[s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Mikaell » 2014-01-17, 08:45

Chalski pisze:
Mikaell pisze:jeżeli AGIS pokazuje korektę dla jednego banku, to przypuszczałbym, że gazownik podpiął tylko sondę z jednego banku, zaś drugiej nie.
Przecież korekty są czytane z OBD podpięcie sond nie ma tu nic do rzeczy.
Oooops! Oczywista słuszność! Masz rację!
(Morał - nie pisać głupot przysypiając...)

To faktycznie nie rozumiem dlaczego nie czyta drugiego banku, bo nie wierzę żeby korekty były 0.

Pozdrawiam

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Chalski » 2014-01-17, 09:37

Mikaell pisze:To faktycznie nie rozumiem dlaczego nie czyta drugiego banku, bo nie wierzę żeby korekty były 0
Może sterownik lpg ma problem z prawidłowym czytaniem OBD w tym aucie.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Mikaell » 2014-01-17, 10:10

Możliwe. Słabo znam Agisa. Montowaliśmy nowszego P13 do Dyskoteki III V8 i czytał wszystko bez problemu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-01-17, 23:20

jakaś konkluzja?

czyli tak jak mam jest ok czy to jest błąd i musi koniecznie pokazywać korekty w obu bankach? chcę zaznaczyć, że w zakładce Kalibracja mam zaznaczone "Jedna poprawka dla wszystkich cylindrów" oraz to co zaznaczyłem na fotce czyli aktualna korekta dla obu banków wynosząca 2%. Mapa gazowa w zasadzie idealnie dopasowana (odwzorowana) do benzynowej.

- cholera nie mam aktualnie kabla do sterownika, może faktyczne PrtScn dadzą pełny obraz...

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Pyroli » 2014-01-18, 04:40

Podepnij najzwyczajniejszego ELMa chińskiego za 30zł to zobaczysz jak ma być. To że mapy są pokryte nic nie znaczy jeżeli korekty na bankach się rozjechały.

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-02-04, 14:36

Po dłuższej nieobecności i "walki" z gazem wreszcie mam czas aby coś napisać:)

A więc do rzeczy...

Przez ostatnie kilka dni, oczywiście poza obowiązkową wizytą u instalatora po pierwszym 1000 [km], zwiedziłem również 6 (podobno liczących się) warsztatów w trójmieście zajmujących się lpg.

Co do mojego Pana, który zakładał moją instalację wyszło tak jak ktoś na forum już wspomniał "wszystko jest dobrze i działa poprawnie. Rozmowa była dość nerwowa, ale jakoś się dogadaliśmy:) Oczywiście dostałem na odchodne poradę aby (tutaj cytuje) nie czytać głupot z forum..Nie wiem czy jest to wyznacznik i porównanie, ale spotkałem gościa w tym samym czasie który ma Audi A6 (C5) 2,7 Biturbo z tak samo zainstalowaną instalacją, tyle że na starszym sterowniku Agis'a - gość miał przejechane 12 tys. i nie narzekał...

Co do warsztatów... 2 warsztaty (w tym jeden bardzo polecany tutaj na forum jak również przez niezależny serwis volvo) po przejrzeniu powiedziało, że wszystko jest ok i mogę śmiało jeździć.
Cała reszta warsztatów to już czysta litania, począwszy od tych chcą mi ją przerobić ale nie koniecznie stosując tzw "kompensację" między listwami itp....kończąc na tych którzy chcą mi wywalić wszystko i wstawić nową instalację na jednym reduktorze...

Jeżeli chodzi o mnie, jak na razie jestem zadowolony z instalacji i szczerze mówiąc ma straszny mętlik w głowie po tym co czytam tutaj i tym co mówią w warsztatach...Niezrozumiałe jest dla mnie, że każdy "fachowiec" rzekomo zajmujący się tym samy, ma częściowo a czasami zupełnie inne zdanie od drugiego - Jeżdżąc i słuchając co każdy miał mi do powiedzenia na temat moje instalacji zastanawiałem się, czy ja pytam ciągle o to samo...

Udało mi się wreszcie zdobyć odpowiedni interfejs do mojego lpg, dlatego poniżej zamieszczam fotki ze sterownika Agis benzyna/gaz na "jałowym" oraz przy tzw. kick down od 60 - 160 [km/h].

Jak zawsze proszę o fachową ocenę i porady - czy coś jest nie tak waszym zdaniem, czy należy coś zmienić w ustawieniach itp...

Z góry dziękuję.

Benzyna na "jałowym"
ScreenShot019.jpg
ScreenShot019_1.jpg
ScreenShot020.jpg
ScreenShot021.jpg
ScreenShot022.jpg
ScreenShot023.jpg
Gaz na "jałowym"
ScreenShot025.jpg
ScreenShot030.jpg
ScreenShot031.jpg
ScreenShot032.jpg
Jazda + kick down 60-160 [km/h]
ScreenShot058.jpg
ScreenShot059.jpg
ScreenShot060.jpg
ScreenShot061.jpg
ScreenShot062.jpg
Po puszczeniu "gazu" przy prędkości ~160 [km/h]
ScreenShot063.jpg
Wykresy
ScreenShot078.jpg
Dodatkowo zamieszczam jeszcze foty z PCMSCAN benyzna/gaz
ScreenShot005.jpg
ScreenShot006.jpg
ScreenShot012.jpg
-- 2014-02-04, 15:36 --
ScreenShot013.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
robert1v
VOLVO
VOLVO
Posty: 2245
Rejestracja: 2013-08-12, 18:09
Imię: Robert
VOLVO: V70II AWD 2.5T manual
Silnik: B5254T2 16T
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: zbiornik suszy w1,5h
Przebieg: 218
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: robert1v » 2014-02-04, 14:48

hmmyyy
na bogato ... jest nad czym posiedzieć i poanalizować :)
Obrazek
Szybciej nie mogę !!!






tuconieco o UOŚU http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=138&t=67938

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Chalski » 2014-02-04, 15:02

Nie wyznaje się na programie Agisa ale nie wiem czy przy sprincie nie było zapętlenia gazu.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Mikaell » 2014-02-04, 20:53

Dla mnie obrazki są mało czytelne niestety.
Agis ma ficzura nagrywania oscyloskopów i to byłoby znacznie ciekawsze do obejrzenia.
Na ScreenShot023.jpg widzisz z lewej strony taki klawisze magnetofonu :). Użyj
Wydaje mi się, że ustawienie ciśnienia minimalnego 0,5bara wygląda na brak wiary instalatora w wydajność reduktorów :). Ze spadkiem o 1 bar to raczej żadne korekty sobie nie poradzą.
Ale możliwe, że marudzę i te 0,5 bara jest przypadkiem i np. zostawionym przez zapomnienie ustawieniem default. Ciekawe jak Zavolaki zachowują się na cut-offe. Niestety na obrazku nie identyfikuję która linia co przedstawia.

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Pyroli » 2014-02-05, 01:18

nie czytać głupot z forum
Każdy pseudo gaziarz tak mówi. Z ogarniętych ludzi nikt by czegoś takiego nie powiedział.

Generalnie zrobić kompensacje i dobrze to skalibrować. 0.5 bara to dość spory spadek.

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-02-05, 17:58

ciśnienie minimalne wynosi teraz 0,6 [bar] ponieważ wcześniej miałem ustawione na 0,85 [bar] i przy połowie zbiornika w momencie kick down'a przełączało mnie na benzynę. Po ustawieniu na 0,6 [bar] odcina mnie na benzynę gdy mam dość mocno zaawansowaną rezerwę...

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Pyroli » 2014-02-05, 18:40

ciśnienie minimalne wynosi teraz 0,6 [bar] ponieważ wcześniej miałem ustawione na 0,85 [bar] i przy połowie zbiornika w momencie kick down'a przełączało mnie na benzynę. Po ustawieniu na 0,6 [bar]
Tragedia i rozpacz, zastanów się teraz co robisz silnikowi jak ciśnienie wynosi 0.6 (a nominalne 1+) barów a jemu potrzeba dużo paliwa?
Protip: wypalasz zawory.

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-02-05, 20:36

wiem, to dużo nawet bardzo... trochę mnie to zmartwiło, dlatego też wrzuciłem to wszystko na forum

Ile powinien wynosić maksymalny spadek ciśnienia?

Mój instalator ogólnie nie chce mi nic robić więcej uważa, że wszystko jest ok itp... szkoda gadać - nie mogę się już dogadać z gościem, dlatego rozważam (w zasadzie jestem już na 100% tego pewny) rezygnuje z gwarancji i wstępnie dogadałem się z Panami z jednego z warsztatów lpg z trójmiasta, że przerobią mi układ przy wykorzystaniu tych samych komponentów, jednak z kompensacją między listwami oraz z oddzielnym zasilaniem dla jednej listwy z jednego reduktora oraz zasilanie dla drugiej listwy z drugiego reduktora + po jednym filtrze na każdej wiązce zasilającej, do tego strojenie przy pomocy sondy AFR itp. i niby ma być dobrze (PODOBNO)...

no chyba, że tylko sama kompensacja między listwami coś poprawi ???- to mogę sam przerobić instalację, tak aby na przegląd gwarancyjny móc wszystko powrócić do stanu pierwotnego i nie tracić gwarancji, której nie będę nikogo oszukiwał, jest mi cholernie szkoda...ogólnie żal dupę ściska:)

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: tofu » 2014-02-05, 22:12

spadki tak licza że 15 % max może więcej

to minimalne ciśnienie to prędzej jest powinno być do wyjechania wszystkiego z butli i pewnie jest też ustawione by przełączał po długim czasie minimalnego spadku
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Mikaell » 2014-02-05, 22:31

vacariu pisze: wstępnie dogadałem się z Panami z jednego z warsztatów lpg z trójmiasta, że przerobią mi układ przy wykorzystaniu tych samych komponentów, jednak z kompensacją między listwami oraz z oddzielnym zasilaniem dla jednej listwy z jednego reduktora oraz zasilanie dla drugiej listwy z drugiego reduktora + po jednym filtrze na każdej wiązce zasilającej, do tego strojenie przy pomocy sondy AFR itp. i niby ma być dobrze (PODOBNO)...

no chyba, że tylko sama kompensacja między listwami coś poprawi ???- to mogę sam przerobić instalację, tak aby na przegląd gwarancyjny móc wszystko powrócić do stanu pierwotnego i nie tracić gwarancji, której nie będę nikogo oszukiwał, jest mi cholernie szkoda...ogólnie żal dupę ściska:)
Zasilanie listw oddzielnie z dwóch reduktorów to nie jest szczególnie dobry pomysł.
Wg mnie sens miałoby zastosowanie takiego filtra
http://www.phjacus.pl/F69-Filtr-fazy-lo ... -p774.html" onclick="window.open(this.href);return false;
plus oczywiście zamknięcie pętli zasilania kompensacją.
Ale trzeba mieć świadomość że o ile nie zostały zaaplikowane Barracudy "BF" 130l/min to i wtryskiwacze mogą być limitujące.

Trójmiasto nie jest uważane za oazę kompetentnych gazowników niestety.
Możesz ewentualnie uderzyć do Vanos (user lpg-forum).
Na Twoim miejscu uderzyłbym jednak do Piotra Kopczyńskiego z Bytowa
(http://www.scantel.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;). Oceni, poprawi, ew. dojdziecie do wniosku, że żeby nie iść w koszty po drobnych poprawkach ustawi przełączanie na benę powyżej określonych obrotów/obciążeń...

pozdrawiam

Awatar użytkownika
vacariu
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2013-11-23, 18:13
Imię: vacariu
VOLVO: s80
Silnik: 2.9 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 2003
Średnie spalanie: 11[l]-16[l]
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: vacariu » 2014-07-20, 13:10

Dla osób posiadających konto lpg forum

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=40& ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Po wielu uwagach jakie doszły do mnie na temat mojej instalacji(zdania są bardzo różne), postanowiłem ją przerobić - sam, jednak mam pewne wątpliwości co i jak. Proszę o pomoc w doborze odpowiedniego schematu układu i ewentualne uwagi, plusy minusy poszczególnych rozwiązań.
Obecnie mój układ wygląda tak (nie jestem pewien, czy połączenie reduktorów jest takie - nie mam gdzie tego sprawdzić, a reduktory są dość dobrze zabudowane w nadkolu - jedno jest pewne, że do filtra który posiadam idzie jeden przewód:
Układ 0.jpg
Chciałbym przerobić mój układ na jeden z poniższych (czy w ogóle to robić?? do tej pory nie narzekam na działanie mojego obecnego układu):
Układ 1.jpg
Układ 1 2.jpg
Jak widać, układ 1 jest lekką przeróbką obecnego układu - dodanie kompensacji. W związku z tym, że mam sterownik AGIS, swojego czasu próbowałem się dowiedzieć czegoś od Panów z AGIS na temat mojego układu itp.. odpowiedziano mi, że kompensację w moim przypadku można zastosować ale nie jest to konieczne, ze względu na zastosowanie przewodów o dużym przekroju a także samego rozwiązania układu... Jak się to ma do rzeczywistości to zdania są jakie są - każdy mówi co innego.

Chciałbym również zaznaczyć, że chcę wykorzystać z obecnej instalacji jak najwięcej.
Z góry dziękuję. Na pewno podzielę się wynikami swojej pracy:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [s80 2.9 T6 2003] ocena instalacji

Post autor: Chalski » 2014-07-21, 06:50

Ja bym przerabiał tak jak na ostatnim zdjęciu a więc albo 2 filtry 1 x 1 albo jeden filtr 2x2
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”