Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Makadro
PostNapisane: 2019-05-11, 18:47 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.04.2015, 15:00
Posty: 141
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Płeć: Nie określono
Imię: Bartosz
VOLVO: Volvo s60/s80
Silnik: 2.0T/3.0T
KW/KM/NM: 180/286
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8.5/13
Przebieg: 230000
VOLVO XC90 4.4 problem z błędem P0089 Regulator ciśnienia paliwa- wydajność.

Podczas jazdy na tempomacie ok 80km/h zaczęła spadać prędkość więc dodałem gazu - zero reakcji wiec daje awaryjne i na pobocze. Przy obniżaniu prędkości auto zgasło. Auto jakoś zapaliło ale nie chciało wbić 2 biegu i dalej zgasł. Po jakimś czasie udało się podjechać kawałek ale przy dodawaniu reakcji było duzę opóźnienie i auto dostało dopiero pełnego kopa. Po podpięciu pod komputer i skasowaniu błędu auto normalnie jeździ. Co robić i gdzie szukać dokładnie przyczyny?

_________________
Było:
V50 2.0D manual 136 KM 05' 290k
V70 D5 AWD manual 163KM 05' 290k
S60 2.5t AWD automat 210KM 08' 198k
S60 2.0t manual 180KM 05' 240k
s80 3.0 T6 AWD automat 07' Lpg 266k
Jest
v70 2.5t AWD manual 06' LPG 261k
XC90 4.4 05' lpg
S60R 2.4t At 07'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
coonrado
PostNapisane: 2019-05-12, 09:41 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.02.2010, 22:56
Posty: 16657
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 194824
Makadro,

ECM-P008900 Fuel pressure regulator performance. General fault information.
Possible source
Air in the fuel lines.
Blocked fuel lines.
Damaged fuel pressure sensor.
Damaged fuel pump.
Damaged fuel pump (FP) control module.

_________________
VIDA - profesjonalna diagnostyka Volvo, wgrywanie języka polskiego - Kraków
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Makadro
PostNapisane: 2019-05-12, 10:28 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.04.2015, 15:00
Posty: 141
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Płeć: Nie określono
Imię: Bartosz
VOLVO: Volvo s60/s80
Silnik: 2.0T/3.0T
KW/KM/NM: 180/286
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8.5/13
Przebieg: 230000
coonrado napisał(a):
Makadro,

ECM-P008900 Fuel pressure regulator performance. General fault information.
Possible source
Air in the fuel lines.
Blocked fuel lines.
Damaged fuel pressure sensor.
Damaged fuel pump.
Damaged fuel pump (FP) control module.


Dzięki czyli auto to tykająca bomba, trzeba kupić inne a to zwozić na lawecie ze Swiss i robić na miejscu.

_________________
Było:
V50 2.0D manual 136 KM 05' 290k
V70 D5 AWD manual 163KM 05' 290k
S60 2.5t AWD automat 210KM 08' 198k
S60 2.0t manual 180KM 05' 240k
s80 3.0 T6 AWD automat 07' Lpg 266k
Jest
v70 2.5t AWD manual 06' LPG 261k
XC90 4.4 05' lpg
S60R 2.4t At 07'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2019-05-13, 07:53 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 661
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Z racji działu rozumiem, że auto z instalacją LPG? :)
Ten silnik wymaga emulacji ciśnienia paliwa, więc albo jej nie ma, albo jest źle zrobiona, albo po prostu padł czujnik ciśnieia paliwa co też się zdarza. Oczywiście trudno wykluczyć też problemy z pompą czy modułem. Diagnostyka w podanej kolejności wydaje mi się najsensowniejsza.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Darkseeder
PostNapisane: 2019-05-13, 21:11 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.05.2007, 20:02
Posty: 688
Lokalizacja: Zgierz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Rafi
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 190000
Czujnik ciśnienia paliwa do wymiany

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

_________________
jest Volvo - jest dobrze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2019-05-15, 22:44 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 661
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Darkseeder napisał(a):
Czujnik ciśnienia paliwa do wymiany

Ile chcesz za swoją szklaną kulę ? :mrgreen:

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Bocian87
PostNapisane: 2019-05-27, 15:18 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.03.2010, 15:00
Posty: 110
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 2.5T B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10 miasto, 7-8 trasa
Przebieg: 222000
Pytanie - czy problem został rozwiązany ?

U mnie S80 V8 z LPG mam identyczne objawy - jazda przez chwilę ze stałą prędkością ok 70-80 ale i 100 km/h.
Próba przyśpieszenia nawet delikatnego powoduje, że czuć dławienie się silnika/szarpanie autem.
Zjeżdżam na pobocze na awaryjnych i po zatrzymaniu się obroty spadają do niskiego poziomu po czym trochę pofalują i silnik gaśnie.

Po odpaleniu różnie - raz odpali i od razu jest ok, raz chwilę obroty pofalują ale po lekkim przegazowaniu jest ok.

Dzieje się tak tylko na trasie i przy stałej prędkości.
Podczas jazdy po mieście nie ma żadnych niepokojących objawów.

Błąd na komputerze to ECM-P008900
Oprócz tego były jeszcze 2 błędy skrzyni biegów ale przy ich opisach jest podane, że mogą wyskoczyć gdy silnik niespodziewanie gaśnie.

Dzieje się tak zarówno na gazie jak i benzynie dlatego na razie odrzucam pozostałe możliwe przyczyny czyli:
- Nieszczelność układu paliwowego
- Uszkodzona pompa paliwa
- Uszkodzony moduł sterowania pompą paliwa

Także zostaje tylko ten czujnik do sprawdzenia.

Co dziwne auto kupiłem kilka dni temu i trasę 300 km pokonał bez żadnych problemów, zgasł pierwszy raz pod samym domem :mrgreen:
Dziś się chwilowo coś "odetkało" bo na razie nie miałem tego problemu.
Wcześniej na odcinku 17 km do pracy potrafił mi zgasnąć 2-3 razy jak tylko wyjechałem na dłuższy kawałek prostej drogi gdzie mogę jechać przez 2-3 min. ok 80-100 km/h

Ewentualnie podejrzewam jeszcze filtr paliwa bo chyba nie był jeszcze wymieniany patrząc na faktury ale z drugiej strony on nie powodował by gaszenia silnika na gazie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
maraga
PostNapisane: 2019-06-20, 12:59 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 4.10.2007, 15:30
Posty: 250
Lokalizacja: Kęty
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
VOLVO: S80
Silnik: 6cyl
KW/KM/NM: 147/200/280?
Rok: 2000
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 14 lpg
Przebieg: 240000
pytanie jest jedno czy to dzieje się tylko na LPG ?czy jadąc na benzynie też występuje?
bo może być źle wystrojona instalacja i jak ciągle jest za bogato/ubogo to tak potem jest że i na benzynie kiepsko działa .,korekty długoterminowe trzeba sprawdzić
benzyna ?
lpg?
lpg + Benzyna?

do Bociana
sprawdź stan instalacji u gazownika i potem ewentualnie podpowiemy...
jak gasisz auto to zapamiętuje korekty z gazu i po odpaleniu działa na nich ...jak chwile chodzi na benzynie to się stabilizuje,
i dlatego jest okej. Na mieście obroty pracują w pełnym zakresie a na trasie są ustabilizowane i korekty mogą namieszać
podłącz elma i zobacz co mówia korekty długoterminowe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Makadro
PostNapisane: 2019-06-22, 11:41 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.04.2015, 15:00
Posty: 141
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Płeć: Nie określono
Imię: Bartosz
VOLVO: Volvo s60/s80
Silnik: 2.0T/3.0T
KW/KM/NM: 180/286
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8.5/13
Przebieg: 230000
Problem wystąpił mi na samej benzynie tylko raz, za granica nie mogłem nic więcej zrobić niż skasować błąd i zmienić filtr paliwa. Auto zjedzie na wakacje do pl to się wtedy sprawdzi dokładnie co jest nie tak.

_________________
Było:
V50 2.0D manual 136 KM 05' 290k
V70 D5 AWD manual 163KM 05' 290k
S60 2.5t AWD automat 210KM 08' 198k
S60 2.0t manual 180KM 05' 240k
s80 3.0 T6 AWD automat 07' Lpg 266k
Jest
v70 2.5t AWD manual 06' LPG 261k
XC90 4.4 05' lpg
S60R 2.4t At 07'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Bocian87
PostNapisane: 2019-06-24, 10:01 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.03.2010, 15:00
Posty: 110
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 2.5T B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10 miasto, 7-8 trasa
Przebieg: 222000
maraga napisał(a):
do Bociana
sprawdź stan instalacji u gazownika i potem ewentualnie podpowiemy...
jak gasisz auto to zapamiętuje korekty z gazu i po odpaleniu działa na nich ...jak chwile chodzi na benzynie to się stabilizuje,
i dlatego jest okej. Na mieście obroty pracują w pełnym zakresie a na trasie są ustabilizowane i korekty mogą namieszać
podłącz elma i zobacz co mówia korekty długoterminowe.


ok mały update :)

Auto miałem dopiero kilka dni i okazuje się, że problem jest tylko na benzynie.
Sterownik gazu przechodził w tryb awaryjny (piszczał 3 razy po 3 sygnały) ale wydawało mi się, że i tak jeżdżę na gazie - jednak nie :)

Sterownik wykrywa "awarię obwodów zasilania elektrozaworów".
Kupiłem interface na bluetooth i z aplikacji na telefon kasuję ten błąd po czym przełączam się na gaz i wtedy chodzi ok.
Co ciekawe błąd ten zazwyczaj mam tylko rano przy pierwszym przełączeniu na gaz.
Różnie to bywa - raz może stać cały weekend i w poniedziałek nie ma błędu a raz po jednej nocy już rano łapie błąd.
Po skasowaniu błędu mam spokój na dobre kilka dni (ostatnio prawie 2 tygodnie) i znowu muszę go skasować.
Także muszę się przyjrzeć samej instalacji elektrycznej albo elektrozaworom i cewkom.
Jeszcze sprawdzę akumulator bo mam podejrzenia, że jest już słaby.

Co do gaśnięcia na benzynie - VIDA pokazuje błąd P0089.
Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ale nic to nie zmieniło.

Także wg VIDY pozostałe przyczyny tego błędu to:
- Nieszczelność w układzie paliwowym.
- Uszkodzony moduł sterowania pompą paliwa.
- Uszkodzona pompa paliwa.

Szperając po forach oczywiście w większości przypadków przy tym błędzie pomogło najdroższe rozwiązanie czyli wymiana pompy paliwa :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Darkseeder
PostNapisane: 2019-06-24, 10:25 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.05.2007, 20:02
Posty: 688
Lokalizacja: Zgierz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Rafi
VOLVO: S40
Silnik: 2.0
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 190000
U mnie na gaśnięcie na benzynie pomogło czyszczenie przepustnicy

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

_________________
jest Volvo - jest dobrze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
dutch
PostNapisane: 2019-06-24, 19:44 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.07.2009, 21:30
Posty: 666
Lokalizacja: Wiatrakowo
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzysztof
VOLVO: S60 R
Silnik: 2.5 T4
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
P0089 jest to błąd wynikający najczęściej ( nie śmiem twierdzić że to na pewno to) z niewłaściwej emulacji ciśnienia paliwa przez sterownik (lub emulator) gazowy. Zwykle pojawia się co 2-3 odpalenie i przełączenie na gaz. Nie wiem czy to ma zastosowanie do Twojej instalacji. Ja w swoim długo z tym walczyłem.
Dobrze posprawdzaj zanim zaczniesz się brać za wymianę pompy w ciemno.

_________________
Zatrzymaj się na chwilę. Popatrz
Od czasu do czasu dostajemy od życia w mordę. Tak profilaktycznie , aby nie narzekać kiedy jest w miarę dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Bocian87
PostNapisane: 2019-06-25, 10:38 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.03.2010, 15:00
Posty: 110
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 2.5T B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10 miasto, 7-8 trasa
Przebieg: 222000
Darkseeder napisał(a):
U mnie na gaśnięcie na benzynie pomogło czyszczenie przepustnicy

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka


przepustnicę wyczyściłem przy okazji wymiany czujnika :)

dutch napisał(a):
P0089 jest to błąd wynikający najczęściej ( nie śmiem twierdzić że to na pewno to) z niewłaściwej emulacji ciśnienia paliwa przez sterownik (lub emulator) gazowy. Zwykle pojawia się co 2-3 odpalenie i przełączenie na gaz. Nie wiem czy to ma zastosowanie do Twojej instalacji. Ja w swoim długo z tym walczyłem.
Dobrze posprawdzaj zanim zaczniesz się brać za wymianę pompy w ciemno.


Jeździłem kilka dni z odpiętym zasilaniem od sterownika gazu także myślę, że to też nie ma związku :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL