Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
- pawel_w
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 1,6
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 103000
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
zbysio napisz jeszcze ile taka usługa w Wołominie kosztowała (silniczek + naprawa)!!
-
- VO
- Posty: 304
- Rejestracja: 2008-02-05, 14:14
- Imię: Zbigniew
- VOLVO: v70 2,4T
- Silnik: pb
- KW/KM/NM: 200 /
- Rok: 2002
- Był na spocie: 44
- Średnie spalanie: ile zatankuje
- Przebieg: 218
- Lokalizacja: Piaseczno
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Razem 2 tysie =silniczek 1750 + robocizna/ w tym regulacja/
- pawel_w
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 1,6
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 103000
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Panowie u mnie problem z wypadaniem zapłonu rozwiązany. Okazało się jak już pisałem, że na jeden cylinder nie dochodzi LPG. Czyszczenie rozdzielacza załatwiło sprawę. Gdybym miał więcej czasu zrobiłbym sam, niestety nie mam więc kosztowało mnie to 100 zł (zrobione od ręki).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- PIONEER1990
- VOLV
- Posty: 635
- Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
- Imię: Tomek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9 T6
- KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
- Rok: 2005
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: 14L LPG
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Łęczyca
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Podepnę się pod temat, mam podobne objawy. Nie mam co prawda instalacji bifuel, ale 4Gas II. Gdy temperatura spada poniżej 10 C pojawia się problem. Mianowicie, jak już się przełączy na gaz, to w trakcie przyspieszania czy też nawet równej jazdy potrafi co kilka sekund przełączyć się na benzynę i z powrotem na gaz i tak cały czas. Problem ustaje gdy jest ciepło. Dodam, że gdy jeżdżę pojawia się Check Engine, VIDA wskazuje dwa błędy: ECM-261A oraz ECM-271A, o wypadaniu zapłonu nic takiego nie wskazuje program. Co zrobiłem żeby wyeliminować ten problem:
- wymieniłem całą listwę HANA na DRAGON
- wymieniłem wszystkie filtry gazu
- wyczyściłem reduktor
- wymieniłem świece irydowe Bosch(4 elektrodowe)
- przepływomierz wymieniony
Dodatkowo sprawdziłem jak działa silnik na samej benzynie i tutaj nie ma problemów, nie pojawia się Check Engine, nie przerywa. VIDA nic nie wskazuje. Z tego co wiem, mam uszkodzoną mechanicznie jedną cewkę zapłonową, już sobie zamówiłem jutro powinienem ją dostać, więc przetestuję czy to czasem nie to.
- wymieniłem całą listwę HANA na DRAGON
- wymieniłem wszystkie filtry gazu
- wyczyściłem reduktor
- wymieniłem świece irydowe Bosch(4 elektrodowe)
- przepływomierz wymieniony
Dodatkowo sprawdziłem jak działa silnik na samej benzynie i tutaj nie ma problemów, nie pojawia się Check Engine, nie przerywa. VIDA nic nie wskazuje. Z tego co wiem, mam uszkodzoną mechanicznie jedną cewkę zapłonową, już sobie zamówiłem jutro powinienem ją dostać, więc przetestuję czy to czasem nie to.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Za wypadanie zaplonów może odpowiadać właśnie wadliwy układ zapłonowy czyli świece i cewki, ale także niewłaściwe wystrojenie instalacji LPG, czyt. skład mieszanki gazowej - po wymianie listwy wtryskowej był korygowany?
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Te świece nie są najlepszym pomysłem do LPG - mają za duże przerwy między elektrodami co jest niepożądane przy mieszance LPG/powietrze która ma większą oporność niż benzyna/powietrze.PIONEER1990 pisze: wymieniłem świece irydowe Bosch(4 elektrodowe)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Tego już nie pisałem, bo są puryści na tym forum, którzy uważają że świece powinny być takie jak zaleca producent i już... niezależnie od rodzaju używanego paliwa
- PIONEER1990
- VOLV
- Posty: 635
- Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
- Imię: Tomek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9 T6
- KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
- Rok: 2005
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: 14L LPG
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Łęczyca
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
adamusss, Nie był kalibrowany. Gazownik stwierdził, że na razie nie ma potrzeby. Zamówiłem sterownik do kompa do mojej instalacji i sam sobie to zrobię.
Chalski, też mi już ktoś to mówił. Oryginalnie moje S80 powinno jeździć na trójelektrodowych świecach o numerze 8642661, przynajmniej tak VIDA pokazuje. Czy takie świece będą się nadawać?:
http://allegro.pl/volvo-960-s90-v90-s80 ... 39604.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy trzeba kupić jednoelektrodowe? Jeśli inne podpowiedz proszę.
Chalski, też mi już ktoś to mówił. Oryginalnie moje S80 powinno jeździć na trójelektrodowych świecach o numerze 8642661, przynajmniej tak VIDA pokazuje. Czy takie świece będą się nadawać?:
http://allegro.pl/volvo-960-s90-v90-s80 ... 39604.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy trzeba kupić jednoelektrodowe? Jeśli inne podpowiedz proszę.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Świece kupić jednoelektrodowe, na upartego jeśli muszą być OE to z silników Turbo tam zdaje się i przerwa jest ok - ok 0,8mm.
Inna opcja to świece BOSCH, NGK, DENSO w wersjach irydowo/irydowych, irydowo/platynowych, ale sorki rano symboli nie pamiętam.
Inna opcja to świece BOSCH, NGK, DENSO w wersjach irydowo/irydowych, irydowo/platynowych, ale sorki rano symboli nie pamiętam.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- PIONEER1990
- VOLV
- Posty: 635
- Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
- Imię: Tomek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.9 T6
- KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
- Rok: 2005
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: 14L LPG
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Łęczyca
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Problem z przerywaniem gazem rozwiązany. Nie był to problem ze świecami, a jedynie z uszkodzoną cewką jak wcześniej pisałem... Wymieniłem i problem zniknął, szkoda że wcześniej się za to nie zabrałem. Nie zniknął za to check engine - ale to już zapewne kwestia regulacji instalacji.
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
- VOLVO: S80
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 103/140
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Miechów
- Status: Offline
Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz
Zrobiłem wreszcie moje auto. Z zakupionych używek popychaczy wykorzystałem kilka, i choć luz nie jest jak to „fabryka zrobiła”, nic się teraz nie tłucze.
Wypadanie zapłonu leżało po stronie sondy lambda. Sonda lambda (diagnostyczna – za katalizatorem) miała przepaloną grzałkę, po jej wymianie wypadanie zapłonu ustało.
Nierówna praca silnika – przyczyn było kilka. Wymieniłem przepływomierz, wymyłem/wypłukałem zawór zwrotny serwa hamulców. Zawór ten zabrudził się do tego stopnia, że zacinał się i przy hamowaniu wzrastały obroty silnika. Dodatkowo zacisnąłem objemkami metalowymi wszelkie łącza powietrza, tak na wymienionym zaworze jak i na łączach lubryfikatora zaworów.
Wcześniej jeszcze czyściłem przepustnicę co wiązało się z jej odłączeniem od instalacji elektrycznej. Przyznam, że po ponownym jej zainstalowaniu wystraszyłem się, gdyż auto zaczęło wariować z obrotami, a po przeczytaniu kilku nierozważnych opinii, jak to trzeba odłączoną przepustnicę adoptować ponownie, miałem tego auta już serdecznie dość. Wina leżała jednak nie w przepustnicy, a tuż obok niej, po prostu robiąc przepustnicę naruszyłem szczelność połączeń powietrznych kolektora dolotowego. Adaptacja przepustnicy po jej rozłączeniu elektrycznym to bzdura. Taką samą bzdurą jest adaptacja automatycznej skrzyni biegów po wymianie elektrozaworów liniowych.
Podsumowując na dzień dzisiejszy auto chodzi bardzo dobrze. Kosztowało mnie to dużo nerwów i czasu, ale zrobiłem wszystko sam i wiem czego szukać w razie problemów na przyszłość. Koszt całej naprawy to:
1. Używane popychacze – 100zł.
2. Sonda lambda – 158zł.
3. Przepływomierz – 199zł
Trzeba dodać do tego koszty przesyłek. Wymieniłem jeszcze olej w silniku oraz filtry powietrza i oleju, ale to jest wydatek coroczny, więc tego nie liczę.
Wymieniałem też dwukrotnie świece zapłonowe, co nie dało żadnej widocznej poprawy, a piszę o tym dlatego, że kupiłem najpierw 1-elektrodowe i silnik pracował jakby gorzej. Potem kupiłem 3-elektrodowe i chociaż opinie na ten temat są różne, ja pozostałem na tych 3-elektrodowych i jestem zadowolony, zresztą oryginalnie auto miało 3-elektrodowe.
Wypadanie zapłonu leżało po stronie sondy lambda. Sonda lambda (diagnostyczna – za katalizatorem) miała przepaloną grzałkę, po jej wymianie wypadanie zapłonu ustało.
Nierówna praca silnika – przyczyn było kilka. Wymieniłem przepływomierz, wymyłem/wypłukałem zawór zwrotny serwa hamulców. Zawór ten zabrudził się do tego stopnia, że zacinał się i przy hamowaniu wzrastały obroty silnika. Dodatkowo zacisnąłem objemkami metalowymi wszelkie łącza powietrza, tak na wymienionym zaworze jak i na łączach lubryfikatora zaworów.
Wcześniej jeszcze czyściłem przepustnicę co wiązało się z jej odłączeniem od instalacji elektrycznej. Przyznam, że po ponownym jej zainstalowaniu wystraszyłem się, gdyż auto zaczęło wariować z obrotami, a po przeczytaniu kilku nierozważnych opinii, jak to trzeba odłączoną przepustnicę adoptować ponownie, miałem tego auta już serdecznie dość. Wina leżała jednak nie w przepustnicy, a tuż obok niej, po prostu robiąc przepustnicę naruszyłem szczelność połączeń powietrznych kolektora dolotowego. Adaptacja przepustnicy po jej rozłączeniu elektrycznym to bzdura. Taką samą bzdurą jest adaptacja automatycznej skrzyni biegów po wymianie elektrozaworów liniowych.
Podsumowując na dzień dzisiejszy auto chodzi bardzo dobrze. Kosztowało mnie to dużo nerwów i czasu, ale zrobiłem wszystko sam i wiem czego szukać w razie problemów na przyszłość. Koszt całej naprawy to:
1. Używane popychacze – 100zł.
2. Sonda lambda – 158zł.
3. Przepływomierz – 199zł
Trzeba dodać do tego koszty przesyłek. Wymieniłem jeszcze olej w silniku oraz filtry powietrza i oleju, ale to jest wydatek coroczny, więc tego nie liczę.
Wymieniałem też dwukrotnie świece zapłonowe, co nie dało żadnej widocznej poprawy, a piszę o tym dlatego, że kupiłem najpierw 1-elektrodowe i silnik pracował jakby gorzej. Potem kupiłem 3-elektrodowe i chociaż opinie na ten temat są różne, ja pozostałem na tych 3-elektrodowych i jestem zadowolony, zresztą oryginalnie auto miało 3-elektrodowe.
mac2727