V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubski09
V
V
Posty: 131
Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: kubski09 » 2016-08-10, 19:49

Witam panowie, jak w temacie zakładam sobie gaz do 2,4 170 km mam kupiona cała instalacje ale nigdy sam całej nie założyłem tzn. zawsze czuwał nad montażem gazownik a teraz nie mam dostępu do takiej opcji wiec będę sam zakładał.
Instalacja to Stag qmax, reduktor zamontuje pod filtrem powietrza , komputer obok komputera silnika ( w czarnej obudowie i wypuszczenie wiązki tym zaślepionym wlotem na powietrze, o ile wg schematu podłączę wszystkie czujniki itd. to nie wiem jak się podłączyć do auta iloma kablami i gdzie:) Pamiętam tylko że przy cewce zapłonowej jak w moim poprzednim s 60 montowałem, a tu dodatkowo jest podpięcie pod obd II. Jeśli ktoś z was byłby miły i napisał schemat podłączenia to byłbym bardzo zobowiązany i jak będę montował zrobię foty i będzie dla potomnych. Pozdrawiam
VOLVO FOR LIVE

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: Piter-18 » 2016-08-10, 20:24

Ostatnio sam wymienialem u siebie sterownik Lpg z Omegass na Kme Nevo też z obd szczegółowy schemat znalazłem w internecie. Łącznie z obd. Jaki rok auta? Przez tel nie widzę. Bo do 2004 obd laczysz pod jeden przewód pin nr 7
A tu masz schemat plus instrukcja Link miłej lektury
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kubski09
V
V
Posty: 131
Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: kubski09 » 2016-08-10, 22:36

Dzięki ten schemat czytałem, rok 2000 v 70 II tylko nie wiem gdzie podłączyć do cewki itd.

-- 10 sie 2016, o 23:42 --

Tak sobie teraz myślę że mam moja cetke 2,4 T z gazem ten sam rok i staga też ale isa 2 i podłącze tak jak w niej i jak piszesz obd tylko jednym przewodem do 7 kanału ecu.
VOLVO FOR LIVE

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: wojtekT6 » 2016-08-11, 09:44

Zakładasz sam instalacje? Czy tylko wymieniasz na nowszą?

Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kubski09
V
V
Posty: 131
Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: kubski09 » 2016-08-11, 14:57

Zakładam sam :)
VOLVO FOR LIVE

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: Piter-18 » 2016-08-11, 15:56

A jak to jest potem z wbiciem takiej inst. W dowód rej?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kubski09
V
V
Posty: 131
Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: kubski09 » 2016-08-11, 16:33

No jedziesz na stacje i diagnosta wpisuje, więc spoko, ale ja potrzebuje pomoc jak to podłaczyć do instalacji auta a nie jak to wpisać.
VOLVO FOR LIVE

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: Piter-18 » 2016-08-12, 14:47

Kolektor oczywiście ściągasz do wiercenia?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kubski09
V
V
Posty: 131
Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: kubski09 » 2016-08-12, 18:48

Oczywiście ale nadal nie wiem jak sie pod obd wpiąć...
VOLVO FOR LIVE

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: wojtekT6 » 2016-08-13, 08:41

Taaaa diagnosta ..... Ciekawe skąd weźmiesz świadectwo homologacji i fakturę za montaż .... A w dowód wbija pani w wydziale komunikacji, a nie diagnosta

Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: JemRekami » 2016-08-13, 09:23

Wałki ze świadectwem homologacji + lewa faktura, to - niestety - nie problem...

Wysmyrane kciukami.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Piter-18
VOL
VOL
Posty: 482
Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
Imię: Piotrek
VOLVO: S60/S40
Silnik: 2.0T/1.9D
KW/KM/NM: 180KM i 116KM
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12/6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Zabrze
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: Piter-18 » 2016-08-13, 11:58

Jak niewiesz... Przecież pisałem wpinasz się pod pin nr 7 czy K-line przy samej kostce Obd i bez żadnych kombinacji to działa

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kubski09
V
V
Posty: 131
Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: kubski09 » 2016-08-16, 20:16

Mam 2 przewody do obd czarny i żółto czarny a k - line pomarańczowo zielony i pomarańczowy ( opcjonalnie) . Więc idę podłączyć pomarańczowo zielony i dam znać :) A wystarczy homologacja ze zbiornika która dostajesz przy zakupie i potem przy przeglądzie diagnosta wystawia zaświadczenie o zmianie specyfikacji auta i z tym i homologacja na zbiornik idziesz do urzędu. Sprawdzone i zrobione już 2 razy. A nikt nie zrobi z taka dbałością o szczegóły jak ja sam tej instalacji.
VOLVO FOR LIVE

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: JemRekami » 2016-08-16, 20:41

wystarczy homologacja ze zbiornika która dostajesz przy zakupie i potem przy przeglądzie diagnosta wystawia zaświadczenie o zmianie specyfikacji auta i z tym i homologacja na zbiornik idziesz do urzędu
Oj, to wygląda na to, że wiele zależy od urzędu. Jak dopisywałem do dowodu swoją instalację, to sprawdzali wszystkie papiery.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
kubski09
V
V
Posty: 131
Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: kubski09 » 2016-08-16, 20:43

podłączone, ale w programie pisze mi brak obrotów? obroty bierze z cewki a to mam podłączone pod żółto czarny przewód brązowy z instalacji dokładnie jak w mojej cetce na stagu 300 isa 2. Ma ktoś jakiś pomysł?
VOLVO FOR LIVE

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: wojtekT6 » 2016-08-16, 21:02

kubski09 pisze:... A wystarczy homologacja ze zbiornika która dostajesz przy zakupie i potem przy przeglądzie diagnosta wystawia zaświadczenie o zmianie specyfikacji auta i z tym i homologacja na zbiornik idziesz do urzędu. Sprawdzone i zrobione już 2 razy. A nikt nie zrobi z taka dbałością o szczegóły jak ja sam tej instalacji.
Kto ci to tak podbił :???: I diagnosta nie powinien żadnego przeglądu zrobić jak LPG nie wbite w dowód, a w wydziale komunikacji bez homologacji CAŁEJ instalacji (nie samego zbiornika) którą dostarcza ci gazownik po montażu, nikt ci żadnego wpisu w dowód nie powinien zrobić :568:
Nie twierdzę, że zamontujesz instalację gorzej od niektórych gazowników ... partaczy, ale ktoś tu naprawdę mocno leci w kulki z przepisami, przecież gdyby się tak dało jak opisujesz wbić instalację w dowód każdy warsztat i ktokolwiek w garażu mógł by instalację sobie wsadzić.

Awatar użytkownika
kubski09
V
V
Posty: 131
Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: kubski09 » 2016-08-18, 13:46

Ok volvo śmiga aż miło na LPG zajęło mi to łącznie około 20 godzin cała robocizna.
O ile schemat instalacji można znaleźć w necie to podłączenie elektryczne już nie bardzo:
Podłączenie wtrysków:
- wg schematu kolorami i pamiętać że dwu kolorowe ida do kompa a jednokolorowe w stronę wtrysku podłączamy ( przecinamy zawsze kolorowy przewód nie zielony)
- Podłączenie pod cewkę błękitny oraz brązowy samotny z instalacji
- Obd podłączamy pomarańczowo zielony pod 7 pin obd
- Resztę wg schematu bardzo proste
Reduktor w s 60 i v 70 pow 2000 idealnie wchodzi pod filtr powietrza :) jest tam nawet gwint w podłużnicy.
W kolektorze dolotowym trzeba uważać by listwa wtryskowa weszła no i oczywiście zdejmujemy kolektor do wiercenia otworów( śruba przy termostacie to nie projekt volvo tylko francuzów pewnie)
Zbiornik wszedł 82 litry tam wiercimy otwornica wejście przewodów i 2 otwory na śruby ( które wkładamy główkami do dołu by gwint był w zbiorniku)
Instalacje pod ( faro) prowadzimy od koła zapasowego miedzy zawieszeniem przednim do przewodów hamulcowych i wzdłuż nich do komory silnika niedaleko przekładni i potem elegancko po podłużnicy pod tym aluminiowym mocowaniem filtra.
Wejście do środka kabiny przez podszybie odkręcamy mechanizm wycieraczek i pod nim jest piękne wejście do środka auta, potem pod obd podłączamy i ja zrobiłem włącznik pod sterowanie nawiewami wygląda prawie jak fabrycznie ( tam jest włącznik w fabrycznej wersji cng trzeba rozkręcić panel ale to łatwe) Podłączenie instalacji przy skrzynce bezpieczników nad filtrem powietrza plus i minus jest tam idealnie dostępny, sam komputer instalacji schowałem w skrzynce na komputer silnika ( mam manual w automacie się nie zmieści wygląda jak fabryka :) ) i wiązkę elegancko pod pasem przednim schowałem.
Ostatnio zmieniony 2016-08-24, 11:26 przez kubski09, łącznie zmieniany 2 razy.
VOLVO FOR LIVE

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: JemRekami » 2016-08-18, 14:17

Zbiornik wszedł 82 litry
:O

A strzelisz fotki, jak jest dopasowany?
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max

Post autor: adamusss » 2016-08-18, 15:58

kubski09 pisze:pod filtr paliwa

Powietrza ;)

JemRekami, a to akurat nie dziwota... znam V70tkę II, w której też taki siedzi :)
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”