[s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

[s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-01-12, 12:51

Instalacja LPG:
- zbiornik BORMECH 650/230 wew. 59l - fizycznie wchodzi ~45-46l.
- gazoszczelna obudowa BORMECH
- reduktor 2x ZAVOLI ZETA S
- zawór odcinający VALTEK
- wielozawór TOMASETTO
- wlew paliwa TOMASETTO
- czujnik ciśnienia AGIS
- elektroniczna jednostka sterująca (ECU) AGIS P12
- urządzenie wtrysku gazu (wtryskiwacze) Barracuda
- filtr gazu Mimor
- przewody fi 8, fi 5, fi 12, fi 16
lpg1.jpg
lpg2.jpg
lpg3.jpg
lpg4.jpg
koszt instalacji LPG 3700 [zł].

Po przejechaniu 1500 [km] spalanie gazu wychodzi następująco:
- 11-12l na trasie przy średniej prędkości 85 [km/godz] - pełen zbiornik starcza na trasę 340-350 [km]
- 14-16l w mieście - średnia prędkość 40 [km/godz] - pełen zbiornik starcza na ~250 [km].

W przypadku wszelkich uwag co złe a co dobre, proszę o rzeczowe uzasadnienie ponieważ nie chcę pouczać człowieka, który zajmuję się tym zawodem od ponad 15 lat i wiem, że montował i montuje lpg w niejednym silniku turbo. Nie bronię instalatora, ale potrzebuje argumentów i kontrargumentów aby cokolwiek zmienić, jeżeli faktycznie coś jest nie tak, ze względu na to, że instalacja jest na gwarancji, posiadam ją od miesiąca.

Pozdrawiam, proszę o ocenę i zapraszam do dyskusji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-02-06, 16:37 przez vacariu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: kivi » 2014-01-12, 13:02

Piękna!
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

fr86
V
V
Posty: 73
Rejestracja: 2013-07-31, 13:33
VOLVO: S60 T5 260 km
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2005
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: fr86 » 2014-01-12, 13:14

Butla pewnie by weszła 680x240mm. Jaki sterownik? Skrzynia manual czy automat? Mocno się Zavoli pompuje? Wielozawór Tomasetto extra?

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-01-12, 13:23

rzekomo większa butla jak fi 650 nie wchodziła, co do wielozaworu to Tomasetto extra ponieważ ma wyjście na rurkę fi 8. A to czy reduktory mocno się pompują to nie wiem. Ogólnie wszystko chodzi dobrze nie zauważyłem jakichś różnica w porównaniu do Pb.

fr86
V
V
Posty: 73
Rejestracja: 2013-07-31, 13:33
VOLVO: S60 T5 260 km
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2005
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: fr86 » 2014-01-12, 13:26

Skrzynia automat? Z tą butlą jesteś pewny?

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-01-12, 13:33

skrzynia automatyczna 4T65EV-GT. Co do zbiornika to w tym momencie jest on na styk tzn. zapiera się o boczne ścianki wnęki od koła zapas. Jedynie mogłem iść w wysokość, ale było to związane z podniesieniem podłogi bagażnika.

Awatar użytkownika
kreciq
VOLVO
VOLVO
Posty: 1809
Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
Imię: kreciq
VOLVO: S40 II
Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2008
Lokalizacja: Mazowieckie
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: kreciq » 2014-01-12, 17:22

A ja się przyczepię do instalacji: brak kompensacji między listwami wtryskowymi, sterownik gazu wygląda jakby był po prostu wciśnięty bez umocowania.

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Aleksiasty » 2014-01-12, 23:02

Z tą butlą to ciekawe, bo u mnie zmieściła się na luzie 680x230, 67 litrów brutto, 53 netto, czyli tyle tankuję.
Zavoli Zeta do turbo to totalne nieporozumienie, bo po zdjęciu nogi z gazu potrafią porozrywać, a przynajmniej pozrzucać z króćców wężyki.
Barracuda w najwydajniejszej wersji mogą być za malutkie przy ostrej jeździe po niemieckich autostradach, szczególnie w Alpach, gdzie sporo jedzie się pod górkę.
Brak kompensacji pomiędzy listwami wtrysków, jeden filtr FL, i jeszcze parę szczegółów plasują tę instalację w klasie poniżej średniej, ale jeszcze nie tragicznej.

fr86
V
V
Posty: 73
Rejestracja: 2013-07-31, 13:33
VOLVO: S60 T5 260 km
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2005
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: fr86 » 2014-01-13, 12:12

Zavoli pod warunkiem, że to automat może być. Chociaż dużo lepiej byłoby włożyć 2 x KME Silver Turbo lub 2 x KME TUR. No właśnie z tą butlą też mi się wydaje, że powinna wejść 680 nawet na 240mm z podłogą płasko. Barracuda 45KM z cylindra... Bez przesady.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: adamusss » 2014-01-13, 16:08

czyli mocno na styk
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

FAN VOLVO 90
VOLVO
VOLVO
Posty: 1586
Rejestracja: 2011-01-23, 13:00
Imię: Pawel
VOLVO: C70 XC90
Silnik: 2.3 T5/4.4 V8
KW/KM/NM: 300KM 420Nm
Rok: 2011
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: Dwa smoki
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: FAN VOLVO 90 » 2014-01-13, 20:16

Trochę głupie pytania tu padają. Jaka skrzynia? A widział ktoś kiedyś T6 w manualu? Chętnie takie nabędę.
C70 2.4T 2004r kabriolet cały na części.

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: tofu » 2014-01-13, 22:28

a mi się nie podoba wolał bym trójniki i kompensację między nimi :064:
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Chalski » 2014-01-15, 10:26

Po mojemu największy fail to reduktory które przy turbo będą się pompowały - skoro są dwa to przydał by się chociaż filtr 2 we / 2 wy (taka wersja minimum).
Ogólnie instalacja bardziej wrzucona niż założona.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-01-15, 16:45

dziękuję wszystkim za uwagi dot. mojej instalacji.

Jutro jestem umówiony na przegląd po instalacyjny, przekażę wszystkie uwagi instalatorowi zobaczymy jak się do nich odniesie.

Osobiście będę nalegał na zmianę podpięcia samej instalacji i ewentualnie zamianę podzespołów.

Awatar użytkownika
amdr
VOLVO
VOLVO
Posty: 1268
Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
Imię: Pawel
VOLVO: C70
Silnik: T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 176/240/330
Rok: 1999
Średnie spalanie: 14
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: amdr » 2014-01-15, 17:00

Gazor powie, że jest dobrze i na forum głupoty gadają bo według niego jest dobrze i on daje gwarancję na to. Zgaduję że więcej niż kompensację nie zrobi, ale ciekawa rzecz z butlą.

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: tofu » 2014-01-15, 21:36

butla jak w podciśnieniu założona ew jak kto woli do jazdy na wstecznym
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Driv3rrrr » 2014-01-15, 22:12

Butla dobrze wstawiona. Na wstecznym to by był wielozawór od strony kabiny.
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

Kołtun
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-01-06, 10:54
Imię: Tomek
VOLVO: V70 manual
Silnik: B5244T na ME7
KW/KM/NM: 147/200/280?
Rok: 1999
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14,5
Przebieg: 238000
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Kołtun » 2014-01-15, 22:27

We fiaciku mam wielozawór w stronę kabiny , w beemce kolegi też jest z przodu auta i dopiero poniżej 3l gazu w zbiorniku jest problem , ale pewno i ciśnienie wtedy jest za małe. tak więc ustawienie czy to w przód czy w tył nie ma znaczenia. Przyznam szczerze , że w Volvo nie zwróciłem na to uwagi choć numer butli sprawdzałem przy kupnie ;P
Obrazekvolvo
Obrazekfiacik
było:126p"zomo"125pkombi"klomb"polonez"driftolonez"polonez"borek"mercedes S124"berta"V40"katastrofa"v70"leniuch"

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: tofu » 2014-01-16, 00:19

Driv3rrrr pisze:Butla dobrze wstawiona. Na wstecznym to by był wielozawór od strony kabiny.
No dokłądnie

tak sie zasugerowałem
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Chalski » 2014-01-16, 07:06

Kołtun pisze:tak więc ustawienie czy to w przód czy w tył nie ma znaczenia.
Ma znaczenie tylko w autach które już mają "jakąś" moc - w toczydle 50KM rzeczywiście wszystko jedno ale w pojeździe który się nie źle odpycha to problem odpływającego gazu jest już od ok 1/4 stanu LPG.

W tej T6 butla jest dobrze założona.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-01-16, 19:14

Panowie mam pytanie od nośnie tzw. Bank 1(A) oraz Bank 2(B).

ile tak naprawdę sond lambda ma s80? 3 sztuki czy 4?

u mnie w wozie są 3 - do czego zmierzam... gdy podłączam tester diagnostyczny podaje mi tam wartość uśrednioną z Banku A i Banku B - jako jedna wartość.

W programie do Agis'a na lpg pokazuje mi tylko wartość w kolumnie STFT Bank 1 - czy to jest poprawnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Chalski » 2014-01-16, 21:44

vacariu, na 99% masz 4 sondy - 2 zaraz za turbinami dalej 2 katalizatory i kolejne 2 sondy
Inaczej było do rocznika 1999 - tu na rysunku szczegóły:
Obrazek

http://www.volvopartswebstore.com/showA ... evel=24660" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Mikaell » 2014-01-16, 22:48

Zasadniczo wydaje mi się, że jeżeli silnik jest podzielony na dwa banki to z punktu widzenia gazownika jest mało istotne ile jest sond ZA katalizator/em/ami. Jeżeli są dwa banki to są DWIE sondy PRZED katalizator/em/ami. (OK. być moźe da się znaleźć jakieś starsze silniki w układzie V gdzie była jedna lambda przed katem, nie wiem, nie szukałem).
a) jeżeli są dwa banki to jaki masz skaner, że pokazuje uśrednioną korektę z 2 banków??? bo najstarszy prymityw jaki mamy pokazuje dwa banki, jeżeli są dwa banki :)
b) jeżeli AGIS pokazuje korektę dla jednego banku, to przypuszczałbym, że gazownik podpiął tylko sondę z jednego banku, zaś drugiej nie. Z braku czasu? wiedzy? Z lenistwa?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Pyroli » 2014-01-16, 23:41

To może być efekt właśnie braku kompensacji.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Chalski » 2014-01-17, 06:43

Mikaell pisze:jeżeli AGIS pokazuje korektę dla jednego banku, to przypuszczałbym, że gazownik podpiął tylko sondę z jednego banku, zaś drugiej nie.
Przecież korekty są czytane z OBD podpięcie sond nie ma tu nic do rzeczy.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”