[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

trucha0
V
V
Posty: 48
Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
Imię: Tomasz
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2009
Przebieg: 118000
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: trucha0 » 2020-01-11, 00:13

Chyba tak ale teraz tez nie ściągali kolektora a nawiercenie i wkręcanie ich trwało 10min. idealnie w sam róg doslownie przed sam zawór wszystkie równo i pod tym samym kątem...da sie jak widać jak stwierdził Pan ze Staga trafił sie jakiś młody instalator żeby tak skopać tyle rzeczy w samochodzie na raz...same nawiertki jak sie okazało były powkrecane różnie tzn. nie zawsze zgodnie z kierunkiem podawania gazu i strzałką w ktorą powinny być wkręcone...

explosive_s
V
V
Posty: 25
Rejestracja: 2018-06-17, 17:41
Imię: Marcin
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238PS/320Nm
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/10
Przebieg: 155
Lokalizacja: 3miasto
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: explosive_s » 2020-01-11, 01:08

Fajnie, że udało się dojść do przyczyny.. szkoda że swoje musiałeś wyjeździc i stracić czas...

trucha0
V
V
Posty: 48
Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
Imię: Tomasz
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2009
Przebieg: 118000
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: trucha0 » 2020-01-12, 04:05

A to sie jeszcze okaże czy się udało spokojnie na razie nie jestem dobrej myśli ale jak sie uda to osobiscie zadbam o to żeby ktoś poniósł za to konsekwencje na warsztacie fabrycznym.

Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 618
Rejestracja: 2017-01-01, 21:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 288000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: Czarny82 » 2020-01-13, 12:01

Bez demontażu kolektora, fachowo, a co się stało z opiłkami które wpadły do środka?
Jeśli doradca zalecił robienie nawiertów w kolektorze bez demontażu i w dodatku był przy tym, to brawa dla niego. Powielanie jednego z najczęstszych grzechów instalatorów druciarzy.
"Młody instalator" :lol: dobre, dużo w naszym kraju tych młodych, można powiedzieć że 90 % warsztatów to same młodziaki.

Napewno teraz jest lepiej niż było, ale uważam że wymiana reflektora jest wskazana.
Miejmy nadzieję że uda Ci się uporać z tym problem.

Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 618
Rejestracja: 2017-01-01, 21:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 288000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: Czarny82 » 2020-01-13, 12:05

Reduktora miało być, ot taka pomyłka przez słownik w telefonie

trucha0
V
V
Posty: 48
Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
Imię: Tomasz
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2009
Przebieg: 118000
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: trucha0 » 2020-01-14, 11:59

No wiesz opiłki jakieś tam pewnie były ale zadziwię Cie odsysali odkurzaczem przy nawiercaniu,jak nawet coś tam wpadło to na tyle małe i plastikowe że chyba zbytnio problemów nie narobiło co innego gdyby to był metal czy aluminium ale zapewne demontaż byłby wskazany...,poczekam zobaczę z wymianą reduktora jak on mi to wystroi i co będzie z korektami oraz checkiem rozmawiałem z tym doradcą i sam ma samochód na tym reduktorze 280KM i trzyma formę bo jak on to stwierdził nie przewymiarowują na papierze parametrów tylko piszą rzeczywistość ile jest w stanie obsłużyć ich reduktor w razie czego na półce leżą KME cała gama i oczywiście nie omieszkam się pochwalić co dalej.Szkoda że Ty z daleka jesteś bo 550km i z chęcią bym zawitał do Ciebie,ostatecznie zostaje mi podjechać do Pana Michała do Warszawy ale poczekam zobaczę co z tego wyjdzie.

Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 618
Rejestracja: 2017-01-01, 21:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 288000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: Czarny82 » 2020-01-14, 23:33

Odkurzacz jest do odkurzania podłogi itp a nie do takich rzeczy, niema opcji żeby wszystko odessać.
Niema też znaczenia czy kolektor jest metalowy czy plastikowy, oczywiście opiłki metalu mogą wyrządzić większą szkodę, ale plastikowy wiór też może się przykleić do przylgnii zaworu i będzie powodować nieszczelność (małe prawdopodobieństwo ale jednak ryzyko jest) ale co tam dla warsztatu, ważne że szybko a auto przecież nie ich.
Co do podawania taktycznych parametrów reduktora - ehhh... :D Stagu ma wszystko super a najlepszy marketing :lol:
P.S. Doradcy też nie zawsze mają wiedzę na takim poziomie jak by się od nich wymagało, choć wcale nie podważam kompetencji i wiedzy tego co był przy Twoim aucie, choć przyzwolenie na wiercenie bez ściągania kolektora trochę rzuca cień na jego "fachowe" podejście do tematu.
Wg mnie, często dobrzy instalatorzy mają większą wiedzę niż doradca. Michał z kliniki wydaje się być kumatym gościem, mimo iż czasami mieliśmy inne zdanie.
Jeśli chodzi o moją pomoc, nie zwracaj uwagi na lokalizację, mogę pomóc w okolicach Poznania, bo tam znajduje się warsztat.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 680
Rejestracja: 2012-02-29, 00:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: Mikaell » 2020-01-18, 18:45

Czarny82 pisze:
2020-01-14, 23:33
P.S. Doradcy też nie zawsze mają wiedzę na takim poziomie jak by się od nich wymagało, choć wcale nie podważam kompetencji i wiedzy tego co był przy Twoim aucie, choć przyzwolenie na wiercenie bez ściągania kolektora trochę rzuca cień na jego "fachowe" podejście do tematu. Wg mnie, często dobrzy instalatorzy mają większą wiedzę niż doradca.
Takie skopanie nawiertów w warsztacie firmowym woła o pomstę do nieba!
Dobrze, że zostało poprawione, choć pozostaje zbrzydzenie takim wierceniem, ale jak słyszałem od praktykujących takie metody "raz na dwieście trzeba ściągnąć głowicę, ale i tak się opłaca".
A doradcy Staga, z którymi miałem do czynienia są naprawdę profi.

kiler
V
V
Posty: 47
Rejestracja: 2014-02-11, 20:16
Imię: marek
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
Rok: 1999
Przebieg: 300000
Lokalizacja: poznań
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: kiler » 2020-01-19, 12:49

Czarny82 pisze:
2020-01-14, 23:33
Jeśli chodzi o moją pomoc, nie zwracaj uwagi na lokalizację, mogę pomóc w okolicach Poznania, bo tam znajduje się warsztat.
a konkretniej w jakich okolicach poz jesteś ??

trucha0
V
V
Posty: 48
Rejestracja: 2019-09-29, 16:00
Imię: Tomasz
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 238
Rok: 2009
Przebieg: 118000
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: trucha0 » 2020-01-19, 21:23

No więc mamy 200km po poprawkach i jest gorzej niz było spalanie średnie 50km miasta 150km trasy takiej 80-100km/h -19L :shock:
Niby wystrojone dobrze bo caly czas w okolicy zera choc sa wahania chwilowe + - 15 ale i tak dazy do 0 korekty długie jak widac na drugim banku cos kuleje bo powyzej 7 ogolnie dziwna sprawa z kreska od map na drugim banku bo przy depnieciu kropa od mnoznika leci w gorę poza zakres i w prawo a mapa pływa raz ze sie pokrywa drugi raz sie rozjezdza czy tak byc powinno po 200km wystarczy troche zwolnic i sie pokrywa depne chwile ucieka...zagladalem tez do świec to jak sie okazało siedza Champion zwykłe a nie ori Volvo jak sie okazuje irydowe może to mieć wpływ...zmieniać? Co robic dalej?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 618
Rejestracja: 2017-01-01, 21:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 288000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: Czarny82 » 2020-01-20, 16:43

Wg mnie problem leży w sterowniku i archaicznej metodzie strojenia na mnożnik - to w kwestii wahania i odchylenia korekt i od normy. Znam przypadek wymiany sterownika na inny i zużycie spadło gdzie niby nie powinno to mieć znaczenia jeśli strojenie było prawidłowe.
Jeśli chodzi o spalanie, to ciężko stwierdzić czy pali za dużo, XC90 to jednak duże i ciężkie auto i swoje musi spalić. Mój XC90 2,5T średnio spalił 16 ltr/100km ale bywało że 20 też wciągnął pomimo że wszystko było idealnie.
Określenie normy to ciężki temat, jest zbyt dużo zmiennych które znacząco wpływają na ilość zużytego paliwa. Można jeździć ta samą drogą kilka razy i zawsze mieć inne zużycie, wpływ ma pogoda (wilgotność, temperatura, skład powietrza), natężenie ruchu a nawet styl jazdy innych użytkowników drogi.

Czarny82
VOLV
VOLV
Posty: 618
Rejestracja: 2017-01-01, 21:57
Imię: Adam
VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
Silnik: 2,5T LPG B5254T2
KW/KM/NM: 154/210/320
Rok: 2006
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 288000
Lokalizacja: Wrocław okolice
Status: Offline

[ XC90 3,2 2009] Spalanie LPG instalacja STAG

Post autor: Czarny82 » 2020-01-20, 16:46

Czarny82 pisze:
2020-01-20, 16:43
a konkretniej w jakich okolicach poz jesteś ??
W kwestii LPG mogę pomóc na warsztacie w Skokach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”