Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
gielar
PostNapisane: 2017-08-22, 23:30 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.10.2012, 23:19
Posty: 103
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Panowie mam małe odkrycie...
Sam byłem użytkownikiem a chyba nawet propagatorem kupowania regenerowanych silniczków krokowych z Holandii. Tak się stało, że mój wytrzymał 3 lata i szlag go znowu trafił - no dobrze, że to 100 Euro było a nie 2000 PLN co nie zmienia faktu, że trochę mnie to boli i denerwuje:/

Zabrałem się więc za studiowanie przypadku i całkiem szczęśliwie trafiłem na identyczny wątek na niemieckim forum:

https://www.motor-talk.de/forum/v70-bif ... st51060138
(radze otworzyć strone przez chrome to przetłumaczy na polski - a najlepiej na angielski jak znacie, bo lepiej tłumaczy).

Chłopaki z Raichu coś pogrzebali, coś polutowali na własną rękę przy silniczkach i im śmiga- podobno. Zakładam, że ta regeneracja w Holandii którą to przechodziły nasze silniczki właśnie tak oto wygląda:)
Z racji, że mój silniczek niedługo idzie do Pana Doktora z AGH na lutowanie, będę chyba pierwszym królikiem doświadczalnym.
Natomiast do Was również zwracam się z pewnym zapytaniem. Czy sprawny silnik krokowy po wyjęciu z rozdzielacza pozwola na jakikolwiek ruch tłoczkiem? W moim silniczku tłoczek siadł sztywno i nie wysunie się ani o milimetr.
Dodatkowo jeszcze zastanawiam się, czy ktoś z Was próbował dostać się do środka silniczka, tzn w miejsce gdzie pracuje reszta tłoka?
Od góry tam gdzie idzie wtyczka, jest płytka z układem scalonym, tak jak na zdjęciach u Niemców. Zastanawiam się, jak dostać się w część pod płytką. Tam pewnie jest jakieś łożysko silnika i ono może się zacierać i blokować (chciałbym to wyczyścić).

Dodatkowo czy ktoś z Was orientuje się, czy różnica między naszym silnikiem krokowym a tym z opla astry/vectry (który kosztuje kilkadziesiąt złotych) jest tylko w tej płytce elektronicznej, czy coś jeszcze tam powoduje taką różnicę w cenie?
Pytam bo zastanawiam się, czy może nie przeszczepić płytki ze swojego silniczka (po elektronicznym remoncie), do silniczka od opla... Miałbym zregenerowaną elektronikę i nowe bebechy mechaniczne...

Instrukcja po angielsku poniżej, ważne są punktu od 6 do 9:

I suspect that the solder joints expand by increasing engine temperature. At some point the contact is gone and the servomotor stops the operation. That is why I removed my servo motor on the gas distributor yesterday and after-soldered. With big hands I recommend the gas distributor in advance to get completely out.

procedure:
1. Loosen the nut of the oil stop at the top of the engine. This can then be moved slightly to the right. Then you have more space at the gas distributor.

2. Disconnect the connector from the actuator motor. On top is a flap. This is easy to bend. Then peel off

3. Detach the gas manifold from the engine block. This is fastened with two 10ner nuts. I had only one to find. The second screw was free. The gas distributor is bolted to the engine block with a bracket. It is advisable to loosen the bracket on the gas distributor. This makes the manifold more mobile. The gas manifold is now slightly advanced.

4. Loosen the two screws of the servomotor at the gas distributor. There are 3 hexagon / hex. Do not allow them to fall into the engine compartment. When removing the gas distributor from below, do not hold on to the servomotor. This is to be expanded.

5. Gently pull the servomotor upwards. Beneath it sits a spring, which pushes it slightly after loosening the screws. There is also a corrugated washer / spring between the positioning motor and the gas distributor. Do not lose them.

6. Now we have the servomotor in the hand. A cap can be seen at the top. This is leveled with a very thin slotted screwdriver. For me, I found the electronics, covered by a kind of gel.
Jak już mamy silniczek krokowy w ręcę zobaczymy na górze "kapsel". Należy go delikatnie podważyć ostrym śrubokrętem, lub naciąć równo po lini klejenia nożykiem. W moim pod kapslem był układ scalony pokryty jakimś żelem.

7. Remove the gels over the four contacts on the connector and the four diagonally opposite.
Usunąć dokładnie żel z czterech punktów kontaktowych w okolicach wtyczki i czterech takich samych punktów zlokalizwanych na przeciwko.

8. Use the soldering iron to solder all eight contacts.
Użyć normalnej lutownicy i normalnych lutów do poprawienia tych 8 punktów.
9. Reattach the actuator motor. NO SILICONE! Again NO SILICONE !! When gluing.
Założyć kapsel (z tego co mówią Niemcy - żel jest zbędny i niekonieczny), zabezpieczyć wieczko, ale beż użycia silikonu podczas sklejania kapsla.

10. Replace the actuator motor. First, I have attached front screw of the servomotor. Then came the rear row. I worked with everything the rifle box at Kreuzgelenken and gave. Is a fumble.

11. Refit the guest distributor to the engine block. The nut can be simply screwed on, there is nothing to be against.

12. Reconnect the plug

13. Screw oil dipstick again.

14. Done, look forward. I went yesterday first the complete Gastank empty.

photos attached

Best regards

Bjorn


Ostatnio edytowano 2017-08-23, 14:11 przez gielar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2017-08-23, 18:49 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1419
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
gielar napisał(a):
Dodatkowo czy ktoś z Was orientuje się, czy różnica między naszym silnikiem krokowym a tym z opla astry/vectry (który kosztuje kilkadziesiąt złotych) jest tylko w tej płytce elektronicznej, czy coś jeszcze tam powoduje taką różnicę w cenie?
w niektórych modelach trzpień ma inny wymiar i różnią się trochę kształtem.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gielar
PostNapisane: 2017-08-25, 13:04 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.10.2012, 23:19
Posty: 103
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Dzięki za odpowiedź. Tak, to już zauważyłem. Trzpienie różnią się zakończeniem. Do opla również są dwa silniczki jeden ma całkiem stożkowe zakończenie ( i ten nie pasuje), drugi ma "trapezowate" tak jak nasz Necamowy - ten zdaje się, że by pasował.
Obudowa od góry różni się na pewno kształtem w miejscu gdzie znajduje się cały "procesorek".
Dół teoretycznie powinien być taki sam, bo korpus rozdzielacza jest taki sam u nas jak w każdym innym samochodzie zasilanym koltekiem. Także długość "skoku" silniczka powinna być taka sama- to przynajmniej w logicznej teorii.

W dalszym ciągu nie przelutowałem tych punktów o których piszą niemcy. Jak tylko będę miał okazję to to zrobie, może sama to operacja sprawdzi się również u mnie, wtedy nie będę kombinował z przeszczepem układu do innego silniczka.

Myślicie, że można cały silniczek tak po prostu w całości wrzucić do myjki ultradźwiękowej np. z izopropanolem? Syf nagromadzony w łożysku silniczka będzie miał jakąś drogę którą wypłynie na zewnątrz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2017-08-27, 21:51 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1419
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
gielar napisał(a):
ma "trapezowate" tak jak nasz Necamowy - ten zdaje się, że by pasował
dokładnie -można go delikatnie pokryć olejem lnianym (cienki "film")- technicznym.

-- 27 sie 2017, o 21:52 --

gielar napisał(a):
Dół teoretycznie powinien być taki sam, bo korpus rozdzielacza jest taki sam u nas jak w każdym innym samochodzie zasilanym koltekiem.
dobre spostrzeżenia - można wymienić sam stożek.

-- 27 sie 2017, o 21:54 --

gielar napisał(a):
że można cały silniczek tak po prostu w całości wrzucić do myjki ultradźwiękowej np. z izopropanolem?
Jeżeli obudowa elektroniki jest szczelna, to można zaryzykować. W każdy razie ja bym delikatnie oczyszczał dobrym rozcieńczalnikiem lub acetonem. Niestety jest z tym trochę zabawy (sam to realizowałemi jest OK).

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gielar
PostNapisane: 2017-08-29, 22:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.10.2012, 23:19
Posty: 103
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Dzisiaj byłem u elektronika. Faktycznie stwierdził, że owe styki były dosyć znacząco zaśniedziałe. Ściągnał stare styki, polutował na nowo. Założyłem i póki co działa. Czyli nic tym działaniem nie popsułem a to już plus. Teraz zaczynam testy. Dam znać po upływie kilku zbiorników gazu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2017-09-03, 08:51 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1419
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
gielar napisał(a):
Ściągnał stare styki, polutował na nowo.
masz fotki ?

-- 3 wrz 2017, o 08:54 --

gielar napisał(a):
Dam znać po upływie kilku zbiorników gazu.
nie przesadzaj. Pewne mankamenty pojawią się w wyniku częstego uruchamiania zasilania LPG (krótkie trasy, zmiany zakresu prędkości ...). Myślę, że dwa zbiorniki z tankowania na tej samej stacji mogą pozwolić na oględną ocenę.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pbaranow
PostNapisane: 2017-09-03, 21:27 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.09.2010, 18:36
Posty: 62
Lokalizacja: Kraków/Rosenheim
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: V70
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 173/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,1
Przebieg: 146000
vol40vo napisał(a):
masz fotki ?

Zdjecia znajdziesz na motor-talk.de
"https://www.motor-talk.de/forum/v70-bifuel-erdgaszufuhr-schaltet-sich-willkuerlich-ab-hilfe-t1635884.html"
Ja sam robiłem kiedyś podczas wymiany, jak znajdę chwilę czasu to postaram się wrzucic na forum

Kolego Gielar
przerabiałem już ten temat u siebie kiedyś, kup nowy silniczek krokowy od holendrów. Jak oddasz stary dostajesz rabat i płacisz coś około 210 czy 220 Euro i masz nowy silniczek z gwarancją na 2 lata.
Ja tak zrobiłem i po podmianie silniczka miałem święty spokój.
To samo radzę innym

_________________
Było:
S60 BiFuel 140KM 305 000km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gielar
PostNapisane: 2017-09-04, 20:37 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.10.2012, 23:19
Posty: 103
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Aktualnie przejechane 700 km. Silniczek po operacji działa. Nie zaciął się ani razu, wcześniej blokował się po kilkunastu kilometrach.

Dołączam zdjęcie procesorka silniczka. Na czerwono zaznaczone elementy w których należy ściągnąć cyne i polutowć na nowo.
[img][IMG]https://images82.fotosik.pl/785/b250b432f5bea9efmed.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2017-09-09, 00:09 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1419
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
gielar napisał(a):
Na czerwono zaznaczone elementy w których należy ściągnąć cyne i polutowć na nowo
dzięki. Przyda się potomnym!

-- 9 wrz 2017, o 00:11 --

pbaranow napisał(a):
Zdjecia znajdziesz na motor-talk.de
kiepskie zdjęcia.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
gielar
PostNapisane: 2017-09-11, 09:57 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.10.2012, 23:19
Posty: 103
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
5000 km pokonane z czego wiekszość po mieście, wszystko działa bez zarzutu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lukdol271
PostNapisane: 2018-03-28, 14:50 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.07.2017, 21:33
Posty: 42
Płeć: Nie określono
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
witam mój problem jest następujący .

posiadam s60 2002r 140km LPG Koltec/Necam

instalacja BIFUEL działa, z tym że tylko przez 10-15 min
później gdy już silnik trochę pochodzi odcina dopływ gazu ale samoczynnie nie przytłacza na PB, muszę zrobić to ręcznie
czy własnie przylutowanie tych starych lotów może poprawić działanie silniczka krokowego ?

dodam ze parownik jest zregenerowany, zawór przed parownikiem działa, zawór DFCO działa, przewody szczelne, ciśnienie na reduktorze to 1.450 bara, filtr lotnego gazu wymieniony.
dodaje zdjęcia rozdzielacza i jego wizualny stan, który można chyba ocenić na dobry.

z góry dziękuje za podpowiedz :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2018-03-31, 16:05 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1419
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
lukdol271 napisał(a):
przylutowanie tych starych lotów może poprawić działanie silniczka krokowego ?
jak najbardziej, ponieważ płytka jest elementem bardzo wrażliwym na uszkodzenia (starzenie się tzw. zimnych lutów). Być może da się ją wygrać, ale raczej unikałbym tej metody.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lukdol271
PostNapisane: 2018-04-13, 14:25 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.07.2017, 21:33
Posty: 42
Płeć: Nie określono
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
Otworzyłem dziś silniczek a tam taki lepki żel...

do czego on jest?
mogę przez niego lutować czy najpierw osunąć?
czy na zdjęciu widać że styki wymagają przylutowania, czy raczej jest to niezauważalne i mimo wszystko należało by to zrobić ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
barbog
PostNapisane: 2018-04-13, 16:48 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 6.04.2013, 22:37
Posty: 314
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
lukdol271 napisał(a):
do czego on jest?

Do ochrony elektroniki przed: wilgocią, brudem, "elektronikami amatorami".:)
lukdol271 napisał(a):
mogę przez niego lutować czy najpierw osunąć?

najpierw usunąć
lukdol271 napisał(a):
czy na zdjęciu widać że styki wymagają przylutowania, czy raczej jest to niezauważalne i mimo wszystko należało by to zrobić ?

Czasem wygląda ok a nie przewodzi... więc jeśli jest możliwość lepiej przelutować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2018-04-14, 15:29 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1419
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
barbog napisał(a):
jeśli jest możliwość lepiej przelutować.
jak najbardziej, lepiej poświęcić teraz trochę czasu, by w przyszłości nie mieć problemów z przełączanie się LPG na Pb.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2018-04-15, 16:18 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2971
Lokalizacja: SKC/WRO
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 II BF / Citroen XM MK2
Silnik: 2.4 Bifuel / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 14
Czy dotyczy to też silnika krokowego od CNG? (też necam)

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/

Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lukdol271
PostNapisane: 2018-04-16, 11:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.07.2017, 21:33
Posty: 42
Płeć: Nie określono
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
nie chce skłamać, ale wydaje mi się ze tak, a różnica w instalacji LPG a CNG to tylko inny reduktor (parownik), więc silniczek krokowy na rozdzielaczu powinien być taki sam. aleeee, nie jestem pewny na 100%

poza tym, przylutowanie tych 8 spoin pomogło, od 3 dni już bez problemu przełącza się na LPG i nie odcina jego dopływu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2018-04-16, 22:57 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2971
Lokalizacja: SKC/WRO
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 II BF / Citroen XM MK2
Silnik: 2.4 Bifuel / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 14
Wyjmowałeś te płytkę z silniczka? Czy po prostu usunąłeś żywicę, i przelutowałes te 2x4 piny od góry?
Bo mi po prostu gaśnie na CNG, nawet nie przelaczy sie na PB tylko gasnie, potem musi ostygnac, czasami dziala caly dzien, czasami gasnie po przejechaniu paru km. Stanie w korku to gwarancja ze zdechnie w czasie jazdy.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/

Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lukdol271
PostNapisane: 2018-04-17, 00:28 
Offline
V
V

Dołączył(a): 26.07.2017, 21:33
Posty: 42
Płeć: Nie określono
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
dokładnie taki sam miałem problem, więcej tu :

viewtopic.php?f=177&t=126569



a płytki nie wyjmowałem (nie chciałem za dużo grzebać) , tylko trochę oczyściłem miejsce przy tych pinach i przylutowałem ( 2 x 4 piny od góry ) i od tego czasu jest dobrze, wszystko działa sprawnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL