ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
v7AWD power by Heico
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
Imię: Zbyszek
VOLVO: XC70
Silnik: 2,5 Turbo LPG
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 212000
Status: Offline

ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: v7AWD power by Heico » 2016-06-14, 09:52

Witam, przymierzam się do samodzielnej wymiany filterków w instalacji gazowej BRC, ale też spogladam na listwę wtryskiwaczy i ..............coś mi tutaj "nie gra". Silnik jest 5-cio cylindrowy. Na listwie jest zamontowanych 6 wtryskiwaczy i jest 6 przewodów odprowadzajacych gaz. Naturalnie "jedna para" wtryskiwacza i przewodu odprowadzajacego jest zbedna. I rzeczywiscie, jeden przewód odprowadzajacy (lewy na zdjeciu) jest zaślepiony, atrapa !. Ale też :
- 4 wtryski mają oznaczenie 6AI i nr 09SQ99020002G
- na 2 wtryskach jest oznaczenie 6BL, w tym ze na jednym jsest nr taki sam, jak na pozostałych 09SQ99020002G, a na jednym napis (coś tam) SEDE KO - co by oznaczało, ze chyba jest to wtryskiwacz "ślepy" !.

No i gdyby ten wtryskiwacza "ślepy" (KO) - był wmontowany pod "ślepy" przewód odprowadzający", nie widziałbym problemu. Ale ten wtryskiwacz jest wmontowany jako 1-szy od prawej strony.
Jak sadzicie, czy jego umiejscowienie MA / NIE MA znaczenia ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: Chalski » 2016-06-14, 22:19

Ja nie siedzę w BRC więc nie wiem o co biega z oznaczeniami wtryskiwaczy - kolor ogólnie ten sam więc i wydajność powinna być równa. Ale na co jeden w zapasie - nie wiem - może takie idealne dopasowanie instalacji BRC do auta?
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: wojtekT6 » 2016-06-15, 08:23

Chalski, a ja obstawiam, że mieli na stanie listwę z sześcioma i zamiast zamówić odpowiednią to policzyli mu za taką jaką mieli i ją założyli

Awatar użytkownika
v7AWD power by Heico
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
Imię: Zbyszek
VOLVO: XC70
Silnik: 2,5 Turbo LPG
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 212000
Status: Offline

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: v7AWD power by Heico » 2016-06-15, 10:23

instalacja ma swoje lata w tym samochodzie. Nie było wowczas listwy na 5 garów (wtryskiwaczy) wiec zastosowali z 6-cioma ! Jednak mnie nurtuje inny temat. Czy 1-szy wtryskiwacz opisany SEDE KO - a jest podpiety elektrycznie, jest we własciwym miejscu. Czy wystepują tak opisane, takie wtryskiwacze - ja nazywam "ślepe" ! Bo 5 pozostałych OK. No i jego umiejscowienie ! A mimo to instalacja, silnik na gazie pracuje poprawnie. Wiec .................wszystko wskazywało by na to, ze jest OK, nie ma co "ruszać" bo mozna tylko zepsuć ? !

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: wojtekT6 » 2016-06-15, 11:06

v7AWD power by Heico, dlaczego czepiłeś się tego oznaczenia? rożne nr i oznaczenia mogą być, przecież wszystko działa. Grunt, że wszystkie pomarańczowe to powinny mieć tą samą wydajność.

Awatar użytkownika
v7AWD power by Heico
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
Imię: Zbyszek
VOLVO: XC70
Silnik: 2,5 Turbo LPG
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 212000
Status: Offline

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: v7AWD power by Heico » 2016-06-15, 13:47

WojtekT6 > Być moze "dobrze" to okresliłeś że się czepiam, ale chciałbym to zrozumieć. Z mojego (teoretycznego) punktu widzenia, są conajmniej dw aspekty do wyjaśnieni
1. czy rzeczywiscie 1-szy wtryskiwacz opisany SEDE KO, jest tylko wtryskiwaczem "atrapą" - ale jest podpiety elektrycznie ? Czy wogóle występują lub inaczej co oznacza napis SEDE KO (wg mnie 6-gniazdo - ostatnie, nie zasilajace silnik w gaz).
2. Jezeli kazdy wtryskiwacz obsługuje "swoj" cylinder - to po co jest 6 wtryskiwaczy, przecież jeden z nich (ostatni) nie zasila silnika - przewód jest zaślepiony.
Moze ktoś kiedyś coś tam majstrował i przez "nieuwagę" podłaczył wtryskiwacz "SEDE KO" pod 1-szy cylinder. Szukam takiej odpowiedzi.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: Chalski » 2016-06-15, 14:25

IMHO masz tam 6 pełnoprawnych wtryskiwaczy - nie spotkałem się z wtryskami typu "zaślepka".
Inne oznaczenia mogą wynikać z tego że nie wszystkie wtryski są z jednaj partii i tyle.
Jeśli chodzi o podłączenie wtyczek elektrycznych - jeśli było by coś nie tak to na jednym cylindrze nie pracował by na gazie i albo by szarpało przez brak zapłonu albo zauważalnie palił by benzynę.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
v7AWD power by Heico
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
Imię: Zbyszek
VOLVO: XC70
Silnik: 2,5 Turbo LPG
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 212000
Status: Offline

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: v7AWD power by Heico » 2016-06-15, 14:50

Chalski, jesteś tutaj "autorytetem" wiec dzieki za IMHO ! Podejdzmy do tego inaczej. Co moga oznaczać kolejne kolumny na wtryskiwaczach.
Nr 09SQ99020002G to wg mnie typ wtryskiwacza
Nr 6AI / 6BL - być może jest to rok produkcji ? 2006 A-styczeń, B- luty
Nr kolejny 3704/3 dla 6AI - lub 2311/4 dla b 6BL = ? co to jest.
No i sam napis (coś tam - spróbuję dzisiaj odczytać) .......SEDE KO zamiast nr okreslajacego Typ wtryskiwacza ? !
to nie jest "przypadkowy" napis i tym samym "typ wtryskiwacza" - "IMHO" !

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: wojtekT6 » 2016-06-15, 16:56

v7AWD power by Heico pisze:WojtekT6 > Być moze "dobrze" to okresliłeś że się czepiam, ale chciałbym to zrozumieć. Z mojego (teoretycznego) punktu widzenia, są conajmniej dw aspekty do wyjaśnieni
1. czy rzeczywiscie 1-szy wtryskiwacz opisany SEDE KO, jest tylko wtryskiwaczem "atrapą" - ale jest podpiety elektrycznie ? Czy wogóle występują lub inaczej co oznacza napis SEDE KO (wg mnie 6-gniazdo - ostatnie, nie zasilajace silnik w gaz).
2. Jezeli kazdy wtryskiwacz obsługuje "swoj" cylinder - to po co jest 6 wtryskiwaczy, przecież jeden z nich (ostatni) nie zasila silnika - przewód jest zaślepiony.
Moze ktoś kiedyś coś tam majstrował i przez "nieuwagę" podłaczył wtryskiwacz "SEDE KO" pod 1-szy cylinder. Szukam takiej odpowiedzi.
1) 1-szy wtryskiwacz nie może być atrapą bo by ci silnik nie pracował. Każdy cylinder ma swój wtryskiwacz i jeśli ten "sede ko" nie był by pełnoprawnym działającym wtryskiwaczem to by ten cylinder nie pracował na gazie ..... a przecież dobrze silnik pracuje?
2) ten szósty wtryskiwacz jest bo jest, bo mieli taką listwę i taką założyli, a to że jest podłączony elektrycznie wskazuje tylko na to, że masz całą instalację przewidzianą pod 6-cio cylindrowy silnik i ten wtryskiwacz jest tylko programowo wyłączony w sterowniku gazu.
Ostatnio zmieniony 2016-06-16, 10:07 przez wojtekT6, łącznie zmieniany 1 raz.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: Chalski » 2016-06-16, 07:41

wojtekT6 pisze:1) 1-szy wtryskiwacz nie może być atrapą bo by ci silnik nie pracował. Każdy cylinder ma swój wtryskiwacz i jeśli ten "sede ko" nie był by pełnoprawnym działającym wtryskiwaczem to by ten cylinder nie pracował na gazie ..... a przecież dobrze silnik pracuje?
2) ten szósty wtryskiwacz jest bo jest, bo mieli taką listwę i taką założyli, a to że jest podłączony elektrycznie wskazuje tylko na to, że masz całą instalację przewidzianą pod silnik 6-cio cylindrowy silnik i ten wtryskiwacz jest tylko programowo wyłączony w sterowniku gazu.
Popieram, tym bardziej że generalnie przecież nie ma sterowników do silników 5 cylindrowych - zazwyczaj jest to do 6 cyl z nie wykorzystaną jedną wtyczką.
v7AWD power by Heico, pozwól że nie będę się w tym temacie wypowiadał. BRC to nie moja bajka i nie mam zamiaru zgadywać co oznacza jaki znaczek na wtryskiwaczu.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
v7AWD power by Heico
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
Imię: Zbyszek
VOLVO: XC70
Silnik: 2,5 Turbo LPG
KW/KM/NM: 210 KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 212000
Status: Offline

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: v7AWD power by Heico » 2016-06-16, 09:27

WojtekT6 napisał :
2) ten szósty wtryskiwacz jest bo jest, bo mieli taką listwę i taką założyli, a to że jest podłączony elektrycznie wskazuje tylko na to, że masz całą instalację przewidzianą pod silnik 6-cio cylindrowy silnik i ten wtryskiwacz jest tylko programowo wyłączony w sterowniku gazu.
Tak to bedzie chyba to. Juz dalej nie będę doszukiwał się "problemu" z wtryskiwaczem "TENERE SEDE KO" - co oznaczałoby, ze powinien być zamontowany w gniezdzie "nie wykorzystywanym". Jezeli jest to "pełnowartosciowy" wtryskiwacz, a z kolei 6-ty został programowo wyłaczony, kiedyś, przy jakimś grubszym serwisie poproszę gazownika o "podmianę" wtryskiwaczy miedzy sobą.
Dziekuje wszystkim za pomoc

Awatar użytkownika
sarman
V
V
Posty: 26
Rejestracja: 2014-05-08, 10:26
Imię: Tomek
VOLVO: s60
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 210
Rok: 2004
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 275000
Status: Offline
Kontakt:

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: sarman » 2016-07-24, 18:49

lepiej podjedź gdzieś i poproś o dołożenie jednego cylindra, nie będziesz miał problemu do rozwiązania i wtryskiwacz się nie będzie marnował ;)
https://sarmangroup.org/druk-uv/ - druk UV wlep, naklejek, fototapet - dla forumowiczów zniżka ;)
http://rr-automobile.pl - jak by ktoś w Łodzi szukał stacji kontroli pojazdów
https://sarmangroup.org/materialy-reklamowe/sport/ - numery startowe, mapy, oznakowanie na imprezy sportowe

Devgru
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2015-11-18, 09:45
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Status: Offline

Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)

Post autor: Devgru » 2016-08-25, 17:54

W BRC, które miałem montowane z miesiąc temu dostałem listwę na 6 wtryskiwaczy, bo kosztuje tyle samo co 5-tka.
Dzięki temu jeden wtrysk warty ze 300pln jest w zapasie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”