[S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
-
- V
- Posty: 34
- Rejestracja: 2015-09-12, 13:40
- Imię: Piotr
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200/285
- Rok: 2002
- Przebieg: 162
- Status: Offline
[S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
Nie wiem czy moje objawy są związane z LPG, ale opiszę je najpierw tutaj:
Po uruchomieniu auta silnikiem trzęsie jakby to był stary diesel - chodzi bardzo nierówno. Trwa to od 2 do maksymalnie 10 sekund po czym silnik dalej pracuje aksamitnie (silnik nie gaśnie). Problem ten nie jest uzależniony od temperatury silnika - potrafi tak zrobić zarówno rano przy pierwszym odpalaniu jak i na ciepłym silniku. Co dziwne problem ten nie występuję przy każdym uruchomieniu - średnio co 2 raz auto uruchamia się i silnik chodzi od razu praktycznie równo.
Dodam jeszcze, że auto dość szybko przełącza się z benzyny na LPG (przy temperaturach 20-30 stopni) rano po nocy lub po 8 godzinach przerwy dosłownie po niecałej minucie pracy.
Po uruchomieniu auta silnikiem trzęsie jakby to był stary diesel - chodzi bardzo nierówno. Trwa to od 2 do maksymalnie 10 sekund po czym silnik dalej pracuje aksamitnie (silnik nie gaśnie). Problem ten nie jest uzależniony od temperatury silnika - potrafi tak zrobić zarówno rano przy pierwszym odpalaniu jak i na ciepłym silniku. Co dziwne problem ten nie występuję przy każdym uruchomieniu - średnio co 2 raz auto uruchamia się i silnik chodzi od razu praktycznie równo.
Dodam jeszcze, że auto dość szybko przełącza się z benzyny na LPG (przy temperaturach 20-30 stopni) rano po nocy lub po 8 godzinach przerwy dosłownie po niecałej minucie pracy.
-
- VOL
- Posty: 408
- Rejestracja: 2014-01-19, 10:15
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC90/IS350
- Silnik: B5254T2/2GR-FE
- KW/KM/NM: 250 i 320
- Rok: 2005
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: trasa/miasto 11/15
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Gdynia
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
LPG ucieka podciśnieniem z reduktora do kolektora - obstawiam to na 90%
Tu mój nabytek
viewtopic.php?f=30&t=165142&p=1758706
viewtopic.php?f=30&t=165142&p=1758706
-
- V
- Posty: 144
- Rejestracja: 2016-05-29, 22:24
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 T
- KW/KM/NM: 147
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 204
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
Mam takie same objawy jak autor tematu. Czy rozwiazales problem?
-- 2016-08-19, 13:56 --
-- 2016-08-19, 13:56 --
gmiter zastanawiam się którędy gaz może uciekać do kolektora. Sugerujesz nieszczelne wtryski gazowe?gmiter pisze:LPG ucieka podciśnieniem z reduktora do kolektora - obstawiam to na 90%
-
- VOLV
- Posty: 558
- Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2006
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
Może jeszcze zalewać silnik podczas gaszenia - sprawdź, czy jak zgasisz na benzynie też masz takie objawy, tylko proponuję ostatni km jazdy zrobić na benzynie, a nie przełączyć i od razu gasić. Wtedy to już kwestia ustawień sterownika.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.
-
- V
- Posty: 34
- Rejestracja: 2015-09-12, 13:40
- Imię: Piotr
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200/285
- Rok: 2002
- Przebieg: 162
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
Problem nadal występuje, trudności w odpalaniu są silne, gdy auto przejedzie dłuższy odcinek na LPG (>20 km). Jeśli jeżdżę krótkie odcinki po mieście (5-10 km) to raz odpali normalnie albo krótko trzęsie silnikiem. Po podłączeniu pod kompa wyskakuje błąd: wypadanie zapłonu na 4 cylindrze (podmieniłem cewkę z 3 cylindrem, ale nadal wypada zapłon na 4). Jeśli przełączę na benzynę to trudności w odpalaniu nadal występują - pomaga dopiero odłączenie gazu (odpięcie przewodu do wtryskiwaczy). Ktoś ma jakiś pomysł? Gazownicy jakoś nie mają...
- Andrzej1158
- VOL
- Posty: 493
- Rejestracja: 2011-02-20, 17:56
- Imię: Andrzej
- VOLVO: Mazda CX60
- Silnik: 3,3 R6
- KW/KM/NM: 254KM550NM
- Rok: 2023
- Był na spocie: 12
- Średnie spalanie: ??
- Przebieg: 5
- Lokalizacja: Bruksela
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
Ossy, należy wymienić wtryskiwacz gazowy 4 cylindra na nowy, bo przepuszcza gaz i zalewa się, stąd trudności z rozruchem
Moja przygoda z Volvo:
1. Volvo 460 1,9TD 94r
2. Volvo S70 2,5 20V 98r
3.Volvo V70XC I 2,5T 98r
4.Volvo C70 2.0T 99r
5.Volvo S60 2,4T 02r
6. Volvo S80 D5 10r
7.Volvo V60 cross country pro D4 20r
1. Volvo 460 1,9TD 94r
2. Volvo S70 2,5 20V 98r
3.Volvo V70XC I 2,5T 98r
4.Volvo C70 2.0T 99r
5.Volvo S60 2,4T 02r
6. Volvo S80 D5 10r
7.Volvo V60 cross country pro D4 20r
-
- V
- Posty: 34
- Rejestracja: 2015-09-12, 13:40
- Imię: Piotr
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200/285
- Rok: 2002
- Przebieg: 162
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
Andrzej1158, też tak podejrzewałem, ale gazownicy podpinali instalkę pod komputer i twierdzą, że wtryskiwacze są ok. Mam się upierać, żeby zmienili mi ten wtryskiwacz?
-
- V
- Posty: 149
- Rejestracja: 2012-04-15, 15:01
- Imię: Robert
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.5 T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 212000
- Lokalizacja: SOKOŁÓW PODLASKI
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
Masz zasyfiony parownik i gaz idzie w kolektor ssący zaworem bezpieczeństwa.
Podaj Model Parownika.
W zależności od producenta parownik ma różne rozwiązana .
link do LPG.
http://lpg-forum.pl/przeciek-gazu-do-ko ... 28794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Podaj Model Parownika.
W zależności od producenta parownik ma różne rozwiązana .
link do LPG.
http://lpg-forum.pl/przeciek-gazu-do-ko ... 28794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostyka Volvo Dice oryg. Wszystkie modele Volvo
Naprawię zegary, przy Tobie lub wysyłkowo, zaprogramuję CEM, ECM, BCM, SRS,CCM,AUM,TCM,DDM,PDM, wszystko przez złącze OBD
Wgram PL język w licznik , panel ICM, w moduł PHM(telefon), zmienię konfigurację auta
kom. 505 098 947 DPF OFF, EGR 0FF,
Naprawię zegary, przy Tobie lub wysyłkowo, zaprogramuję CEM, ECM, BCM, SRS,CCM,AUM,TCM,DDM,PDM, wszystko przez złącze OBD
Wgram PL język w licznik , panel ICM, w moduł PHM(telefon), zmienię konfigurację auta
kom. 505 098 947 DPF OFF, EGR 0FF,
-
- V
- Posty: 34
- Rejestracja: 2015-09-12, 13:40
- Imię: Piotr
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200/285
- Rok: 2002
- Przebieg: 162
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
Reduktor LOVATO FAST SMART RGJ SHP
-
- V
- Posty: 149
- Rejestracja: 2012-04-15, 15:01
- Imię: Robert
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.5 T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 212000
- Lokalizacja: SOKOŁÓW PODLASKI
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
według mnie jest taka możliwość / zawsze mogę się mylić.
Zrób test.
Ściągnij na noc przewód podciśnienia idący z parownika do kolektora ssącego
zaślep kolektor i przewód od parownika.
zdejmij po nocy zaślepkę z przewodu od parownika i będziesz słyszał czy jest w nim ciśnienie gazu, No i oczywiście
uruchom auto z zaślepką. W ten sposób wyeliminujesz problem reduktora.
Zrób test.
Ściągnij na noc przewód podciśnienia idący z parownika do kolektora ssącego
zaślep kolektor i przewód od parownika.
zdejmij po nocy zaślepkę z przewodu od parownika i będziesz słyszał czy jest w nim ciśnienie gazu, No i oczywiście
uruchom auto z zaślepką. W ten sposób wyeliminujesz problem reduktora.
Diagnostyka Volvo Dice oryg. Wszystkie modele Volvo
Naprawię zegary, przy Tobie lub wysyłkowo, zaprogramuję CEM, ECM, BCM, SRS,CCM,AUM,TCM,DDM,PDM, wszystko przez złącze OBD
Wgram PL język w licznik , panel ICM, w moduł PHM(telefon), zmienię konfigurację auta
kom. 505 098 947 DPF OFF, EGR 0FF,
Naprawię zegary, przy Tobie lub wysyłkowo, zaprogramuję CEM, ECM, BCM, SRS,CCM,AUM,TCM,DDM,PDM, wszystko przez złącze OBD
Wgram PL język w licznik , panel ICM, w moduł PHM(telefon), zmienię konfigurację auta
kom. 505 098 947 DPF OFF, EGR 0FF,
-
- V
- Posty: 137
- Rejestracja: 2016-06-28, 13:49
- Imię: Jozef
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.3T5
- KW/KM/NM: 250
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 235000
- Status: Offline
Re: [S60 2.4T 2002] Nierówna praca silnika po odpaleniu
jak się skończył temat? pytam bo zacząłem mieć te same problemy przy 900 km po założeniu instalacji.
Obroty skaczą,silnik wyje. Po chwili jest ok, problem występuje tylko przy zimnym silniku, po rozgrzaniu zapala ładnie i wszystko ładnie chodzi.
Spalanie po pierwszym tankowaniu wyszło mi 13 litrów na 100 km-wtedy nie było problemów z obrotami, jak silnik zaczął wariować spalanie wzrosło do 18 przy takiej samej jeździe.
Obroty skaczą,silnik wyje. Po chwili jest ok, problem występuje tylko przy zimnym silniku, po rozgrzaniu zapala ładnie i wszystko ładnie chodzi.
Spalanie po pierwszym tankowaniu wyszło mi 13 litrów na 100 km-wtedy nie było problemów z obrotami, jak silnik zaczął wariować spalanie wzrosło do 18 przy takiej samej jeździe.