[s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
- vacariu
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
- Imię: vacariu
- VOLVO: s80
- Silnik: 2.9 T6 + LPG
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 2003
- Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
[s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Instalacja LPG:
- zbiornik BORMECH 650/230 wew. 59l - fizycznie wchodzi ~45-46l.
- gazoszczelna obudowa BORMECH
- reduktor 2x ZAVOLI ZETA S
- zawór odcinający VALTEK
- wielozawór TOMASETTO
- wlew paliwa TOMASETTO
- czujnik ciśnienia AGIS
- elektroniczna jednostka sterująca (ECU) AGIS P12
- urządzenie wtrysku gazu (wtryskiwacze) Barracuda
- filtr gazu Mimor
- przewody fi 8, fi 5, fi 12, fi 16 koszt instalacji LPG 3700 [zł].
Po przejechaniu 1500 [km] spalanie gazu wychodzi następująco:
- 11-12l na trasie przy średniej prędkości 85 [km/godz] - pełen zbiornik starcza na trasę 340-350 [km]
- 14-16l w mieście - średnia prędkość 40 [km/godz] - pełen zbiornik starcza na ~250 [km].
W przypadku wszelkich uwag co złe a co dobre, proszę o rzeczowe uzasadnienie ponieważ nie chcę pouczać człowieka, który zajmuję się tym zawodem od ponad 15 lat i wiem, że montował i montuje lpg w niejednym silniku turbo. Nie bronię instalatora, ale potrzebuje argumentów i kontrargumentów aby cokolwiek zmienić, jeżeli faktycznie coś jest nie tak, ze względu na to, że instalacja jest na gwarancji, posiadam ją od miesiąca.
Pozdrawiam, proszę o ocenę i zapraszam do dyskusji.
- zbiornik BORMECH 650/230 wew. 59l - fizycznie wchodzi ~45-46l.
- gazoszczelna obudowa BORMECH
- reduktor 2x ZAVOLI ZETA S
- zawór odcinający VALTEK
- wielozawór TOMASETTO
- wlew paliwa TOMASETTO
- czujnik ciśnienia AGIS
- elektroniczna jednostka sterująca (ECU) AGIS P12
- urządzenie wtrysku gazu (wtryskiwacze) Barracuda
- filtr gazu Mimor
- przewody fi 8, fi 5, fi 12, fi 16 koszt instalacji LPG 3700 [zł].
Po przejechaniu 1500 [km] spalanie gazu wychodzi następująco:
- 11-12l na trasie przy średniej prędkości 85 [km/godz] - pełen zbiornik starcza na trasę 340-350 [km]
- 14-16l w mieście - średnia prędkość 40 [km/godz] - pełen zbiornik starcza na ~250 [km].
W przypadku wszelkich uwag co złe a co dobre, proszę o rzeczowe uzasadnienie ponieważ nie chcę pouczać człowieka, który zajmuję się tym zawodem od ponad 15 lat i wiem, że montował i montuje lpg w niejednym silniku turbo. Nie bronię instalatora, ale potrzebuje argumentów i kontrargumentów aby cokolwiek zmienić, jeżeli faktycznie coś jest nie tak, ze względu na to, że instalacja jest na gwarancji, posiadam ją od miesiąca.
Pozdrawiam, proszę o ocenę i zapraszam do dyskusji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-02-06, 16:37 przez vacariu, łącznie zmieniany 2 razy.
- kivi
- VOLVO
- Posty: 5338
- Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: EvoX, 535d
- Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
- KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
- Rok: 2010
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 17,2
- Przebieg: 57000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
-
- V
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 13:33
- VOLVO: S60 T5 260 km
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2005
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Butla pewnie by weszła 680x240mm. Jaki sterownik? Skrzynia manual czy automat? Mocno się Zavoli pompuje? Wielozawór Tomasetto extra?
- vacariu
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
- Imię: vacariu
- VOLVO: s80
- Silnik: 2.9 T6 + LPG
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 2003
- Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
rzekomo większa butla jak fi 650 nie wchodziła, co do wielozaworu to Tomasetto extra ponieważ ma wyjście na rurkę fi 8. A to czy reduktory mocno się pompują to nie wiem. Ogólnie wszystko chodzi dobrze nie zauważyłem jakichś różnica w porównaniu do Pb.
-
- V
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 13:33
- VOLVO: S60 T5 260 km
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2005
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Skrzynia automat? Z tą butlą jesteś pewny?
- vacariu
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
- Imię: vacariu
- VOLVO: s80
- Silnik: 2.9 T6 + LPG
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 2003
- Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
skrzynia automatyczna 4T65EV-GT. Co do zbiornika to w tym momencie jest on na styk tzn. zapiera się o boczne ścianki wnęki od koła zapas. Jedynie mogłem iść w wysokość, ale było to związane z podniesieniem podłogi bagażnika.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
A ja się przyczepię do instalacji: brak kompensacji między listwami wtryskowymi, sterownik gazu wygląda jakby był po prostu wciśnięty bez umocowania.
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Z tą butlą to ciekawe, bo u mnie zmieściła się na luzie 680x230, 67 litrów brutto, 53 netto, czyli tyle tankuję.
Zavoli Zeta do turbo to totalne nieporozumienie, bo po zdjęciu nogi z gazu potrafią porozrywać, a przynajmniej pozrzucać z króćców wężyki.
Barracuda w najwydajniejszej wersji mogą być za malutkie przy ostrej jeździe po niemieckich autostradach, szczególnie w Alpach, gdzie sporo jedzie się pod górkę.
Brak kompensacji pomiędzy listwami wtrysków, jeden filtr FL, i jeszcze parę szczegółów plasują tę instalację w klasie poniżej średniej, ale jeszcze nie tragicznej.
Zavoli Zeta do turbo to totalne nieporozumienie, bo po zdjęciu nogi z gazu potrafią porozrywać, a przynajmniej pozrzucać z króćców wężyki.
Barracuda w najwydajniejszej wersji mogą być za malutkie przy ostrej jeździe po niemieckich autostradach, szczególnie w Alpach, gdzie sporo jedzie się pod górkę.
Brak kompensacji pomiędzy listwami wtrysków, jeden filtr FL, i jeszcze parę szczegółów plasują tę instalację w klasie poniżej średniej, ale jeszcze nie tragicznej.
-
- V
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 13:33
- VOLVO: S60 T5 260 km
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2005
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Zavoli pod warunkiem, że to automat może być. Chociaż dużo lepiej byłoby włożyć 2 x KME Silver Turbo lub 2 x KME TUR. No właśnie z tą butlą też mi się wydaje, że powinna wejść 680 nawet na 240mm z podłogą płasko. Barracuda 45KM z cylindra... Bez przesady.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
czyli mocno na styk
-
- VOLVO
- Posty: 1586
- Rejestracja: 2011-01-23, 13:00
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70 XC90
- Silnik: 2.3 T5/4.4 V8
- KW/KM/NM: 300KM 420Nm
- Rok: 2011
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: Dwa smoki
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Trochę głupie pytania tu padają. Jaka skrzynia? A widział ktoś kiedyś T6 w manualu? Chętnie takie nabędę.
C70 2.4T 2004r kabriolet cały na części.
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
a mi się nie podoba wolał bym trójniki i kompensację między nimi
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Po mojemu największy fail to reduktory które przy turbo będą się pompowały - skoro są dwa to przydał by się chociaż filtr 2 we / 2 wy (taka wersja minimum).
Ogólnie instalacja bardziej wrzucona niż założona.
Ogólnie instalacja bardziej wrzucona niż założona.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- vacariu
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
- Imię: vacariu
- VOLVO: s80
- Silnik: 2.9 T6 + LPG
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 2003
- Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
dziękuję wszystkim za uwagi dot. mojej instalacji.
Jutro jestem umówiony na przegląd po instalacyjny, przekażę wszystkie uwagi instalatorowi zobaczymy jak się do nich odniesie.
Osobiście będę nalegał na zmianę podpięcia samej instalacji i ewentualnie zamianę podzespołów.
Jutro jestem umówiony na przegląd po instalacyjny, przekażę wszystkie uwagi instalatorowi zobaczymy jak się do nich odniesie.
Osobiście będę nalegał na zmianę podpięcia samej instalacji i ewentualnie zamianę podzespołów.
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Gazor powie, że jest dobrze i na forum głupoty gadają bo według niego jest dobrze i on daje gwarancję na to. Zgaduję że więcej niż kompensację nie zrobi, ale ciekawa rzecz z butlą.
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
butla jak w podciśnieniu założona ew jak kto woli do jazdy na wstecznym
-
- Przyjaciele
- Posty: 4243
- Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
- Imię: Artur
- VOLVO: Jaguar S-Type
- Silnik: 3.0 V6 LPG
- KW/KM/NM: 175/238/293
- Rok: 2003
- Był na spocie: 11
- Przebieg: 227000
- Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Butla dobrze wstawiona. Na wstecznym to by był wielozawór od strony kabiny.
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-01-06, 10:54
- Imię: Tomek
- VOLVO: V70 manual
- Silnik: B5244T na ME7
- KW/KM/NM: 147/200/280?
- Rok: 1999
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 14,5
- Przebieg: 238000
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
We fiaciku mam wielozawór w stronę kabiny , w beemce kolegi też jest z przodu auta i dopiero poniżej 3l gazu w zbiorniku jest problem , ale pewno i ciśnienie wtedy jest za małe. tak więc ustawienie czy to w przód czy w tył nie ma znaczenia. Przyznam szczerze , że w Volvo nie zwróciłem na to uwagi choć numer butli sprawdzałem przy kupnie ;P
volvo
fiacik
było:126p"zomo"125pkombi"klomb"polonez"driftolonez"polonez"borek"mercedes S124"berta"V40"katastrofa"v70"leniuch"
fiacik
było:126p"zomo"125pkombi"klomb"polonez"driftolonez"polonez"borek"mercedes S124"berta"V40"katastrofa"v70"leniuch"
-
- VO
- Posty: 243
- Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
- Imię: Wojtek
- VOLVO: v40
- Silnik: T4
- KW/KM/NM: 147/200/300
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 180000
- Lokalizacja: kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
No dokłądnieDriv3rrrr pisze:Butla dobrze wstawiona. Na wstecznym to by był wielozawór od strony kabiny.
tak sie zasugerowałem
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Ma znaczenie tylko w autach które już mają "jakąś" moc - w toczydle 50KM rzeczywiście wszystko jedno ale w pojeździe który się nie źle odpycha to problem odpływającego gazu jest już od ok 1/4 stanu LPG.Kołtun pisze:tak więc ustawienie czy to w przód czy w tył nie ma znaczenia.
W tej T6 butla jest dobrze założona.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- vacariu
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
- Imię: vacariu
- VOLVO: s80
- Silnik: 2.9 T6 + LPG
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 2003
- Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Panowie mam pytanie od nośnie tzw. Bank 1(A) oraz Bank 2(B).
ile tak naprawdę sond lambda ma s80? 3 sztuki czy 4?
u mnie w wozie są 3 - do czego zmierzam... gdy podłączam tester diagnostyczny podaje mi tam wartość uśrednioną z Banku A i Banku B - jako jedna wartość.
W programie do Agis'a na lpg pokazuje mi tylko wartość w kolumnie STFT Bank 1 - czy to jest poprawnie?
ile tak naprawdę sond lambda ma s80? 3 sztuki czy 4?
u mnie w wozie są 3 - do czego zmierzam... gdy podłączam tester diagnostyczny podaje mi tam wartość uśrednioną z Banku A i Banku B - jako jedna wartość.
W programie do Agis'a na lpg pokazuje mi tylko wartość w kolumnie STFT Bank 1 - czy to jest poprawnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
vacariu, na 99% masz 4 sondy - 2 zaraz za turbinami dalej 2 katalizatory i kolejne 2 sondy
Inaczej było do rocznika 1999 - tu na rysunku szczegóły:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... evel=24660" onclick="window.open(this.href);return false;
Inaczej było do rocznika 1999 - tu na rysunku szczegóły:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... evel=24660" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Zasadniczo wydaje mi się, że jeżeli silnik jest podzielony na dwa banki to z punktu widzenia gazownika jest mało istotne ile jest sond ZA katalizator/em/ami. Jeżeli są dwa banki to są DWIE sondy PRZED katalizator/em/ami. (OK. być moźe da się znaleźć jakieś starsze silniki w układzie V gdzie była jedna lambda przed katem, nie wiem, nie szukałem).
a) jeżeli są dwa banki to jaki masz skaner, że pokazuje uśrednioną korektę z 2 banków??? bo najstarszy prymityw jaki mamy pokazuje dwa banki, jeżeli są dwa banki
b) jeżeli AGIS pokazuje korektę dla jednego banku, to przypuszczałbym, że gazownik podpiął tylko sondę z jednego banku, zaś drugiej nie. Z braku czasu? wiedzy? Z lenistwa?
Pozdrawiam
a) jeżeli są dwa banki to jaki masz skaner, że pokazuje uśrednioną korektę z 2 banków??? bo najstarszy prymityw jaki mamy pokazuje dwa banki, jeżeli są dwa banki
b) jeżeli AGIS pokazuje korektę dla jednego banku, to przypuszczałbym, że gazownik podpiął tylko sondę z jednego banku, zaś drugiej nie. Z braku czasu? wiedzy? Z lenistwa?
Pozdrawiam
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
- Pyroli
- VOLV
- Posty: 661
- Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.8 T6 + LPG
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 251000
- Lokalizacja: Myslowice
- Status: Offline
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
To może być efekt właśnie braku kompensacji.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji
Przecież korekty są czytane z OBD podpięcie sond nie ma tu nic do rzeczy.Mikaell pisze:jeżeli AGIS pokazuje korektę dla jednego banku, to przypuszczałbym, że gazownik podpiął tylko sondę z jednego banku, zaś drugiej nie.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898