[V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

[V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: Ada$ » 2018-08-14, 08:41

Cześć,
Zauważyłem że, po dłuższym postoju lub po tzw. nocnym postoju auto ma pewne trudności z odpaleniem na benzynie - no bo inaczej się nie da :D . Wygląda to tak - uruchamiam auto przyciskiem - odpala ale za moment gaśnie :? , ponowny start - odpala znów gaśnie :evil: , wduszam guzik znowu - odpala lekko szarpie wciskam pedał gazu podnoszę obroty następnie odpuszczam pedał gazu silnik pracuje równo. Cała operacja trwa niewiele około 30 sek. Nie zawsze jest aż tak drastycznie czasem wystarczy przy pierwszym uruchomieniu dodać odrobinę "gazu" i jest ok ale nie tędy droga samochód powinien odpalać be z mojej ingerencji tzn bez dodawania gazu. Był podłączany komputer, bo myślałem że pompa paliwa daje za małe ciśnienie ale nic takiego nie ma, żadnego błędu historia czysta. Są dni, a jest ich większość że, odpalanie jest jak najbardziej normalne mimo to te incydenty irytują jak komary w sierpniu. Myślę również o innym wyjściu tj. o gaszeniu auta na benzynie nie gazie (ale to tez tak być nie powinno) bo ktoś mi podpowiedział że w autach zagazowanych zdarza się że, paliwo (tu benzyna) "cofa się". Co wy na to :?
Ostatnio zmieniony 2018-12-08, 23:36 przez Ada$, łącznie zmieniany 1 raz.
Ada$

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: adamusss » 2018-08-14, 08:49

Albo nieszczelny wtrysk albo reduktor puszczający gaz podciśnieniem do kolektora.
Nagromadzone w kolektorze LPG niepozwala na zapłon.
Napisz jakie masz graty LPG i ile już masz na nich najechane.
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23052
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Online
Kontakt:

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: coonrado » 2018-08-14, 10:15

Ada$, zakręć butlę gazową, pozbądź się reszty gazu w przewodach i wtedy powtórz test z odpalaniem po nocy.

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: Ada$ » 2018-08-14, 10:41

Sprawdzę i dam znać ;)

-- 2018-08-16, 09:33 --

Dziś nie było problemu ale chyba dlatego że wczoraj zanim zaparkowałem przejechałem jakieś 30-50 m na benzynie.
Odpowiadam w kwestii gratów i przebiegu:
- Przebieg to około 30 tys kilometrów od założenia instalacji,
- graty :D : reduktor AC R01, sterownik Q BOX PLUS, wtryski AC W03, butla Bormech 55l.
A jak sprawdzić - domowym sposobem - że wtrysk jest nieszczelny lub że reduktor puszcza gaz podciśnieniem do kolektora?
po ostatniej wizycie serwisowej u montażysty jego komputer również nie wypluł błędów.
Proszę o pomoc.
Ada$

Vanb
VO
VO
Posty: 163
Rejestracja: 2015-07-20, 23:05
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: Swap 2.4T>2.3T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: Vanb » 2018-08-17, 19:46

Ada$
Reduktor - odepnij na noc wężyk podciśnienia co idzie od kolektora do reduktora lpg
Wtryski - odepnij na noc wąż gumowy co idzie na listwę wtrysków.

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: Ada$ » 2018-08-18, 22:07

Ok, ale co mi to pokaże, co to ma zmienić, co potem, na co zwrócić uwagę. Czy po "nocy" mam je połączyć na nowo? Odepnij przewód zasilania wtrysków (czy to ten na którym jest filtr? - u mnie odstojnikowy). Dużo pytań ale chcę wiedzieć co i po co to mam zrobić?
Ada$

Vanb
VO
VO
Posty: 163
Rejestracja: 2015-07-20, 23:05
Imię: Arm
VOLVO: S60
Silnik: Swap 2.4T>2.3T + LPG
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 213000
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: Vanb » 2018-08-18, 23:33

Chodzi o to aby zweryfikować czy reduktor albo wtryski nie przepuszczają gazu. Podczas odpalania na zimnym silniku, auto odpala na benzynie, jeśli reduktor lub
wtryski przepuściły gaz to ten mieszając się benzyna zalewa silnik utrudniając rozruch.

Reduktor może przepuścić gaz jedynie przewodem podciśnienia, jeśli odepniesz ten przewód na dłuższy czas a później przed jazdą podepniesz z powrotem to można
w ten sposób sprawdzić reduktor. Co do wtrysków, to tak samo, odpinasz np. przy filtrze gazu i przed jazdą podpinasz ponownie, jeśli jest poprawa to trzeba wtedy
dokładniej spr. wtryski. Jeśli w jednym z tych przypadków będzie lepiej odpalał, to możesz się udać z tym info do gazownika.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: adamusss » 2018-08-18, 23:43

A najlepiej zmień gazownika, bo albo o tym nie wie, albo próbuje Cię zbyć (instalacja jeszcze na gwarancji?) = źle
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

przemolka1
VO
VO
Posty: 341
Rejestracja: 2014-12-13, 07:47
Imię: przemek
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2i
Rok: 2007
Przebieg: 133000
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: przemolka1 » 2018-08-19, 07:33

Jak odepnie wszystko na raz to dalej nie będzie wiedzial czy to wtryski czy reduktor.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: adamusss » 2018-08-19, 14:37

Toż przecież chodzi o to by zrobił raz tak, a raz tak.
Widocznie nie dla wszystkich to takie oczywiste... :roll:
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

przemolka1
VO
VO
Posty: 341
Rejestracja: 2014-12-13, 07:47
Imię: przemek
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2i
Rok: 2007
Przebieg: 133000
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: przemolka1 » 2018-08-19, 20:19

No dla mnie to było oczywiste dlatego tak napisałem ale dla innych mogło być nie zrozumiałe

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: Ada$ » 2018-08-21, 08:45

Gazownik jest jak najbardziej ok bardzo polecany i mający wysokie opinie w kraju. Chodzi o to że mam do niego kawałek drogi więc chciałbym w miarę możliwości to zweryfikować we własnym zakresie żeby nie jechać i dopiero szukać problemu. VanB dzięki za podpowiedź pójdę tą drogą. Dam znać jak się uporamy z problemem.

Pozdrawiam

-- 2018-09-24, 15:04 --

Drodzy Panowie i drogie Panie (chociaż żadna nie zabrała głosu w sprawie :) ),
zgodnie z sugestiami wykonałem zalecane przez Was działania - byłem również u "mojego" instalatora - efekt jest taki że to nie problem po stronie instalacji gazowej. Natomiast prawdopodobnym jest że paliwo (benzyna) cofa się i stąd problem z przy pierwszej próbie odpalenia. Teraz moje pytanie gdzie się cofa i jak lub kiedy uruchamiana jest pompa paliwa - czy przy otwarciu drzwi kierowcy czy też po "wduszeniu" guzika START?
Ada$

Awatar użytkownika
v7AWD power by Heico
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
Imię: Zbyszek
VOLVO: XC70
Silnik: 2,5 Turbo LPG
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 212000
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: v7AWD power by Heico » 2018-11-07, 14:43

Ada$ pisze:Natomiast prawdopodobnym jest że paliwo (benzyna) cofa się i stąd problem z przy pierwszej próbie odpalenia. Teraz moje pytanie gdzie się cofa i jak lub kiedy uruchamiana jest pompa paliwa
Na jakim etapie jest diagnoza oraz czy udało ci się (jak) rozwiązać problem ?

Awatar użytkownika
czarnas
VO
VO
Posty: 172
Rejestracja: 2015-07-21, 09:40
Imię: Marcin
VOLVO: XC70
Silnik: T6
Rok: 2009
Średnie spalanie: 3,14159 * drzwi
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: czarnas » 2018-11-07, 15:11

v7AWD power by Heico pisze:
Ada$ pisze:Natomiast prawdopodobnym jest że paliwo (benzyna) cofa się i stąd problem z przy pierwszej próbie odpalenia. Teraz moje pytanie gdzie się cofa i jak lub kiedy uruchamiana jest pompa paliwa
Na jakim etapie jest diagnoza oraz czy udało ci się (jak) rozwiązać problem ?
Hej ja mam podobny problem I na razie jestem na etapie podejrzewania odmy. Objawy podobne, natomiast okazuje się, że jak odpalam z odkręconym korkiem wlewu oleju to odpala od strzała jak powinien. Po zagłębieniu się nieco w teorię jak działa odma, wychodzi, że jest to prawdopodobne, że powoduje takie objawy.
Odma zamówiona i czekam aż przyjdzie. Jak ją wymienię to dam znać czy się poprawiło.
V70 2.5TDI '99 >> V70 2.0T5 '97 >> Volvo V70 2.4D5 2005 >> SAAB 9-3 2.8t 2007 >> XC70 T6 2009 [aktualnie]

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: PeBe » 2018-11-27, 20:42

To się dopiszę, bo też miałem problem z gaśnięciem zaraz po zimnym odpaleniu. Kilka zapłonów i gaśnie. Tak było przy temperaturze <10 stopni, bo póki było kilkanaście - dwadzieścia kilka, to silnik tylko się zająkiwał, ale nie gasł. A, w odróżnieniu od przypadku twórcy wątku, przy drugim wciśnięciu START palił jak złoto.
Ten wątek spadł mi jak z nieba i zacząłem polecane wcześniej eksperymenty. Nie pomagało przejechanie ostatnich kilkuset metrów na benzynie. Podziałał manewr nr 2, czyli odłączenie na noc wężyka podciśnienia. I już się ucieszyłem, że odkryłem o co biega, ale okazało się, że naście następnych zimnych odpaleń, już bez wcześniejszego odłączania wężyka, odbyło się wzorcowo. Ki diabeł???
Dziś przy okazji wizyty w Klinice LPG podpytałem o to gaśnięcie i podrzuciłem pomysły forumowiczów. Michał nie miał pojęcia dlaczego u mnie definitywnie pomogło spędzenie jednej nocy "bez podciśnienia". Uważa, że najbardziej prawdopodobna jest ta odma, dlatego czekam na to co wyjdzie u czarnasa.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

Awatar użytkownika
pavlickk
VOLV
VOLV
Posty: 580
Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
Imię: Kamil
VOLVO: S80 mk2
Silnik: B5254T6
KW/KM/NM: 200
Rok: 2007
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 244
Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: pavlickk » 2018-11-29, 21:43

podobny problem z 2.5T w S80 mk2
ustępuje, jak benzyny jest trochę więcej w zbiorniku;
z tego co ustaliłem, to problem dość popularny, ale ciężki do rozwiązania, bo ludzie wymieniają pompy paliwa i dalej to nic nie zmienia (filtra dodatkowego brak)

u mnie pojawiały się błędy (z) czujnika ciśnienia paliwa i nie wiem czy to tutaj nie jest pies pogrzebany: może sam czujnik jest walnięty i nie ładuje ciśnienia przy zapłonie albo coś sam komputer gazowy nie miesza - instalacja lpg "przecina" czujnik ciśnienia paliwa
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: PeBe » 2018-11-29, 22:00

O cholercia! Niedawno dotankowywałem noPb i może to dlatego nagle się poprawiło? Muszę znowu zjechać z poziomem benzyny i zobaczymy co będzie.
A może nawala emulator ciśnienia paliwa? Podrzucę ten pomysł w Klinice.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

Awatar użytkownika
czarnas
VO
VO
Posty: 172
Rejestracja: 2015-07-21, 09:40
Imię: Marcin
VOLVO: XC70
Silnik: T6
Rok: 2009
Średnie spalanie: 3,14159 * drzwi
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: czarnas » 2018-11-30, 09:49

U mnie gazu nie ma, a objawy takie same.

Teraz do rzeczy.
Wymieniłem odmę, robota na jakieś 2h. Trochę ciężko dostać się do niektórych śrub, ale bez dramatu.
Jest nieco lepiej, odpala ciut szybciej, maksymalnie za 2gim razem, nie jak wcześniej 3-4. Wolne obroty są dużo równiejsze. Także poprawa jest, ale problem nie jest rozwiązany.

Z tego co mi się wydaje, to objawy wskazują na niedostatek paliwa lub powietrza przy odpalaniu. Z tego co zauważyłem to faktycznie im mniej paliwa w baku, tym gorzej - choć o dziwo nie zawsze. Przy odpalaniu z odkręconym korkiem wlewu oleju odpala zawsze od strzała. Stąd podejrzenie, że może brak mu powietrza? :?

Chcę sprawdzić jeszcze 3 rzeczy.
- Przepustnica - zdejmę i wyczyszczę. Może się przyblokowuje?
- Czujnik ciśnienia paliwa i jego uszczelnienie
- Poszukanie lewego powietrza.

Teraz pytanie, czy ktoś wie jak powinny wyglądać ciśnienia paliwa i przepływ powietrza przy odpalaniu? Chcę pomęczyć Vidą wołowinę i zobaczyć jak wyglądają wykresy przy odpalaniu.
V70 2.5TDI '99 >> V70 2.0T5 '97 >> Volvo V70 2.4D5 2005 >> SAAB 9-3 2.8t 2007 >> XC70 T6 2009 [aktualnie]

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: PeBe » 2018-11-30, 10:57

Dzięki!
Poddam pod rozwagę moim fachmanom. Niech kombinują!
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

Awatar użytkownika
pavlickk
VOLV
VOLV
Posty: 580
Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
Imię: Kamil
VOLVO: S80 mk2
Silnik: B5254T6
KW/KM/NM: 200
Rok: 2007
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 244
Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: pavlickk » 2018-12-01, 11:24

ale, ale... odma ma połączenie dołu silnia z górą, a za powietrze w komorze spalania odpowiada kolektor dolotowy, dalej przepustnica itd.
więc ja tutaj nie widzę zależności
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T

Awatar użytkownika
czarnas
VO
VO
Posty: 172
Rejestracja: 2015-07-21, 09:40
Imię: Marcin
VOLVO: XC70
Silnik: T6
Rok: 2009
Średnie spalanie: 3,14159 * drzwi
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: czarnas » 2018-12-01, 11:27

pavlickk pisze:ale, ale... odma ma połączenie dołu silnia z górą, a za powietrze w komorze spalania odpowiada kolektor dolotowy, dalej przepustnica itd.
więc ja tutaj nie widzę zależności
Odma ma także połączenie z kolektorem dolotowym :)
V70 2.5TDI '99 >> V70 2.0T5 '97 >> Volvo V70 2.4D5 2005 >> SAAB 9-3 2.8t 2007 >> XC70 T6 2009 [aktualnie]

Awatar użytkownika
pavlickk
VOLV
VOLV
Posty: 580
Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
Imię: Kamil
VOLVO: S80 mk2
Silnik: B5254T6
KW/KM/NM: 200
Rok: 2007
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 244
Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: pavlickk » 2018-12-03, 07:30

a to przprszm :)
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: Ada$ » 2018-12-04, 14:53

No cóż nie zrobiłem nic poza sugestiami kolegów co do wykluczenia awarii inst gazowej. Komputer nie wykrył żadnych błędów ale i też nie miał powodów poprostu usterka jak się pojawiła tak znikła. Co do odmy mój prywatny mech :mrgreen: a uwierzcie nie jest to osoba przypadkowa stwierdził, że odma nie będzie miała tu nic wspólnego z usterką która się pojawiła. Na ta chwilę nie zgłaszam innych problemów.

Pozdrawiam :one:
Ada$

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: PeBe » 2018-12-04, 15:00

Ada$, a przypadkiem w międzyczasie nie dotankowałeś npPb? pavlickk, o tym pisał, a i u mnie wystąpiła czasowa koincydencja tankowania i ustąpienia problemu. Choć na 100% nie jestem pewien kolejności zdarzeń.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010 r.] Odpalanie po dłuższym postoju

Post autor: Ada$ » 2018-12-07, 14:48

Hmmm...ostatnio wg. wyświetlacza wyjeździłem wachę do sucha a mimo to nie było najmniejszego problemu z odpaleniem. Tak mi się wydaje,że ilość paliwa w zbiorniku nie powinna rzutować na rozruch silnika... ale nie znam budowy pompy może ona przy niskim lub bardzo niskim poziomie paliwa ma problem z zassaniem benzyny przy pierwszym rozruchu. Niemniej jednak u mnie problem ustał.
ps. z reguły paliwa mam trochę powyżej rezerwy

Ok, ale czy niski stan paliwa rzutuje na kłopoty z rozruchem opisane wcześniej? Chyba nie. Tym bardziej że podczas jazdy na LPG pompa paliwa raczej nie działa - oprócz tych kilku minut po pierwszym rozruchu - bo inaczej jaki byłby sens jazdy na gazie gdy wraz z gazem wtryskiwana była benzyna - silnik byłby zalewany. Nie ukrywam że ostatnio mam mniej paliwa zwykle było go ponad pół zbiornika.
Ada$

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”