s80 2003r. LPG ważny wybór.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
karington
V
V
Posty: 103
Rejestracja: 2010-07-15, 21:25
Imię: Adam
VOLVO: S80
Silnik: B5204T5
KW/KM/NM: 132/180
Rok: 2003
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: 12L
Przebieg: 139000
Lokalizacja: LUBLIN
Status: Offline
Kontakt:

s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: karington » 2017-01-15, 23:14

Witam :?

Przymierzam się do zakładania LPG w swoim autku i tu pytanie.

1. Gdzie w Lubline lub pod LBN tak do około 20 km
2. jakiej firmy instalacje (podzespoły powinny być w składzie)
3. Jak to cenowo wygląda
4. Gdzie montowaliście wlewy i przełącznik

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: snow » 2017-01-15, 23:15

karington pisze:1. Gdzie w Lubline lub pod LBN tak do około 20 km
http://lpg-forum.pl/lubelskie-t17782.html
karington pisze:4. Gdzie montowaliście wlewy i przełącznik
W schowku w podłokietniku a wlew pod klapką wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: JemRekami » 2017-01-16, 01:50

Pod klapką wlew, a centralka na prawej ściance popielnika (nie wali po oczach, a jak trzeba popatrzeć, to wystarczy go otworzyć).

Nie podałeś, jaki silnik, to można gdybać na temat części.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: wojtekT6 » 2017-01-16, 07:27

Ja mam przycisk zamontowany pod panelem klimatyzacji z lewej strony, tak że normalnie jadąc zasłania go prawa noga i nie świeci po oczach w nocy.

Wysłane z P8 Lite

mort1mer
V
V
Posty: 31
Rejestracja: 2015-03-03, 11:28
Imię: Dawid
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 (B5244S)
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2003
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 11,8
Przebieg: 173000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: mort1mer » 2017-01-16, 07:57

snow pisze:
karington pisze:4. Gdzie montowaliście wlewy i przełącznik
W schowku w podłokietniku a wlew pod klapką wlewu paliwa.
Takie same rozwiązanie mam u siebie.

Awatar użytkownika
lewlub
VOLV
VOLV
Posty: 613
Rejestracja: 2011-11-06, 11:24
Imię: Grzegorz
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T LPG
KW/KM/NM: 200/272
Rok: 2003
Był na spocie: 45
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: lewlub » 2017-01-16, 21:30

Szukaj na forum lpg czlowieka o nicku soul. Naprawde specjalista. Gosc polecany przez klinikę lpg z Wawy. Firme ma w Stasinie - okolice Konopnicy.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka VIDA ONLINE
Badanie szczelności układów generatorem dymu
Dorabianie kluczyków smart key, crypto
Serwis automatycznych skrzyń biegów
► Pokaż Spoiler
Serwis olejowy i filtrów
Serwis VOLVO Lublin
► Pokaż Spoiler
gcCustoms Lublin NSVolvo

wieczek00
V
V
Posty: 53
Rejestracja: 2015-02-04, 20:05
Imię: Wieczek
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
Rok: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: wieczek00 » 2017-01-17, 09:40

Na forum LPG polecają Adama Rogowskiego jak dobrze pamiętam. Serwis gdzieś na obrzeżach Lublina

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 543
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: barbog » 2017-01-17, 17:03

wieczek00 pisze:Na forum LPG polecają Adama Rogowskiego jak dobrze pamiętam. Serwis gdzieś na obrzeżach Lublina
Fachowiec bardo dobry, tanio nie będzie i kolejka długa. Ze swojej strony polecam Warsztatownię.

wieczek00
V
V
Posty: 53
Rejestracja: 2015-02-04, 20:05
Imię: Wieczek
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
Rok: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: wieczek00 » 2017-01-17, 20:34

Jak dzwoniłem do niego o cenę do s80 2.9 (wolnossący)to cena byłą 4 tys.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: Czarny82 » 2017-01-17, 21:55

Polecam sterownik LPG-TECH najlepiej z OBD, pewnie mnie teraz Stag-owcy zasypią swoimi wywodami ale OD STAGA TRZYMAJ SIE Z DALEKA, BRC też po mojemu malo precyzyjne. Sam mam Techa od dwoch lat, żadnych regulacji, tylko wymiana filtrów i w drogę. Dobrze zestrojonego Techa nie ma potrzeby regulować, jeśli chcesz to zadzwoń do producenta i popytaj. U mnie i u znajomych sprawdzone na kilku autach i wszystko działa. Lexus ES330, Volvo S60 2,5T, Volvo V50 2,4 i Volvo S40 2,0 - we wszystkich zero problemów.
Co do reduktora, trzeba założyć taki aby mial większy zapas mocy(nie o 10-20KM tylko jeszcze więcej) a wtryskiwacze trzeba dobrać do wtrysków benzynowych auta aby się zgadzały czasy otwarcia i zamknięcia i wydajność.
Ja mam taki zestaw:
Sterownik LPG Tech 326 OBD
Wtryski LPG Tech Dragon
Reduktor KME Twin Tur

-- 2017-01-17, 22:58 --

Jeszcze Tech siedzi w Honda Civic, Honda Acord, Renault Clio i Audi A4 1,8. Lexus miał inny sterownik ale sobie nie radzil teraz ma zmieniony na Techa i wszystko jest OK.

Awatar użytkownika
KrissEB
V
V
Posty: 75
Rejestracja: 2016-04-27, 00:27
Imię: Krzysztof
VOLVO: S80 I
Silnik: 2,4 20v (B5244S2) + LPG
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 1999
Przebieg: 250000
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: KrissEB » 2017-01-18, 07:53

1. Co do podzespołów się nie rozpisuję bo to niestety temat rzeka. Jeździłem na STAGU i teraz na lpgTECH. Różne auta i ich stan więc ocena nie będzie sprawiedliwa. Teraz jeżdżę na lpgTech'u 326 + wtryski Hanna. Na razie oprócz filtrów instalacja bezobsługowa. Jedyny problem to wskaźnik poziomu paliwa źle pokazujący (mam butlę w kole). Trzeba by jeździć i zapisywać przy jakim stanie licznika która lampka zgasła:)

2. Miejsce na centralkę. Ja wybrałem takie jak poniżej (bo nie mam fabrycznie halogenów i miejsce było puste a nie chciałem dziurawić deski rozdzielczej. Poza tym centralka powinna być w miarę wysoko żeby nie odrywać na długo wzroku od drogi (chyba że tylko ja tak mam że spoglądam co jakiś czas na centralkę.
IMG-20160705-00217.jpg
3. Miejsce na wlew - jak dla mnie to zderzak a właściwie jego czarna dolna listwa.
Wlew pod klapką od PB wygląda estetycznie ale ja się na niego nie zdecydowałem. Zdarza mi się czasami pewne rzeczy posiać i z tego tytułu wlew bez końcówki tak żeby mieć pewność że zawsze zatankuję. Chyba że nie chcesz żeby inni widzieli że masz LPG w Volvo:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: snow » 2017-01-18, 08:13

KrissEB pisze:edyny problem to wskaźnik poziomu paliwa źle pokazujący
U ojca w aucie jest to samo z Tech'em. Może to ich taka przypadłość?

Co do centralki to moim zdaniem nie ma sensu żeby była na wierzchu tym bardziej że czasem wskaźnik potrafi właśnie wariować (jak w tym przykładzie KrissEB) i nie zawsze pokazuje prawdę. Licznik przejechanych kilometrów się sam nie kasuje więc wiadomo ile się przejechało od tankowania jak się go skasuje po zatankowaniu. Stacji z LPG też jest pełno, to nie te czasy że stacje były daleko. Teraz prawie co 2-3km jest jakaś stacja, tym bardziej że nawet jeśli nam się na Pb przełączy to i tak nie zbankrutujemy przez te 2km a paliwa w baku i tak trzeba mieć przynajmniej te 1/4 albo 1/2 zbiornika. Jak się zrobi 3-4 zbiorniki gazu to mniej-więcej wiadomo ile pali auto i na ile starcza paliwa więc można odpowiednio wcześniej zatankować zanim się skończy gaz.

Co do wlewu pod klapką to wygodniej tankować niż biegać i się schylać żeby zapiąć "pistolet". No i czyściej bo zderzak na dole często ubrudzony.

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: JemRekami » 2017-01-18, 09:39

Jesteś chyba pierwszą osobą, którą kojarzę, żeby się sugerowała wskaźnikiem poziomu gazu. Zwykle użytkownicy patrzą na kilometry.

Nigdy nie widziałem, żeby te poszczególne diody odzwierciedlały faktyczny poziom gazu.

Wysmyrane kciukami.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: Czarny82 » 2017-01-19, 22:25

Nieważne czy jest to Stag, Tech, BRC czy cokolwiek innego, wskazniki we wszystkich nie są precyzyjne. Najlepiej kasować licznik km przy tankowaniu i kierować się jego wskazaniem. Na chwilę obecną testuję nowy sensor Tech Level 2, podobno ma pokazywać dużo dokładniej ale muszę jeszcze skalibrować kropki na wskazniku w trakcie tankowania. Niestety brakuje mi na to czasu ale jak się uda napewno się pochwalę.

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: JemRekami » 2017-01-19, 23:50

wskazniki we wszystkich nie są precyzyjne
Szczerze mówiąc, ciężko mi sobie wyobrazić, że mogłyby takie być. Inaczej nie istniałoby pojęcie tzw. "butli do jazdy tyłem". :D
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: Czarny82 » 2017-01-20, 00:03

JemRekami pisze:
wskazniki we wszystkich nie są precyzyjne
Szczerze mówiąc, ciężko mi sobie wyobrazić, że mogłyby takie być. Inaczej nie istniałoby pojęcie tzw. "butli do jazdy tyłem". :D
Możesz rozwinąć pojęcie "butli do jazdy tyłem" bo pierwszy raz słyszę.
U kolegi Level 2 działa idealnie w dwóch autach, czekam aż zerknie też do mojego i dam znać. Ten mój już jest trochę dokładniejszy ale to jeszcze nie to czego oczekuję.

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: JemRekami » 2017-01-20, 00:05

Możesz rozwinąć pojęcie "butli do jazdy tyłem" bo pierwszy raz słyszę.
Podczas jazdy do przodu gaz w butli leci na ścianki, które są w tylnej części patrząc wg orientacji pojazdu. Jak jest prawidłowo wielozawór zamontowany, to spoko - znajduje się on tam, gdzie napierająca ciecz.

W przypadku butli do jazdy tyłem jest odwrotnie - wtedy, kiedy ciecz napiera na tylną ściankę, z przodu jej nie ma i ssak nie ma gazu. Bardzo ciężko jest wykorzystać cały gaz znajdujący się w zbiorniku. :D

Poguglaj: butla do jazdy tyłem, butla do jazdy na wstecznym, lepiej wyjaśnione.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 892
Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 301000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline
Kontakt:

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: Czarny82 » 2017-01-20, 00:28

Spoko łapię. O tym myślałem ale nie byłem pewny czy o to chodzi. Ja mam zamontowaną właśnie tak, że gdy auto przyspiesza to cały gaz leci na smok w butli. Niestety nawet gazownicy niewiedzą że taki montaż butli ma znaczenie.

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: JemRekami » 2017-01-20, 01:00

Niestety nawet gazownicy niewiedzą że taki montaż butli ma znaczenie.
Dobry gazownik wie. Do swojego silnika szukałem chwilę i to był dobrze zainwestowany czas. Bo o większości problemów, które nieraz słyszę/wyczytuję, dzięki umiejętnościom p. Mirosława, mogę po prostu zapomnieć. :)
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
karington
V
V
Posty: 103
Rejestracja: 2010-07-15, 21:25
Imię: Adam
VOLVO: S80
Silnik: B5204T5
KW/KM/NM: 132/180
Rok: 2003
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: 12L
Przebieg: 139000
Lokalizacja: LUBLIN
Status: Offline
Kontakt:

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: karington » 2017-03-28, 21:38

JemRekami pisze:Pod klapką wlew, a centralka na prawej ściance popielnika (nie wali po oczach, a jak trzeba popatrzeć, to wystarczy go otworzyć).

Nie podałeś, jaki silnik, to można gdybać na temat części.
silnik T5 180KM automat :-)






-- 28 mar 2017, o 21:50 --

Wiem wiem

że to może dziwnie zabrzmieć ale ktoś kiedyś montował instalację hehe Lovato czy do naszych łosiów coś takiego się montuje ? :oops:
Kolega ma i co ileś km sama przełącza się na benzynę i po jakimś czasie znów na gaz tzw smarowanie jakieś tam.

-- 15 kwi 2017, o 16:37 --
Czarny82 pisze:Polecam sterownik LPG-TECH najlepiej z OBD, pewnie mnie teraz Stag-owcy zasypią swoimi wywodami ale OD STAGA TRZYMAJ SIE Z DALEKA, BRC też po mojemu malo precyzyjne. Sam mam Techa od dwoch lat, żadnych regulacji, tylko wymiana filtrów i w drogę. Dobrze zestrojonego Techa nie ma potrzeby regulować, jeśli chcesz to zadzwoń do producenta i popytaj. U mnie i u znajomych sprawdzone na kilku autach i wszystko działa. Lexus ES330, Volvo S60 2,5T, Volvo V50 2,4 i Volvo S40 2,0 - we wszystkich zero problemów.
Co do reduktora, trzeba założyć taki aby mial większy zapas mocy(nie o 10-20KM tylko jeszcze więcej) a wtryskiwacze trzeba dobrać do wtrysków benzynowych auta aby się zgadzały czasy otwarcia i zamknięcia i wydajność.
Ja mam taki zestaw:
Sterownik LPG Tech 326 OBD
Wtryski LPG Tech Dragon
Reduktor KME Twin Tur

-- 2017-01-17, 22:58 --

Jeszcze Tech siedzi w Honda Civic, Honda Acord, Renault Clio i Audi A4 1,8. Lexus miał inny sterownik ale sobie nie radzil teraz ma zmieniony na Techa i wszystko jest OK.


A orientujesz się czy jakaś firma z LBN montuje LPG Tech


większosć montuje:
-lovato
-BRC
-Stag

jerc
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2016-11-28, 15:51
Imię: Jerzy
VOLVO: S80
Silnik: 2,0T
KW/KM/NM: 180
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,2
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: jerc » 2017-05-25, 16:17

Cześć wszystkim,mam pytanie: Karington napisał że ma silnik T5 w automacie 180KM czyli jeszcze na turbinie.Mam w związku z tym pytanie:ile pali twój samochód(mam identyczny zestaw)i muszę go zagazować bo żre w mieście ponad 14 l/100km.W trasie przy leniwej jeżdzie 80-100 potrafi spalić 7,5l(jak jadę z żoną).Przy mojej nodze w trasie pali ok.10l

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: JemRekami » 2017-05-25, 16:36

A orientujesz się czy jakaś firma z LBN montuje LPG Tech
Jak Ci pasuje, to mogę na priv dać namiar na gościa z Zamościa, który potrafi.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

snow
VOLVO
VOLVO
Posty: 2643
Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
Imię: Sebastian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2002
Był na spocie: 8
Przebieg: 355000
Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Status: Offline

Re: s80 2003r. LPG ważny wybór.

Post autor: snow » 2017-05-25, 17:27

Auto-Fus w Niemcach pod Lublinem zakłada LPG Techa

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”