[S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
-
- V
- Posty: 16
- Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
- Imię: Mateusz
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.4 20V
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 1998
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
[S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Witam,
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem tytułowego auta z instalacją LPG. Niestety, jest ona dość niechlujnie położona. Reduktor zamontowany jest przy ścianie grodziowej, od niego idzie wąż z filtrem i czujenikem (tuż obok korka wlweu oleju) i dalej do listwy z wtryskami. Skutek jest taki, że po zamknięciu maski filtr gazu dotyka korka / pokrywy zaworów i całość głośno brzęczy.
Planuje puścić instalację nieco inaczej, przy reduktorze dać kolanko 90 stopni i wąż wraz z filtrem i czujnikiem puścić "bokiem", w okolicy puszki filtra powietrza, dalej dać kolanko 90 stopni i wąż wchodziłby do listwy od przodu, od strony chłodnicy.
Przy takim rozwiązaniu znacząco wydłuży to odcinek od reduktora do wtrysków. Czy może mieć to jakiś negatywny skutek ? Byłbym wdzięczny za porady i ewentualnie zdjęcia jak to u Was wygląda
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem tytułowego auta z instalacją LPG. Niestety, jest ona dość niechlujnie położona. Reduktor zamontowany jest przy ścianie grodziowej, od niego idzie wąż z filtrem i czujenikem (tuż obok korka wlweu oleju) i dalej do listwy z wtryskami. Skutek jest taki, że po zamknięciu maski filtr gazu dotyka korka / pokrywy zaworów i całość głośno brzęczy.
Planuje puścić instalację nieco inaczej, przy reduktorze dać kolanko 90 stopni i wąż wraz z filtrem i czujnikiem puścić "bokiem", w okolicy puszki filtra powietrza, dalej dać kolanko 90 stopni i wąż wchodziłby do listwy od przodu, od strony chłodnicy.
Przy takim rozwiązaniu znacząco wydłuży to odcinek od reduktora do wtrysków. Czy może mieć to jakiś negatywny skutek ? Byłbym wdzięczny za porady i ewentualnie zdjęcia jak to u Was wygląda
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2018-09-16, 17:33
- Imię: Tomasz
- VOLVO: Poszukuję
- Silnik: Benzynowy
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Dystanse powinny być jak najmniejsze nie wiem czy wydłużenie nie zaszkodzi zależy ile masz zapasu w komponentach i samej ich wydajności. otwórz maskę rzuć zdjęcie rozwiązania chętnie podpowiem lub ktoś z kolegów się pokusi
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Jak najmniesza odległość powinna być między wtryskami a dyszami, dodatkowo długość przewodów powinna być równa na wszystkich wtryskach. Długość od reduktora do listwy nie ma tak dużego znaczenia. Czujnik załóż jak najbliżej listwy wtryskowej. Dodatkowo możesz zrobić kompensacje czyli zasilanie listwy wtryskowej od drugiej strony ale musisz założyć dodatkowy filtr. Po wszystkim oczywiście strojenie.
- pavlickk
- VOLV
- Posty: 580
- Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
- Imię: Kamil
- VOLVO: S80 mk2
- Silnik: B5254T6
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 244
- Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
albo filtr, który ma na wyjściu dwa króćce
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T
teraz: S80 mk2 2.5 T
-
- V
- Posty: 16
- Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
- Imię: Mateusz
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.4 20V
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 1998
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Dla lepszego zobrazowania wrzucam "schemat" jak to wygląda obecnie :
Oraz jak mam zamiar to puścić :
Reduktor
Węże gumowe
Wtryski
Filtr gazu
Czujnik
Co do podzespołów : reduktor to KME Silver, wtryski chwilowo Valtek czerwony, ale w tygodniu będą wymieniane, komputer Diego
Oraz jak mam zamiar to puścić :
Reduktor
Węże gumowe
Wtryski
Filtr gazu
Czujnik
Co do podzespołów : reduktor to KME Silver, wtryski chwilowo Valtek czerwony, ale w tygodniu będą wymieniane, komputer Diego
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Zasadniczo to dobrze to wygląda, rozumiem że kierujesz się względami estetycznymi. Mała uwaga, czujnik załóż przed samym trójnikiem przy listwach wtryskowych. Powinien być jak najbliżej wtrysków. Silver w zupełności wystarcza. Polecam wtryski yeti.
- pavlickk
- VOLV
- Posty: 580
- Rejestracja: 2015-05-16, 23:04
- Imię: Kamil
- VOLVO: S80 mk2
- Silnik: B5254T6
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 244
- Lokalizacja: Szczebrzeszyn / Zamość
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
czemu chcesz reduktor pchać nad kolektor?
jak nie masz automatu, to powinien się zmieścić pod baterią
jak nie masz automatu, to powinien się zmieścić pod baterią
ex: C70 mk1 2.0 LPT
teraz: S80 mk2 2.5 T
teraz: S80 mk2 2.5 T
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Kolega już ma reduktor nad kolektorem, pomijając temperaturę miejsce dobre ze względu na obsługę/wymianę filterka. Pod akumulator nie starczy mu przewodu ze zbiornika, chyba że by coś sztukował.
-
- V
- Posty: 16
- Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
- Imię: Mateusz
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.4 20V
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 1998
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Estetyka to pierwsza kwestia, druga to fakt, że po zamknięciu maski wszystko dotyka pokrywy i brzęczy.. A jak wygląda sprawa tych cieńszych wężyków, które idą do czujnika (podciśnienie) ? Ich długość ma jakiś wpływ ?bobik247 pisze:Zasadniczo to dobrze to wygląda, rozumiem że kierujesz się względami estetycznymi. Mała uwaga, czujnik załóż przed samym trójnikiem przy listwach wtryskowych. Powinien być jak najbliżej wtrysków. Silver w zupełności wystarcza. Polecam wtryski yeti.
Automat niestety, no i też kupiłem z reduktorem w tym miejscu i aż tak kombinować nie chcępavlickk pisze:czemu chcesz reduktor pchać nad kolektor?
jak nie masz automatu, to powinien się zmieścić pod baterią
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Generalnie tyczy się to wszystkich przewodów (węży) od instalacji LPG - im krótsze tym lepiej ale w przypadku podciśnienia nie ma raczej problemu żeby założyc dłuższy. Najważniejsze to żeby od wtrysków do dysz były możliwie najkrótsze i równej długości oraz żeby czujnik był jak najbliżej wtrysków.
-
- V
- Posty: 16
- Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
- Imię: Mateusz
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.4 20V
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 1998
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Od wtrysków na moje oko krótszych się już nie da. A ten od reduktora do wtrysków ? bo jakby nie patrzeć, znacznie go wydłużę. Jakie może to mieć wady ?bobik247 pisze:Generalnie tyczy się to wszystkich przewodów (węży) od instalacji LPG - im krótsze tym lepiej ale w przypadku podciśnienia nie ma raczej problemu żeby założyc dłuższy. Najważniejsze to żeby od wtrysków do dysz były możliwie najkrótsze i równej długości oraz żeby czujnik był jak najbliżej wtrysków.
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
O ile czujnik dasz blisko wtrysków to raczej żadnych.
-
- V
- Posty: 16
- Rejestracja: 2018-09-16, 09:04
- Imię: Mateusz
- VOLVO: S70
- Silnik: 2.4 20V
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 1998
- Przebieg: 195000
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
w sumie podciśnienie to mniejszy problem, gorzej z przewodem - nie wiem jaką ma długośćbobik247 pisze:O ile czujnik dasz blisko wtrysków to raczej żadnych.
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
- Imię: Daniel
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S
- Rok: 2005
- Przebieg: 258000
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Możliwe że przewodu jest zapas tylko jest gdzieś złapany do kupy jakąś opaską.
- Tymek
- VOL
- Posty: 396
- Rejestracja: 2010-06-02, 21:52
- Imię: Tymek
- VOLVO: XC90/Corolla
- Silnik: B6324S5/3ZZ-FE
- KW/KM/NM: 243/110
- Rok: 2013
- Był na spocie: 24
- Średnie spalanie: 15
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
Re: [S70, 2.4 20V 1999r.] Modernizacja instalacji LPG
Reduktor mieści się pod akumulatorem w autach z automatem