[ S60 2,4 bi-fuel] komunikat Rijd langzaam of schakel of bez objawów
- pawel_w
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 1,6
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 103000
- Status: Offline
[ S60 2,4 bi-fuel] komunikat Rijd langzaam of schakel of bez objawów
Witam wszystkich. Przez ostatnie dni gdy temp. w dzień sięgała -15 st. moje volvo przestało przełączać sie na LPG, ale to akurat nie jest jakies bardzo dziwne. Kłopot pojawił się gdy auto trafiło do warsztatu ( naprawa nie związana z tematem) tam się zagrzało i gdy wracałem do domu po dwóch dniach jazdy tylko na PB znów przelączyło się na LPG i wtedy zaczął wyskakiwac komunikat jak w tytule :
rijd langzaam of schakel op plus migajacy check engine. Auto jeździ normalnie nie szarpie, prawidłowo przyśpiesza, na wolnym biegu nie faluje. Komunikat wyskakuje przeważnie gdy stoje na swiatłach, ruszam i po kilkuset metrach gaśnie i gaśnie tez check. Nie mam pojęcia o co mu chodzi.
Następnego dnia znów -15 stopni i znów jazda tylko na PB i komunikatów brak . Kolejny dzien -11 st przełączył sie na LPG i znowu Rijd langzaam.
Proszę o jakies pomysły.
Czekać na cieplejsze dni i obserwować czy może cos konkretnego w instalacji pierdykneło.
rijd langzaam of schakel op plus migajacy check engine. Auto jeździ normalnie nie szarpie, prawidłowo przyśpiesza, na wolnym biegu nie faluje. Komunikat wyskakuje przeważnie gdy stoje na swiatłach, ruszam i po kilkuset metrach gaśnie i gaśnie tez check. Nie mam pojęcia o co mu chodzi.
Następnego dnia znów -15 stopni i znów jazda tylko na PB i komunikatów brak . Kolejny dzien -11 st przełączył sie na LPG i znowu Rijd langzaam.
Proszę o jakies pomysły.
Czekać na cieplejsze dni i obserwować czy może cos konkretnego w instalacji pierdykneło.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [ S60 2,4 bi-fuel] komunikat Rijd langzaam of schakel of bez objawów
Migający check engine to wypadanie zapłonów - możliwe że z jakiegoś powodu na jednym lub kilku cylindrów nie dostarczany był gaz.
Generalnie Koltec Necam to prosta instalacja niestety mało kto potrafi ją trafnie zdiagnozować a niektóre elementy które mogły się uszkodzić są pioruńsko drogie.
Na początek proponuje zacząć od najprostszych rzeczy, sprawdzić działanie elektrozaworów na zbiorniku i przy reduktorze, wymienić filtr fazy lotnej i ciekłej (no chyba że dopiero co zmieniane). Przydało by się też zajrzeć do świec zapłonowych (zmierzyć przerwę i w zależności od stanu świec albo ustawić przerwę na ok 0,7-0,8mm albo świece wymienić na nowe).
Jeśli to nie przyniesie skutku to do weryfikacji reduktor, rozdzielacz, silniczek krokowy w rozdzielaczu.
Jesli się okaże że nadal nie wiadomo co go boli można wywalić KOLTECA i założyć instalację IV generacji.
Generalnie Koltec Necam to prosta instalacja niestety mało kto potrafi ją trafnie zdiagnozować a niektóre elementy które mogły się uszkodzić są pioruńsko drogie.
Na początek proponuje zacząć od najprostszych rzeczy, sprawdzić działanie elektrozaworów na zbiorniku i przy reduktorze, wymienić filtr fazy lotnej i ciekłej (no chyba że dopiero co zmieniane). Przydało by się też zajrzeć do świec zapłonowych (zmierzyć przerwę i w zależności od stanu świec albo ustawić przerwę na ok 0,7-0,8mm albo świece wymienić na nowe).
Jeśli to nie przyniesie skutku to do weryfikacji reduktor, rozdzielacz, silniczek krokowy w rozdzielaczu.
Jesli się okaże że nadal nie wiadomo co go boli można wywalić KOLTECA i założyć instalację IV generacji.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- pawel_w
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 1,6
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 103000
- Status: Offline
Re: [ S60 2,4 bi-fuel] komunikat Rijd langzaam of schakel of bez objawów
wypadanie zaplonu potwierdzilem sobiepod kompem. reduktor. i krokowy był robiony w czerwcu 2015. więc nie podejrzewam. świece też maja ok rok. elektrozawory gdyby szwankowaly to byłoby jakieś sszarpane albo nie przelaczalby się na gaz w ogóle. filtry mogą powodować wypadanie zaplonu¿ ją obstawiam na razie cewki. kiedyś mi wyskakiwal zapłon i po zmianie dwóch cewek problem minął
.
TEMAT do zamknięcia.
.
TEMAT do zamknięcia.
- Wojbor
- V
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
- Imię: Marcin
- VOLVO: V70 2,4D
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 163 KM
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
- Przebieg: 290000
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Status: Offline
Re: [ S60 2,4 bi-fuel] komunikat Rijd langzaam of schakel of bez objawów
Paweł napisz co było powodem komunikatu Rijd langzaam of szakel op. Mam to samo tylko często zdarza się do tego przyłączenie na Pb albo zgaśnie silnik.
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny
- pawel_w
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 1,6
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 103000
- Status: Offline
Re: [ S60 2,4 bi-fuel] komunikat Rijd langzaam of schakel of bez objawów
Dawno to było nie jestem pewny ale wydaje mi się że wtedy pękła membrana wtryskiwacza.
- Wojbor
- V
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
- Imię: Marcin
- VOLVO: V70 2,4D
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 163 KM
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
- Przebieg: 290000
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Status: Offline
Re: [ S60 2,4 bi-fuel] komunikat Rijd langzaam of schakel of bez objawów
OK, dzięki za odpowiedź.
Ja wczoraj zregenerowałem rozdzielacz gazu, skasowałem błędy Vidą i wszystko jest OK.
Ja wczoraj zregenerowałem rozdzielacz gazu, skasowałem błędy Vidą i wszystko jest OK.
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny
-
- V
- Posty: 105
- Rejestracja: 2012-10-14, 23:19
- VOLVO: v70 II
- Silnik: 2.4 bi fuel
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: [ S60 2,4 bi-fuel] komunikat Rijd langzaam of schakel
Opisany przez pawel_w przypadek to z całą pewnością wtryskiwacz.
Jeżeli wypadanie zapłonu jest na jednym cylindrze a stanu cewek i świec jesteśmy pewni to kwestią jest wtryskiwacz (czy jak to zwał).
Jeżeli wypadanie zapłonu jest na jednym cylindrze a stanu cewek i świec jesteśmy pewni to kwestią jest wtryskiwacz (czy jak to zwał).