[Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline
[Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Cześć czołem.
Męczarni nad cegłą ciąg dalszy. Na chwile obecną nadal trwa batalia z wylatującymi zapłonami a przy okazji zdechła instalacja gazowa i to właśnie w jej sprawie chciał bym prosić o radę.
Stara sekwencja OMVL-a montowana w roku 2004. Na chwile obecną: Nowa butla, nowy parownik, listwa wtryskowa wymieniana w roku 2007 i z przebiegiem ok. 70.000km.
Do czerwca tego roku instalacja działała przyzwoicie, jeździłem i było ok. Zrobiłem 7.000km od 1 stycznia do 30 czerwca i nie było żadnych problemów. Zaczęły się jednak pojawiać sporadycznie problemy z ciśnieniem i wyłączaniem się gazu które z czasem zaczęły się nasilać. Dwa miesiące później było już na tyle kiepawo, że łoś poszedł do mechanika. Okazało się, że padł parownik i to dość nagle bo w ciągu jednego dnia - pojechałem i już na LPG nie wróciłem. Po wymianie parownika było ok, pojechałem w trasę ok. 900km, bezproblemowo. Jakiś czas temu wybrałem się do Mielca ( z Warszawy ) i tutaj zaczęły się właśnie problemy... 250km przejechałem w ok. 6 godzin, instalacja się wyłączała, musiałem zjechać, odczekać jakiś czas i podjechać znowu kilka kilometrów. Wyglądało to na po prostu odcięcie dopływu gazu. Co ciekawe gdy wracałem problem wystąpił tylko raz, gdy było jeszcze gorąco w ciągu dnia, resztę trasy przejechałem po zachodzie i ok. 200km do samej Warszawy problemu nie było.
Na chwile obecną sytuacja wygląda następująco. Na gazie da się przejechać maksymalnie jakieś 10km a czasem nawet na wolnych padnie. Wygląda to tak, jak by po prostu została odcinana dawka bądź nagły spadek ciśnienia. Wyłączenie instalacji LPG poprzedza wyraźnie wyczuwalne szarpanie i spadek mocy które trwa sekundę, potem mogiła. Kilka dni temu udało mi się rozpędzić na LPG do 150km/h i nie działo się nic... żadnego spadku, jedynie wkręcona śruba na wielozaworze "powiedziała" nie. Ilość paliwa w butli nie ma znaczenia
przypomnę:
Nowy parownik.
Nowa butla.
Nowe filtry.
Listwa Wtryskowa z roku 2007 i ok. 70.000km przebiegu.
Wymienione podciśnienia do MapSensora
Osobiście podejrzewam właśnie MapSensor.
Starałem się zasięgnąć porady u pobliskich gaziarzy jednak żaden z nich nie chce się do tego OMVL-a dotykać, albo nie ma oprogramowania.
Męczarni nad cegłą ciąg dalszy. Na chwile obecną nadal trwa batalia z wylatującymi zapłonami a przy okazji zdechła instalacja gazowa i to właśnie w jej sprawie chciał bym prosić o radę.
Stara sekwencja OMVL-a montowana w roku 2004. Na chwile obecną: Nowa butla, nowy parownik, listwa wtryskowa wymieniana w roku 2007 i z przebiegiem ok. 70.000km.
Do czerwca tego roku instalacja działała przyzwoicie, jeździłem i było ok. Zrobiłem 7.000km od 1 stycznia do 30 czerwca i nie było żadnych problemów. Zaczęły się jednak pojawiać sporadycznie problemy z ciśnieniem i wyłączaniem się gazu które z czasem zaczęły się nasilać. Dwa miesiące później było już na tyle kiepawo, że łoś poszedł do mechanika. Okazało się, że padł parownik i to dość nagle bo w ciągu jednego dnia - pojechałem i już na LPG nie wróciłem. Po wymianie parownika było ok, pojechałem w trasę ok. 900km, bezproblemowo. Jakiś czas temu wybrałem się do Mielca ( z Warszawy ) i tutaj zaczęły się właśnie problemy... 250km przejechałem w ok. 6 godzin, instalacja się wyłączała, musiałem zjechać, odczekać jakiś czas i podjechać znowu kilka kilometrów. Wyglądało to na po prostu odcięcie dopływu gazu. Co ciekawe gdy wracałem problem wystąpił tylko raz, gdy było jeszcze gorąco w ciągu dnia, resztę trasy przejechałem po zachodzie i ok. 200km do samej Warszawy problemu nie było.
Na chwile obecną sytuacja wygląda następująco. Na gazie da się przejechać maksymalnie jakieś 10km a czasem nawet na wolnych padnie. Wygląda to tak, jak by po prostu została odcinana dawka bądź nagły spadek ciśnienia. Wyłączenie instalacji LPG poprzedza wyraźnie wyczuwalne szarpanie i spadek mocy które trwa sekundę, potem mogiła. Kilka dni temu udało mi się rozpędzić na LPG do 150km/h i nie działo się nic... żadnego spadku, jedynie wkręcona śruba na wielozaworze "powiedziała" nie. Ilość paliwa w butli nie ma znaczenia
przypomnę:
Nowy parownik.
Nowa butla.
Nowe filtry.
Listwa Wtryskowa z roku 2007 i ok. 70.000km przebiegu.
Wymienione podciśnienia do MapSensora
Osobiście podejrzewam właśnie MapSensor.
Starałem się zasięgnąć porady u pobliskich gaziarzy jednak żaden z nich nie chce się do tego OMVL-a dotykać, albo nie ma oprogramowania.
- t_c
- VOLVO
- Posty: 1387
- Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
- Imię: Jarek
- VOLVO: 945
- Silnik: B200FT
- KW/KM/NM: 155
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13,4 lpg
- Przebieg: 411000
- Lokalizacja: WK i WL
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Parownik nie zamarza? Jest ciepły? Nie zapowietrza się?
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Jest ciepły, nie zamarza. Wymieniałem chłodnicę ale to przed wymianą parownika.
Ostatnio zmieniony 2016-10-20, 00:28 przez MrChris, łącznie zmieniany 1 raz.
- t_c
- VOLVO
- Posty: 1387
- Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
- Imię: Jarek
- VOLVO: 945
- Silnik: B200FT
- KW/KM/NM: 155
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13,4 lpg
- Przebieg: 411000
- Lokalizacja: WK i WL
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Skoro jest ciepły, to pewnie nie zapowietrzony.
Zapytałem, bo bardzo, bardzo dawno temu miałem takie same objawy i przyczyną był właśnie zamarzający parownik.
A zamarzał, bo był zapowietrzony.
Zapytałem, bo bardzo, bardzo dawno temu miałem takie same objawy i przyczyną był właśnie zamarzający parownik.
A zamarzał, bo był zapowietrzony.
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Jutro jeszcze raz sprawdzę dla pewności...
Eh, mój łoś w ogóle się nie odwdzięcza. Jedno naprawione to znowu coś innego się sypie. Ale... traktuje jako trening przed kolejną 740/940
Eh, mój łoś w ogóle się nie odwdzięcza. Jedno naprawione to znowu coś innego się sypie. Ale... traktuje jako trening przed kolejną 740/940
- kamyk1313
- Przyjaciele
- Posty: 2992
- Rejestracja: 2008-01-21, 00:26
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 945 211 Polar / V70 LPT
- Silnik: B200FT+ / B5452T
- KW/KM/NM: 170/193
- Rok: 1997
- Był na spocie: 78
- Średnie spalanie: LPG/LPG
- Przebieg: 223
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
stawiam na mapsensor lub czujnik temperatury.
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Jaką pomiar powinien podać sprawny czujnik temperatury?
I jak sprawdzić MapSensor? Da się go jakoś oszukać? AEB-013
Sprawdzone dla pewności:
-Parownik gorący
-Przewody do termometru w listwie - wydaje mi się, że jeden z kabli był rozłączony jednak kompletne rozłączenie nie spowodowało żadnej reakcji tak samo jak ze spiętymi kabelkami.
Zauważyłem też, że chwilowe odpięcie MapSensora ( wtyczki ) skutkuje identycznymi objawami gdy LPG wysypuje się podczas jazdy: Przyduszenie, spadek obrotów, drop na PB.
I jak sprawdzić MapSensor? Da się go jakoś oszukać? AEB-013
Sprawdzone dla pewności:
-Parownik gorący
-Przewody do termometru w listwie - wydaje mi się, że jeden z kabli był rozłączony jednak kompletne rozłączenie nie spowodowało żadnej reakcji tak samo jak ze spiętymi kabelkami.
Zauważyłem też, że chwilowe odpięcie MapSensora ( wtyczki ) skutkuje identycznymi objawami gdy LPG wysypuje się podczas jazdy: Przyduszenie, spadek obrotów, drop na PB.
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Podłączyć trzeba instalacje do kompa i wszystkie wątpliwości zostały by rozwiane.
Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Nie wiesz nawet jak bardzo bym chciał to zrobić
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
MrChris, Jak rozumiem mieszkasz w Warszawie .... nie chce mi się wierzyć, że nikt nie jest w stanie problemu ogarnąć
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
http://www.pliki.drypa.pl/entry-d6138c2 ... e9a25a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ccy.pl/pl/download/category/80-omvl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ccy.pl/pl/interfejsy-lpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ccy.pl/pl/download/category/80-omvl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ccy.pl/pl/interfejsy-lpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Mieszkam obok Warszawy bliżej Mińska Mazowieckiego i tak właśnie w tym rejonie szukałem. Byłem chyba u pięciu w okolicy i nic.
Mikaell - dzięki. Właśnie zwątpiłem w swoje umiejętności szukania w internecie...
Mikaell - dzięki. Właśnie zwątpiłem w swoje umiejętności szukania w internecie...
- koper-ek
- V
- Posty: 66
- Rejestracja: 2015-05-16, 00:34
- Imię: Pawel
- VOLVO: 965
- Silnik: czy litry
- Rok: 1994
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WZ
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Pogadaj z nimi:
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?t=1086" onclick="window.open(this.href);return false;
Na tym forum też są:
http://volvoforum.pl/memberlist.php?mod ... ile&u=2413" onclick="window.open(this.href);return false;
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?t=1086" onclick="window.open(this.href);return false;
Na tym forum też są:
http://volvoforum.pl/memberlist.php?mod ... ile&u=2413" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Ciekawostka. LPG nagle zaczęło działać. Przejechałem około 25 KM i nic, zero problemów co wcześniej było po prostu nie do osiągnięcia...
Edit: LPG działa dobrze do momentu osiągnięcia większej prędkości. Pracowało jak trzeba ale gdy rozpędziłem auto do 100km/h LPG odmówiło posłuszeństwa. Zatrzymałem się, wyłączyłem i włączyłem silnik ( inaczej nie odpalę ponownie LPG ) i rozpocząłem jazdę. Od razu po przełączeniu gazu jak by po prostu zabrakło, następnie zrzut na PB.
Edit: LPG działa dobrze do momentu osiągnięcia większej prędkości. Pracowało jak trzeba ale gdy rozpędziłem auto do 100km/h LPG odmówiło posłuszeństwa. Zatrzymałem się, wyłączyłem i włączyłem silnik ( inaczej nie odpalę ponownie LPG ) i rozpocząłem jazdę. Od razu po przełączeniu gazu jak by po prostu zabrakło, następnie zrzut na PB.
-
- V
- Posty: 86
- Rejestracja: 2012-08-30, 21:17
- Imię: Slawek
- VOLVO: 850 / s70 / V70 2000
- Silnik: 2.0 20 V / 2,5 10V/ 2,4
- KW/KM/NM: 150
- Rok: 2000
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 405000
- Lokalizacja: Otwock-Warszawa
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Sprawdź przewody do czujnika temperatury reduktora miałem podobny problem przewody wariowały i przełączał się na benzynę.
Może być jeszcze wina czujnika ciśnienia gazu ( nie wiem jak go sprawdzić)
Kabelek do gazu mam mogę jak coś podłączyć i sprawdzić czy komputer gazu pokazuje jakieś błędu mieszkam niedaleko w Otwocku zapraszam.
Może być jeszcze wina czujnika ciśnienia gazu ( nie wiem jak go sprawdzić)
Kabelek do gazu mam mogę jak coś podłączyć i sprawdzić czy komputer gazu pokazuje jakieś błędu mieszkam niedaleko w Otwocku zapraszam.
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Finito! Bednara80 załatwił sprawę. Udało się zdiagnozować padnięty MapSensor który był powodem awarii.
A co najważniejsze w drugiej kolejności to problem z nierówną pracą został chyba definitywnie zażegnany. Okazało się, że ktoś majstrował przy regulacji wtrysków i jeden z nich był zwyczajnie rozregulowany. Na chwile obecną auto pracuje tak samo na benzynie jak i gazie, po prostu "bajka" w porównaniu do tego co było .
Żeby było tego mało zmierzona została kompresja która wynosi: 10, 9,5 ,10 ,10. Ciekawe gdyż z tego co wiem powinna wynosić 8.7:1 . Miernik był praktycznie nowy.
A co najważniejsze w drugiej kolejności to problem z nierówną pracą został chyba definitywnie zażegnany. Okazało się, że ktoś majstrował przy regulacji wtrysków i jeden z nich był zwyczajnie rozregulowany. Na chwile obecną auto pracuje tak samo na benzynie jak i gazie, po prostu "bajka" w porównaniu do tego co było .
Żeby było tego mało zmierzona została kompresja która wynosi: 10, 9,5 ,10 ,10. Ciekawe gdyż z tego co wiem powinna wynosić 8.7:1 . Miernik był praktycznie nowy.
- t_c
- VOLVO
- Posty: 1387
- Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
- Imię: Jarek
- VOLVO: 945
- Silnik: B200FT
- KW/KM/NM: 155
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13,4 lpg
- Przebieg: 411000
- Lokalizacja: WK i WL
- Status: Offline
Re: [Volvo 940 B230FT] Padło LPG.
Wszystko jest w porządku, bo mierzyłeś ciśnienie sprężania. Stopień sprężania to co innego, jego się nie mierzy a wylicza.MrChris pisze:zmierzona została kompresja która wynosi: 10, 9,5 ,10 ,10. Ciekawe gdyż z tego co wiem powinna wynosić 8.7:1 . Miernik był praktycznie nowy.
-
- V
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-12-30, 19:36
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: 760 Turbo Diesel/XC90
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 124/165
- Rok: 1984
- Średnie spalanie: ni wiem
- Przebieg: 600
- Status: Offline