ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
- v7AWD power by Heico
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2,5 Turbo LPG
- KW/KM/NM: 210 KM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 212000
- Status: Offline
ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
Witam, przymierzam się do samodzielnej wymiany filterków w instalacji gazowej BRC, ale też spogladam na listwę wtryskiwaczy i ..............coś mi tutaj "nie gra". Silnik jest 5-cio cylindrowy. Na listwie jest zamontowanych 6 wtryskiwaczy i jest 6 przewodów odprowadzajacych gaz. Naturalnie "jedna para" wtryskiwacza i przewodu odprowadzajacego jest zbedna. I rzeczywiscie, jeden przewód odprowadzajacy (lewy na zdjeciu) jest zaślepiony, atrapa !. Ale też :
- 4 wtryski mają oznaczenie 6AI i nr 09SQ99020002G
- na 2 wtryskach jest oznaczenie 6BL, w tym ze na jednym jsest nr taki sam, jak na pozostałych 09SQ99020002G, a na jednym napis (coś tam) SEDE KO - co by oznaczało, ze chyba jest to wtryskiwacz "ślepy" !.
No i gdyby ten wtryskiwacza "ślepy" (KO) - był wmontowany pod "ślepy" przewód odprowadzający", nie widziałbym problemu. Ale ten wtryskiwacz jest wmontowany jako 1-szy od prawej strony.
Jak sadzicie, czy jego umiejscowienie MA / NIE MA znaczenia ?
- 4 wtryski mają oznaczenie 6AI i nr 09SQ99020002G
- na 2 wtryskach jest oznaczenie 6BL, w tym ze na jednym jsest nr taki sam, jak na pozostałych 09SQ99020002G, a na jednym napis (coś tam) SEDE KO - co by oznaczało, ze chyba jest to wtryskiwacz "ślepy" !.
No i gdyby ten wtryskiwacza "ślepy" (KO) - był wmontowany pod "ślepy" przewód odprowadzający", nie widziałbym problemu. Ale ten wtryskiwacz jest wmontowany jako 1-szy od prawej strony.
Jak sadzicie, czy jego umiejscowienie MA / NIE MA znaczenia ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
Ja nie siedzę w BRC więc nie wiem o co biega z oznaczeniami wtryskiwaczy - kolor ogólnie ten sam więc i wydajność powinna być równa. Ale na co jeden w zapasie - nie wiem - może takie idealne dopasowanie instalacji BRC do auta?
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
Chalski, a ja obstawiam, że mieli na stanie listwę z sześcioma i zamiast zamówić odpowiednią to policzyli mu za taką jaką mieli i ją założyli
- v7AWD power by Heico
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2,5 Turbo LPG
- KW/KM/NM: 210 KM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 212000
- Status: Offline
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
instalacja ma swoje lata w tym samochodzie. Nie było wowczas listwy na 5 garów (wtryskiwaczy) wiec zastosowali z 6-cioma ! Jednak mnie nurtuje inny temat. Czy 1-szy wtryskiwacz opisany SEDE KO - a jest podpiety elektrycznie, jest we własciwym miejscu. Czy wystepują tak opisane, takie wtryskiwacze - ja nazywam "ślepe" ! Bo 5 pozostałych OK. No i jego umiejscowienie ! A mimo to instalacja, silnik na gazie pracuje poprawnie. Wiec .................wszystko wskazywało by na to, ze jest OK, nie ma co "ruszać" bo mozna tylko zepsuć ? !
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
v7AWD power by Heico, dlaczego czepiłeś się tego oznaczenia? rożne nr i oznaczenia mogą być, przecież wszystko działa. Grunt, że wszystkie pomarańczowe to powinny mieć tą samą wydajność.
- v7AWD power by Heico
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2,5 Turbo LPG
- KW/KM/NM: 210 KM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 212000
- Status: Offline
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
WojtekT6 > Być moze "dobrze" to okresliłeś że się czepiam, ale chciałbym to zrozumieć. Z mojego (teoretycznego) punktu widzenia, są conajmniej dw aspekty do wyjaśnieni
1. czy rzeczywiscie 1-szy wtryskiwacz opisany SEDE KO, jest tylko wtryskiwaczem "atrapą" - ale jest podpiety elektrycznie ? Czy wogóle występują lub inaczej co oznacza napis SEDE KO (wg mnie 6-gniazdo - ostatnie, nie zasilajace silnik w gaz).
2. Jezeli kazdy wtryskiwacz obsługuje "swoj" cylinder - to po co jest 6 wtryskiwaczy, przecież jeden z nich (ostatni) nie zasila silnika - przewód jest zaślepiony.
Moze ktoś kiedyś coś tam majstrował i przez "nieuwagę" podłaczył wtryskiwacz "SEDE KO" pod 1-szy cylinder. Szukam takiej odpowiedzi.
1. czy rzeczywiscie 1-szy wtryskiwacz opisany SEDE KO, jest tylko wtryskiwaczem "atrapą" - ale jest podpiety elektrycznie ? Czy wogóle występują lub inaczej co oznacza napis SEDE KO (wg mnie 6-gniazdo - ostatnie, nie zasilajace silnik w gaz).
2. Jezeli kazdy wtryskiwacz obsługuje "swoj" cylinder - to po co jest 6 wtryskiwaczy, przecież jeden z nich (ostatni) nie zasila silnika - przewód jest zaślepiony.
Moze ktoś kiedyś coś tam majstrował i przez "nieuwagę" podłaczył wtryskiwacz "SEDE KO" pod 1-szy cylinder. Szukam takiej odpowiedzi.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
IMHO masz tam 6 pełnoprawnych wtryskiwaczy - nie spotkałem się z wtryskami typu "zaślepka".
Inne oznaczenia mogą wynikać z tego że nie wszystkie wtryski są z jednaj partii i tyle.
Jeśli chodzi o podłączenie wtyczek elektrycznych - jeśli było by coś nie tak to na jednym cylindrze nie pracował by na gazie i albo by szarpało przez brak zapłonu albo zauważalnie palił by benzynę.
Inne oznaczenia mogą wynikać z tego że nie wszystkie wtryski są z jednaj partii i tyle.
Jeśli chodzi o podłączenie wtyczek elektrycznych - jeśli było by coś nie tak to na jednym cylindrze nie pracował by na gazie i albo by szarpało przez brak zapłonu albo zauważalnie palił by benzynę.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- v7AWD power by Heico
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2,5 Turbo LPG
- KW/KM/NM: 210 KM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 212000
- Status: Offline
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
Chalski, jesteś tutaj "autorytetem" wiec dzieki za IMHO ! Podejdzmy do tego inaczej. Co moga oznaczać kolejne kolumny na wtryskiwaczach.
Nr 09SQ99020002G to wg mnie typ wtryskiwacza
Nr 6AI / 6BL - być może jest to rok produkcji ? 2006 A-styczeń, B- luty
Nr kolejny 3704/3 dla 6AI - lub 2311/4 dla b 6BL = ? co to jest.
No i sam napis (coś tam - spróbuję dzisiaj odczytać) .......SEDE KO zamiast nr okreslajacego Typ wtryskiwacza ? !
to nie jest "przypadkowy" napis i tym samym "typ wtryskiwacza" - "IMHO" !
Nr 09SQ99020002G to wg mnie typ wtryskiwacza
Nr 6AI / 6BL - być może jest to rok produkcji ? 2006 A-styczeń, B- luty
Nr kolejny 3704/3 dla 6AI - lub 2311/4 dla b 6BL = ? co to jest.
No i sam napis (coś tam - spróbuję dzisiaj odczytać) .......SEDE KO zamiast nr okreslajacego Typ wtryskiwacza ? !
to nie jest "przypadkowy" napis i tym samym "typ wtryskiwacza" - "IMHO" !
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
1) 1-szy wtryskiwacz nie może być atrapą bo by ci silnik nie pracował. Każdy cylinder ma swój wtryskiwacz i jeśli ten "sede ko" nie był by pełnoprawnym działającym wtryskiwaczem to by ten cylinder nie pracował na gazie ..... a przecież dobrze silnik pracuje?v7AWD power by Heico pisze:WojtekT6 > Być moze "dobrze" to okresliłeś że się czepiam, ale chciałbym to zrozumieć. Z mojego (teoretycznego) punktu widzenia, są conajmniej dw aspekty do wyjaśnieni
1. czy rzeczywiscie 1-szy wtryskiwacz opisany SEDE KO, jest tylko wtryskiwaczem "atrapą" - ale jest podpiety elektrycznie ? Czy wogóle występują lub inaczej co oznacza napis SEDE KO (wg mnie 6-gniazdo - ostatnie, nie zasilajace silnik w gaz).
2. Jezeli kazdy wtryskiwacz obsługuje "swoj" cylinder - to po co jest 6 wtryskiwaczy, przecież jeden z nich (ostatni) nie zasila silnika - przewód jest zaślepiony.
Moze ktoś kiedyś coś tam majstrował i przez "nieuwagę" podłaczył wtryskiwacz "SEDE KO" pod 1-szy cylinder. Szukam takiej odpowiedzi.
2) ten szósty wtryskiwacz jest bo jest, bo mieli taką listwę i taką założyli, a to że jest podłączony elektrycznie wskazuje tylko na to, że masz całą instalację przewidzianą pod 6-cio cylindrowy silnik i ten wtryskiwacz jest tylko programowo wyłączony w sterowniku gazu.
Ostatnio zmieniony 2016-06-16, 10:07 przez wojtekT6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
Popieram, tym bardziej że generalnie przecież nie ma sterowników do silników 5 cylindrowych - zazwyczaj jest to do 6 cyl z nie wykorzystaną jedną wtyczką.wojtekT6 pisze:1) 1-szy wtryskiwacz nie może być atrapą bo by ci silnik nie pracował. Każdy cylinder ma swój wtryskiwacz i jeśli ten "sede ko" nie był by pełnoprawnym działającym wtryskiwaczem to by ten cylinder nie pracował na gazie ..... a przecież dobrze silnik pracuje?
2) ten szósty wtryskiwacz jest bo jest, bo mieli taką listwę i taką założyli, a to że jest podłączony elektrycznie wskazuje tylko na to, że masz całą instalację przewidzianą pod silnik 6-cio cylindrowy silnik i ten wtryskiwacz jest tylko programowo wyłączony w sterowniku gazu.
v7AWD power by Heico, pozwól że nie będę się w tym temacie wypowiadał. BRC to nie moja bajka i nie mam zamiaru zgadywać co oznacza jaki znaczek na wtryskiwaczu.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- v7AWD power by Heico
- V
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-08-26, 09:24
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2,5 Turbo LPG
- KW/KM/NM: 210 KM
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 212000
- Status: Offline
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
WojtekT6 napisał :
2) ten szósty wtryskiwacz jest bo jest, bo mieli taką listwę i taką założyli, a to że jest podłączony elektrycznie wskazuje tylko na to, że masz całą instalację przewidzianą pod silnik 6-cio cylindrowy silnik i ten wtryskiwacz jest tylko programowo wyłączony w sterowniku gazu.
Tak to bedzie chyba to. Juz dalej nie będę doszukiwał się "problemu" z wtryskiwaczem "TENERE SEDE KO" - co oznaczałoby, ze powinien być zamontowany w gniezdzie "nie wykorzystywanym". Jezeli jest to "pełnowartosciowy" wtryskiwacz, a z kolei 6-ty został programowo wyłaczony, kiedyś, przy jakimś grubszym serwisie poproszę gazownika o "podmianę" wtryskiwaczy miedzy sobą.
Dziekuje wszystkim za pomoc
2) ten szósty wtryskiwacz jest bo jest, bo mieli taką listwę i taką założyli, a to że jest podłączony elektrycznie wskazuje tylko na to, że masz całą instalację przewidzianą pod silnik 6-cio cylindrowy silnik i ten wtryskiwacz jest tylko programowo wyłączony w sterowniku gazu.
Tak to bedzie chyba to. Juz dalej nie będę doszukiwał się "problemu" z wtryskiwaczem "TENERE SEDE KO" - co oznaczałoby, ze powinien być zamontowany w gniezdzie "nie wykorzystywanym". Jezeli jest to "pełnowartosciowy" wtryskiwacz, a z kolei 6-ty został programowo wyłaczony, kiedyś, przy jakimś grubszym serwisie poproszę gazownika o "podmianę" wtryskiwaczy miedzy sobą.
Dziekuje wszystkim za pomoc
- sarman
- V
- Posty: 26
- Rejestracja: 2014-05-08, 10:26
- Imię: Tomek
- VOLVO: s60
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2004
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 275000
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
lepiej podjedź gdzieś i poproś o dołożenie jednego cylindra, nie będziesz miał problemu do rozwiązania i wtryskiwacz się nie będzie marnował
https://sarmangroup.org/druk-uv/ - druk UV wlep, naklejek, fototapet - dla forumowiczów zniżka
http://rr-automobile.pl - jak by ktoś w Łodzi szukał stacji kontroli pojazdów
https://sarmangroup.org/materialy-reklamowe/sport/ - numery startowe, mapy, oznakowanie na imprezy sportowe
http://rr-automobile.pl - jak by ktoś w Łodzi szukał stacji kontroli pojazdów
https://sarmangroup.org/materialy-reklamowe/sport/ - numery startowe, mapy, oznakowanie na imprezy sportowe
-
- V
- Posty: 52
- Rejestracja: 2015-11-18, 09:45
- Imię: jacek
- VOLVO: 740GL / XC70
- Silnik: 230F / 2.5T
- KW/KM/NM: 113 / 210
- Rok: 1987
- Przebieg: 500
- Status: Offline
Re: ułozenie wtryskiwaczy LPG w silniku 2,5 Turbo (210KM)
W BRC, które miałem montowane z miesiąc temu dostałem listwę na 6 wtryskiwaczy, bo kosztuje tyle samo co 5-tka.
Dzięki temu jeden wtrysk warty ze 300pln jest w zapasie.
Dzięki temu jeden wtrysk warty ze 300pln jest w zapasie.