapisane: 2016-02-23, 17:20 
Offline
V
V

Dołączył(a): 23.02.2016, 12:13
Posty: 1
Płeć: Nie określono
Imię: Pawel
VOLVO: XC90
Silnik: 2,5T
KW/KM/NM: 210
Rok: 2006
Przebieg: 202000
Witam
Zamontowałem instalację BRC /sequent plug&drive/ i zaczęły się problemy.
Trochę to dziwne, bo gazownik raczej /tak mi się wydaje/ dość kumaty.
Już po ok. 10km zapaliła się kontrolka silnika i już tak od miesiąca są przeboje.
Z kompa wychodziło, że przepływomierz powietrza jest uszkodzony i sondy.
Wymienione jedno i drugie ale bez większych zmian.
Na pierwszym przeglądzie u gazownika ponoć wszystko jest ok. tylko problem się pojawia w kółko ten sam.
Zacząłem już podejrzewać jakąś awarię na benzynie ale też nic.
Po całonocnych szperaniach w internecie znalazłem informację że czujnik ciśnienia paliwa musi być podłączony pod emulgator bo inaczej wyskakuje błąd przepływomierza a brak tego to: falujące obroty, zapalanie się kontrolki silnika przy rozruchu.
Ponoć ta centralka ma już w sobie emulgator, może nie daje rady.
Miał ktoś może taki przypadek, co tu jest grane ?
Pytam, bo jutro biorę w obroty gazownika a nie chcę gościa uszkodzić nie żeby specjalnie tylko zupełnie przez przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2016-02-24, 17:09 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 642
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
EMULACJI ciśnienia paliwa możesz potrzebować w przypadku gdy Twoje auto posiada na listwie paliwowej czujnik ciśnienia paliwa. Ale wydaje mi się, że może wcale go tam nie być. To EU czy US ?
Także o ile auto jest sprawne to problem raczej leży w sposobie montażu lub strojenia instalacji.
Zapłaciłeś pieniądze i instalacja ma działać. Jak druciarz nie potrafi to daj mu jeszcze szansę (albo trzy) i ja nie ogarnie to niech zabiera swoje zabawki i oddaje pieniądze.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Chalski
PostNapisane: 2016-02-26, 00:25 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 7615
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Mikaell napisał(a):
Zapłaciłeś pieniądze i instalacja ma działać. Jak druciarz nie potrafi to daj mu jeszcze szansę (albo trzy) i ja nie ogarnie to niech zabiera swoje zabawki i oddaje pieniądze.

Popieram.

Czujnik może już występować

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Devgru
PostNapisane: 2016-08-25, 20:20 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.11.2015, 10:45
Posty: 52
Płeć: Nie określono
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
U mnie są dokładnie takie same objawy.
Nowa instalacja BRC, miesiąc temu założona, XC70 2.5T 2006r.
Rano odpala za pierwszym razem ale ciężko, raz na jakiś czas za pierwszym rozruchem pobulgocze i zgaśnie, za drugim już załapuje.
Stojąc na światłach na drive obroty falują.
Do tego wyrzuca check z komunikatem motorsystem wart erforderl. Chwilowo pomaga odpięcie klem ale temat zaraz wraca ponownie.
Wywalało błąd przepływomierza, to go wymieniłem na nówkę Boscha a problem nie zniknął.
I tez nie mam pojęcia co jest grane.

Aha, jedyne modyfikacje, to poprosiłem aby temperaturę przerzucania z benzyny na gaz ustawić wyższą niż w standardzie, wolę mieć dobrze rozgrzany układ.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2016-08-25, 21:44 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 642
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Mikaell napisał(a):
Zapłaciłeś pieniądze i instalacja ma działać. Jak druciarz nie potrafi to daj mu jeszcze szansę (albo trzy) i ja nie ogarnie to niech zabiera swoje zabawki i oddaje pieniądze.


Taki auto-cytat. Znów aktualny :(

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Devgru
PostNapisane: 2016-08-25, 22:17 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.11.2015, 10:45
Posty: 52
Płeć: Nie określono
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Mam utrudnione możliwości, bo mieszkam za granicą, potrzebuję diagnozy.
Co się da posprawdzam samemu wtedy wyskoczę na dwa - trzy dni do PL i to ogarnę.
Jakieś pomysły?

-- 2016-08-26, 12:00 --

Panowie, a nieszczelny dolot?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2016-08-26, 14:43 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 642
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Mam utrudnione możliwości - muszę chyba zareklamować moduł szklanej kuli :) - działa fatalnie, nic nie widzę :(.

A serio to trudno wykluczyć nieszczelny dolot.
Metody sprawdzania:
- nasłuch uszami w poszukiwaniu syczenia,
- psikanie samostartem, brake cleanerem czy innym łatwopalnym świństwem (OSTROŻNIE bo łatwopalne!!!) jak trafimy na nieszczelność to zachwieje pracą silnika bo dostanie raptem dodatkową dawkę paliwa.
- zatkanie przepustnicy i dmuchanie dymem przez jakiś wężyk podciśnienia
- dmuchanie z kompresora jw przy czym trzeba by tu jeszcze odmy pozatykać.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Devgru
PostNapisane: 2016-08-26, 14:53 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.11.2015, 10:45
Posty: 52
Płeć: Nie określono
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Dzięki serdeczne, o to mi chodziło - biorę się do roboty.
Silnik mam B5254T2, podobno raz miał konieczność emulowania czujnika ciśnienia paliwa raz nie.
Jak to dokładnie wygląda? Po czym poznać, że emulacja jest konieczna?
Może gazownik mi nie zamontował?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2016-08-26, 21:07 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 642
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Devgru napisał(a):
Silnik mam B5254T2, podobno raz miał konieczność emulowania czujnika ciśnienia paliwa raz nie.

Trudno powiedzieć, ale rocznik 2006 o ile ma czujnik ciśnienia paliwa to raczej może wymagać emulacji.

Devgru napisał(a):
Jak to dokładnie wygląda? Po czym poznać, że emulacja jest konieczna?
Może gazownik mi nie zamontował?

Czujnik ciśnienia paliwa to takie szare plastikowe ustrojstwo na końcu listwy paliwowej z 4 pinową wtyczką.
Konieczność emulacji można poznać po zachowaniu się odczytów ciśnienia paliwa pod OBD oraz PWM pompy (pod Vidą).
Po przełączeniu na gaz ciśnienie rośnie. A w końcu wywala CE.
A może też się skończyć niemożliwością odpalenia na benzynie. (Hard reset - odpięcie aku pomaga)

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Devgru
PostNapisane: 2016-08-27, 00:40 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.11.2015, 10:45
Posty: 52
Płeć: Nie określono
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Zapewne chodzi o taką szarą kostkę przy listwie jak tu na zdjęciu:

Obrazek

U mnie jest zakończone tak:

Obrazek

Oba zdjęcia z neta.

Samostart dorwę dopiero jutro, tutaj w Obi sprzedawca musi Ci wyjąć zza lady, bo nie wiem, wybuchniesz.
Dziś już byłem na samo zamknięcie i nie szło nikogo z doradców złapać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2016-08-27, 09:29 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 642
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
To problem nie leży w czujniku bo go nie ma :).
Obstawiam jednak złe wystrojenie.
Masz jakiś skaner OBD ? Kup ELMa za pisiąt :) i będziesz miał narzędzie diagnostyczne.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Jakkub
PostNapisane: 2016-08-27, 12:19 
Offline
V
V

Dołączył(a): 10.12.2013, 14:08
Posty: 139
Płeć: Nie określono
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Mam taki sam silnik i mam emulator, miałem problemy z checkiem jak miałem słaby akumulator i nie chał mi zapalać w opcji benzyna gaz, musiałem przełączyć na samą benzynę i zapalał. Po sprawdzeniu po 10 km napięcie na akumulatorze 11.7V.
Po wymianie akumulatora problemy nie wróciły.
Ważne jest również to gdzie się tankuje gaz, raz na trasie zatankowałem taki szajs, że też pojawiał się check- po dolaniu lepszego gazu problemy nie wróciły.
Ja osobiście jestem mega zadowolony z gazu. Mam już przejechane ok 65 tys.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Devgru
PostNapisane: 2016-08-28, 17:11 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.11.2015, 10:45
Posty: 52
Płeć: Nie określono
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Samostartem sprawdziłem, dolot nie ciągnie z zewnątrz.
Aku tez trzyma w normie, na postoju jak i ładowaniu, jutro nabędę podstawowego elm'a, to dam znać co się tam dzieje dodatkowo.
Na jakieś konkretne parametry powinienem zwrócić uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2016-08-29, 12:47 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 642
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Odczytaj błędy, nie kasuj, obejrzyj korekty paliwowe i zachowanie sondy przy przełączaniu paliw
STFT short LTFT long term fuel trim

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Devgru
PostNapisane: 2016-09-01, 11:20 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.11.2015, 10:45
Posty: 52
Płeć: Nie określono
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Czekam Panowie za dostawą. Jak tylko będę miał w ręku - opublikuję co jest.

-- 2016-12-08, 02:45 --

Po regulacji u gazownika problem nie powrócił, chyba, że wróci latem.
Na jałowym była zbyt bogata mieszanka. Ot za mało kilometrów wyjeżdżone zanim wszystko się ładnie ułożyło.
Pierwszy przegląd robiłem gdzieś po 300km - za wcześnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Pyro11
PostNapisane: 2017-06-16, 08:24 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2014, 13:50
Posty: 50
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Nie określono
Imię: M
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2011
też mam problem w swoim XC90 3.2 wersja USA.
Założyłem gaz BRC i po wyjeździe z gazowni pali mi się "Check engine". Na domiar złego często mi się dławi, a jak włączam silnik faluje. Postoi tak 5 min i w konsekwencji spadają obroty i gaśnie :( Odpinam klamę od aku na jakiś czas i działa oki (check się pali nadal). Gazownik twierdził, że "check" może się palić nic w tym złego, ale powiem szczerze nie podoba mi się to. Dlatego zaproponowali mi rozwiązanie, aby oszukać system i w konsekwencji ma się nie palić "Check", oczywiście za dodatkową opłatą :(.
Zastanawiam się nad rezygnacją z instalacji bo zaczyna mnie to denerwować. Ktoś miał podobne objawy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
darektr
PostNapisane: 2017-06-16, 15:56 
Offline
V
V

Dołączył(a): 29.02.2016, 09:17
Posty: 40
Płeć: Nie określono
Imię: Dariusz
VOLVO: XC90
Silnik: 2,9
Rok: 2004
Przebieg: 125000
Myślę że trafiłeś do złego gazownika. Ja teraz zamontowałem w 2,9T6 nic się nie świeci chodzi normalnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
janusz.fajkowski
PostNapisane: 2017-06-16, 16:23 
Offline
V
V

Dołączył(a): 24.05.2017, 17:05
Posty: 6
Płeć: Nie określono
Imię: janusz
VOLVO: xc90
Silnik: d5
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2006
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 365927
Pyro11 napisał(a):
też mam problem w swoim XC90 3.2 wersja USA.
Założyłem gaz BRC i po wyjeździe z gazowni pali mi się "Check engine". Na domiar złego często mi się dławi, a jak włączam silnik faluje. Postoi tak 5 min i w konsekwencji spadają obroty i gaśnie :( Odpinam klamę od aku na jakiś czas i działa oki (check się pali nadal). Gazownik twierdził, że "check" może się palić nic w tym złego, ale powiem szczerze nie podoba mi się to. Dlatego zaproponowali mi rozwiązanie, aby oszukać system i w konsekwencji ma się nie palić "Check", oczywiście za dodatkową opłatą :(.
Zastanawiam się nad rezygnacją z instalacji bo zaczyna mnie to denerwować. Ktoś miał podobne objawy?



może nie zastosował emulatora


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Pyro11
PostNapisane: 2017-06-16, 17:38 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2014, 13:50
Posty: 50
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Nie określono
Imię: M
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2011
janusz.fajkowski napisał(a):
Pyro11 napisał(a):
może nie zastosował emulatora


Powiem szczerze, że oddałem do jednego z lepszych gazowników (rekomendacje znajomych, którzy jeżdżą na gazie od niego kilka lat). Zapłaciłem i miało być wszystko oki. Teraz mają mi poprawiać, ale liczy się to z dodatkowymi kosztami co mi się zaczyna nie podobać.

Janusz.. w jaki sposób montuje się emulator?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
janusz.fajkowski
PostNapisane: 2017-06-16, 18:18 
Offline
V
V

Dołączył(a): 24.05.2017, 17:05
Posty: 6
Płeć: Nie określono
Imię: janusz
VOLVO: xc90
Silnik: d5
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2006
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 365927
Pyro11 napisał(a):
ale liczy się to z dodatkowymi kosztami co mi się zaczyna nie podobać.



a czemu ,jezeli miało a nie jest ,to to ich problem, chyba że coś tak się zepsuło


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Pyro11
PostNapisane: 2017-06-16, 19:06 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2014, 13:50
Posty: 50
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Nie określono
Imię: M
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2011
janusz.fajkowski napisał(a):
Pyro11 napisał(a):
może nie zastosował emulatora


Janusz. Czy zastosowanie emulatora łączy się z jakimś nawiercaniem baku ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
janusz.fajkowski
PostNapisane: 2017-06-16, 19:26 
Offline
V
V

Dołączył(a): 24.05.2017, 17:05
Posty: 6
Płeć: Nie określono
Imię: janusz
VOLVO: xc90
Silnik: d5
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2006
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 365927
Nie .ale wiem że wiekszość amerykanów ma jakiś czujnik i jest konieczne stosowanie emulatorów zeby pracowało dobrze.Emulator steruje odcina ,oszukuje pracę wtrysków


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2017-06-17, 20:55 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 642
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
janusz.fajkowski napisał(a):
Emulator steruje odcina ,oszukuje pracę wtrysków

Emulator emuluje (oszukuje) sygnały z czujnika ciśnienia paliwa.
Najwyraźniej temat przerósł majstra od BRC...
Warto zaglądać na fora przed montażem a nie po....

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
QompaQ
PostNapisane: 2017-06-17, 22:11 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.12.2013, 20:44
Posty: 2412
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Płeć: Mężczyzna
Imię: Victor_Hugo
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: 103/140/...
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG jeszcze nie wiem
Przebieg: 175000
Mikaell napisał(a):
... Najwyraźniej temat przerósł majstra od BRC...

Czyli to kolejna opinia że, BRC :arrow: Brak Regulacji Czegokolwiek <-

_________________
CYBERTRONIX _ Ltd.
Obrazek
GSM _ :arrow: (+48) 602-874-824
Naprawiamy - CEM / ECM / IMMO synchro ...
VOLVO ~ s60 ~ s80 ~ v70 ~ xc70 ~ xc90 ~


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2017-08-12, 22:22 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 527
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 150000
Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL