Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
cezar197332
 Tytuł: XC 60 3.2 LPG
PostNapisane: 2018-05-20, 14:50 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Witam i proszę o opinię. Czy silnik 3.2 z 2010 roku 179/243 KM po montażu LPG potrzebuje regulacji luzów zaworowych ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
z1000
PostNapisane: 2018-05-20, 17:59 
Offline
V
V

Dołączył(a): 11.04.2016, 16:26
Posty: 51
Płeć: Nie określono
Imię: Adam
VOLVO: xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: 3,9l nie, jednak 3,4
Przebieg: 666
jeżeli wymaga regulacji luzów to niezależnie od tego czy jest zasilany LPG czy nie; pytanie jest następujące - dlaczego zasugerowano koledze taką konieczność?

_________________
sprzedam v70 2002 2,4 benzyna+LPG, automat, przebieg 186.000km (rzeczywisty i rośnie)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-20, 19:28 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Nie mam 100% pewności czy w tym silniku jest taka konieczność, jeśli tak to instalacja LPG w takim przypadku traci na ekonomice, biorąc pod uwagę regulację co 30000km. Potrzebuję naprawdę fachowej informacji na tema silnika :
3.2 R6 24V B6 324S5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
z1000
PostNapisane: 2018-05-20, 19:58 
Offline
V
V

Dołączył(a): 11.04.2016, 16:26
Posty: 51
Płeć: Nie określono
Imię: Adam
VOLVO: xc70 3.2
Silnik: benzynowy
KW/KM/NM: moc szatańska
Średnie spalanie: 3,9l nie, jednak 3,4
Przebieg: 666
o ile mi wiadomo to w silniku tym nie ma możliwości regulacji luzu zaworowego w sposób inny niż wymiana popychaczy (szklanek); koszt zabawy jest raczej wysoki...
ale raz jeszcze powtarzam pytanie, skąd przypuszczenie o konieczności regulacji owego luzu? jeżeli ma kolega jakiekolwiek podstawy by sądzić, że np. zawory wymagają korekty luzów to należy to wykonać niezależnie od tego czy auto zasilane jest LPG czy benzyną (przy zasilaniu LPG problemy z gniazdami w takim wypadku mogą pojawić się wcześniej niż przy benzynie ale w tym drugim wypadku też się w końcu pojawią) - dlatego przed montażem instalacji LPG warto zweryfikować stan silnika

_________________
sprzedam v70 2002 2,4 benzyna+LPG, automat, przebieg 186.000km (rzeczywisty i rośnie)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-20, 21:00 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Dzięki. W takim przypadku proszę o info , czy ktoś z tym silnikiem jeździ na LPG- jeśli tak to jakie opinie. ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lb10
PostNapisane: 2018-05-21, 15:16 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.02.2017, 23:23
Posty: 2
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Leszek
VOLVO: xc60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 1779/243/320
Rok: 2011
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 98000
Mam taki silnik, a od września 2017 dodaną instalacje LPG (STAG). Do tej pory przejechałem z nią ok. 7000km, bez żadnych problemów. Nie słyszałem nigdy aby ten typ silnika wymagał specjalnego traktowania na LPG, a przed zakupem nieco się tym interesowałem. W XC60 największym problemem jest zainstalowanie rozsądnej wielkości butli, tak aby nie zmniejszyć zanadto bagażnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-21, 16:01 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Dzięki - jutro jadę na oględziny przed montażem LPG i ew. wycenę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Jakkub
PostNapisane: 2018-05-21, 18:59 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 10.12.2013, 14:08
Posty: 150
Płeć: Nie określono
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Największym problemem w tym samochodzie pod względem lpg jest pojemność butli, rozważ jaki dystans na 1 tankowaniu byłby dla ciebie optymalny i uwzględnij spalanie na poziomie 15l i nie łudź się, że będzie palić mniej.
To dobry silnik i traktuje lpg jako drugie naturalne paliwo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-21, 19:30 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Super, dzięki Jakub za info. To jeszcze doradźcie czy montować włocha czy polaka.?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
szmajgel
PostNapisane: 2018-05-21, 20:38 
Offline
V
V

Dołączył(a): 10.05.2018, 14:11
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: Damian
VOLVO: S80 II
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2007
Przebieg: 155666
u mnie pod koniec tygodnia montowana będzie instalacja STAG :) powiedzcie mi czy czujecie jakaś różnice w osiągach benzyna vs LPG?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Jakkub
PostNapisane: 2018-05-21, 22:47 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 10.12.2013, 14:08
Posty: 150
Płeć: Nie określono
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Minimalna, nieistotna w moim odczuciu maksymalnie do -5%.
Do S80 szczerze polecam zbiornik walcowy położony za tylnymi kanapami i uzyskuje się dzięki temu optymalny zasięg 600 km, przy butli 100l.
Co do instalacji tak ja wiele razy tu było napisane nieważne jaka tylko kto zakłada, to tego silnika kosztuje od 3000 do 4500 PLN.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-22, 05:41 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Po założeniu instalacji odezwę się i powiem co? jak? za ile? i dla zainteresowanych podam namiary.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2018-05-22, 07:41 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1437
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Jakkub napisał(a):
Do S80 szczerze polecam zbiornik walcowy położony za tylnymi kanapami i uzyskuje się dzięki temu optymalny zasięg 600 km, przy butli 100l.
rozumiem, że te dane wynikają z własnego doświadczenia. Moim zdaniem zbiornik walcowy trochę szpeci przedział bagażnika, ale jeżeli ktoś sporo jeździ, to jego założenie ma duże i ekonomiczne uzasadnienie.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
misieg
PostNapisane: 2018-05-22, 15:48 
Offline
V
V

Dołączył(a): 13.05.2017, 07:08
Posty: 58
Lokalizacja: Cz-Dz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michu
VOLVO: XC70
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2012
Ja się mieszczę w 14L na 100km cykl mieszany. Na autostradzie również w tych okolicach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-22, 16:55 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Jakkub
PostNapisane: 2018-05-22, 17:07 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 10.12.2013, 14:08
Posty: 150
Płeć: Nie określono
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
U takich gazowników, którzy mówią "prawdopodobnie " nie zakładałbym instalacji. Poszperaj w "szukajce" i znajdź na forum warsztat polecany w Twojej okolicy, albo napisz gdzie mieszkasz to może ktoś Ci poleci.
Nie szukaj dziury w całym i jeżeli przebieg masz taki jak w profilu to na lpg pośmigasz 200 tys. bez problemu i bez regulacji zaworów, ale nikt Ci tego nie zabroni zrobić jeżeli się uprzesz. W silniach Subaru ponoć co 40 tys. trzeba regulować, ale w Volvo nie słyszałem, pomimo że te silniki to mariaż Forda z Volvo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-23, 10:48 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Dzięki-Jakub te info. z doświadczenia czy przekonania?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
dypek
PostNapisane: 2018-05-23, 10:54 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 4.05.2012, 22:45
Posty: 273
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 103 KW
Rok: 1997
Był na spocie: 2
Przebieg: 0
cezar197332 napisał(a):
Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!


Dali ci znać że nie mają o tym pojęcia i żebyś omijał ich szeroko. Ja na 3.2 mam nalatane z 80-100 na lpg i nic nie trzeba regulować tankujesz i jeździsz.

_________________
Kupię do S80 2014

Emblematy: "S80" "T6" "AWD"
Felgi 19" "BOR"
Kamerę cofania z instalacją


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-23, 11:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Super - dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Jakkub
PostNapisane: 2018-05-23, 17:32 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 10.12.2013, 14:08
Posty: 150
Płeć: Nie określono
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Z doświadczenia, jeżdżę na gazie odkąd czasów kiedy był po 30 gr/litr i zawsze wybieram silniki, które dobrze go znoszą i nie ma w nich przedwczesnego wypalania gniazd zaworowych, aczkolwiek każdą głowicę można "upalić" jeżeli jeździ się na zbyt ubogiej mieszance. Z obecnych na rynku silników uważam, że to jeden z lepszych do zagazowania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2018-05-23, 18:09 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 661
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
dypek napisał(a):
ezar197332 napisał(a):
Dziś po wizycie U majstrów LPG stwierdzili , że to silnik FORDA FoMoCo i prawdopodobnie zawory regulowane mechanicznie ?-coś mi tu nie pasuje?!

Dali ci znać że nie mają o tym pojęcia i żebyś omijał ich szeroko. Ja na 3.2 mam nalatane z 80-100 na lpg i nic nie trzeba regulować tankujesz i jeździsz.


Pojęcie mieli ponieważ luzy są regulowane mechanicznie.
W programach serwisowych nie znalazłem informacji o konieczności / interwale regulacji zaworów.
Żaden z naszych klientów również nie regulował zaworów i nie ma problemów, aczkolwiek, chyba żadnen z tych motorów nie przejeździł jeszcze 100k km.
Zagadywaliśmy człowieka z Domu Volvo (kierownik zmiany serwisu, któremu gazowaliśmy V70II :-)) o zawory w 3.2 i wydawało mu się, że być może z raz to robili.
A procedura kontroli jest paskudna - raczej nie do wykonania bez special tools (no chyba żeby sobie zrobić z pokrywy dekla zawórów starego silnika).

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2018-05-23, 19:50 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Dzięki - Mikaell

-- 2018-06-18, 16:47 --

15-go czerwca odebrałem auto po zagazowaniu : instalacja BRC P&D , koszt 4000zł., jak na razie bez uwag , zużycie ok 13,7 l/100km. Uważam to za dobry wynik- jak ktoś zainteresowany szczegółami -więcej na priv. 695-760-278


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mogadis
PostNapisane: 2019-03-28, 17:50 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.07.2012, 18:49
Posty: 11
Lokalizacja: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Grzegorz
VOLVO: xc60, S60
Silnik: 3,2 i 2.5T
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Odświeżając temat opowiem ku rozwadze wszystkim optymistom takim jakim byłem ja ( byłem do wczoraj) , że w przypadku konieczności regulacji luzów zaworowych w przypadku silnika 3.2 ( nie wiem jak jest w t6 ) praktycznie jesteśmy skazani na jego wymianę ) używka z włożeniem kosztuje niewiele więcej od regulacji) Opinia dotyczy xc60 3.2 AWD z LPG zamontowanym przy 45 000, obecnie 120 000 - silnik praktycznie do wymiany. Silnik rwie, szarpie na wolnych obrotach, czasem gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów do kilometra - różnie. Skrzynia szarpie, Silnik miał mierzone ciśnienie, niskie nie równe ciśnienie na cylindrach. Nie uwierzyłbym gdyby to nie było moje auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
cezar197332
PostNapisane: 2019-03-28, 18:04 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.05.2018, 14:22
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Imię: Cezary
VOLVO: xc 60
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 179/243/320
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11,5
Przebieg: 81000
Rozumiem, że na LPG przejechane 80tys., a jaka instalacja i tryb jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
explosive_s
PostNapisane: 2019-03-28, 19:53 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.06.2018, 17:41
Posty: 18
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
ciekawy temat. Gdziekolwiek nie przeczytam opinii, dowiem się, że 3.2 jest "dobry" do gazu. Tu okazuje się, że po 80 tys. do wymiany. Jak to w końcu jest? Przypadek unikalny czy smutna rzeczywistość?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Lukashi i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL