[V70 2,3 250km 2001] Szarpie na wolnych, czarne świece

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krajes
VO
VO
Posty: 316
Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

[V70 2,3 250km 2001] Szarpie na wolnych, czarne świece

Post autor: krajes » 2016-07-10, 20:58

Witam, opiszę problem z jakim się borykam.

Ostatnio wymieniłem profilaktycznie świece, które się właśnie przewinęły na forum jako polecane BKR6EP 8, filtr powietrza, olej.

Wszystko grało przez 3 tygodnie.
Jednak przez ostatnie 6 dni auto ciężko odpalało po nocy, lub też po dłuższym postoju.Auto nierówno pracowało na wolnych na włączonym gazie.
Po przełączeniu na benzynę przez jakąś chwilę również pracował nierówno, jakieś 10 sekund, pewnie uciekający gaz przez wtrysk to powodował. Po tych 10 sekundach wszystko grało na benie.
Oczywiście diagnoza wtrysk gazu przepuszcza.

Zrobiłem test, odpaliłem auto , przejechałem parę km na gazie, zgasiłem motor podniosłem maskę i odkręcam filtr gazu by zobaczyć czy jest gaz w układzie między reduktorem a wtryskami.
Po odłączeniu filtra nic nie wyleciało z węża, czyli gaz od razu uciekł przez wtrysk.

Wczoraj musiałem awaryjnie dojechać do pracy. Zdziwiłem się gdyż motor zaczął pracować nierówno, nawet na benzynie.
Powrót do domu, myśląc że cewka padła, podmiana cewek po kolei na zapasową sprawną.
Nic to nie dało dalej, auto chodziło kulawo.

Wykręciłem świece i wszystkie były czarne po obwodzie. Elektroda czy izolator aż takie nie były.

Teraz jaka może być przyczyna.
Lejący wtrysk gazu, lub więcej , który przestawił czasy wtrysków benzynowych?
Już 3 razy wymieniałem w ciągu 2 lat HANY, teraz zamówione nasze Barracudy 130.
Jakie testy jeszcze mogę przeprowadzić w domowym zaciszu?
Macie jakieś rady, pomysły?

Pytanie do znających się na LPG, czy mogło mieć wpływ odłączenie i pozostawienie tak czujnika ciśnienia gazu PS-02 od węża zasilającego gaz, mam na myśli podciśnienie które jest tam podłączone i przez ten czujnik łapie lewe powietrze przez "wolne" przyłącze gazu i wtedy głupieje z mieszanką






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
  • Swap na Manual M56L 4,25
  • Swap zacisków 6 tłoczkowych z Porsche
  • Gauge V70R
  • Ori xenon headlights
  • Sport steering wheel
  • Lift interior
  • Lift taillights
  • Front bumper V70R
  • Rear spoiler
  • Eibach pro Kit
  • Rims 19" Japan Racing JR21 8,5j ET35
  • Front Strut Bar

Nikodem
VO
VO
Posty: 159
Rejestracja: 2011-05-18, 22:11
Imię: Nikos
VOLVO: nie ma było S60R
Silnik: był B 5254 T4
Rok: 0
Był na spocie: 7
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [V70 2,3 250km 2001] Szarpie na wolnych, czarne świece

Post autor: Nikodem » 2016-07-11, 18:11

Kup Denso IK20TT i ustaw przerwę 0,7mm a nie kombinujesz z tanimi świecami

Awatar użytkownika
krajes
VO
VO
Posty: 316
Rejestracja: 2013-10-27, 21:03
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II + manual + zaciski 6 tł
Silnik: 2,3 T5
KW/KM/NM: 250 KM
Rok: 2000
Średnie spalanie: 12
Przebieg: 277000
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

Re: [V70 2,3 250km 2001] Szarpie na wolnych, czarne świece

Post autor: krajes » 2016-07-12, 15:50

Nikodem pisze:Kup Denso IK20TT i ustaw przerwę 0,7mm a nie kombinujesz z tanimi świecami
Wkręciłem stare świece BCPR7ES-9 i motor zaczął równo pracować więc zaparkowałem auto bo już się ciemno robiło.

Następnego dnia po odpaleniu auto chodziło normalnie.
Po ruszeniu i przejechaniu paruset metrów zaczął znowu nierówno pracować na wolnych, więc to nie wina świec.

Pytanie do znających się na LPG, czy mogło mieć wpływ odłączenie i pozostawienie tak czujnika ciśnienia gazu PS-02 od węża zasilającego gaz, mam na myśli podciśnienie które jest tam podłączone i przez ten czujnik łapie lewe powietrze przez "wolne" przyłącze gazu i wtedy głupieje z mieszanką

-- 2016-09-27, 21:14 --

Sprawa wyjaśniona, historia usterek tak na przyszłość:

Winowajca
- rura od IC do przepustnicy, pęknięte przyłącze rury przy opasce, przy samym wejściu do przepustnicy.
- uszczelka pod przepustnicą
- uszczelka pod kolektorem ssącym
- sonda pierwsza, grzałka

Teraz fura śmiga, przyspiesza do samego końca :)
Jeszcze tylko wtryski Barracudy 130 wsadzić i można śmigać.
  • Swap na Manual M56L 4,25
  • Swap zacisków 6 tłoczkowych z Porsche
  • Gauge V70R
  • Ori xenon headlights
  • Sport steering wheel
  • Lift interior
  • Lift taillights
  • Front bumper V70R
  • Rear spoiler
  • Eibach pro Kit
  • Rims 19" Japan Racing JR21 8,5j ET35
  • Front Strut Bar

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”