[V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

ODPOWIEDZ
Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

[V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: Ada$ » 2016-09-07, 14:57

Napiszcie co się lepiej sprawdza węże Faro (może coś w nazwie pokręciłem to mnie poprawcie) czy miedź? Co jest trwalsze albo lepiej się sprawdza?
Ada$

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: Struna » 2016-09-07, 16:04

jedno i drugie jest ok - faro jest elastyczne, więc łatwiej się układa.
W przypadku miedzi 6mm układanie to nie problem, ale 8-kę już się zdecydowanie gorzej profiluje ( szczególnie przy wielozaworze butli )
Z kolei miedź 8mm na złączach ma nieco większy przelot niż jej odpowiednik faro 13 ( samo faro ma większy przelot, ale końcówki używane do złącz sporo zawęzają )

Reasumując - co lepsze - wg mnie to co akurat jest lepsze w danej realizacji, aczkolwiek jest ogólna tendencja na montowanie faro.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: Ada$ » 2016-09-08, 10:51

A co z odpornością Faro na wysoką i niską temperaturę, na ogień i na przecieranie?
Ada$

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: Struna » 2016-09-08, 12:11

To ma homologację, więc spełnia wymagania.
Z praktyki - jak blisko układu wydechowego w początkowej jego części to trzeba w osłonę wrzucić.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: Ada$ » 2016-09-08, 14:03

Masz większą orientację, na co byś się zdecydował (miedź czy Faro) gdybyś teraz zakładał gaz? Na co również zwrócić uwagę przy montażu żeby nie było druciarstwa :?
Ada$

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: Struna » 2016-09-08, 14:25

W zasadzie patrząc od strony klienta to jest mi obojętne, czy byłoby to faro czy miedź - jest sporo innych ( ważniejszych ) kwestii jak np. poprawność nawiertów ( na zdjętym kolektorze ), optymalne rozmieszczenie wtryskiwaczy ( na możliwie krótkich i równych wężykach ), odpowiednio wydajny reduktor, butla nie do tzw. "jazdy na wstecznym" i na koniec sensowne strojenie ( a nie autokalibracja i za bramę )
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ada$
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2014-08-19, 09:06
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO III V70 2.0F + LPG
Silnik: B42004S4
KW/KM/NM: 107/145/190
Rok: 2010
Średnie spalanie: 22 zł/100km
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: Ada$ » 2016-09-08, 14:38

Raczej od strony montażysty serwisanta widzisz na pewno co dzieje się z miedzią a co z tworzywem? Wiem, że klient ma zawsze rację więc robi się to czego sobie życzy żeby był zadowolony. I co to znaczy że butla jest do jazdy na wstecznym?
Ada$

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: Struna » 2016-09-08, 14:49

Jak jest poprawnie zamontowane to co się ma dziać - jest i robi to do czego zostało stworzone.
A butla - ma być wielozaworem w stronę zderzaka - wtedy jest poprawnie.
Chyba że podwieszana z zewnetrznym WZ, to wtedy już bardziej kwestia możliwości montażowych i bezpieczeństwa ma znaczenie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
JemRekami
VOLV
VOLV
Posty: 950
Rejestracja: 2015-11-27, 12:02
Imię: Przemek
VOLVO: S80
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: B5244S2
Rok: 1999
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11,5 LPG
Przebieg: 263
Lokalizacja: LZA/RZ
Status: Offline

Re: [V70 III 2.0F 2010] Co lepsze węże Faro czy miedź?

Post autor: JemRekami » 2016-09-09, 10:41

I co to znaczy że butla jest do jazdy na wstecznym?
Jak jest wielozawór wsadzony z drugiego kierunku (z przodu butli patrząc kierunkiem jazdy), to podczas jazdy - i gdy zbiornik nie jest pełny - to jak Ciebie wciska w siedzenia przy przyspieszaniu, tak gaz również leci do tylnej "ścianki", na której nie ma ssaka - przez co gazu również "nie ma". Ale gdybyś jechał na wstecznym - wtedy ciecz będzie napierała na zawór. Dlatego do jazdy na wstecznym.

Idealnie to widać na wpół pełnym zbiorniku i jeździe pod stromą górkę. :D
Kupię listwy przyszybowe do S80 I, najlepiej poliftowe. PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”