Witam serdecznie i proszę o pomoc.
Sprawa wygląda tak.
Kupiłem jakieś trzy tygodnie temu właśnie taka Vołowine. 2.5FT 231KM 2009r. W aucie swiecił się check. W ASO powiedzieli, że dawno nie była wgrywana aktualizacja jakis sterownikow i pokazuje błąd mieszanki paliwa. Skasował to, polecił auto i kazał po zakupie pojechać do ASO i to zrobić.
Po powrocie do Wroclawia tak właśnie zrobiłem. Pierwsze co to ASO. Zrobili co mieli zrobić i jeszcze teg samego dnia pojechalem na montaż LPG bo był już umówiony. Przed montażem podłączyli swojego kompa i okazało się, że jakieś wartosci dlugoterminowe były na poziomie -22% i powiedział, że oznacza to zbyt uboga mieszanke i ze zaloża gaz ale musze to sobie ogarnąć u swojego mechanika. Akurat po jej montazu był rownież umówiony serwis już nie ASO (dawniej ASO Saab i Volvo ale zrezygnowali z autoryzacji choć dalej wiele z nich serwisuja) auta po zakupie (filtry, oleje itd) więc zajeli się i tym. Posprawdzali to i owo, dolot jakieś cos tam, prace sond itd i kazali jezdzić. Poszedł pierwszy zbiornik LPG. Tryb mieszany z naciskiem na jazde poza miejska - spalanie 16,7l LPG. Zatankowałem następną i akurat byłem w okolicy gazzownikow więc postanowiłem podjechac aby sprawdzili ponownie wartosci i tym razem okazały się być w drugą stronę +19%. Mowili tym razem o zbyt bogatej mieszance i sugerowali pojezdzić na benzynie i doslownie po jakis 30-40km check się zapalił. Wizyta w serwisie gdzie robiony był starter, sprawdzenie błedu - zbyt bogata mieszanka.. Wizyta umowiona na dziś bp był to piatek kolo 15-16, skasowanie błedu i zalecenie aby być spokojnym i jezdzić..
Z ta myślą przejezdzilem weekend na LPG i w pracy na taxi bo do tego służy mi auto. Jazda w nocy, bez korków, beż pośpiechu, bez wielu świateł i przelotowa po mieście 60-70km/h i srednie spalanie 18,7l LPG. Nie napawało to optymizmem przed dzisiejszą jazdą w dzień w korkach itd. Tak tez się stało jak myślałem - spalanie wyszło 25,3l LPG
Rozumiem, że to duże auto, że 5 garów, że ślimak znaczy sie turbo, automat, korki i jeszcze taxi ale czy te ponad 25l to nie czasem za dużo ??
Wychodzi na to, że ten check wywala podczas jazdy na benzynie.
Dodam, że poprzedni właściciel chyba też się z czymś porykał bo w marcu wymienił pompe paliwa, świece, czyścił przepustnice i zaapalikował troche jaiś dodatków jakby do paliwa.
Chciałem wrzucić screeny zestawu LPG oraz kodu i nazwy błedu ale jednak muszę je przepisać.
Zestaw LPG:
JLM podciśnieniowy system ochrony gniazd zaworowych
Kit Sequent P&D MY09 5 cyl. 150-160kW G-MAX
Wielozawór Tomasetto TOR 220/225/30 BZT Extra
Kod i nazwa błedu:
DDM-B11F615 Driver Folding Mirror Motor - General Electrical Failures - Circuit short to battery or open
ECM-P217821 System Too Rich Off Idle - Bank 1 - General Signal Failures - Signal too low
S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem
-
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-08-25, 21:41
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.5T
- Rok: 2009
- Przebieg: 142000
- Status: Offline
- Andrzej1158
- VOL
- Posty: 493
- Rejestracja: 2011-02-20, 17:56
- Imię: Andrzej
- VOLVO: Mazda CX60
- Silnik: 3,3 R6
- KW/KM/NM: 254KM550NM
- Rok: 2023
- Był na spocie: 12
- Średnie spalanie: ??
- Przebieg: 5
- Lokalizacja: Bruksela
- Status: Offline
Re: S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem
Ten drugi błąd wskazuje chyba na uwaloną pierwsza sondę, to by tłumaczyło wysokie spalanie, które nie jest normalne, w korkach może spalić do 18tu w trasie do 12stu litrow przy spokojnej jeździe
Moja przygoda z Volvo:
1. Volvo 460 1,9TD 94r
2. Volvo S70 2,5 20V 98r
3.Volvo V70XC I 2,5T 98r
4.Volvo C70 2.0T 99r
5.Volvo S60 2,4T 02r
6. Volvo S80 D5 10r
7.Volvo V60 cross country pro D4 20r
1. Volvo 460 1,9TD 94r
2. Volvo S70 2,5 20V 98r
3.Volvo V70XC I 2,5T 98r
4.Volvo C70 2.0T 99r
5.Volvo S60 2,4T 02r
6. Volvo S80 D5 10r
7.Volvo V60 cross country pro D4 20r
-
- VOLV
- Posty: 502
- Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
- Imię: Krzys
- VOLVO: s80II/S60I
- Silnik: D5/T5
- KW/KM/NM: 220/300
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 9/14
- Przebieg: 350000
- Lokalizacja: Kartuzy
- Status: Offline
Re: S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem
Na gazie błąd znika, bo komputer gazowy go usuwa na bieżąco. To nie oznacza, że problemu nie ma, jest tylko pudrowany. Porządny gazownik i błąd powinien zniknąć.
Ogólnie to wymieniłbym 1 sonde.
Ogólnie to wymieniłbym 1 sonde.
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: S80 2.5 FT 2009r. (MR`10) 231KM problemy ze spalaniem
Za BOGATĄ! - to jest korekta długoterminowa, więc komputer musiał skorygować dawkę na minus (-22%) żeby mu sie zgadzało - miał za dużo paliwa w stosunku do powietrza...marchew8888 pisze: jakieś wartosci dlugoterminowe były na poziomie -22% i powiedział, że oznacza to zbyt uboga mieszanke
Zbyt UBOGIEJ - komputer usiłował dolać +19% paliwa, dążąc do prawidłowej wartości składu mieszanki...marchew8888 pisze:sprawdzili ponownie wartosci i tym razem okazały się być w drugą stronę +19%. Mowili tym razem o zbyt bogatej mieszance
Tak czy owak to co piszesz wskazuje na uwaloną pierwszą sondę, do sprawdzenia też przepływomierz...
A fura jedzie jakby miała deklarowaną moc? Czy nie bardzo?