Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-02-18, 14:40

PIONEER1990 pisze: wymieniłem świece irydowe Bosch(4 elektrodowe)
Te świece nie są najlepszym pomysłem do LPG - mają za duże przerwy między elektrodami co jest niepożądane przy mieszance LPG/powietrze która ma większą oporność niż benzyna/powietrze.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: adamusss » 2016-02-18, 14:54

Tego już nie pisałem, bo są puryści na tym forum, którzy uważają że świece powinny być takie jak zaleca producent i już... niezależnie od rodzaju używanego paliwa :roll:
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
PIONEER1990
VOLV
VOLV
Posty: 635
Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
Imię: Tomek
VOLVO: S80
Silnik: 2.9 T6
KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 14L LPG
Przebieg: 328000
Lokalizacja: Łęczyca
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: PIONEER1990 » 2016-02-18, 15:13

adamusss, Nie był kalibrowany. Gazownik stwierdził, że na razie nie ma potrzeby. Zamówiłem sterownik do kompa do mojej instalacji i sam sobie to zrobię.

Chalski, też mi już ktoś to mówił. Oryginalnie moje S80 powinno jeździć na trójelektrodowych świecach o numerze 8642661, przynajmniej tak VIDA pokazuje. Czy takie świece będą się nadawać?:
http://allegro.pl/volvo-960-s90-v90-s80 ... 39604.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy trzeba kupić jednoelektrodowe? Jeśli inne podpowiedz proszę.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-02-19, 06:56

Świece kupić jednoelektrodowe, na upartego jeśli muszą być OE to z silników Turbo tam zdaje się i przerwa jest ok - ok 0,8mm.
Inna opcja to świece BOSCH, NGK, DENSO w wersjach irydowo/irydowych, irydowo/platynowych, ale sorki rano symboli nie pamiętam.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
PIONEER1990
VOLV
VOLV
Posty: 635
Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
Imię: Tomek
VOLVO: S80
Silnik: 2.9 T6
KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 14L LPG
Przebieg: 328000
Lokalizacja: Łęczyca
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: PIONEER1990 » 2016-02-22, 09:27

Problem z przerywaniem gazem rozwiązany. Nie był to problem ze świecami, a jedynie z uszkodzoną cewką jak wcześniej pisałem... Wymieniłem i problem zniknął, szkoda że wcześniej się za to nie zabrałem. Nie zniknął za to check engine - ale to już zapewne kwestia regulacji instalacji.

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: mac2727 » 2016-08-14, 15:22

Zrobiłem wreszcie moje auto. Z zakupionych używek popychaczy wykorzystałem kilka, i choć luz nie jest jak to „fabryka zrobiła”, nic się teraz nie tłucze.
Wypadanie zapłonu leżało po stronie sondy lambda. Sonda lambda (diagnostyczna – za katalizatorem) miała przepaloną grzałkę, po jej wymianie wypadanie zapłonu ustało.
Nierówna praca silnika – przyczyn było kilka. Wymieniłem przepływomierz, wymyłem/wypłukałem zawór zwrotny serwa hamulców. Zawór ten zabrudził się do tego stopnia, że zacinał się i przy hamowaniu wzrastały obroty silnika. Dodatkowo zacisnąłem objemkami metalowymi wszelkie łącza powietrza, tak na wymienionym zaworze jak i na łączach lubryfikatora zaworów.
Wcześniej jeszcze czyściłem przepustnicę co wiązało się z jej odłączeniem od instalacji elektrycznej. Przyznam, że po ponownym jej zainstalowaniu wystraszyłem się, gdyż auto zaczęło wariować z obrotami, a po przeczytaniu kilku nierozważnych opinii, jak to trzeba odłączoną przepustnicę adoptować ponownie, miałem tego auta już serdecznie dość. Wina leżała jednak nie w przepustnicy, a tuż obok niej, po prostu robiąc przepustnicę naruszyłem szczelność połączeń powietrznych kolektora dolotowego. Adaptacja przepustnicy po jej rozłączeniu elektrycznym to bzdura. Taką samą bzdurą jest adaptacja automatycznej skrzyni biegów po wymianie elektrozaworów liniowych.
Podsumowując na dzień dzisiejszy auto chodzi bardzo dobrze. Kosztowało mnie to dużo nerwów i czasu, ale zrobiłem wszystko sam i wiem czego szukać w razie problemów na przyszłość. Koszt całej naprawy to:
1. Używane popychacze – 100zł.
2. Sonda lambda – 158zł.
3. Przepływomierz – 199zł
Trzeba dodać do tego koszty przesyłek. Wymieniłem jeszcze olej w silniku oraz filtry powietrza i oleju, ale to jest wydatek coroczny, więc tego nie liczę.
Wymieniałem też dwukrotnie świece zapłonowe, co nie dało żadnej widocznej poprawy, a piszę o tym dlatego, że kupiłem najpierw 1-elektrodowe i silnik pracował jakby gorzej. Potem kupiłem 3-elektrodowe i chociaż opinie na ten temat są różne, ja pozostałem na tych 3-elektrodowych i jestem zadowolony, zresztą oryginalnie auto miało 3-elektrodowe.
mac2727

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”