S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem

ODPOWIEDZ
marchew8888
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2016-08-25, 21:41
Imię: Krzysiek
VOLVO: S80
Silnik: 2.5T
Rok: 2009
Przebieg: 142000
Status: Offline

S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem

Post autor: marchew8888 » 2016-09-12, 20:43

Witam serdecznie i proszę o pomoc.

Sprawa wygląda tak.
Kupiłem jakieś trzy tygodnie temu właśnie taka Vołowine. 2.5FT 231KM 2009r. W aucie swiecił się check. W ASO powiedzieli, że dawno nie była wgrywana aktualizacja jakis sterownikow i pokazuje błąd mieszanki paliwa. Skasował to, polecił auto i kazał po zakupie pojechać do ASO i to zrobić.

Po powrocie do Wroclawia tak właśnie zrobiłem. Pierwsze co to ASO. Zrobili co mieli zrobić i jeszcze teg samego dnia pojechalem na montaż LPG bo był już umówiony. Przed montażem podłączyli swojego kompa i okazało się, że jakieś wartosci dlugoterminowe były na poziomie -22% i powiedział, że oznacza to zbyt uboga mieszanke i ze zaloża gaz ale musze to sobie ogarnąć u swojego mechanika. Akurat po jej montazu był rownież umówiony serwis już nie ASO (dawniej ASO Saab i Volvo ale zrezygnowali z autoryzacji choć dalej wiele z nich serwisuja) auta po zakupie (filtry, oleje itd) więc zajeli się i tym. Posprawdzali to i owo, dolot jakieś cos tam, prace sond itd i kazali jezdzić. Poszedł pierwszy zbiornik LPG. Tryb mieszany z naciskiem na jazde poza miejska - spalanie 16,7l LPG. Zatankowałem następną i akurat byłem w okolicy gazzownikow więc postanowiłem podjechac aby sprawdzili ponownie wartosci i tym razem okazały się być w drugą stronę +19%. Mowili tym razem o zbyt bogatej mieszance i sugerowali pojezdzić na benzynie i doslownie po jakis 30-40km check się zapalił. Wizyta w serwisie gdzie robiony był starter, sprawdzenie błedu - zbyt bogata mieszanka.. Wizyta umowiona na dziś bp był to piatek kolo 15-16, skasowanie błedu i zalecenie aby być spokojnym i jezdzić..

Z ta myślą przejezdzilem weekend na LPG i w pracy na taxi bo do tego służy mi auto. Jazda w nocy, bez korków, beż pośpiechu, bez wielu świateł i przelotowa po mieście 60-70km/h i srednie spalanie 18,7l LPG. Nie napawało to optymizmem przed dzisiejszą jazdą w dzień w korkach itd. Tak tez się stało jak myślałem - spalanie wyszło 25,3l LPG :/ :/

Rozumiem, że to duże auto, że 5 garów, że ślimak znaczy sie turbo, automat, korki i jeszcze taxi ale czy te ponad 25l to nie czasem za dużo :( ??

Wychodzi na to, że ten check wywala podczas jazdy na benzynie.

Dodam, że poprzedni właściciel chyba też się z czymś porykał bo w marcu wymienił pompe paliwa, świece, czyścił przepustnice i zaapalikował troche jaiś dodatków jakby do paliwa.

Chciałem wrzucić screeny zestawu LPG oraz kodu i nazwy błedu ale jednak muszę je przepisać.

Zestaw LPG:
JLM podciśnieniowy system ochrony gniazd zaworowych
Kit Sequent P&D MY09 5 cyl. 150-160kW G-MAX
Wielozawór Tomasetto TOR 220/225/30 BZT Extra

Kod i nazwa błedu:
DDM-B11F615 Driver Folding Mirror Motor - General Electrical Failures - Circuit short to battery or open
ECM-P217821 System Too Rich Off Idle - Bank 1 - General Signal Failures - Signal too low

Awatar użytkownika
Andrzej1158
VOL
VOL
Posty: 493
Rejestracja: 2011-02-20, 17:56
Imię: Andrzej
VOLVO: Mazda CX60
Silnik: 3,3 R6
KW/KM/NM: 254KM550NM
Rok: 2023
Był na spocie: 12
Średnie spalanie: ??
Przebieg: 5
Lokalizacja: Bruksela
Status: Offline

Re: S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem

Post autor: Andrzej1158 » 2016-09-12, 21:37

Ten drugi błąd wskazuje chyba na uwaloną pierwsza sondę, to by tłumaczyło wysokie spalanie, które nie jest normalne, w korkach może spalić do 18tu w trasie do 12stu litrow przy spokojnej jeździe
Moja przygoda z Volvo:
1. Volvo 460 1,9TD 94r
2. Volvo S70 2,5 20V 98r
3.Volvo V70XC I 2,5T 98r
4.Volvo C70 2.0T 99r
5.Volvo S60 2,4T 02r
6. Volvo S80 D5 10r
7.Volvo V60 cross country pro D4 20r

Lakier
VOLV
VOLV
Posty: 502
Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
Imię: Krzys
VOLVO: s80II/S60I
Silnik: D5/T5
KW/KM/NM: 220/300
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9/14
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem

Post autor: Lakier » 2016-09-12, 21:43

Na gazie błąd znika, bo komputer gazowy go usuwa na bieżąco. To nie oznacza, że problemu nie ma, jest tylko pudrowany. Porządny gazownik i błąd powinien zniknąć.

Ogólnie to wymieniłbym 1 sonde.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem

Post autor: adamusss » 2016-09-13, 10:10

marchew8888 pisze: jakieś wartosci dlugoterminowe były na poziomie -22% i powiedział, że oznacza to zbyt uboga mieszanke
Za BOGATĄ! - to jest korekta długoterminowa, więc komputer musiał skorygować dawkę na minus (-22%) żeby mu sie zgadzało - miał za dużo paliwa w stosunku do powietrza...
marchew8888 pisze:sprawdzili ponownie wartosci i tym razem okazały się być w drugą stronę +19%. Mowili tym razem o zbyt bogatej mieszance
Zbyt UBOGIEJ - komputer usiłował dolać +19% paliwa, dążąc do prawidłowej wartości składu mieszanki...

Tak czy owak to co piszesz wskazuje na uwaloną pierwszą sondę, do sprawdzenia też przepływomierz...
A fura jedzie jakby miała deklarowaną moc? Czy nie bardzo?
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”