Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-28, 18:32

pawel_w, to pokaż mi działający na 100% krokowy do VOLVO BIFUEL za mniejsze pieniądze - nie podróbkę. Ja dzwoniłem do przedstawiciela Kolteca w Polsce i z tego co pamiętam to minimalna cena "na warsztat" to 1400pln, dla klienta powinno to być 1600pln

Poza tym jakie naciągactwo skoro w cenie reanimacji Kolteca (krokowca, zestawów naprawczych reduktora rozdzielacza i grzybkami można się bez większego bólu wyrobić w cenie wymiany na sekwencję na bardzo dobrych jakościowo podzespołach.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-28, 19:54

Chalski Przepraszam masz racje jeśli wyjdziemy z założenia że :

:!: WSZYSTKO W KOLTECU ZEPSUJE SIĘ W JEDNYM CZASIE I NALEŻY TO WYMIENIĆ LUB NAPRAWIĆ :!:

to fakt rozsądniej wywalić i wstawić nową instalację na którą będzie gwarancja. Tylko taki scenariusz to absurd :!: :!: :!:

Działający silnik krokowy z gwarancją na rok kupiłem za 450 zł a wymieniłem za 0 zł bo zrobiłem to sam. zestawy naprawcze na reduktor kosztują ok 100 zł robota dla zaradnego 0 zł zrobić można samemu. ....

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 07:32

Tym tokiem rozumowania to można całą instalację samemu założyć - sekwencję i wyjdzie Ci jeszcze taniej.
Mało kto chce się samemu dotykać do Kolteca i w ogóle do LPG bo się boi.
Co do awarii wszystkiego na raz - za wyjątkiem grzybków które sypią się rzadko jest to bardzo prawdopodobne. Jesli chodzi o koszty instalacji wtryskowej - mówimy o nowych częściach, więc wyskakiwanie z używanym krokowcem jest lekkim przegięciem. Uzywaną sekwencję można kupić za 400-500 pln :D
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-29, 10:10

Piszesz jak typowy mechanik z programu "Będzie Pan zadowolony". Byle nastraszyć klienta wmówić mu nie wiadomo co, "najlepiej" to zaproponować sekwencję bo pewnie na tym największa marżę można przytulić.
Czego tu się bać w LPG. Decydujesz się na LPG to chyba świadomie i wiesz na co się piszesz. Tym bardziej jeśli kupujesz volvo bi-fuela.
Wiadomym jest , że najlepszy klient to taki co koła zmieniać przyjeżdża do warsztatu....
A jeśli chodzi o mój krokowy to był regenerowany i z gwarancją więc skoro był 4 razy tańszy to po co przepłacać. To, że nikt w Polsce nie potrafi naprawić krokowca do bifuela nie znaczy, że się nie da lub, że regenerowany/naprawiany będzie gorszy.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 13:13

Nigdy żadnego klienta nie straszyłem, nie naciągałem i nie będę tego robił, tak więc wypraszam sobie.
Jesli chodzi natomiast o remonty Kolteca to wg mnie jest to po prostu nie opłacalne bo walczymy z urządzeniem (prostym jak cep) które ma 10-12 a może i 14 lat, swoje wyjeździło i nigdy nie wiadomo czy nie padnie.
Poza tym prawidłowo wyregulowana instalacja sekwencyjna będzie oszczędniejsza i powoduje mniejsze odchyłki w pracy silnika benzyna / gaz niż przestarzała instalacja III generacji jaką jest Koltec Necam montowany w Volvo BIFUEL.
Jak ktoś chce niech "wskrzesza trupa", ja wolę polegać we własnych autach jak i w autach klientów na montowaniu nowych podzespołów na które jest gwarancja dłuższa niż "do bramy".

Nie odpowiedziałeś też na pytanie skąd wziąć regenerowany i z gwarancją silniczek krokowy do rozdzielacza do volvo.
Te silniczki występują w 2 typach (do Volvo i "nie do volvo") i nie są ze sobą zamienne ze względu na elektronikę siedzącą w środku. Są też na rynku podróbki własnie po ok 400-450 pln które z zasłyszanej wiedzy nie grzeszą ani długowiecznością ani precyzją działania (która to odbija się na składzie mieszanki paliwo/powietrze dostarczanej do silnika).
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-29, 13:37

Nie po to ktoś kupuje volvo bifuel żeby wywalić kolteca i wstawić sekwencję? Jeśli chciałbym mieć koniecznie sekwencje to kupiłbym volvo PB i założył do niego gaz. Przewaga fabrycznej instalacji jest chociażby taka, że masz pewność dobrego założenia instalacji. Nie jedno forum pokazuje ile to "specjalistów" gazowników potrafi spier****ć samochód swoją partacką robotą. A później nikt się nie chce tego czepić, tylko człowieku radź sobie sam.

A silniczek krokowy odpowiedni do volvo bifuel kupiłem poza granicami naszego kochanego kraju. Wspólnie z kolegą z tego forum. Użyj opcji szukaj to się dowiesz skąd. Koszt wraz z przesyłką to 450 zł + rok gwarancji :!: :!: :!:

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 15:19

Po mojemu to obecnie bifuela ktoś kupuje bo:
- taki się trafił
- jest tańszy od wersji bez gazu (ale zazwyczaj ma nalatane 400 - 500 albo i 600kkm - chyba nikt w Holandii nie kupił droższego auta z droższym podatkiem drogowym żeby jeździć nim 10kkm rocznie)

A co do "zalet":
- ładny guzik do włączania benzyny na konsoli środkowej,
- nie do końca poprawnie działający wskaźnik poziomu gazu na zegarach

Za to:
- sama instalacja gazowa Koltec Necam na dzień dzisiejszy archaiczna jeśli chodzi o system dawkowania gazu (lata ok 1998-1999 - te instalacje stosowano już w V70 I gen, a w innych autach jako dokładańce nie wiem czy nie wcześniej)
- w razie awarii wręcz nie kupywalny sterownik (ECU) benzynowy
- niemal zerowy zasięg na benzynie
- wcale nie jakaś zachwycająca pojemność zbiornika LPG
- brak ciekawie wyposażonych wersji, tylko 2,4 benzyna 140KM z bidą w środku.

Z mojej perspektywy główny problem w partacko założonych instalacjach gazowych aftermarketowych jest w kliencie którego interesują tylko 2 rzeczy:
- cena - oczywiście jak najniższa
- termin / czas montażu - oczywiście jak najkrótszy
To z jakich komponentów składa się instalacja jak będzie zamontowana itd interesuje tylko garstka ludzi. I tak ludek zakłada instalację "po taniości" auto kicha i prycha na gazie majster wymyśla kolejne wymówki. Albo ktoś stwierdzi że tak ma być albo trafia di innego speca od LPG i za jakieś tam pieniądze może wreszcie cieszyć się działaniem instalacji LPG napewno nie gorszym niż rzeczony BIFUEL w Volvo.

Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że nie da się poprawnie z dbałością o szczegóły zamontować instalacji sekwencyjnej w mniej niż 2 dni robocze (jest od tego kilka wyjątków ale nie jest to żadne Volvo).
Wszyscy chcą "szybko, tanio i dobrze" niestety na raz można wybrać tylko 2 z tych 3 opcji.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: mac2727 » 2016-01-29, 22:22

Z pewnością jest wielu kierowców, którzy potrafią sobie to i owo samemu zrobić przy aucie. Nie zawsze też opłaca się dawać auto do mechanika, bo tam zdarzyć się może, a czasami jest to norma, że byle złapać klienta a reszta to jak wyjdzie...
Kiedy zaczęły mi się problemy z klekotaniem zaworu, pierwsze co zrobiłem pojechałem do mechanika, a ten mi mówi, że nie będzie robił jednego, czy dwóch zaworów, tylko może zrobić całą głowicę, za minimum 3000 zł. Dalej zaczął mnie uświadamiać ile to trzeba wiedzieć by wymieniać popychacze hydrauliczne. Hydrauliczne, czyli nawet nie był świadom co tam jest, ale był świadom ile kasy trzeba za to wziąć i ile trzeba tam skopać, by zarobić. Zdaję sobie sprawę, że nie wszystko da się zrobić w domu samemu, ale jak coś można i ma się podstawową wiedzę o tym co robimy to ja jestem za.
U mnie wypadanie zapłonu jest tak na benzynie, jak i na gazie, więc myślę, że winy trzeba szukać nie w zasilaniu paliwem, ale skoro już toczy się taka dyskusja a silnik krokowy jest taki drogi, mam pytanie do Chalskiego:
Jakie są objawy uszkodzonego silnika krokowego w rozdzielaczu gazu? Jeśli udzielisz wyczerpujących odpowiedzi, to być może uchronisz wielu od wyrzucenia pieniędzy w niepotrzebny zakup.
Co do sensu zaglądania przeze mnie pod pokrywę zaworów to wyjaśniam Ci, że głównym powodem było przekonanie się co tam właściwie mam, hydrauliczne czy mechaniczne i jak wyglądają.
Co do tego, że zmierzyłem luzy tylko na 2 cylindrach, to wyjaśniałem od razu jak o tym pisałem, ale napiszę raz jeszcze. Byłem poza domem i czas mnie gonił. Gdybym zmierzył wszystko, to musiałbym spać na polu przy tym samochodzie, a że była to sobota, to musiałbym biwakować do poniedziałku. W poniedziałek miałbym znowu bumelkę w pracy. Czy to jest wystarczające wyjaśnienie?
mac2727

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 22:52

mac2727 pisze:Jakie są objawy uszkodzonego silnika krokowego w rozdzielaczu gazu? Jeśli udzielisz wyczerpujących odpowiedzi, to być może uchronisz wielu od wyrzucenia pieniędzy w niepotrzebny zakup.
Nie jestem nie wiadomo jakim specem od Koltec Necam. zazwyczaj te instalacje jeżdżą i jeżdżą bo konstrukcja jest prosta jak cep, aż za prosta, bo nie ma tam absolutnie żadnej diagnostyki pomimo tego że jest trochę elektryki / elektroniki.
Jedyny parametr widoczny pod VIDĄ jeśli chodzi o BIFUELa to "ilość kroków silniczka krokowego" - żadnych informacji o wartości zadanej itd, oraz to czy auto chodzi na benzynie, gazie i czy oczekuje na spełnienie warunków przejścia na gaz. Koniec

W przypadku z którym się spotkałem (V70 II gen 2,4 140KM bifuel) auto po sprowadzeniu działało idelanie, po jakimś czasie i kontakcie z polskim gazem padł reduktor - zaczął walić gazem w podciśnienie i nie reagował na regulację ciśnienia.
Zamiast reanimacji i ustawiania reduktora MEGA założony został reduktor KME TUR i na nim instalacja działała kolejne kilka miesięcy. W między czasie silnik wyzionął ducha i klient wrócił już z nowym silnikiem który na gazie na wolnych obrotach pracował tragicznie, korekty paliwowe w kosmos, losowe wypadanie zapłonu itp itd, podczas jazdy było trochę lepiej ale nie idealnie.
Zaczęliśmy od regeneracji rozdzielacza (nowe uszczelnienia, czyszczenie itd), po tym trochę się poprawiło ale dalej to nie było to. Podejrzenie padło na grzybki nazwane nie potrzebnie "wtryskiwaczami", które podają gaz do kolektora dolotowego, po ich wymianie znów lekka poprawa, jeździć się już dało ale na wolnych obrotach katastrofa dalej.
W tym momencie z układu LPG BIFUEL w aucie nie ruszany został się silniczek krokowy i sterownik silnika marki DENSO w którym zaszyty jest program sterujący zaworami LPG i Koltekiem. Po przedyskutowaniu za i przeciw z klientem oraz po kilku telefonach w temacie rozdzielacza, jego ceny, sensowności montażu używanego itd zapadła decyzja o wywaleniu całości Kolteca i montażu sekwencji.

Tak na prawdę nie wiem czy za nieprawidłową pracę na gazie na wolnych odpowiadał krokowiec czy usterka sterownika silnika, nie wiem i pewnie się nie dowiem. Klient zostawił u mnie do sprzedania rozdzielacz, grzybki, wkrętki w kolektor, chyba gdzieś też leży reduktor wymagający regeneracji - jeśli ktoś potrzebuje w imieniu klienta mogę sprzedać bo nie mam zamiaru tego nigdzie montować, dla mnie to warte tyle co waży.

Wg mnie decyzja zapadła za późno bo ta instalacja nie jest na dzień dzisiejszy niczym szczególnym, szybkość reakcji na dawkowanie gazu jest katastrofalnie wolna. Sonda lambda szerokopasmowa chodzi w jakimś trybie " przymulonym".

Ja absolutnie nie mam nic przeciwko samodzielnemu grzebaniu przy aucie, wielu moich klientów to robi i dopóki nie psują tego , co ja naprawiałem nie mam nic przeciwko.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

zbysio
VO
VO
Posty: 304
Rejestracja: 2008-02-05, 14:14
Imię: Zbigniew
VOLVO: v70 2,4T
Silnik: pb
KW/KM/NM: 200 /
Rok: 2002
Był na spocie: 44
Średnie spalanie: ile zatankuje
Przebieg: 218
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: zbysio » 2016-01-30, 12:08

Pierdziu, pierdziu!!! Jak zwykle, każdy wie najlepiej jak naprawić to czy owo, ale jak ma coś konkretnego to już nie koniecznie wie jak się zabrać za robotę żeby było ok. Co do kolteka, ta instalacja jest nie popularna w naszym kraju/dlaczego? czym to jest spowodowane /. Mam taką instalacje w swojej Vołovince . Szukałem speca od tej instalacji,znalazłem w Kielcach pan Józef. Facet pewnie ma wiedze, tylko z częściami u niego jest słabo czyli brak. Ostatnia wizyta u tego Pana była moją ostatnią, naprawiał, naprawił- można jechać i pojechałem moja podró skończyła się za Radomiem. Wracam do poprawki i dopiero teraz dowiaduje się że do wymiany jest silnik krokowy, ale ten Pan powiedział że sam mam szukać bo on nie ma możliwości żeby zdobyć. Fajnie.
Na forum volvo znalazłem gaziarzy z Wołomina, telefon, pytanie czy robią kolteka , tak nie ma problemu. Myślę kupił nie kupił potargować można. Raz że o wiele bliżej to może i nie gorzej jak w Kielcach może przynajmniej dowiem się gdzie zdobyć silniczek . Wołominie Panowie zdiagnozowali usterkę, okazało się z mają dostęp bez problemu do części, sprawdzili jest silnik krokowy, decyzja zamawiamy, oczywiście tak. Za kilka dni tel. można przyjechać jest silniczek.Koltek naprawiony śmiga jak ta lala. Panowie dali gwarancje, razem książką gwarancyjną, nie na gębę.
Podam namiary/ oczywiście za zgodą Panów z AUTO GAZU/

Mostówka 22 k/Wołomina
http://www.autogascentrum.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
22 787 80 69
501 395 240

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-01-31, 12:00

zbysio napisz jeszcze ile taka usługa w Wołominie kosztowała (silniczek + naprawa)!!

zbysio
VO
VO
Posty: 304
Rejestracja: 2008-02-05, 14:14
Imię: Zbigniew
VOLVO: v70 2,4T
Silnik: pb
KW/KM/NM: 200 /
Rok: 2002
Był na spocie: 44
Średnie spalanie: ile zatankuje
Przebieg: 218
Lokalizacja: Piaseczno
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: zbysio » 2016-01-31, 12:22

Razem 2 tysie =silniczek 1750 + robocizna/ w tym regulacja/

Awatar użytkownika
pawel_w
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-06-13, 19:35
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 1,6
KW/KM/NM: 180
Rok: 2012
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 103000
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: pawel_w » 2016-02-04, 14:18

Panowie u mnie problem z wypadaniem zapłonu rozwiązany. Okazało się jak już pisałem, że na jeden cylinder nie dochodzi LPG. Czyszczenie rozdzielacza załatwiło sprawę. Gdybym miał więcej czasu zrobiłbym sam, niestety nie mam więc kosztowało mnie to 100 zł (zrobione od ręki).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PIONEER1990
VOLV
VOLV
Posty: 635
Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
Imię: Tomek
VOLVO: S80
Silnik: 2.9 T6
KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 14L LPG
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Łęczyca
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: PIONEER1990 » 2016-02-18, 10:01

Podepnę się pod temat, mam podobne objawy. Nie mam co prawda instalacji bifuel, ale 4Gas II. Gdy temperatura spada poniżej 10 C pojawia się problem. Mianowicie, jak już się przełączy na gaz, to w trakcie przyspieszania czy też nawet równej jazdy potrafi co kilka sekund przełączyć się na benzynę i z powrotem na gaz i tak cały czas. Problem ustaje gdy jest ciepło. Dodam, że gdy jeżdżę pojawia się Check Engine, VIDA wskazuje dwa błędy: ECM-261A oraz ECM-271A, o wypadaniu zapłonu nic takiego nie wskazuje program. Co zrobiłem żeby wyeliminować ten problem:
- wymieniłem całą listwę HANA na DRAGON
- wymieniłem wszystkie filtry gazu
- wyczyściłem reduktor
- wymieniłem świece irydowe Bosch(4 elektrodowe)
- przepływomierz wymieniony

Dodatkowo sprawdziłem jak działa silnik na samej benzynie i tutaj nie ma problemów, nie pojawia się Check Engine, nie przerywa. VIDA nic nie wskazuje. Z tego co wiem, mam uszkodzoną mechanicznie jedną cewkę zapłonową, już sobie zamówiłem jutro powinienem ją dostać, więc przetestuję czy to czasem nie to.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: adamusss » 2016-02-18, 14:29

Za wypadanie zaplonów może odpowiadać właśnie wadliwy układ zapłonowy czyli świece i cewki, ale także niewłaściwe wystrojenie instalacji LPG, czyt. skład mieszanki gazowej - po wymianie listwy wtryskowej był korygowany?
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-02-18, 14:40

PIONEER1990 pisze: wymieniłem świece irydowe Bosch(4 elektrodowe)
Te świece nie są najlepszym pomysłem do LPG - mają za duże przerwy między elektrodami co jest niepożądane przy mieszance LPG/powietrze która ma większą oporność niż benzyna/powietrze.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: adamusss » 2016-02-18, 14:54

Tego już nie pisałem, bo są puryści na tym forum, którzy uważają że świece powinny być takie jak zaleca producent i już... niezależnie od rodzaju używanego paliwa :roll:
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
PIONEER1990
VOLV
VOLV
Posty: 635
Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
Imię: Tomek
VOLVO: S80
Silnik: 2.9 T6
KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 14L LPG
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Łęczyca
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: PIONEER1990 » 2016-02-18, 15:13

adamusss, Nie był kalibrowany. Gazownik stwierdził, że na razie nie ma potrzeby. Zamówiłem sterownik do kompa do mojej instalacji i sam sobie to zrobię.

Chalski, też mi już ktoś to mówił. Oryginalnie moje S80 powinno jeździć na trójelektrodowych świecach o numerze 8642661, przynajmniej tak VIDA pokazuje. Czy takie świece będą się nadawać?:
http://allegro.pl/volvo-960-s90-v90-s80 ... 39604.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy trzeba kupić jednoelektrodowe? Jeśli inne podpowiedz proszę.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: Chalski » 2016-02-19, 06:56

Świece kupić jednoelektrodowe, na upartego jeśli muszą być OE to z silników Turbo tam zdaje się i przerwa jest ok - ok 0,8mm.
Inna opcja to świece BOSCH, NGK, DENSO w wersjach irydowo/irydowych, irydowo/platynowych, ale sorki rano symboli nie pamiętam.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
PIONEER1990
VOLV
VOLV
Posty: 635
Rejestracja: 2012-05-06, 17:20
Imię: Tomek
VOLVO: S80
Silnik: 2.9 T6
KW/KM/NM: 200kW/272KM/380Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 14L LPG
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Łęczyca
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: PIONEER1990 » 2016-02-22, 09:27

Problem z przerywaniem gazem rozwiązany. Nie był to problem ze świecami, a jedynie z uszkodzoną cewką jak wcześniej pisałem... Wymieniłem i problem zniknął, szkoda że wcześniej się za to nie zabrałem. Nie zniknął za to check engine - ale to już zapewne kwestia regulacji instalacji.

mac2727
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-28, 12:01
VOLVO: S80
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Miechów
Status: Offline

Re: Bi-Fuel przełączanie benzyna/gaz

Post autor: mac2727 » 2016-08-14, 15:22

Zrobiłem wreszcie moje auto. Z zakupionych używek popychaczy wykorzystałem kilka, i choć luz nie jest jak to „fabryka zrobiła”, nic się teraz nie tłucze.
Wypadanie zapłonu leżało po stronie sondy lambda. Sonda lambda (diagnostyczna – za katalizatorem) miała przepaloną grzałkę, po jej wymianie wypadanie zapłonu ustało.
Nierówna praca silnika – przyczyn było kilka. Wymieniłem przepływomierz, wymyłem/wypłukałem zawór zwrotny serwa hamulców. Zawór ten zabrudził się do tego stopnia, że zacinał się i przy hamowaniu wzrastały obroty silnika. Dodatkowo zacisnąłem objemkami metalowymi wszelkie łącza powietrza, tak na wymienionym zaworze jak i na łączach lubryfikatora zaworów.
Wcześniej jeszcze czyściłem przepustnicę co wiązało się z jej odłączeniem od instalacji elektrycznej. Przyznam, że po ponownym jej zainstalowaniu wystraszyłem się, gdyż auto zaczęło wariować z obrotami, a po przeczytaniu kilku nierozważnych opinii, jak to trzeba odłączoną przepustnicę adoptować ponownie, miałem tego auta już serdecznie dość. Wina leżała jednak nie w przepustnicy, a tuż obok niej, po prostu robiąc przepustnicę naruszyłem szczelność połączeń powietrznych kolektora dolotowego. Adaptacja przepustnicy po jej rozłączeniu elektrycznym to bzdura. Taką samą bzdurą jest adaptacja automatycznej skrzyni biegów po wymianie elektrozaworów liniowych.
Podsumowując na dzień dzisiejszy auto chodzi bardzo dobrze. Kosztowało mnie to dużo nerwów i czasu, ale zrobiłem wszystko sam i wiem czego szukać w razie problemów na przyszłość. Koszt całej naprawy to:
1. Używane popychacze – 100zł.
2. Sonda lambda – 158zł.
3. Przepływomierz – 199zł
Trzeba dodać do tego koszty przesyłek. Wymieniłem jeszcze olej w silniku oraz filtry powietrza i oleju, ale to jest wydatek coroczny, więc tego nie liczę.
Wymieniałem też dwukrotnie świece zapłonowe, co nie dało żadnej widocznej poprawy, a piszę o tym dlatego, że kupiłem najpierw 1-elektrodowe i silnik pracował jakby gorzej. Potem kupiłem 3-elektrodowe i chociaż opinie na ten temat są różne, ja pozostałem na tych 3-elektrodowych i jestem zadowolony, zresztą oryginalnie auto miało 3-elektrodowe.
mac2727

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”