Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: mac2727 » 2016-01-05, 20:02

Witam.
Posiadam Volvo S80, 2002 rok, 2400ccm, 5 cylindrów, 140kM, Bi-Fuel, gaz LPG.
Zdarza się podczas jazdy, że auto przełączy się samo z gazu na benzynę (podczas np wjechania w dziurę w jezdni) i wtedy najlepiej się zatrzymać, zgasić silnik, odpalić ponownie na benzynie aby po pewnym czasie samo przełączyło się na gaz.
Drugi problem jest taki, że jak temperatura otoczenia spadnie poniżej -15 stopni, to auto nie przełączy się na gaz, a jak już będzie palić na gazie, to wróci do benzyny.
Moje pytania kieruję do forumpowiczów, którzy są w stanie odpowiedzieć mi na pytania:
1. Co jest odpowiedzialne za przełączanie paliwa benzyna/gaz (poza przełącznikiem w kabinie kierowcy)? Podejrzewam, że jest to jakiś czujnik temperatury, ale gdzie go szukać? Czy na parowniku, czy na silniku, jak miałby w zarysie wyglądać?
2. W tym wątku z 2013 roku - http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=63&t=67745" onclick="window.open(this.href);return false; - toczyła się dyskusja na temat temperatury przełączania, ale czy można sobie samemu korygować tą temperaturę, czy należy to zrobić komputerowo w serwisie?
2. Czy są w Krakowie, lub okolicy gazownicy zajmujący się systemami gazowymi montowanymi fabrycznie w Volvach?
mac2727

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-05, 20:19

Jeśli chodzi o przełączanie się na LPG przyczyny mogą być różne. najgorszym dla twojego portfela jeśli chodzi o bi-fuela to silniczek krokowy. czujników temp odpowiedzialnych za to nie ma. Komp na ustawioną temp silnika w ktorej ma sie przełąćzyc na LPG. Jęsli sa temp poniżej -15 stopni to bardzo możliwe sa różnego rodzaju wariacje z gazem i nie bardzo można cos tu zdziałac. przy granicy -15 st gaz w warunkach atmosferycznych zmienia stan skupienia i dlatego takie problemy.

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: mac2727 » 2016-01-05, 22:29

Dzięki za odpowiedź. Czyli co do obniżenia temperatury przełączania raczej dać sobie spokój. Dziwi mnie natomiast, dlaczego latem potrafi przełączyć na gaz zanim wyjadę z garażu, lub tuż po, a po przejechaniu kilku kilometrów i ponownym odpaleniu potrafi to trwać dłużej. No i to bezzasadne przełączanie się z gazu na benzynę. Zdarza się to sporadycznie, ale zdarza się. Chyba, że to jest spowodowane kiepskimi łączami. Czytałem kiedyś opinię o Volvo, że łącza do ich mocnej strony nie należą.
Co do silnika krokowego i rozdzielacza gazu jest OK. Latem robiłem przegląd rozdzielaczowi i jak na razie tam wszystko działa. W zasadzie spodziewałem się tam coś skomplikowanego, a tam nie ma nic, czego warto się bać.
mac2727

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-24, 10:53

Jest jeszcze w aucie przekaźnik wyboru paliwa - nie pamiętam w tej chwili ale pewnie jest pod maską jesli reaguje na drgania (wyboje) to wygląda na problem z wiązką elektryczną, może kostkami na rozdzielaczu (silniczek i zawór na rozdzielaczu).
mac2727 pisze:W zasadzie spodziewałem się tam coś skomplikowanego, a tam nie ma nic, czego warto się bać.
Sprawdź sobie cenę silniczka krokowego (oryginalnego)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

zbysio
VO
VO
Posty: 304
Rejestracja: 2008-02-05, 14:14
Imię: Zbigniew
VOLVO: v70 2,4T
Silnik: pb
KW/KM/NM: 200 /
Rok: 2002
Był na spocie: 44
Średnie spalanie: ile zatankuje
Przebieg: 218
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Online

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: zbysio » 2016-01-24, 14:19

Cóż cena jest nie mała 1700 złociszy, tylko gdzie zakupić?

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-24, 16:41

najlepiej z holandii regenerowany z roczna gwarancja cena ok 550 zł z przesyłka (w zależnosci jak ojro stoi) :mrgreen:

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-24, 17:01

zbysio pisze:Cóż cena jest nie mała 1700 złociszy, tylko gdzie zakupić?
Z tego co wiem to chyba jedynym dystrybutorem oryginałów jest ta firma:
http://www.autogazholandia.pl/viewItem,kontakt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ew interntowo w AGSIEDLIK
http://www.agsiedlik.pl/produkt,1160,ko ... 3r007.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z tym że nie bardzo widzę sens pakowania takiej kasy w ten przestarzały system.
Mam jednego klienta z V70 II gen bi-fule z instalacją Koltec-Necam i problemy z pracą silnika na gazie zakończyliśmy w 100% dopiero po wywaleniu tego badziewia spod maski i wstawieniu normalnej sekwencyjnej instalacji IV generacji.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: mac2727 » 2016-01-24, 23:10

Cieszy mnie, że dyskusja nabiera rumieńców. Co do szwankowania w przełączaniu z benzyny na gaz, to mógł mieć na to wpływ uszkodzony termostat. Wymieniłem go teraz, bo jak przyszła zima, zacząłem marznąć w aucie i wyszło szydło worka. Nie wiem, czy usterka nie pojawi się na dziurach w jezdni, ale na razie jest dobrze.
Mam jeszcze jedno pytanie do znawców przedmiotu:
Czy przyczyną "wypadania zapłonu" mogą być zbyt duże luzy na popychaczach zaworów?- czy winy szukać gdzie indziej?
Od pewnego czasu zaczęła mi pojawiać się ikona silnika na wyświetlaczu i choć wcześniej było to sporadycznie, teraz już świeci się non stop. Odczyt usterek wykazuje wypadanie zapłonu. Silnik zanim się nagrzeje daje o sobie znać klekotaniem zaworu. Potem to ustaje i cały dzień jest spokój. Przy zimnym silniku słychać niekiedy jego nierówną pracę, natomiast po nagrzaniu pracuje równo. Wymieniałem kolejno cewki zapłonowe, wyciągałem i sprawdzałem wtryskiwacze, wygląda na to że z tej strony wszystko jest O.K., a usterka jednak się pojawia i przyznam, że jest to wkurzające. Kupiłem ostatnio komplet szklanek popychaczy, co prawda używanych, ale liczę na to, że coś tam dla siebie dobiorę. Nie zrobię tego jednak wcześniej niż wiosną - nie mam warunków i muszę to robić na polu.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
mac2727

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-25, 07:09

mac2727, wypadanie zapłonu to jak pisałem albo wada układu zapłonowego (odpowiednia przerwa na świecy potrzebna i działające cewki).
Można sprawdzić sprężanie na zimno i na ciepło w tym silniku - sprawdzić czy nie są popodpierane zawory.
Jeśli chodzi o szklanki popychaczy to Cie zasmucę, prawdopodobnie w tym roczniku auta już nie ma luzów regulowanych hydraulicznie tylko manualnie szklankami o różnej wysokości (no chyba że nic o tym nie wiem i w bifuel robili normalnie do końca)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-25, 12:29

Mac2727 też walczę właśnie z wypadaniem zapłonu... sprawdziłem wstępnie cewki i wychodzi, że są ok, świece mają około 15 tys. na razie zostawiam je.... jutro jadę na przegląd instalacji ponieważ na PB wypadania zapłonu nie ma. Po konsultacji zachowania auta z Panem Józefem Kubiec ( najlepszy fachowiec od koltec necam) do sprawdzenia jest rozdzielacz LPG + wtryskiwacze. jutro to zrobię i napiszę jak się sprawuje mój volviak.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-25, 21:15

Jak coś to mam do sprzedania 5 nowych "wtryskiwaczy" do Necama 3 generacji - tzw grzybki.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: mac2727 » 2016-01-25, 22:20

Chalski - ciśnienie w cylindrach mierzyłem latem ubiegłego roku i przedstawiało się tak:
1-szy cylinder - 14,8 barów
2-gi cylinder - 12,8 barów
3-ci cylinder - 12,7 barów
4-ty cylinder - 14,2 barów
5-ty cylinder - 14,9 barów
Ciśnienie było mierzone po przejechaniu 20km i gdy silnik na tyle ostygł, by się nie poparzyć. Wiem, że jest zbyt duże, ale tak wskazywał manometr pożyczony zresztą z serwisu Fiata.
Co do popychaczy, wiem, że tam są popychacze mechaniczne i takie kupiłem, tylko że używane. Wtedy, gdy mierzyłem ciśnienie zdecydowałem się zajrzeć pod pokrywę zaworów ale, że byłem poza domem i czas mnie gonił, zmierzyłem luzy tylko na cylindrze 2-gim i 3-cim i złożyłem to z powrotem. Te 2 cylindry wydawały mi się najbardziej podejrzane, a nie miałem czasu sprawdzić wszystkich. Luzy zmierzone na cylindrze 2-gim były takie: wdech - 0, 25mm i 0,25mm, wydech - 0,45mm i 045mm, cylinder 3-ci - wdech 0,3mm i 0,25mm, wydech 0,45mm i 0,5mm.
Jeśli chodzi o wypadanie zapłonu to jak już pisałem sprawdziłem wszystko co wpadło mi na myśl, więc sprawdzałem wszystkie cewki (kupiłem 2 zapasowe i podmieniałem po jednej stopniowo), sprawdzałem wtryskiwacze benzyny (też kupiłem komplet, a dodatkowo wyciągnąłem wszystkie swoje i podając im benzynę pod ciśnieniem, a także zasilanie elektryczne i obserwowałem kształt wytrysku benzyny - niczym się nie różniły od siebie), kupiłem komplet świec 3-elektrodowych dedykowanych do Volvo i wymieniłem.
Zastanawia mnie pewna sprawa, otóż drugi już raz słyszę opinię o podpartym zaworze. Oczywiście nie mogę tego wykluczyć, gdyż dopóki nie sprawdzę luzów na wszystkich zaworach niczego nie jestem pewien, ale moja logika podpowiada mi, że podparty zawór przecież nie tłukł by się, czyż nie? Skoro się tłucze, to może gdzieś jest za duży luz i zawór otwiera się za późno?
mac2727

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-27, 21:16

Przegląd instalacji zrobiony!! :!: 1 Wypadanie zapłonu leży po stronie gazu to juz potwierdzone. Wtryski całe, filtry nowe. Pozostało wyczyścić rozdzielacz i powinno być z głowy na jakiś czas. Jeszcze na dniach nowe świece dla ŚWIĘTEGO SPOKOJU. :!: :D

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-27, 23:12

mac2727 pisze:Te 2 cylindry wydawały mi się najbardziej podejrzane, a nie miałem czasu sprawdzić wszystkich. Luzy zmierzone na cylindrze 2-gim były takie: wdech - 0, 25mm i 0,25mm, wydech - 0,45mm i 045mm, cylinder 3-ci - wdech 0,3mm i 0,25mm, wydech 0,45mm i 0,5mm.
Nie rozumiem jaki był sens pomiaru luzów nie na wszystkich cylindrach - przecież i tak jest z tym od cholery roboty.

W egzemplarzu z którym ja walczyłem też był wymieniany reduktor (walił w podciśnienie gazem), regenerowany rozdzielacz, wymieniane "grzybki", świece, podmieniane cewki, ale przy cenie ok 1400pln za silniczek krokowy doradziłem wywalenie Kolteca i montaż sekwencji opartej na sterowniku LPG TECH, Wtryskach ALEX Barracuda i reduktorze KME TUR. Od tej chwili nie widziałem i nie słyszałem się z klientem więc chyba wreszcie działa.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-28, 16:15

chalski co ty z tym wywalaniem kolteca ciągle wyjeżdżasz. Jak ktoś się zna to naprawi bi-fuela nawet we własnym zakresie. Dla mnie gazownik który takie rzeczy doradza to zwykły naciągacz na kase.... A krokowy można kupić duzo taniej nie wprowadzaj ludzi w błąd :!:

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-28, 18:32

pawel_w, to pokaż mi działający na 100% krokowy do VOLVO BIFUEL za mniejsze pieniądze - nie podróbkę. Ja dzwoniłem do przedstawiciela Kolteca w Polsce i z tego co pamiętam to minimalna cena "na warsztat" to 1400pln, dla klienta powinno to być 1600pln

Poza tym jakie naciągactwo skoro w cenie reanimacji Kolteca (krokowca, zestawów naprawczych reduktora rozdzielacza i grzybkami można się bez większego bólu wyrobić w cenie wymiany na sekwencję na bardzo dobrych jakościowo podzespołach.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-28, 19:54

Chalski Przepraszam masz racje jeśli wyjdziemy z założenia że :

:!: WSZYSTKO W KOLTECU ZEPSUJE SIĘ W JEDNYM CZASIE I NALEŻY TO WYMIENIĆ LUB NAPRAWIĆ :!:

to fakt rozsądniej wywalić i wstawić nową instalację na którą będzie gwarancja. Tylko taki scenariusz to absurd :!: :!: :!:

Działający silnik krokowy z gwarancją na rok kupiłem za 450 zł a wymieniłem za 0 zł bo zrobiłem to sam. zestawy naprawcze na reduktor kosztują ok 100 zł robota dla zaradnego 0 zł zrobić można samemu. ....

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 07:32

Tym tokiem rozumowania to można całą instalację samemu założyć - sekwencję i wyjdzie Ci jeszcze taniej.
Mało kto chce się samemu dotykać do Kolteca i w ogóle do LPG bo się boi.
Co do awarii wszystkiego na raz - za wyjątkiem grzybków które sypią się rzadko jest to bardzo prawdopodobne. Jesli chodzi o koszty instalacji wtryskowej - mówimy o nowych częściach, więc wyskakiwanie z używanym krokowcem jest lekkim przegięciem. Uzywaną sekwencję można kupić za 400-500 pln :D
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-29, 10:10

Piszesz jak typowy mechanik z programu "Będzie Pan zadowolony". Byle nastraszyć klienta wmówić mu nie wiadomo co, "najlepiej" to zaproponować sekwencję bo pewnie na tym największa marżę można przytulić.
Czego tu się bać w LPG. Decydujesz się na LPG to chyba świadomie i wiesz na co się piszesz. Tym bardziej jeśli kupujesz volvo bi-fuela.
Wiadomym jest , że najlepszy klient to taki co koła zmieniać przyjeżdża do warsztatu....
A jeśli chodzi o mój krokowy to był regenerowany i z gwarancją więc skoro był 4 razy tańszy to po co przepłacać. To, że nikt w Polsce nie potrafi naprawić krokowca do bifuela nie znaczy, że się nie da lub, że regenerowany/naprawiany będzie gorszy.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 13:13

Nigdy żadnego klienta nie straszyłem, nie naciągałem i nie będę tego robił, tak więc wypraszam sobie.
Jesli chodzi natomiast o remonty Kolteca to wg mnie jest to po prostu nie opłacalne bo walczymy z urządzeniem (prostym jak cep) które ma 10-12 a może i 14 lat, swoje wyjeździło i nigdy nie wiadomo czy nie padnie.
Poza tym prawidłowo wyregulowana instalacja sekwencyjna będzie oszczędniejsza i powoduje mniejsze odchyłki w pracy silnika benzyna / gaz niż przestarzała instalacja III generacji jaką jest Koltec Necam montowany w Volvo BIFUEL.
Jak ktoś chce niech "wskrzesza trupa", ja wolę polegać we własnych autach jak i w autach klientów na montowaniu nowych podzespołów na które jest gwarancja dłuższa niż "do bramy".

Nie odpowiedziałeś też na pytanie skąd wziąć regenerowany i z gwarancją silniczek krokowy do rozdzielacza do volvo.
Te silniczki występują w 2 typach (do Volvo i "nie do volvo") i nie są ze sobą zamienne ze względu na elektronikę siedzącą w środku. Są też na rynku podróbki własnie po ok 400-450 pln które z zasłyszanej wiedzy nie grzeszą ani długowiecznością ani precyzją działania (która to odbija się na składzie mieszanki paliwo/powietrze dostarczanej do silnika).
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-29, 13:37

Nie po to ktoś kupuje volvo bifuel żeby wywalić kolteca i wstawić sekwencję? Jeśli chciałbym mieć koniecznie sekwencje to kupiłbym volvo PB i założył do niego gaz. Przewaga fabrycznej instalacji jest chociażby taka, że masz pewność dobrego założenia instalacji. Nie jedno forum pokazuje ile to "specjalistów" gazowników potrafi spier****ć samochód swoją partacką robotą. A później nikt się nie chce tego czepić, tylko człowieku radź sobie sam.

A silniczek krokowy odpowiedni do volvo bifuel kupiłem poza granicami naszego kochanego kraju. Wspólnie z kolegą z tego forum. Użyj opcji szukaj to się dowiesz skąd. Koszt wraz z przesyłką to 450 zł + rok gwarancji :!: :!: :!:

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 15:19

Po mojemu to obecnie bifuela ktoś kupuje bo:
- taki się trafił
- jest tańszy od wersji bez gazu (ale zazwyczaj ma nalatane 400 - 500 albo i 600kkm - chyba nikt w Holandii nie kupił droższego auta z droższym podatkiem drogowym żeby jeździć nim 10kkm rocznie)

A co do "zalet":
- ładny guzik do włączania benzyny na konsoli środkowej,
- nie do końca poprawnie działający wskaźnik poziomu gazu na zegarach

Za to:
- sama instalacja gazowa Koltec Necam na dzień dzisiejszy archaiczna jeśli chodzi o system dawkowania gazu (lata ok 1998-1999 - te instalacje stosowano już w V70 I gen, a w innych autach jako dokładańce nie wiem czy nie wcześniej)
- w razie awarii wręcz nie kupywalny sterownik (ECU) benzynowy
- niemal zerowy zasięg na benzynie
- wcale nie jakaś zachwycająca pojemność zbiornika LPG
- brak ciekawie wyposażonych wersji, tylko 2,4 benzyna 140KM z bidą w środku.

Z mojej perspektywy główny problem w partacko założonych instalacjach gazowych aftermarketowych jest w kliencie którego interesują tylko 2 rzeczy:
- cena - oczywiście jak najniższa
- termin / czas montażu - oczywiście jak najkrótszy
To z jakich komponentów składa się instalacja jak będzie zamontowana itd interesuje tylko garstka ludzi. I tak ludek zakłada instalację "po taniości" auto kicha i prycha na gazie majster wymyśla kolejne wymówki. Albo ktoś stwierdzi że tak ma być albo trafia di innego speca od LPG i za jakieś tam pieniądze może wreszcie cieszyć się działaniem instalacji LPG napewno nie gorszym niż rzeczony BIFUEL w Volvo.

Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że nie da się poprawnie z dbałością o szczegóły zamontować instalacji sekwencyjnej w mniej niż 2 dni robocze (jest od tego kilka wyjątków ale nie jest to żadne Volvo).
Wszyscy chcą "szybko, tanio i dobrze" niestety na raz można wybrać tylko 2 z tych 3 opcji.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: mac2727 » 2016-01-29, 22:22

Z pewnością jest wielu kierowców, którzy potrafią sobie to i owo samemu zrobić przy aucie. Nie zawsze też opłaca się dawać auto do mechanika, bo tam zdarzyć się może, a czasami jest to norma, że byle złapać klienta a reszta to jak wyjdzie...
Kiedy zaczęły mi się problemy z klekotaniem zaworu, pierwsze co zrobiłem pojechałem do mechanika, a ten mi mówi, że nie będzie robił jednego, czy dwóch zaworów, tylko może zrobić całą głowicę, za minimum 3000 zł. Dalej zaczął mnie uświadamiać ile to trzeba wiedzieć by wymieniać popychacze hydrauliczne. Hydrauliczne, czyli nawet nie był świadom co tam jest, ale był świadom ile kasy trzeba za to wziąć i ile trzeba tam skopać, by zarobić. Zdaję sobie sprawę, że nie wszystko da się zrobić w domu samemu, ale jak coś można i ma się podstawową wiedzę o tym co robimy to ja jestem za.
U mnie wypadanie zapłonu jest tak na benzynie, jak i na gazie, więc myślę, że winy trzeba szukać nie w zasilaniu paliwem, ale skoro już toczy się taka dyskusja a silnik krokowy jest taki drogi, mam pytanie do Chalskiego:
Jakie są objawy uszkodzonego silnika krokowego w rozdzielaczu gazu? Jeśli udzielisz wyczerpujących odpowiedzi, to być może uchronisz wielu od wyrzucenia pieniędzy w niepotrzebny zakup.
Co do sensu zaglądania przeze mnie pod pokrywę zaworów to wyjaśniam Ci, że głównym powodem było przekonanie się co tam właściwie mam, hydrauliczne czy mechaniczne i jak wyglądają.
Co do tego, że zmierzyłem luzy tylko na 2 cylindrach, to wyjaśniałem od razu jak o tym pisałem, ale napiszę raz jeszcze. Byłem poza domem i czas mnie gonił. Gdybym zmierzył wszystko, to musiałbym spać na polu przy tym samochodzie, a że była to sobota, to musiałbym biwakować do poniedziałku. W poniedziałek miałbym znowu bumelkę w pracy. Czy to jest wystarczające wyjaśnienie?
mac2727

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 22:52

mac2727 pisze:Jakie są objawy uszkodzonego silnika krokowego w rozdzielaczu gazu? Jeśli udzielisz wyczerpujących odpowiedzi, to być może uchronisz wielu od wyrzucenia pieniędzy w niepotrzebny zakup.
Nie jestem nie wiadomo jakim specem od Koltec Necam. zazwyczaj te instalacje jeżdżą i jeżdżą bo konstrukcja jest prosta jak cep, aż za prosta, bo nie ma tam absolutnie żadnej diagnostyki pomimo tego że jest trochę elektryki / elektroniki.
Jedyny parametr widoczny pod VIDĄ jeśli chodzi o BIFUELa to "ilość kroków silniczka krokowego" - żadnych informacji o wartości zadanej itd, oraz to czy auto chodzi na benzynie, gazie i czy oczekuje na spełnienie warunków przejścia na gaz. Koniec

W przypadku z którym się spotkałem (V70 II gen 2,4 140KM bifuel) auto po sprowadzeniu działało idelanie, po jakimś czasie i kontakcie z polskim gazem padł reduktor - zaczął walić gazem w podciśnienie i nie reagował na regulację ciśnienia.
Zamiast reanimacji i ustawiania reduktora MEGA założony został reduktor KME TUR i na nim instalacja działała kolejne kilka miesięcy. W między czasie silnik wyzionął ducha i klient wrócił już z nowym silnikiem który na gazie na wolnych obrotach pracował tragicznie, korekty paliwowe w kosmos, losowe wypadanie zapłonu itp itd, podczas jazdy było trochę lepiej ale nie idealnie.
Zaczęliśmy od regeneracji rozdzielacza (nowe uszczelnienia, czyszczenie itd), po tym trochę się poprawiło ale dalej to nie było to. Podejrzenie padło na grzybki nazwane nie potrzebnie "wtryskiwaczami", które podają gaz do kolektora dolotowego, po ich wymianie znów lekka poprawa, jeździć się już dało ale na wolnych obrotach katastrofa dalej.
W tym momencie z układu LPG BIFUEL w aucie nie ruszany został się silniczek krokowy i sterownik silnika marki DENSO w którym zaszyty jest program sterujący zaworami LPG i Koltekiem. Po przedyskutowaniu za i przeciw z klientem oraz po kilku telefonach w temacie rozdzielacza, jego ceny, sensowności montażu używanego itd zapadła decyzja o wywaleniu całości Kolteca i montażu sekwencji.

Tak na prawdę nie wiem czy za nieprawidłową pracę na gazie na wolnych odpowiadał krokowiec czy usterka sterownika silnika, nie wiem i pewnie się nie dowiem. Klient zostawił u mnie do sprzedania rozdzielacz, grzybki, wkrętki w kolektor, chyba gdzieś też leży reduktor wymagający regeneracji - jeśli ktoś potrzebuje w imieniu klienta mogę sprzedać bo nie mam zamiaru tego nigdzie montować, dla mnie to warte tyle co waży.

Wg mnie decyzja zapadła za późno bo ta instalacja nie jest na dzień dzisiejszy niczym szczególnym, szybkość reakcji na dawkowanie gazu jest katastrofalnie wolna. Sonda lambda szerokopasmowa chodzi w jakimś trybie " przymulonym".

Ja absolutnie nie mam nic przeciwko samodzielnemu grzebaniu przy aucie, wielu moich klientów to robi i dopóki nie psują tego , co ja naprawiałem nie mam nic przeciwko.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

zbysio
VO
VO
Posty: 304
Rejestracja: 2008-02-05, 14:14
Imię: Zbigniew
VOLVO: v70 2,4T
Silnik: pb
KW/KM/NM: 200 /
Rok: 2002
Był na spocie: 44
Średnie spalanie: ile zatankuje
Przebieg: 218
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Online

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: zbysio » 2016-01-30, 12:08

Pierdziu, pierdziu!!! Jak zwykle, każdy wie najlepiej jak naprawić to czy owo, ale jak ma coś konkretnego to już nie koniecznie wie jak się zabrać za robotę żeby było ok. Co do kolteka, ta instalacja jest nie popularna w naszym kraju/dlaczego? czym to jest spowodowane /. Mam taką instalacje w swojej Vołovince . Szukałem speca od tej instalacji,znalazłem w Kielcach pan Józef. Facet pewnie ma wiedze, tylko z częściami u niego jest słabo czyli brak. Ostatnia wizyta u tego Pana była moją ostatnią, naprawiał, naprawił- można jechać i pojechałem moja podró skończyła się za Radomiem. Wracam do poprawki i dopiero teraz dowiaduje się że do wymiany jest silnik krokowy, ale ten Pan powiedział że sam mam szukać bo on nie ma możliwości żeby zdobyć. Fajnie.
Na forum volvo znalazłem gaziarzy z Wołomina, telefon, pytanie czy robią kolteka , tak nie ma problemu. Myślę kupił nie kupił potargować można. Raz że o wiele bliżej to może i nie gorzej jak w Kielcach może przynajmniej dowiem się gdzie zdobyć silniczek . Wołominie Panowie zdiagnozowali usterkę, okazało się z mają dostęp bez problemu do części, sprawdzili jest silnik krokowy, decyzja zamawiamy, oczywiście tak. Za kilka dni tel. można przyjechać jest silniczek.Koltek naprawiony śmiga jak ta lala. Panowie dali gwarancje, razem książką gwarancyjną, nie na gębę.
Podam namiary/ oczywiście za zgodą Panów z AUTO GAZU/

Mostówka 22 k/Wołomina
http://www.autogascentrum.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
22 787 80 69
501 395 240

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”