[Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

ODPOWIEDZ
MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

[Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-10-19, 22:48

Cześć czołem.

Męczarni nad cegłą ciąg dalszy. Na chwile obecną nadal trwa batalia z wylatującymi zapłonami a przy okazji zdechła instalacja gazowa i to właśnie w jej sprawie chciał bym prosić o radę.
Stara sekwencja OMVL-a montowana w roku 2004. Na chwile obecną: Nowa butla, nowy parownik, listwa wtryskowa wymieniana w roku 2007 i z przebiegiem ok. 70.000km.
Do czerwca tego roku instalacja działała przyzwoicie, jeździłem i było ok. Zrobiłem 7.000km od 1 stycznia do 30 czerwca i nie było żadnych problemów. Zaczęły się jednak pojawiać sporadycznie problemy z ciśnieniem i wyłączaniem się gazu które z czasem zaczęły się nasilać. Dwa miesiące później było już na tyle kiepawo, że łoś poszedł do mechanika. Okazało się, że padł parownik i to dość nagle bo w ciągu jednego dnia - pojechałem i już na LPG nie wróciłem. Po wymianie parownika było ok, pojechałem w trasę ok. 900km, bezproblemowo. Jakiś czas temu wybrałem się do Mielca ( z Warszawy ) i tutaj zaczęły się właśnie problemy... 250km przejechałem w ok. 6 godzin, instalacja się wyłączała, musiałem zjechać, odczekać jakiś czas i podjechać znowu kilka kilometrów. Wyglądało to na po prostu odcięcie dopływu gazu. Co ciekawe gdy wracałem problem wystąpił tylko raz, gdy było jeszcze gorąco w ciągu dnia, resztę trasy przejechałem po zachodzie i ok. 200km do samej Warszawy problemu nie było.

Na chwile obecną sytuacja wygląda następująco. Na gazie da się przejechać maksymalnie jakieś 10km a czasem nawet na wolnych padnie. Wygląda to tak, jak by po prostu została odcinana dawka bądź nagły spadek ciśnienia. Wyłączenie instalacji LPG poprzedza wyraźnie wyczuwalne szarpanie i spadek mocy które trwa sekundę, potem mogiła. Kilka dni temu udało mi się rozpędzić na LPG do 150km/h i nie działo się nic... żadnego spadku, jedynie wkręcona śruba na wielozaworze "powiedziała" nie. Ilość paliwa w butli nie ma znaczenia

przypomnę:
Nowy parownik.
Nowa butla.
Nowe filtry.
Listwa Wtryskowa z roku 2007 i ok. 70.000km przebiegu.
Wymienione podciśnienia do MapSensora

Osobiście podejrzewam właśnie MapSensor.


Starałem się zasięgnąć porady u pobliskich gaziarzy jednak żaden z nich nie chce się do tego OMVL-a dotykać, albo nie ma oprogramowania.

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: t_c » 2016-10-19, 23:59

Parownik nie zamarza? Jest ciepły? Nie zapowietrza się?

MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-10-20, 00:05

Jest ciepły, nie zamarza. Wymieniałem chłodnicę ale to przed wymianą parownika.
Ostatnio zmieniony 2016-10-20, 00:28 przez MrChris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: t_c » 2016-10-20, 00:23

Skoro jest ciepły, to pewnie nie zapowietrzony.
Zapytałem, bo bardzo, bardzo dawno temu miałem takie same objawy i przyczyną był właśnie zamarzający parownik.
A zamarzał, bo był zapowietrzony.

MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-10-20, 00:31

Jutro jeszcze raz sprawdzę dla pewności...

Eh, mój łoś w ogóle się nie odwdzięcza. Jedno naprawione to znowu coś innego się sypie. ;( Ale... traktuje jako trening przed kolejną 740/940 :lol:

Awatar użytkownika
kamyk1313
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2992
Rejestracja: 2008-01-21, 00:26
Imię: Lukasz
VOLVO: 945 211 Polar / V70 LPT
Silnik: B200FT+ / B5452T
KW/KM/NM: 170/193
Rok: 1997
Był na spocie: 78
Średnie spalanie: LPG/LPG
Przebieg: 223
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: kamyk1313 » 2016-10-20, 08:20

stawiam na mapsensor lub czujnik temperatury.

MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-10-20, 14:06

Jaką pomiar powinien podać sprawny czujnik temperatury?

I jak sprawdzić MapSensor? Da się go jakoś oszukać? AEB-013

Sprawdzone dla pewności:
-Parownik gorący
-Przewody do termometru w listwie - wydaje mi się, że jeden z kabli był rozłączony jednak kompletne rozłączenie nie spowodowało żadnej reakcji tak samo jak ze spiętymi kabelkami.

Zauważyłem też, że chwilowe odpięcie MapSensora ( wtyczki ) skutkuje identycznymi objawami gdy LPG wysypuje się podczas jazdy: Przyduszenie, spadek obrotów, drop na PB.

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: wojtekT6 » 2016-10-20, 21:22

Podłączyć trzeba instalacje do kompa i wszystkie wątpliwości zostały by rozwiane.

Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka

MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-10-20, 22:10

Nie wiesz nawet jak bardzo bym chciał to zrobić :)

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: wojtekT6 » 2016-10-20, 22:30

MrChris, Jak rozumiem mieszkasz w Warszawie .... nie chce mi się wierzyć, że nikt nie jest w stanie problemu ogarnąć :?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: Mikaell » 2016-10-20, 22:39

http://www.pliki.drypa.pl/entry-d6138c2 ... e9a25a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ccy.pl/pl/download/category/80-omvl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ccy.pl/pl/interfejsy-lpg" onclick="window.open(this.href);return false;

MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-10-20, 22:41

Mieszkam obok Warszawy bliżej Mińska Mazowieckiego i tak właśnie w tym rejonie szukałem. Byłem chyba u pięciu w okolicy i nic.

Mikaell - dzięki. Właśnie zwątpiłem w swoje umiejętności szukania w internecie...

Awatar użytkownika
koper-ek
V
V
Posty: 66
Rejestracja: 2015-05-16, 00:34
Imię: Pawel
VOLVO: 965
Silnik: czy litry
Rok: 1994
Przebieg: 0
Lokalizacja: WZ
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: koper-ek » 2016-10-20, 23:58

Pogadaj z nimi:
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?t=1086" onclick="window.open(this.href);return false;

Na tym forum też są:
http://volvoforum.pl/memberlist.php?mod ... ile&u=2413" onclick="window.open(this.href);return false;

MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-10-29, 18:07

Ciekawostka. LPG nagle zaczęło działać. Przejechałem około 25 KM i nic, zero problemów co wcześniej było po prostu nie do osiągnięcia...

Edit: LPG działa dobrze do momentu osiągnięcia większej prędkości. Pracowało jak trzeba ale gdy rozpędziłem auto do 100km/h LPG odmówiło posłuszeństwa. Zatrzymałem się, wyłączyłem i włączyłem silnik ( inaczej nie odpalę ponownie LPG ) i rozpocząłem jazdę. Od razu po przełączeniu gazu jak by po prostu zabrakło, następnie zrzut na PB.

bednara80
V
V
Posty: 86
Rejestracja: 2012-08-30, 21:17
Imię: Slawek
VOLVO: 850 / s70 / V70 2000
Silnik: 2.0 20 V / 2,5 10V/ 2,4
KW/KM/NM: 150
Rok: 2000
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 405000
Lokalizacja: Otwock-Warszawa
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: bednara80 » 2016-11-23, 15:02

Sprawdź przewody do czujnika temperatury reduktora miałem podobny problem przewody wariowały i przełączał się na benzynę.
Może być jeszcze wina czujnika ciśnienia gazu ( nie wiem jak go sprawdzić)
Kabelek do gazu mam mogę jak coś podłączyć i sprawdzić czy komputer gazu pokazuje jakieś błędu mieszkam niedaleko w Otwocku zapraszam.

MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-12-03, 15:22

Finito! Bednara80 załatwił sprawę. Udało się zdiagnozować padnięty MapSensor który był powodem awarii.

A co najważniejsze w drugiej kolejności to problem z nierówną pracą został chyba definitywnie zażegnany. Okazało się, że ktoś majstrował przy regulacji wtrysków i jeden z nich był zwyczajnie rozregulowany. Na chwile obecną auto pracuje tak samo na benzynie jak i gazie, po prostu "bajka" w porównaniu do tego co było :lol: .
Żeby było tego mało zmierzona została kompresja która wynosi: 10, 9,5 ,10 ,10. Ciekawe gdyż z tego co wiem powinna wynosić 8.7:1 :? . Miernik był praktycznie nowy.

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: t_c » 2016-12-03, 16:51

MrChris pisze:zmierzona została kompresja która wynosi: 10, 9,5 ,10 ,10. Ciekawe gdyż z tego co wiem powinna wynosić 8.7:1 :? . Miernik był praktycznie nowy.
Wszystko jest w porządku, bo mierzyłeś ciśnienie sprężania. Stopień sprężania to co innego, jego się nie mierzy a wylicza.

MrChris
V
V
Posty: 83
Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
Imię: Krzysztof
VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
Silnik: D24TIC/D5
KW/KM/NM: 124/165
Rok: 1984
Średnie spalanie: ni wiem
Przebieg: 600
Status: Offline

Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.

Post autor: MrChris » 2016-12-03, 17:14

Faktycznie, gapa ze mnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”