Witam.
Auto jak w tytule: benzyna +LPG. Kilka dni temu zauważyłem, że raz na jakiś czas silnik szarpnie (nie dusi się, moc normalna). Podejrzewam, że trzeba wymienić świece. Auto od zakupu przejechało niecałe 30 tyś. km. Może ktoś podpowie:
- czy jest jakaś firma którą polecacie? W poprzednich autach stosowałem ngk lub bosch i różnicy nie widziałem.
- czy z racji zasilania LPG bawić się w jakieś dedykowane do LPG bądź zmniejszać odległość elektrod. Aautami na LPG przejechałem pewnie ok. 400 tyś. km i wydaje mi się że różnicy nie ma pomiędzy "zwykłymi" a tymi do LPG (używałem i jednych i drugich) oraz że zmniejszanie odległości elektrody też raczej na nic nie wpływa. Może w volvo jest inaczej?
Z góry dziękuję.
[S80, 2.5 T, 2007 r.] Świece zapłonowe.
-
- V
- Posty: 104
- Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
- Imię: Pawel
- VOLVO: S 80, Summum
- Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2007
- Przebieg: 245000
- Status: Offline
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[S80, 2.5 T, 2007 r.] Świece zapłonowe.
Ja mam silnik 2.5 B5254T3 z LPG używam normalnych dedykowanych świec do tego silnika. U mnie akurat Bosch. Pytałem się swojego gazownika czy kupywać jakieś świece dedykowane do gazu? Stwierdził krótko - montaż świec tylko o oryginalnych parametrach. Jak do tej poru jeżdżę wg zaleceń i jest git. Wymieniam co 20tys km czyli co ok 2 lata
- leo55555
- VO
- Posty: 203
- Rejestracja: 2017-11-11, 18:41
- Imię: Maciej
- VOLVO: S80 II
- Silnik: był D5,jest 2.5T+LPG
- KW/KM/NM: 147+/200+/300+
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 11Pb/13LPG
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Kutno, łódzkie
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 35
- Rejestracja: 2020-05-29, 19:07
- Imię: Karol
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2008
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
[S80, 2.5 T, 2007 r.] Świece zapłonowe.
Z całym szacunkiem ale wymienianie świeć co 20 tys. to przegięcie. Tym bardziej że kupujesz Boscha , a nie jakiś Chiński wynalazek.Robertv50T5 pisze: ↑2021-10-22, 17:37Ja mam silnik 2.5 B5254T3 z LPG używam normalnych dedykowanych świec do tego silnika. U mnie akurat Bosch. Pytałem się swojego gazownika czy kupywać jakieś świece dedykowane do gazu? Stwierdził krótko - montaż świec tylko o oryginalnych parametrach. Jak do tej poru jeżdżę wg zaleceń i jest git. Wymieniam co 20tys km czyli co ok 2 lata
Mój gazownik twierdzi żeby nie bawić się w świece dedykowane do LPG i poleca ze swojej strony Boscha i NGK.
-
- V
- Posty: 104
- Rejestracja: 2019-01-14, 13:31
- Imię: Pawel
- VOLVO: S 80, Summum
- Silnik: 2.5 T, PB + LPG, manual
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2007
- Przebieg: 245000
- Status: Offline
[S80, 2.5 T, 2007 r.] Świece zapłonowe.
Dziękuję za podpowiedzi.
Zainwestuje w dedykowane świece Bosch, bez specjalnych ulepszeń pod LPG itp.
Zainwestuje w dedykowane świece Bosch, bez specjalnych ulepszeń pod LPG itp.
-
- VO
- Posty: 272
- Rejestracja: 2018-11-29, 20:06
- Imię: Robert
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 162/220/320
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 11.5
- Przebieg: 182000
- Status: Offline
[S80, 2.5 T, 2007 r.] Świece zapłonowe.
Może i tak. Ale nie są drogie i wymieniam co 2 lata. Więc lepiej wcześniej wymieniać niż za późno. Na pewno cewki mają za to lżejsze życie