Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
marki500
PostNapisane: 2017-08-24, 10:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.04.2016, 11:06
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
PeBe napisał(a):
Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?


WITAM
posiadam VOLVO 3,2 2007 rok z USA, gaz STAGA z emulatorem założony od około 2 lat. Silnik chodzi OK NIE FALUJE, auto jeździ SUPER TYLKO:
Praktycznie od początku po założeniu (z przerwami) świeci się check engine - tylko dziwnie raz się pali raz nie.
na przykład po zatankowaniu gazu do pełna i zostawieniu auta na noc chek po odpaleniu auta nie świeci, zapala się dopiero jak gazu w butli jest mniej niż połowa. Po montażu kilka razy odwiedzałem gazownika i tak po podłączeniu kompa 2 błędy zawsze takie same "za bogata mieszanka" drugi "za uboga mieszanka" ?????? kasowanie błędów chek gaśnie - niby wszystko OK. Jadę do domu chek nie świeci, wyjeżdżam za miasto i but pierwsze wyprzedzanie i chek się zapalił. Telefon do gazownika i zawrotka do zakładu, zostawiłem auto na drugi dzień odebrałem - diagnoza wymiana świec na niby dedykowanie do VOLVO z gazem IRYDOWE ? oczywiście po krótkim czasie chek znowu się zapalił. kolejna wizyta - diagnoza wymiana sond lambda ale tu już nie dałem się rżnąć pojechałem do elektromechanika podłączył kompa według niego wszystko z sondami OK. Wróciłem do gazownika - ten rozkłąda ręce. i tak jeżdżę sobie z żółtym "gównem" na desce. Dalej co jakiś czas gaśnie na krótko i zapala się ZNOWU. nie bardzo mam pomysł co jeszcze sprawdzić ??????????

i jeszcze jedna sprawa, od jakiegoś czasu auto jak jest zimne odpala ZAWSZE za drugim razem - jak jest ciepły ZAWSZE za pierwszym. to znaczy dokładnie jak go zgaszę np. na chwilę i zapalam to za pierwszym odrazu zapala, a jak go zastawie np na godziną i więcej to już za drugim - co to może być ???????


Ktoś miał podobne objawy???? Proszę o rady :)
Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2017-08-24, 11:55 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 466
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 135000
Nr z parady volvo: 0
A na zimno, gdy dłużej pokręcisz za pierwszym razem, to zapala?

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
marki500
PostNapisane: 2017-08-24, 13:22 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.04.2016, 11:06
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Witam

to jest tak, że kręcić za długo się nie da, bo po 5-7 sekundach sam rozłącza i trzeba zakręcić raz jeszcze i wtedy zawsze odpala.

Ale bywa że i na zimnym zapali od pierwszego po krótkim kręceniu 3-4 sekundy - czyli też nie poprawnie długo kręci.
Szukam porady bo jak kupiłem Volvo to zawsze praktycznie od strzału palił i po założeniu gazu też było OK,
to po jakimś czasie się tak zaczęło dziać.

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2017-08-24, 13:29 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 466
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 135000
Nr z parady volvo: 0
U mnie zaczął dłużej kręcić na zimno gdy lał jeden wtrysk gazu. Po prostu "przez noc" produkował zbyt bogatą mieszankę. Pomagało odpalanie przy wciśniętym do podłogi gazie, wówczas dolot szybciej się przewietrzał.

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
marki500
PostNapisane: 2017-08-24, 13:33 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.04.2016, 11:06
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Dzięki za info. Sprawdzę :)

A wtrysk wymieniłeś ? i problem zniknął ?

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PeBe
PostNapisane: 2017-08-24, 13:40 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 21.03.2013, 23:40
Posty: 466
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: 2.5T [B5254T6]automat+LPG
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9-12/18 lpg
Przebieg: 135000
Nr z parady volvo: 0
Wymiana wszystkich wtrysków - jeszcze na gwarancję się załapałem. Pomogło od ręki.
Śmieszne, że z tym trudniejszym zapalaniem (i innymi okazjonalnymi objawami) walczyłem przy pomocy mojego mechanika. Były jakieś wypadania zapłonów na tym cylindrze, więc podmienialiśmy świece, fajko-cewki itd. ale nic nie pomagało.
Gdy wreszcie zadzwoniłem do swojego gazownika ("może on coś pomoże?"), ten się niemal obraził, że nie od razu jego zapytałem, bo diagnoza była oczywista.

_________________
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
marki500
PostNapisane: 2017-08-24, 13:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.04.2016, 11:06
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Imię: mariusz
VOLVO: xc90
Silnik: 3,2
KW/KM/NM: 171 KW
Rok: 2007
Przebieg: 175000
Dzięki Dzwonię do gazownika

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Shiryu
PostNapisane: 2017-09-07, 08:49 
Offline
V
V

Dołączył(a): 29.10.2016, 20:58
Posty: 41
Lokalizacja: Podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Shiryu
VOLVO: xc90 (US)
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 243 KM
Rok: 2010
Przebieg: 122
PeBe napisał(a):
Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?
Ja bym jednak zwalił na "fachowca". Od razu jak umawiałem się na montaż (STAG) uprzedzili, że może być potrzebny jeszcze emulator, co będzie wymagało dopłaty ok 100 zł (ostatecznie nie było potrzeby). Znali silnik i wiedzieli, że może tam być potrzebny dodatkowy element. I tyle.

_________________
Mój czołg ;)

Kupię moduł CFE.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL