[VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
- Imię: Maciej
- VOLVO: V70 XC
- Silnik: B5254T
- KW/KM/NM: 142/193/270
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
[VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Prośba o poradę - jakim reduktorem zastąpić Landi-Renzo IG1 TURBO? Po pierwsze, dlaczego chcę wymienić reduktor? Bo powyżej 4-4,5k obrotów auto na gazie nie jedzie, poza tym reduktor jest stary i zapuszczony, sam zestaw naprawczy kosztuje prawie 300 zł, a nawet jego zainstalowanie nie gwarantuje poprawy osiągów - reduktor ogarnia do 200 KM, co najwyraźniej nie wystarcza. Polecano mi m.in. 2 reduktory Zavoli, KME GOLD TURBO 325KM, LOVATO RGJ FAST SUPER AF, czy KME TWIN ... Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, i rady. Aha, oczywiście chciałbym rozwiązania typu "dobrze i tanio"
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- dz0rdasz
- VIP
- Posty: 1359
- Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
- Imię: Robert
- VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
- Silnik: 2500 LPG
- KW/KM/NM: 106/144/206
- Rok: 1997
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 382000
- Lokalizacja: Młochów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Testowanie osiągów na lpg w silniku b5254t to nie najlepszy pomysł. Szczegóły są na forum. Tak że tanio nic nie robić , a jak chcesz poganiać to klik na benzynę.
Nie piszę poprawnie po Polsku
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Jak instalacja dobrze wystrojona to i na LPG można dobrze cisnąć bez awarii... jako przykład podam siebie
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
- Imię: Maciej
- VOLVO: V70 XC
- Silnik: B5254T
- KW/KM/NM: 142/193/270
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Dzięki za odpowiedzi Niestety, troszkę mało w nich konkretów...
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Ja polecam KME TWIN.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
- Imię: Maciej
- VOLVO: V70 XC
- Silnik: B5254T
- KW/KM/NM: 142/193/270
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
@Chalski, dzięki za radę Zastanawiałem się nad Twin`em, ale czy to nie będzie trochę overkill? Gold, Gold GT czy Turbo nie ogarną sprawy? Nie ukrywam, że koszt reduktora ma jednak znaczenie.
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Po mojemu po prostu konstrukcja TURa / TWINA jest odporniejsza na polski syfiasty gaz (zawór dźwigniowy a nie iglicowy).
A to że będzie z zapasem to nie szkodzi.
A to że będzie z zapasem to nie szkodzi.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Ja miałem ten sam problem i ten sam reduktor Ig1... Wymieniłem na Kme Gold GT. Tylko musisz zobaczyć jaka masz miedź w Ig1 jest wejście fi6 a w Kme Gold GT fi 8. Odpowiednie przejście i po sprawie ogólnie reduktor dałem radę dać w te samo miejsce po wymianie zauważalna różnica to szybsza reakcja na wciśnięcie gazu
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
- Imię: Maciej
- VOLVO: V70 XC
- Silnik: B5254T
- KW/KM/NM: 142/193/270
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
@Chalski - zgodnie z Twoją sugestią będzie KME TWIN - ostatecznie różnica w cenie pomiędzy nim, a GOLD`em to w Jacusiu stówa, jakoś to przeżyję... Chyba BTW gdzie Twoim zdaniem najlepiej w komorze silnika umiejscowić tego TWIN`a?
@Piter-18 - ja z kolei mam nadzieję, że mój nowy reduktor trafi w inne miejsce niż stary IG1, który ktoś zamontował po prawej stronie komory silnika nad turbo, znacznie powyżej zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Miedź faktycznie wymaga przejściówki, ale to raczej do ogarnięcia
[EDIT] Obecnie regulator zainstalowany jest tak...
@Piter-18 - ja z kolei mam nadzieję, że mój nowy reduktor trafi w inne miejsce niż stary IG1, który ktoś zamontował po prawej stronie komory silnika nad turbo, znacznie powyżej zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Miedź faktycznie wymaga przejściówki, ale to raczej do ogarnięcia
[EDIT] Obecnie regulator zainstalowany jest tak...
Ostatnio zmieniony 2016-05-19, 00:06 przez SawiM, łącznie zmieniany 2 razy.
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Pod postawą akumulatora przy podłużnicy jest idealne miejsceSawiM pisze:gdzie Twoim zdaniem najlepiej w komorze silnika umiejscowić tego TWIN`a?
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Umnie w S60 znalazł miejsce między obudowa filtra a lewa lampa. Kupuj zestaw z elektrozaworem to dostaniesz nowa beczulke do zarobienia i odpowiednie uszczelnienie oczywiście jak masz miedź fi 8 aa i tym reduktorom zdazy się troszkę Buczec przy przyspieszaniu... W moj w chwili obecnej już przestaje albo się już przyzwyczaiłem
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
- Imię: Maciej
- VOLVO: V70 XC
- Silnik: B5254T
- KW/KM/NM: 142/193/270
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
A niech buczy... Może nawet gwizdać, byleby auto jechało Operacja w piątek, zobaczymy co z tego wyniknie...
-- 2016-05-20, 09:15 --
No i d... Pewien znany białostocki serwis elpidżi, choć wiedział o operacji od tygodnia, dziś kiedy pojawiłem się u bram, odkrywczo stwierdził "ojej, ale to jest Omegas", i że owszem, może wymienić reduktor, i to tyle, ponieważ nie podepnie się do instalacji z powodu "niemania" softu...
@Piter-18 - masz w aucie Omegas`a? Nie było problemu z podpięciem reduktora KME?
-- 2016-05-20, 09:15 --
No i d... Pewien znany białostocki serwis elpidżi, choć wiedział o operacji od tygodnia, dziś kiedy pojawiłem się u bram, odkrywczo stwierdził "ojej, ale to jest Omegas", i że owszem, może wymienić reduktor, i to tyle, ponieważ nie podepnie się do instalacji z powodu "niemania" softu...
@Piter-18 - masz w aucie Omegas`a? Nie było problemu z podpięciem reduktora KME?
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Nie miałem problemu z zmiana reduaktora. Nie ma to Większego znaczenia jaki masz sterownik Lpg czy jest to lpgtech czy omegas to i tak będzie działać.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Tak mam lpg Omegas
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Jak pisze adamusss - pod akumulatorem przy podłużnicy, kup lepiej TWIN ver. 2 (z elektrozaworem FARO - wejście faro grube, wyjście faro cienkie x 2)SawiM pisze:BTW gdzie Twoim zdaniem najlepiej w komorze silnika umiejscowić tego TWIN`a?
Omegas nie będzie wiedział że dostał inny reduktor.
Ale z tego co widzę na tym zdjęciu to tam pod maską jest Hiroszima - IMHO pewnie większość instalacji do demontażu i poprawnego montażu.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
- Imię: Maciej
- VOLVO: V70 XC
- Silnik: B5254T
- KW/KM/NM: 142/193/270
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Panowie, wielkie dzięki wszystkim za podpowiedzi Znalazłem gazownika, który nie przestraszył się Omegas`a, i podjął się wymiany reduktora. Przy okazji pojawiła się kwestia ewentualnej wymiany wtrysków - obecnie mam MED`y o nieznanej wydajności (ktoś ściągnął kolorowe zaślepki) i przebiegu, i tu zonk - gazownik stwierdził, że nie da się zainstalować Barracud, bo Omegas ich nie obsłuży. LPG forum zaś twierdzi coś zupełnie innego - że się da, i tu moja wiara w wiedzę pana gazownika troszkę padła Nie chcę nowych MED`ów, bo za cenę dwóch mogę mieć komplet Barracud na 5 garów...
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
Da się spokojnie dać barracudy ja mam tak zrobione jeżeli chcesz to mogę podesłać gotowca i instrukcje dla gaziarza
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-10-05, 15:40
- Imię: Maciej
- VOLVO: V70 XC
- Silnik: B5254T
- KW/KM/NM: 142/193/270
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
Re: [VOLVO V70 XC`98 B5254T] Wymiana reduktora
No masz pewnie, że chcę, dziękiPiter-18 pisze:Da się spokojnie dać barracudy ja mam tak zrobione jeżeli chcesz to mogę podesłać gotowca i instrukcje dla gaziarza
Kupię:
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.
- wewnętrzną osłonę rozrządu silnik B5254T`98
- plastik lewego tylnego słupka
- osłonę dźwigni hamulca ręcznego.