[V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Awatar użytkownika
Marhio2000
VO
VO
Posty: 186
Rejestracja: 2016-01-06, 16:55
Imię: Mariusz
VOLVO: s80II
Silnik: 4,4
KW/KM/NM: 250/316/400
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12-14 LPG
Przebieg: 460000
Status: Offline

[V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Marhio2000 » 2016-03-02, 20:55

Czas na założenie instalacji, czy może zabrać ktoś głos kto ma ten silnik z instalacją ? Co ma, jak się jeździ ile wydał.
I jak to jest z tym check engine, czy przy dobrze zrobionej instalacji i tak może wyskakiwać ?

Awatar użytkownika
Pawellos
VO
VO
Posty: 281
Rejestracja: 2011-12-31, 12:29
Imię: Pawel
VOLVO: S70/940/S60
Silnik: T5/2.3T/T5
KW/KM/NM: 226/166/250
Rok: 97
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 15/100
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Olsztyn
Status: Offline

Re: V70 II 2.3 T5 - Jaka instalacja

Post autor: Pawellos » 2016-03-02, 21:18

Przy dobrze założonej instalacji nie będzie wyskakiwał check engine. Silniki t5 dobrze znoszą gaz i nie ma problemu z tym. Czas założenia instalacji to 1 dzień, ewentualnie jak gazownik będzie ukrywał komponenty pod maską może się przedłużyć do dwóch dni. Koszt zależny od gazownika, ale na właściwych częściach cena niższa jak 3000zł nie będzie.

Awatar użytkownika
ozner
V
V
Posty: 90
Rejestracja: 2015-08-02, 20:23
Imię: Tomek
VOLVO: V70
Silnik: T5
Rok: 2001
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 210000
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: ozner » 2016-03-02, 21:57

Marhio2000 pisze:Czas na założenie instalacji, czy może zabrać ktoś głos kto ma ten silnik z instalacją ? Co ma, jak się jeździ ile wydał.
I jak to jest z tym check engine, czy przy dobrze zrobionej instalacji i tak może wyskakiwać ?
Ja mam staga 300 isa i wszystko pieknie dziala:)

Awatar użytkownika
Pawellos
VO
VO
Posty: 281
Rejestracja: 2011-12-31, 12:29
Imię: Pawel
VOLVO: S70/940/S60
Silnik: T5/2.3T/T5
KW/KM/NM: 226/166/250
Rok: 97
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 15/100
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Olsztyn
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Pawellos » 2016-03-03, 20:39

To nie głowna zasługa sterownika, że auto śmiga . . .

Piotr30
V
V
Posty: 71
Rejestracja: 2013-06-13, 08:31
Imię: Piotr
VOLVO: XC70
Silnik: 3.0T
KW/KM/NM: 306KM
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 240
Lokalizacja: Sosnowiec
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Piotr30 » 2016-03-04, 08:11

Kolego miałem gaz w V70 T5 2.3T przez 5 lat przejechane 100tys km i żadnych problemów. Wszystko zależy od komponentów i instalatora...

klax
VO
VO
Posty: 230
Rejestracja: 2015-05-25, 10:41
Imię: Marek
VOLVO: V70 T5
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/329
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 PB / 15 LPG
Przebieg: 420
Lokalizacja: Wołomin
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: klax » 2016-03-04, 10:59

Odszukaj osobę o nicku Chalski na forum i się z nim skontaktuj. Polecam.
co pięć garków to nie cztery :mrgreen:

Awatar użytkownika
Marhio2000
VO
VO
Posty: 186
Rejestracja: 2016-01-06, 16:55
Imię: Mariusz
VOLVO: s80II
Silnik: 4,4
KW/KM/NM: 250/316/400
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12-14 LPG
Przebieg: 460000
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Marhio2000 » 2016-03-04, 13:11

klax, Dzięki za info, poszukam go.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Chalski » 2016-03-06, 09:47

Pawellos pisze:Czas założenia instalacji to 1 dzień, ewentualnie jak gazownik będzie ukrywał komponenty pod maską może się przedłużyć do dwóch dni
IMHO w jeden dzień nie da się poprawnie technicznie "zgazować" v70. W jeden dzień to wychodzi drut w stylu nie zdejmowany kolektor, nie poskracana wiązka elektryczna komputera LPG i chaos pod maską. Jak ma być porządnie zrobione to trzeba na to policzyć 2 dni robocze (i to raczej nie po 8 godzin).
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Marhio2000
VO
VO
Posty: 186
Rejestracja: 2016-01-06, 16:55
Imię: Mariusz
VOLVO: s80II
Silnik: 4,4
KW/KM/NM: 250/316/400
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12-14 LPG
Przebieg: 460000
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Marhio2000 » 2016-03-07, 12:19

To jeszcze prośba o odpowiedź na pytanie, mój T5 ma 320 000tyś przebiegu, oczywiście ciężko jest mi określić stan techniczny silnika, czy w tym silniku przy tym przebiegu warto zakładać LPG, czy to go przypadkiem nie dobije ? Jestem spokojnym kierowcą.

Awatar użytkownika
van
VOL
VOL
Posty: 470
Rejestracja: 2010-12-05, 22:47
Imię: Krzysztof
VOLVO: takie inne
Silnik: T5
KW/KM/NM: 226
Rok: 92
Był na spocie: 72
Średnie spalanie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: van » 2016-03-07, 15:36

lpg go nie dobije, to nie jest gorsze paliwo
poczytaj trochę na forum-lpg tam gazowane takie były silniki i wszystko masz rozpisane co gdzie i jak, nie wiem skąd jesteś ale polecam instalację robić u Chalskiego bo chłopaki zjedli zęby na zagazowywaniu takich silników

Awatar użytkownika
Marhio2000
VO
VO
Posty: 186
Rejestracja: 2016-01-06, 16:55
Imię: Mariusz
VOLVO: s80II
Silnik: 4,4
KW/KM/NM: 250/316/400
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12-14 LPG
Przebieg: 460000
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Marhio2000 » 2016-03-07, 21:50

van, No niestety za daleko, jestem z Sopotu.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Chalski » 2016-03-07, 22:05

No to polecam z "okolicy" Piotra Kopczyńskiego z Bytowa.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
robert1v
VOLVO
VOLVO
Posty: 2245
Rejestracja: 2013-08-12, 18:09
Imię: Robert
VOLVO: V70II AWD 2.5T manual
Silnik: B5254T2 16T
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: zbiornik suszy w1,5h
Przebieg: 218
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: robert1v » 2016-03-07, 22:09

nie jeden już nie pojechał do dobrego gazownika lub tjunera pół kraju , a potem pisał posty w dziale "co dzisiaj zrobiłem/naprawiłem" i "warsztat" ... :one:
Ostatnio zmieniony 2016-03-08, 12:38 przez robert1v, łącznie zmieniany 1 raz.

klax
VO
VO
Posty: 230
Rejestracja: 2015-05-25, 10:41
Imię: Marek
VOLVO: V70 T5
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/329
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 PB / 15 LPG
Przebieg: 420
Lokalizacja: Wołomin
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: klax » 2016-03-08, 12:32

Potwierdzam, naprawdę warto się czasami przejechać kawałek drogi do ogarniętych ludzi. Sam zjeździłem już kilku gazowników i niestety w większości (z mojego doświadczenia) to partacze/wymieniacze.
co pięć garków to nie cztery :mrgreen:

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Mikaell » 2016-03-08, 16:06

Chalski pisze:No to polecam z "okolicy" Piotra Kopczyńskiego z Bytowa.
Piotrek ostatnio coraz mniej gazem się bawi, ale łap go - podejrzewam, że i tak odeśle do Michała, na którego namiar już podawałem. :
Auto Klinika Instalacje Gazowe
Pogodna 2
Redwanki
600 396 457

Awatar użytkownika
Marhio2000
VO
VO
Posty: 186
Rejestracja: 2016-01-06, 16:55
Imię: Mariusz
VOLVO: s80II
Silnik: 4,4
KW/KM/NM: 250/316/400
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12-14 LPG
Przebieg: 460000
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Marhio2000 » 2016-03-08, 17:15

W Auto klinice na dzień dobry usłyszałem 4 500 zł. Dla mnie nie opłacalny interes biorąc pod uwagę jeszcze dystans i 2 noclegi. Mam w okolicy sprawdzonych gaziarzy którzy sobie poradzą, więc tutaj większego problemu nie widzę. Ale nie ukrywam że pomoc telefoniczna od Chalski, BARDZO mi się przydała.

Awatar użytkownika
Baset
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1679
Rejestracja: 2008-04-06, 02:53
Imię: Baset
VOLVO: Więzniarka Caddddyyyy
Silnik: od traktora
KW/KM/NM: kula się
Rok: 2
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: siakies sesc
Przebieg: 244000
Lokalizacja: Chojnice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Baset » 2016-03-08, 19:53

Mikaell pisze:
Chalski pisze:No to polecam z "okolicy" Piotra Kopczyńskiego z Bytowa.
Piotrek ostatnio coraz mniej gazem się bawi, ale łap go - podejrzewam, że i tak odeśle do Michała, na którego namiar już podawałem. :
Auto Klinika Instalacje Gazowe
Pogodna 2
Redwanki
600 396 457
Znam byłem założyłem. Polecam
Marhio2000 pisze:W Auto klinice na dzień dobry usłyszałem 4 500 zł. Dla mnie nie opłacalny interes biorąc pod uwagę jeszcze dystans i 2 noclegi. Mam w okolicy sprawdzonych gaziarzy którzy sobie poradzą, więc tutaj większego problemu nie widzę. Ale nie ukrywam że pomoc telefoniczna od Chalski, BARDZO mi się przydała.
Widzisz, źle podszedłeś do sprawy.
Pytając o montaż instalacji lpg do wymagającego V70 T5 koszt instalacji to ostatnia rzecz o którą pytasz.
Owszem, poradzi sobie jakikolwiek gazownik ( albo i nie ) kwestia ile razy będziesz jeździł na poprawki i np jak bardzo będzie Cie denerwować świecąca kontrolka na desce.
Jak to wygladało u mnie

W poprzednim volvo ( 2.5 20v 170km) pojechałem do warsztatu blisko mnie i polecanego przez wszystkich okolicznych taksówkarzy jeżdżących na lpg i kolegę mechanika jeżdżącego A8 4.2l
Założyć założył ale strojenie poprawiał 8 razy ( osiem) skończyło się na strojeniu instalacji u producenta na hamowni- dopiero było dobrze.

Do obecnego Volvo ( 2.3 T5 250KM) podszedłem z innej strony.

Najpierw przeczytałem wszystko co było o instalacjach do tych silników tu na forum, spisałem polecane komponenty.
Potem poszukałem tu na forum info o polecanych gazownikach. Wszyscy polecali Pana Kopczyńskiego z Bytowa. Ta firma to spółka dwóch gości - instalacje montują w Redwankach koło Ustki.
Telefon rozpoznawczy i okazuje się iż instalator proponuje komponenty polecane na forum. Uzgodniliśmy termin i pytanie o koszt było ostatnim pytaniem które zadałem. Efekt jest taki iż nie ma różnicy przy jeździe czy na benie czy na gazie, instalacja położona schludnie a sam instalator Pan Kiżewski niespotykanie sympatyczny człowiek, lubi amerykany i leczy beznadziejne przypadki.
Przebiegu nie zrobiłem jakiegoś kosmicznego ok 25tkm ale na razie - odpukać - bezawaryjnie. I nawet gdyby się coś działo przejechać się te parę km nie problem - a wiem że łoś będzie właściwie obsłużony.
Dodam iż po instalacji auto dostarczono pod domek :D

Oszczędzasz jeżdząc a nie montując instalację.
Chalski pisze:
Pawellos pisze:Czas założenia instalacji to 1 dzień, ewentualnie jak gazownik będzie ukrywał komponenty pod maską może się przedłużyć do dwóch dni
IMHO w jeden dzień nie da się poprawnie technicznie "zgazować" v70. W jeden dzień to wychodzi drut w stylu nie zdejmowany kolektor, nie poskracana wiązka elektryczna komputera LPG i chaos pod maską. Jak ma być porządnie zrobione to trzeba na to policzyć 2 dni robocze (i to raczej nie po 8 godzin).
:564: :564: :564:
Karetce czy straży pożarnej zawsze się usunę, bo kiedyś mogą jechać po mnie. Jednak policji ani straży miejskiej nie będę się strasznie usuwał, bo kiedyś mogą jechać po mnie.

Jestem abstynentem. Niepraktykującym...

Awatar użytkownika
Ppablo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1037
Rejestracja: 2009-03-06, 23:07
Imię: Pablo
VOLVO: V70
Silnik: 2.3T t5
KW/KM/NM: 300+
Rok: 2000
Był na spocie: 3
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Ppablo » 2016-03-08, 20:55

Optima pro cena normalnie 3500 ja dałem trochę mniej 3000 super zero problemów tym bardziej check engine itp.
0-210 " onclick="window.open(this.href);return false;
Bylo V40 2.0t 160KM@268KM
T5 http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=13 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kivi
VOLVO
VOLVO
Posty: 5338
Rejestracja: 2012-10-08, 23:07
Imię: Krzysiek
VOLVO: EvoX, 535d
Silnik: 4B11T,M57N2 - 306D5
KW/KM/NM: 270/370/450; 360/800
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 17,2
Przebieg: 57000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: kivi » 2016-03-08, 21:29

Ja wysłałem znajomego do Chalskiego. S70 T5, wyszło całkiem zgrabnie, wóz podaje, pali mało.
Cena też była mocno forumowa:)
chiptuning volvo.
kiviracing.pl

wod2u
VOLV
VOLV
Posty: 558
Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 250
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: wod2u » 2016-03-08, 22:56

W Krakowie jak pytałem w dwóch zakładach polecanych (w tym jednym sprawdzonym osobiście wcześniej) to mi powiedzieli 4000-4300 (tech/stag, extreme/twin, barracuda). Także nie ma się co dziwić, auto ma więcej mocy, reduktor nie może być pierwszy lepszy z brzegu, wtrysków więcej niż standard, pewnie sterowniki do 6-cyl droższe (aczkolwiek przyznam się, że tego nie sprawdzałem). No i robota na dwa dni, w moim przypadku jeszcze doszło emulowanie sygnału ciśnienia paliwa, ładne ułożenie i pochowanie komponentów pod maską, strojenie też pewnie jakoś super szybkie nie jest (jeśli ma być dobre).
Jak masz opcję, to sprawdź tych instalatorów wcześniej, tylko nie na zasadzie pytania użytkowników o zdanie (bo od ludzi nie raz już słyszałem, że "na gazie to sonda się grzeje i dlatego check się będzie świecił" i inne podobne mądrości), pytaj fachowców, sprawdzaj lpg-forum (może są zdjęcia/ocena ich roboty).
Trafne zdanie padło, oszczędzać zaczynamy po montażu, nigdy przed :one:
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Chalski » 2016-03-09, 06:52

kivi pisze:Ja wysłałem znajomego do Chalskiego. S70 T5, wyszło całkiem zgrabnie, wóz podaje, pali mało.
Cena też była mocno forumowa:)
Nie pisz że zgrabnie tylko piknie ;)
O pieniądzach dżentelmeni nie rozmawiają.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Marhio2000
VO
VO
Posty: 186
Rejestracja: 2016-01-06, 16:55
Imię: Mariusz
VOLVO: s80II
Silnik: 4,4
KW/KM/NM: 250/316/400
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12-14 LPG
Przebieg: 460000
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Marhio2000 » 2016-03-10, 11:12

No to temat się rozhulał :)

Podsumowując : Przy moim przebiegu i sprawności silnika nie ma obaw i mogę zakładać, w tym roczniku nie mam czujnika ciśnienia paliwa a więc emulator nie potrzebny, koszt instalacji startuje od 3200-4500 tyle usłyszałem od gazowników z co najmniej kilkunastu letnim stażem i dobrymi opiniami. Najniższa cena na wtryskach Barracuda, reduktor KME gold i jakiś Stag. 4tyś wzwyż głównie włoskie firmy.

Babelek
V
V
Posty: 11
Rejestracja: 2014-10-15, 12:04
Imię: Robert
VOLVO: XC70
Silnik: 2.5
Rok: 2001
Średnie spalanie: 14
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Babelek » 2016-03-11, 11:38

Ja tam bardziej wolę jednak zestawy niż składanki ale jak kto woli ;)

dzinks16
V
V
Posty: 72
Rejestracja: 2011-09-20, 19:43
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: T5
KW/KM/NM: 320/420
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Zgierz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: dzinks16 » 2016-03-11, 20:29

Marhio2000 pisze:Podsumowując : Przy moim przebiegu i sprawności silnika nie ma obaw i mogę zakładać, w tym roczniku nie mam czujnika ciśnienia paliwa a więc emulator nie potrzebny, koszt instalacji startuje od 3200-4500 tyle usłyszałem od gazowników z co najmniej kilkunastu letnim stażem i dobrymi opiniami. Najniższa cena na wtryskach Barracuda, reduktor KME gold i jakiś Stag. 4tyś wzwyż głównie włoskie firmy.
Nie pchaj się w włoskie.
gold jest na styk
barracuda oki ale do tego twin
Montaż i naprawa instalacji lpg.
503528373
https://www.facebook.com/dzinksgarage" onclick="window.open(this.href);return false;

Gaiger80
V
V
Posty: 39
Rejestracja: 2015-10-30, 21:05
Imię: Tomek
VOLVO: V70
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 184/250/330
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 298650
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: [V70 II 2.3 T5] - Jaka instalacja

Post autor: Gaiger80 » 2016-03-11, 20:58

Gold GT daje sobie z powodzeniem radę.
Barracudy 130.
W stajni jeszcze Ford Sierra Kombi '92 2.3 RS GHIA zabawka na tor, lotnisko i do driftu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”