Za jaką instalacje? z dotryskiem czy np. VI generacja?
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
- kruhy84
- VOLV
- Posty: 980
- Rejestracja: 2018-12-05, 12:44
- Imię: Marcin
- VOLVO: xc70/xc60
- Silnik: 3,2/2.5
- KW/KM/NM: 238/254
- Rok: 2008
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
-
- VOLVO
- Posty: 2171
- Rejestracja: 2017-06-23, 18:40
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V60 CC AWD
- Silnik: 2,4D4
- KW/KM/NM: 220/440
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
VI gen. to raczej nie ten poziom cenowy, a instalacja z dotryskiem IMO nie ma sensu.
- Komandoskks
- VO
- Posty: 282
- Rejestracja: 2017-03-05, 13:12
- Imię: Tomek
- VOLVO: V70, S80
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 6,5L/9,0L
- Przebieg: 430
- Lokalizacja: Leżajsk
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
a jakie są zalety VI gen. vs V gen. które zrekompensują sporą różnice w cenie ???
-
- VOLVO
- Posty: 2171
- Rejestracja: 2017-06-23, 18:40
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V60 CC AWD
- Silnik: 2,4D4
- KW/KM/NM: 220/440
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Mniej dodatkowych urządzeń i tym samym mniejsze ryzyko ich awarii lub niewłaściwej kalibracji. Chłodzenie wtryskiwaczy benzyny gazem, a nie benzyną - brak zużycia benzyny. btw LPG jest przy takich cenach instalacji średnio opłacalną inwestycją dla większości użytkowników.
Ostatnio zmieniony 2021-01-02, 13:14 przez rezon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3648
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
6 generacja to same problemy jak pokazuje praktyka. Ona tylko w teorii jest super.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOLVO
- Posty: 2171
- Rejestracja: 2017-06-23, 18:40
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V60 CC AWD
- Silnik: 2,4D4
- KW/KM/NM: 220/440
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Praktycznie już od 3 generacji zaczęły się problemy. Coraz bardziej skomplikowane układy zasilania, coraz większe wymagania silników i lampka check engine stała się dodatkową ozdobą na tablicy rozdzielczej.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3648
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
U druciarzy z pewnością.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- kruhy84
- VOLV
- Posty: 980
- Rejestracja: 2018-12-05, 12:44
- Imię: Marcin
- VOLVO: xc70/xc60
- Silnik: 3,2/2.5
- KW/KM/NM: 238/254
- Rok: 2008
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
I teoretyków z forum.
-
- VOLVO
- Posty: 2171
- Rejestracja: 2017-06-23, 18:40
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V60 CC AWD
- Silnik: 2,4D4
- KW/KM/NM: 220/440
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Ostatni mój samochód z LPG miał instalację IV generacji BRC. Nie wiem kto montował - samochód był odbierany z salonu już z zamontowaną instalacją. Od tej pory pomimo dużych przebiegów rocznych >40kkm omijam LPG szerokim łukiem. Kasowanie błędu co kilka tygodni, regulacje co kilka miesięcy - nie są moim celem. W jego poprzedniku z instalacją 3 gen. padał mniej więcej co pół roku czujnik temperatury gazu i trzeba go było wymieniać. Nissan Micra 1.0 model K10 świetnie chodził, dopóki nie zamontowałem instalacji LPG - zaczęły się wypadania zapłonu, nierówna praca. Instalacja 2 generacji. Do tego służbowa Octavia 1.6 z wiecznie świecącą się kontrolką check engine. 4 samochody to wystarczające doświadczenie, aby zrezygnować z LPG. Doceniam koszt km na poziomie 24gr, ale to koniec zalet. Znajomy ma kilkuletniego Grand Cheerokee - chyba z silnikiem 3.6 i po prostu nie przejmuje się żółtą ikonką check engine świecącą cały czas, co mnie na pewno by irytowało. Co kto lubi...
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3648
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Mnie tam od lat się żadne checki nie świecą jak nie ma ku temu powodu.
Dobrze założony i wystrojony gaz nie ma prawa generować błędów.
Dobrze założony i wystrojony gaz nie ma prawa generować błędów.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Z mojego doświadczenia po zamontowaniu osobiście (oczywiscie ja zlecałem, nie montowałem) w 3 autach, 3 inslatek lpg z wtryskiem sekwencyjnym i przejechaniu łącznie ok. 300 kkm potwierdzam tezę 'struny', iż dobrze założona instalccja lpg nie wywala checków i auta śmigają bez jakichkolwiek usterek.
Czekam na opinie po montażu lpg w obecnych silnikach 2.0 VIDA, lecz jak dotąd poza bodajże 1 użytkownikiem ok. 2 lata temu nikt na tym forum (poprawcie mnie jeśli przegapiłem jakieś posty) nie pochwalił sie takim montażem.
Czekam na opinie po montażu lpg w obecnych silnikach 2.0 VIDA, lecz jak dotąd poza bodajże 1 użytkownikiem ok. 2 lata temu nikt na tym forum (poprawcie mnie jeśli przegapiłem jakieś posty) nie pochwalił sie takim montażem.
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
- Komandoskks
- VO
- Posty: 282
- Rejestracja: 2017-03-05, 13:12
- Imię: Tomek
- VOLVO: V70, S80
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 6,5L/9,0L
- Przebieg: 430
- Lokalizacja: Leżajsk
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
zwykle nie stoję na straży pilnowania się tematu wątku ale serio teraz każdy w temacie "lpg w xc90 t6" będzie pisał że w jego cordobie już 3 lata wszystko dobrze chodzi a w innego polonezie gaźnik sie zacina ???
- chancevought
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2016-02-15, 22:42
- Imię: tomek
- VOLVO: V60CC; C30; S80
- Silnik: 2.0T5; 1.6D; 3.0T6
- KW/KM/NM: 245KM/136KM/304KM
- Rok: 2018
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,4 / 5,8 / 14,1
- Przebieg: 296000
- Lokalizacja: Łódź Północ
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Ok., sorry za off top
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
wcześniej inne marki..., potem S40 (B4204S2) / XC70 2.5T (B5254T2) / C70 2.0T19 (B5204T3) /C30 2.0D (D4204T) S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
6 lat temu V60CC 2.0T5 AWD (B4204T11)
rok temu ponownie S80 3.0T6 AWD (B6304T4)
2 lata temu C30 1.6D ((D4162T)
-
- VO
- Posty: 163
- Rejestracja: 2013-02-09, 16:54
- Imię: Imie
- VOLVO: było v40, s60, VAG jest xc90
- Silnik: D5, 2.0 TDI, 3.2 R6
- KW/KM/NM: -/163/340
- Rok: 2012
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ...
- Przebieg: 155000
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Dziwne, mnie powiedział 8500, do tego musi się palić check bo jest listwa wtryskowa jakaś której nie da się oszukać.
Komandoskks, czaisz się na gaz w nowym xc90 ?
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3648
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Darujcie sobie Auto-Mix - to mierny technicznie zakład.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- kruhy84
- VOLV
- Posty: 980
- Rejestracja: 2018-12-05, 12:44
- Imię: Marcin
- VOLVO: xc70/xc60
- Silnik: 3,2/2.5
- KW/KM/NM: 238/254
- Rok: 2008
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Czyli jest to instalacja z dotryskiem benzyny?siekieramotyka pisze: ↑2021-01-05, 09:16Dziwne, mnie powiedział 8500, do tego musi się palić check bo jest listwa wtryskowa jakaś której nie da się oszukać.
Komandoskks, czaisz się na gaz w nowym xc90 ?
- Czarny82
- VOLV
- Posty: 892
- Rejestracja: 2017-01-01, 20:57
- Imię: Adam
- VOLVO: ex V40, XC90 jest S60
- Silnik: 2,5T LPG B5254T2
- KW/KM/NM: 154/210/320
- Rok: 2006
- Był na spocie: 16
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 301000
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Status: Offline
- Kontakt:
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Nie można powiedzieć że jakiś warsztat ogarnia dane auto, jeśli po montażu instalacji cokolwiek odbiega od wartości prawidłowych dla danego silnika a na desce świeci się Check.
Myślę że ciągle świecąca się kontrolka nie jest marzeniem właściciela czteroletniego auta za nie małe pieniądze i nie jest to akceptowalne.
Jeśli mowa o prawidłowy montażu, to tylko i wyłącznie wtedy, gdy silnik trzyma parametry jak na benzynie a na desce nic się nie świeci. Jeśli jest inaczej, oznacza to, że warsztat nie poradził sobie i tylko ją włożył do auta a jej obecność może przynieść więcej szkód niż oszczędności.
Myślę że ciągle świecąca się kontrolka nie jest marzeniem właściciela czteroletniego auta za nie małe pieniądze i nie jest to akceptowalne.
Jeśli mowa o prawidłowy montażu, to tylko i wyłącznie wtedy, gdy silnik trzyma parametry jak na benzynie a na desce nic się nie świeci. Jeśli jest inaczej, oznacza to, że warsztat nie poradził sobie i tylko ją włożył do auta a jej obecność może przynieść więcej szkód niż oszczędności.
- Komandoskks
- VO
- Posty: 282
- Rejestracja: 2017-03-05, 13:12
- Imię: Tomek
- VOLVO: V70, S80
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2005
- Średnie spalanie: 6,5L/9,0L
- Przebieg: 430
- Lokalizacja: Leżajsk
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
tak V generacja rozmawiałem z nimi w listopadzie i powiedział ze normalna cena to 6900 ale przez covid mają lepszą cene od dostawcy i prawdopodobnie do konca roku bedzie 6500kruhy84 pisze: ↑2021-01-06, 13:48Czyli jest to instalacja z dotryskiem benzyny?siekieramotyka pisze: ↑2021-01-05, 09:16Dziwne, mnie powiedział 8500, do tego musi się palić check bo jest listwa wtryskowa jakaś której nie da się oszukać.
Komandoskks, czaisz się na gaz w nowym xc90 ?
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2020-07-09, 23:19
- Imię: Michal
- VOLVO: v50
- Silnik: 1.8
- Rok: 2008
- Przebieg: 280000
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Czy ktoś w końcu założył gaz do XC90 T6 2.0?
Czy tylko teoria?
Czy tylko teoria?
-
- V
- Posty: 77
- Rejestracja: 2023-02-10, 11:46
- Imię: Bart
- VOLVO: Jest
- Silnik: T4
- Rok: 2019
- Przebieg: 50000
- Status: Offline
-
- VO
- Posty: 287
- Rejestracja: 2018-09-25, 17:57
- Imię: Karol
- VOLVO: v60
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 197KM
- Rok: 2023
- Przebieg: 17000
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Nie zraża Cię ilość negatywnych wrażeń i komentarzy po takich montażach? Nie lepiej wziąć silnik/auto, który faktycznie się da gazować?
-
- Przyjaciele
- Posty: 6142
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Volvo xc90 II 2.0 T6 i możliwość instalacji LPG
Nic nie doradzę odnośnie 2.0 T6, ale potwierdzę, to co napisał już ktoś wyżej, jak na LPG coś się świeci na desce i auto nie jedzie tak jak na benzynie, to gazownik sobie nie poradził i amen.
Przerabiam drugie auto z instalacją sekwencyjną czyli IV generacja. Jedno to volvo obecne 940 instalacja KME założona przez polecany zakład w Krakowie. Volvo chodzi na tym już ponad 3 lata i nic się nie świeci.
Był (niestety był) peugeot 306 1,6 - tam siedział STAG, z tą instalacją go kupiłem, auto śmigało elegancko, momenty przełączania gaz/ benzyna i odwrotnie były niewyczuwalne; 90 tys. km tym jeździdłem zrobiłem w zasadzie bezproblemowo.
Wg mnie tylko porządny gazownik i pewnie da radę.
Przerabiam drugie auto z instalacją sekwencyjną czyli IV generacja. Jedno to volvo obecne 940 instalacja KME założona przez polecany zakład w Krakowie. Volvo chodzi na tym już ponad 3 lata i nic się nie świeci.
Był (niestety był) peugeot 306 1,6 - tam siedział STAG, z tą instalacją go kupiłem, auto śmigało elegancko, momenty przełączania gaz/ benzyna i odwrotnie były niewyczuwalne; 90 tys. km tym jeździdłem zrobiłem w zasadzie bezproblemowo.
Wg mnie tylko porządny gazownik i pewnie da radę.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.