V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
- kubski09
- V
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 209000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Witam panowie, jak w temacie zakładam sobie gaz do 2,4 170 km mam kupiona cała instalacje ale nigdy sam całej nie założyłem tzn. zawsze czuwał nad montażem gazownik a teraz nie mam dostępu do takiej opcji wiec będę sam zakładał.
Instalacja to Stag qmax, reduktor zamontuje pod filtrem powietrza , komputer obok komputera silnika ( w czarnej obudowie i wypuszczenie wiązki tym zaślepionym wlotem na powietrze, o ile wg schematu podłączę wszystkie czujniki itd. to nie wiem jak się podłączyć do auta iloma kablami i gdzie:) Pamiętam tylko że przy cewce zapłonowej jak w moim poprzednim s 60 montowałem, a tu dodatkowo jest podpięcie pod obd II. Jeśli ktoś z was byłby miły i napisał schemat podłączenia to byłbym bardzo zobowiązany i jak będę montował zrobię foty i będzie dla potomnych. Pozdrawiam
Instalacja to Stag qmax, reduktor zamontuje pod filtrem powietrza , komputer obok komputera silnika ( w czarnej obudowie i wypuszczenie wiązki tym zaślepionym wlotem na powietrze, o ile wg schematu podłączę wszystkie czujniki itd. to nie wiem jak się podłączyć do auta iloma kablami i gdzie:) Pamiętam tylko że przy cewce zapłonowej jak w moim poprzednim s 60 montowałem, a tu dodatkowo jest podpięcie pod obd II. Jeśli ktoś z was byłby miły i napisał schemat podłączenia to byłbym bardzo zobowiązany i jak będę montował zrobię foty i będzie dla potomnych. Pozdrawiam
VOLVO FOR LIVE
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Ostatnio sam wymienialem u siebie sterownik Lpg z Omegass na Kme Nevo też z obd szczegółowy schemat znalazłem w internecie. Łącznie z obd. Jaki rok auta? Przez tel nie widzę. Bo do 2004 obd laczysz pod jeden przewód pin nr 7
A tu masz schemat plus instrukcja Link miłej lektury
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
A tu masz schemat plus instrukcja Link miłej lektury
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
- kubski09
- V
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 209000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Dzięki ten schemat czytałem, rok 2000 v 70 II tylko nie wiem gdzie podłączyć do cewki itd.
-- 10 sie 2016, o 23:42 --
Tak sobie teraz myślę że mam moja cetke 2,4 T z gazem ten sam rok i staga też ale isa 2 i podłącze tak jak w niej i jak piszesz obd tylko jednym przewodem do 7 kanału ecu.
-- 10 sie 2016, o 23:42 --
Tak sobie teraz myślę że mam moja cetke 2,4 T z gazem ten sam rok i staga też ale isa 2 i podłącze tak jak w niej i jak piszesz obd tylko jednym przewodem do 7 kanału ecu.
VOLVO FOR LIVE
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Zakładasz sam instalacje? Czy tylko wymieniasz na nowszą?
Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka
- kubski09
- V
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 209000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
A jak to jest potem z wbiciem takiej inst. W dowód rej?
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
- kubski09
- V
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 209000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
No jedziesz na stacje i diagnosta wpisuje, więc spoko, ale ja potrzebuje pomoc jak to podłaczyć do instalacji auta a nie jak to wpisać.
VOLVO FOR LIVE
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Kolektor oczywiście ściągasz do wiercenia?
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
- kubski09
- V
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 209000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Oczywiście ale nadal nie wiem jak sie pod obd wpiąć...
VOLVO FOR LIVE
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Taaaa diagnosta ..... Ciekawe skąd weźmiesz świadectwo homologacji i fakturę za montaż .... A w dowód wbija pani w wydziale komunikacji, a nie diagnosta
Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Wałki ze świadectwem homologacji + lewa faktura, to - niestety - nie problem...
Wysmyrane kciukami.
Wysmyrane kciukami.
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
-
- VOL
- Posty: 482
- Rejestracja: 2011-04-29, 15:28
- Imię: Piotrek
- VOLVO: S60/S40
- Silnik: 2.0T/1.9D
- KW/KM/NM: 180KM i 116KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12/6
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Zabrze
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Jak niewiesz... Przecież pisałem wpinasz się pod pin nr 7 czy K-line przy samej kostce Obd i bez żadnych kombinacji to działa
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
- kubski09
- V
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 209000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Mam 2 przewody do obd czarny i żółto czarny a k - line pomarańczowo zielony i pomarańczowy ( opcjonalnie) . Więc idę podłączyć pomarańczowo zielony i dam znać A wystarczy homologacja ze zbiornika która dostajesz przy zakupie i potem przy przeglądzie diagnosta wystawia zaświadczenie o zmianie specyfikacji auta i z tym i homologacja na zbiornik idziesz do urzędu. Sprawdzone i zrobione już 2 razy. A nikt nie zrobi z taka dbałością o szczegóły jak ja sam tej instalacji.
VOLVO FOR LIVE
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Oj, to wygląda na to, że wiele zależy od urzędu. Jak dopisywałem do dowodu swoją instalację, to sprawdzali wszystkie papiery.wystarczy homologacja ze zbiornika która dostajesz przy zakupie i potem przy przeglądzie diagnosta wystawia zaświadczenie o zmianie specyfikacji auta i z tym i homologacja na zbiornik idziesz do urzędu
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- kubski09
- V
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 209000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
podłączone, ale w programie pisze mi brak obrotów? obroty bierze z cewki a to mam podłączone pod żółto czarny przewód brązowy z instalacji dokładnie jak w mojej cetce na stagu 300 isa 2. Ma ktoś jakiś pomysł?
VOLVO FOR LIVE
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Kto ci to tak podbił I diagnosta nie powinien żadnego przeglądu zrobić jak LPG nie wbite w dowód, a w wydziale komunikacji bez homologacji CAŁEJ instalacji (nie samego zbiornika) którą dostarcza ci gazownik po montażu, nikt ci żadnego wpisu w dowód nie powinien zrobićkubski09 pisze:... A wystarczy homologacja ze zbiornika która dostajesz przy zakupie i potem przy przeglądzie diagnosta wystawia zaświadczenie o zmianie specyfikacji auta i z tym i homologacja na zbiornik idziesz do urzędu. Sprawdzone i zrobione już 2 razy. A nikt nie zrobi z taka dbałością o szczegóły jak ja sam tej instalacji.
Nie twierdzę, że zamontujesz instalację gorzej od niektórych gazowników ... partaczy, ale ktoś tu naprawdę mocno leci w kulki z przepisami, przecież gdyby się tak dało jak opisujesz wbić instalację w dowód każdy warsztat i ktokolwiek w garażu mógł by instalację sobie wsadzić.
- kubski09
- V
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-12-09, 21:51
- VOLVO: S60
- Silnik: 2400
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 209000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
Ok volvo śmiga aż miło na LPG zajęło mi to łącznie około 20 godzin cała robocizna.
O ile schemat instalacji można znaleźć w necie to podłączenie elektryczne już nie bardzo:
Podłączenie wtrysków:
- wg schematu kolorami i pamiętać że dwu kolorowe ida do kompa a jednokolorowe w stronę wtrysku podłączamy ( przecinamy zawsze kolorowy przewód nie zielony)
- Podłączenie pod cewkę błękitny oraz brązowy samotny z instalacji
- Obd podłączamy pomarańczowo zielony pod 7 pin obd
- Resztę wg schematu bardzo proste
Reduktor w s 60 i v 70 pow 2000 idealnie wchodzi pod filtr powietrza jest tam nawet gwint w podłużnicy.
W kolektorze dolotowym trzeba uważać by listwa wtryskowa weszła no i oczywiście zdejmujemy kolektor do wiercenia otworów( śruba przy termostacie to nie projekt volvo tylko francuzów pewnie)
Zbiornik wszedł 82 litry tam wiercimy otwornica wejście przewodów i 2 otwory na śruby ( które wkładamy główkami do dołu by gwint był w zbiorniku)
Instalacje pod ( faro) prowadzimy od koła zapasowego miedzy zawieszeniem przednim do przewodów hamulcowych i wzdłuż nich do komory silnika niedaleko przekładni i potem elegancko po podłużnicy pod tym aluminiowym mocowaniem filtra.
Wejście do środka kabiny przez podszybie odkręcamy mechanizm wycieraczek i pod nim jest piękne wejście do środka auta, potem pod obd podłączamy i ja zrobiłem włącznik pod sterowanie nawiewami wygląda prawie jak fabrycznie ( tam jest włącznik w fabrycznej wersji cng trzeba rozkręcić panel ale to łatwe) Podłączenie instalacji przy skrzynce bezpieczników nad filtrem powietrza plus i minus jest tam idealnie dostępny, sam komputer instalacji schowałem w skrzynce na komputer silnika ( mam manual w automacie się nie zmieści wygląda jak fabryka ) i wiązkę elegancko pod pasem przednim schowałem.
O ile schemat instalacji można znaleźć w necie to podłączenie elektryczne już nie bardzo:
Podłączenie wtrysków:
- wg schematu kolorami i pamiętać że dwu kolorowe ida do kompa a jednokolorowe w stronę wtrysku podłączamy ( przecinamy zawsze kolorowy przewód nie zielony)
- Podłączenie pod cewkę błękitny oraz brązowy samotny z instalacji
- Obd podłączamy pomarańczowo zielony pod 7 pin obd
- Resztę wg schematu bardzo proste
Reduktor w s 60 i v 70 pow 2000 idealnie wchodzi pod filtr powietrza jest tam nawet gwint w podłużnicy.
W kolektorze dolotowym trzeba uważać by listwa wtryskowa weszła no i oczywiście zdejmujemy kolektor do wiercenia otworów( śruba przy termostacie to nie projekt volvo tylko francuzów pewnie)
Zbiornik wszedł 82 litry tam wiercimy otwornica wejście przewodów i 2 otwory na śruby ( które wkładamy główkami do dołu by gwint był w zbiorniku)
Instalacje pod ( faro) prowadzimy od koła zapasowego miedzy zawieszeniem przednim do przewodów hamulcowych i wzdłuż nich do komory silnika niedaleko przekładni i potem elegancko po podłużnicy pod tym aluminiowym mocowaniem filtra.
Wejście do środka kabiny przez podszybie odkręcamy mechanizm wycieraczek i pod nim jest piękne wejście do środka auta, potem pod obd podłączamy i ja zrobiłem włącznik pod sterowanie nawiewami wygląda prawie jak fabrycznie ( tam jest włącznik w fabrycznej wersji cng trzeba rozkręcić panel ale to łatwe) Podłączenie instalacji przy skrzynce bezpieczników nad filtrem powietrza plus i minus jest tam idealnie dostępny, sam komputer instalacji schowałem w skrzynce na komputer silnika ( mam manual w automacie się nie zmieści wygląda jak fabryka ) i wiązkę elegancko pod pasem przednim schowałem.
Ostatnio zmieniony 2016-08-24, 11:26 przez kubski09, łącznie zmieniany 2 razy.
VOLVO FOR LIVE
- JemRekami
- VOLV
- Posty: 950
- Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
- Imię: Przemek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: B5244S2
- Rok: 1999
- Był na spocie: 6
- Średnie spalanie: 11,5 LPG
- Przebieg: 263
- Lokalizacja: LZA/RZ
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
:OZbiornik wszedł 82 litry
A strzelisz fotki, jak jest dopasowany?
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: V 70 II 2,4 jak podłączyć stag 300 q max
kubski09 pisze:pod filtr paliwa
Powietrza
JemRekami, a to akurat nie dziwota... znam V70tkę II, w której też taki siedzi