Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
-
- VO
- Posty: 291
- Rejestracja: 2014-07-11, 11:57
- Imię: Marcin
- VOLVO: v70
- Silnik: D4
- KW/KM/NM: 133/181
- Rok: 2015
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 8000
- Lokalizacja: Elbląg
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
ja myśle ze ustawa zaduzo nie zmieni ,duze koncerny tego nie odczują ,ewentualnie małe odpadną ,ale raczej tez nie bo to często pralnie kasy
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
U mnie na BP już 1,90 zł.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Dzisiaj mijałem BP i tam też - oni zawsze muszą inaczej, niż inne stacje, a gaz lepszej jakości nie jest.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
W moich okolicach, na BP zawsze mają jakiś odlot cenowy. Przykładowo, jak na Orlenie benzyna po 4.50, u prywaciarzy 4.45, to na BP 4.95 lub nawet więcej. Z gazem jest identycznie i dlatego na BP nigdy nie tankuję.
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
z waszego doświadczenie gdzie mają najlepszy gaz, kiedyś myślałem ze statoil albo shell
teraz mi się wydaje ze wszędzie jeden pieron, tak jak by każdy olewał jakość gazu
teraz mi się wydaje ze wszędzie jeden pieron, tak jak by każdy olewał jakość gazu
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Wczoraj wracałem z Wa-wy to tam ceny na wylocie na Lublin nawet do 1,95 dochodziły .... a na trasie na Statoil już 1,72
-
- V
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-06-13, 15:17
- Imię: Mirek
- VOLVO: V50
- Silnik: D3
- Rok: 2010
- Przebieg: 163
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
bo oni mają bardzo rozbudowany system kart flotowych. Kierowcę tniutnia gdzie i za ile tankuje, a firmy i tak wrzucą w koszty. Albo zapłaci klient.kreciq pisze:W moich okolicach, na BP zawsze mają jakiś odlot cenowy. Przykładowo, jak na Orlenie benzyna po 4.50, u prywaciarzy 4.45, to na BP 4.95 lub nawet więcej. Z gazem jest identycznie i dlatego na BP nigdy nie tankuję.
-
- VOLVO
- Posty: 2643
- Rejestracja: 2013-11-18, 21:56
- Imię: Sebastian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4i B5244S2 AW55-50
- KW/KM/NM: 103/140/220
- Rok: 2002
- Był na spocie: 8
- Przebieg: 355000
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Z moich wyliczeń wyszło mi,że gaz musiałby kosztować nie mniej niż ok 3,5zł żeby mi się przestało opłacać na nim jeździć. Czyli prawie 2 razy tyle co dziś kosztuje. Oczywiście licząc spalania przy moim stylu jazdy.
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Niestety, ale masz rację... Jedynie, co Statoil jakby miał ciut-ciut lepszy gaz, ale różnice są minimalne (powiedziałbym, że w granicach błędu statystycznego).tommitmx pisze:z waszego doświadczenie gdzie mają najlepszy gaz, kiedyś myślałem ze statoil albo shell
teraz mi się wydaje ze wszędzie jeden pieron, tak jak by każdy olewał jakość gazu
Jeden pieron.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- JANPALONY
- V
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-01-05, 15:34
- Imię: Michal
- VOLVO: S60
- Silnik: T5
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 185000
- Lokalizacja: Wwa/BP
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
ja tankuje na tesco albo auchan, nie ma kompletnie żadnej różnicy na gorsze lub lepsze w porównaniu do znanych stacji, na tą chwilę ceny w wawie to tesco 1,65 i auchan 1,58tommitmx pisze:z waszego doświadczenie gdzie mają najlepszy gaz, kiedyś myślałem ze statoil albo shell
teraz mi się wydaje ze wszędzie jeden pieron, tak jak by każdy olewał jakość gazu
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Wiele pisano o kiepskiej jakości gazu. Zawsze tankuję na BP - wydaje mi się, że oni nie robią aż takich jaj z paliwami - jest nieco drożej, ale nigdy nie miałem żadnych zastrzeżeń do jakości, ani problemów z jazdą na ich gazie.
A jeszcze końcem czerwca był po 1,5 zł.
A jeszcze końcem czerwca był po 1,5 zł.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- VOLV
- Posty: 558
- Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2006
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Nooo tesco w Krakowie sporo skoczyło, zeszły tydzień 1.52-55, dziś już cena 1.69. Ciekawe czy to tylko takie pierwsze nerwowe ruchy czy tak już zostanie. Teoretycznie dystrybutorzy mogliby się podnieść, uzbierać te 20 czy 40 baniek i wrócić do starego poziomu cen...
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Zakładając, ze Pb kosztuje 4,27 zł wobec 3 zł za LPG to zakładanie LPG jest prawie nieopłacalne dla małych i średnich przebiegów.JemRekami pisze:Moim zdaniem, wcześniej jak za przynajmniej pół roku to nie wejdzie. W zależności od tego, ile jeździsz. U mnie się już zamortyzowała, a założyłem na początku marca.
Mają ostatnio wiele pomysłów, za parę dni mogą porzucić, bo plebs się wkurzy albo nie. To loteria. Ja bym zakładał.
Poza tym, jak zwracałoby Ci się przez 3-4 lata? Policz sobie: http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rząd ma w du*** ekologię w motoryzacji. Woli by jeździły stare diesle lub nowe z wyciętym katem lub filtrem.
-- 17 sie 2016, o 12:04 --
co to za bajki. Jeżeli silnik był wcześniej wysilony to i tak byłby do wymiany za pewien czas.Łysy pisze:jedynie przy dystrybutorze czyt podczas płatności,nie jednokrotnie gaz pomógł dokonać żywota nie jednemu silnikowi,w ogólnym rozrachunku były to poważne koszty.Ja wiem,że stare silniki Volvo dobrze znoszą gaz,ale warunek-silnik musi być naprawdę w dobrej kondycji.zbij pisze:Jazda na LPG zawsze będzie tańsza.
-- 17 sie 2016, o 12:11 --
były tez momenty, że LPG kosztowało ok. 70-75 % ceny Pb (okr. zimy 2014).polokokt pisze:gaz dalej kosztuje max 50% ceny Pb95 (a były momenty że i sporo mniej
-- 17 sie 2016, o 12:12 --
chyba 1 zł i 49 gr. w Wawie.kivi pisze:Dzisiaj 1,4 pln
-- 17 sie 2016, o 12:14 --
no to będzie dalej miało wzięcie Volvo z fabryczna instalacją.QompaQ pisze:Rozwiązaniem będzie zakładanie instalacji CNG zamiast LPG
-- 17 sie 2016, o 12:17 --
z przydomowej instalacji do ogrzewania nieruchomości. To jest teoretycznie możliwe.Chalski pisze:dostęp do stacji gdzie się zatankujesz...
-- 17 sie 2016, o 12:18 --
widziałem nawet 30 groszy podwyżki.Ossy pisze:na dzień skoczyły ceny LPG na markowych stacjach o 5-10gr.
-- 17 sie 2016, o 12:19 --
biadolili tak, że popyt spadł ok. 10-20 procent miejscami.snow pisze:gaz po 2,60 i jakoś nikt nie biadolił że drogo
-- 17 sie 2016, o 12:23 --
bo ci co założyli i tak musieli na czymś jeździć. Serwisy montujące Instalację LPG miały spadek zamówień ok. 30 %.wod2u pisze:jakoś do niczego takiego nigdy nie doszło
-- 17 sie 2016, o 12:27 --
zobaczy się w okresie zima 2016 - wiosna 2017 - ceny ida tradycyjnie w górę. To da nam wtedy pewne wyobrażenie o cenach na najbliższe 2 lata.JANPALONY pisze:z tego co widzę po stacjach podrozało jakieś 10 groszy więc nie ma tragedii.
tu raport: http://tvn24bis.pl/surowce,78/reflex-po ... 67901.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- 17 sie 2016, o 12:29 --
duże nie odczyją bo co to dla nich 20-40 mln zł !!!forumowicz pisze:ja myśle ze ustawa zaduzo nie zmieni ,duze koncerny tego nie odczują ,ewentualnie małe odpadną ,ale raczej tez nie bo to często pralnie kasy
-- 17 sie 2016, o 12:32 --
może tylko to z doświadczenia to potwierdzić, bo mam wtedy trochę większy zasięg jazdy na zbiorniku i mniej na spalaniu.JemRekami pisze:tatoil jakby miał ciut-ciut lepszy gaz, ale różnice są minimalne
-- 17 sie 2016, o 12:36 --
w jakim okresie...??? Bo znając realia to w bardzo krótkim, by koszty im się zwróciły tak jak kierowcy założenie instalacji LPG.wod2u pisze:uzbierać te 20 czy 40 baniek
Bi-fuel V40
- zakk87
- VO
- Posty: 242
- Rejestracja: 2015-06-07, 14:18
- Imię: Adrian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 170KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 287000
- Lokalizacja: LBL
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
W czerwcu zalozylem LPG za jakieś 2700 u znajomego na dobrych podzespołach. Do tej pory zrobiłem 5440km (w ostatni tydzień lipca i pierwszy tydzień sierpnia). Wydałem na gaz 810zl i raz za 200zl zatankowalem benzyny. Gdyby nie LPG w aucie w życiu bym się nie zdecydował na takie wakacje bo poszedłby 1000 więcej. Sens jest taki, że planuję do końca roku jeszcze ze 3 wyjazdy po znajomych bo nie jest to jakiś wielki koszt w porównaniu do benzyny. Jak dobrze pójdzie to od stycznia/lutego zacznie się oszczędność z powodu założenia instalacji. A póki miałem kasę to wolałem od razu założyć niż później żałować przy dystrybutorze.
Ostatnio zmieniony 2016-08-17, 12:47 przez zakk87, łącznie zmieniany 3 razy.
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
na dzień dzisiejszy na tzw. wakacje wydałem tankując ok. 130 zł i pokonałem ok. 800 - 850 km przy eko jeździe.zakk87 pisze:na takie wakacje bo poszedłby 1000 więcej
Na Pb pokonałbym trasę ok. 375 km.
Bi-fuel V40
- zakk87
- VO
- Posty: 242
- Rejestracja: 2015-06-07, 14:18
- Imię: Adrian
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 170KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 287000
- Lokalizacja: LBL
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Poprawiłem obliczenia bo od połowy czerwca zatankowałem gaz za 810zł. Najtaniej 1,49, najdrożej na Litwie za 1,89 jeden zbiornik. Na benzynie zrobiłbym takim kosztem jakieś 3500-3600km przy oszczędnej jeździe. A Koszt benzyny przy takim dystansie (~5400km) to jakieś 2200zł więc kalkulacja jest prosta.
Ostatnio zmieniony 2016-08-17, 13:07 przez zakk87, łącznie zmieniany 1 raz.
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
izakk87 pisze:Do tej pory zrobiłem 5440km (w ostatni tydzień lipca i pierwszy tydzień sierpnia).
zakk87 pisze:Na benzynie zrobiłbym takim kosztem jakieś 3500-3600km przy oszczędnej jeździe. A Koszt benzyny przy takim dystansie to jakieś 2200zł więc kalkulacja jest prosta.
to masz na myśli.
Bi-fuel V40
- KeyJey
- VOLV
- Posty: 612
- Rejestracja: 2013-05-07, 17:45
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC90 V8 Heico / C30 T5 R-Desig
- Silnik: B8444S / B5254T7
- KW/KM/NM: 315/440 230/320
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 20
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Na co 20-40mln ? Czytałeś w ogóle ustawę ?wod2u pisze:uzbierać te 20 czy 40 baniek i wrócić do starego poziomu cen...
Chodzi o gwarancje bankowe a nie o opłatę licencyjną. Koszt utrzymania takich gwarancji bankowych to około 1-1,5 % wartości gwarancji (czyli 20-30 tyś PLN rocznie). To nawet nie wpłynie na kwotę gazu. Problem mają firmy, które swoją działalność opierają na budżetach krótkoterminowych dla których każde dodatkowe wydatki znacząco wpływają na zmianę przepływu gotówki i bank nie będzie chciał dać gwarancji bankowej. Żaden z podmiotów nie musi nic zbierać.
Było : 440 1.7 / S80 2.5 TDI / XC90 D5 / C70 Cabrio 2.0 LPT / S60R / V70R / XC40 T5
Jest:
1 - XC90 V8 Hydra Executive by Heico & H&R - Sprzedany
2 - C30 T5 R-Design AWD - Czarne Heico
3 - S80 V8 Executive
Jest:
1 - XC90 V8 Hydra Executive by Heico & H&R - Sprzedany
2 - C30 T5 R-Design AWD - Czarne Heico
3 - S80 V8 Executive
-
- VOLV
- Posty: 558
- Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
- Imię: Kamil
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244T5
- KW/KM/NM: 191/260/350
- Rok: 2006
- Przebieg: 250
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
KeyJey, ja widziałem wyliczenia, że na gwarancje trzeba wydać ok 100 tys. zł rocznie, pod warunkiem, że banki w ogóle będą chciały takich gwarancji udzielić.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.
-
- VO
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-12-10, 13:08
- Imię: Jakub
- VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
- Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
- KW/KM/NM: 305/234/ex209
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
- Przebieg: 62000
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
Cała ta ustawa ma na celu konsolidację rynku do 5-10 firm dystrybucyjnych, które ustalą między sobą cenę (tak jest na zachodzie - i te firmy właśnie mają chrapkę na nasz rynek). Mniejsi dystrybutorzy padną ( w sumie jest ich chyba około 100), nie będzie ich stać na dodatkowe koszty. Dzięki tak dużej konkurencji mamy teraz tani gaz, jeżeli przepchną tę ustawę to na pewno gaz zdrożeje więcej niż o 20 gr/litrze i to nie dlatego że koszty zakupu gazu zdrożały.
- KeyJey
- VOLV
- Posty: 612
- Rejestracja: 2013-05-07, 17:45
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC90 V8 Heico / C30 T5 R-Desig
- Silnik: B8444S / B5254T7
- KW/KM/NM: 315/440 230/320
- Rok: 2010
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 20
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
100tyś to nadal nie 20-40 mln. Choć coś te wyliczenia są z kosmosu bo nikt nie będzie płacił za gwarancje 5% wartości gwarancji.wod2u pisze:KeyJey, ja widziałem wyliczenia, że na gwarancje trzeba wydać ok 100 tys. zł rocznie, pod warunkiem, że banki w ogóle będą chciały takich gwarancji udzielić.
Ustalą po między sobą ceny na jakiej podstawie?
UOKIK zaraz by zrobił z tym porządek. Skoro dzisiaj gaz kosztuje ok 1.70 to żadne zmowy cenowe tutaj nie mają szansy powodzenia. GAZ nie może zdrożeć ot tak musi być ku temu powód. Powodem może być nałożenie dodatkowego podatku (tak jak obecna sytuacja z wymaganymi gwarancjami) ale firma podnosząc ceny musi przedstawić wyliczenia o ile i dlaczego. Zminiejszenie liczby rozlewni nie jest podstawą do podniesienia cen do kwot o jakich się mówi. Nie wiem czy LPG w ogóle nie podlega pod URE.
GAZ jeżeli zdrożeje to raczej nie będzie to kwota specjalnie wysoka. Moim zdaniem nie będzie w lato 2017 więcej niż 2 zł / litr . To i tak dobra cena vs PB / ON.
Było : 440 1.7 / S80 2.5 TDI / XC90 D5 / C70 Cabrio 2.0 LPT / S60R / V70R / XC40 T5
Jest:
1 - XC90 V8 Hydra Executive by Heico & H&R - Sprzedany
2 - C30 T5 R-Design AWD - Czarne Heico
3 - S80 V8 Executive
Jest:
1 - XC90 V8 Hydra Executive by Heico & H&R - Sprzedany
2 - C30 T5 R-Design AWD - Czarne Heico
3 - S80 V8 Executive
- vol40vo
- VOLVO
- Posty: 1459
- Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
- Imię: SE
- VOLVO: V40 Sport Edition
- Silnik: benzyna + LPG
- KW/KM/NM: 122 KM
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poland
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
KeyJey pisze: To nawet nie wpłynie na kwotę gazu.
No tak prezydencki podpis pod ustawą jest tyle wart, że cena poszła już 10 gr. na litrze.
-- 21 sie 2016, o 03:07 --
Tak będzie prawdopodobnie.Jakkub pisze:Dzięki tak dużej konkurencji mamy teraz tani gaz, jeżeli przepchną tę ustawę to na pewno gaz zdrożeje więcej niż o 20 gr/litrze i to nie dlatego że koszty zakupu gazu zdrożały.
-- 21 sie 2016, o 03:09 --
obstawiam 2,30 - 2,60 zł/LKeyJey pisze:Moim zdaniem nie będzie w lato 2017 więcej niż 2 zł / litr
Bi-fuel V40
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
vol40vo, Co roku w okresie wakacyjnym paliwa idą w górę. Tak więc jak porównujesz, to porównaj rok do roku (z uwzględnieniem kursów walut).
- tommitmx
- VOLVO
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2007-08-28, 17:48
- Imię: Tom
- VOLVO: s60
- Silnik: 2400 STAG-300 premium
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 300000
- Lokalizacja: KRA
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
z tego co zaobserwowałem LPG drożeje w okresie zimowym a tanieje w okresie letnim
Składnik który dominuje w gazie zimowym: propan, jest droższy niż butan, który dominuje w gazie letnim.
Składnik który dominuje w gazie zimowym: propan, jest droższy niż butan, który dominuje w gazie letnim.
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nowe przepisy a sens zakładania instalacji
A ja widzę, że w tym roku gaz jest 5-15 gr tańszy, niż rok temu.
Skład gazu to jedno, chęć zysku to drugie.
Skład gazu to jedno, chęć zysku to drugie.