S80 2.5T - rozterki gazowe
- Senator
- VOLV
- Posty: 627
- Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
- Imię: Staszek
- VOLVO: 855 2.3 T5
- Silnik: B5234T
- KW/KM/NM: 166/225/300
- Rok: 1995
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
- Przebieg: 314000
- Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
- Status: Offline
S80 2.5T - rozterki gazowe
Cześć,
po ogarnięciu mechanicznym zabieram się w końcu konkretnie za temat gazu do S-ki. Jak to zwykle bywa... im bardziej staram się "doedukować", tym bardziej jestem zagubiony Liczę więc na Waszą radę, drodzy forumowi spece od gazu
Ma być zrobione dobrze, dlatego nie pojadę rzecz jasna do pierwszego lepszego zakładu. Najdalej posunięte negocjacje są z Davanti w Katowicach (tam gazowałem poprzednią V-kę - TUTAJ wątek z fotkami instalki). Zaproponowano mi:
- wtryski Barracuda 115 lub 130nl
- reduktor KME Twin (rozważam podniesienie mocy w przyszłości),
- sterownik Stag Qbox Basic,
- zbiornik 67l brutto.
Zadzwoniłem dzisiaj jednak do GZW w Zbrosławicach - w rozmowie pan Sebastian przekonywał mnie w długim wykładzie, że Twin jest cyt. "gównem, którym podniecają się wszyscy na LPG Forum, nie nadającym się do silnika doładowanego". Niestety ze względu na problem z zasięgiem nie dowiedziałem się, jaki reduktor pan proponuje w zamian, ani jaka jest jego wycena Cóż, może odpisze na zapytanie mailowe
Terminy w GZW niestety o miesiąc dłuższe, niż w Davanti... co w zasadzie można by uznać za zaletę - widocznie naprawdę się znają Z montażu Davanti byłem jednak w 100% zadowolony, także raczej nie zawaham się pojechać tam znowu, tylko ten reduktor... Czy ktoś mógłby mnie oświecić? Co w zamian za tego Twina można ew. zastosować?
-- 2016-10-03, 21:03 --
Dla uzupełnienia dodam, że Davanti proponuje w niższej cenie reduktor AC 250 (to to samo, co ACR-01 250?), ale w przypadku chiptuningu chyba nie wyrobi, nieprawdaż?
po ogarnięciu mechanicznym zabieram się w końcu konkretnie za temat gazu do S-ki. Jak to zwykle bywa... im bardziej staram się "doedukować", tym bardziej jestem zagubiony Liczę więc na Waszą radę, drodzy forumowi spece od gazu
Ma być zrobione dobrze, dlatego nie pojadę rzecz jasna do pierwszego lepszego zakładu. Najdalej posunięte negocjacje są z Davanti w Katowicach (tam gazowałem poprzednią V-kę - TUTAJ wątek z fotkami instalki). Zaproponowano mi:
- wtryski Barracuda 115 lub 130nl
- reduktor KME Twin (rozważam podniesienie mocy w przyszłości),
- sterownik Stag Qbox Basic,
- zbiornik 67l brutto.
Zadzwoniłem dzisiaj jednak do GZW w Zbrosławicach - w rozmowie pan Sebastian przekonywał mnie w długim wykładzie, że Twin jest cyt. "gównem, którym podniecają się wszyscy na LPG Forum, nie nadającym się do silnika doładowanego". Niestety ze względu na problem z zasięgiem nie dowiedziałem się, jaki reduktor pan proponuje w zamian, ani jaka jest jego wycena Cóż, może odpisze na zapytanie mailowe
Terminy w GZW niestety o miesiąc dłuższe, niż w Davanti... co w zasadzie można by uznać za zaletę - widocznie naprawdę się znają Z montażu Davanti byłem jednak w 100% zadowolony, także raczej nie zawaham się pojechać tam znowu, tylko ten reduktor... Czy ktoś mógłby mnie oświecić? Co w zamian za tego Twina można ew. zastosować?
-- 2016-10-03, 21:03 --
Dla uzupełnienia dodam, że Davanti proponuje w niższej cenie reduktor AC 250 (to to samo, co ACR-01 250?), ale w przypadku chiptuningu chyba nie wyrobi, nieprawdaż?
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
jest obecnie kilka reduktorów na rynku dających radę mocnym jednostkom.
GZW zapewne zaproponuje Ci reduktor Magic 3 evo 2 ( może w odmianie big )
GZW zapewne zaproponuje Ci reduktor Magic 3 evo 2 ( może w odmianie big )
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- drumal
- VOLV
- Posty: 633
- Rejestracja: 2010-08-10, 10:18
- Imię: Darek
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 1995
- Był na spocie: 35
- Średnie spalanie: w normie
- Przebieg: 302000
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Zadzwoń na Beskidzką do firmy Joanna ... ja tam się posiłkuję wiedzą i częściami ... polecam i terminy też mają bo robią super ...
pzdr.
pzdr.
533 745 745 Darek Kraków
Volvo 855 red - Kanada
Volvo 855 red - Kanada
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Twin jako reduktor "klapkowy" nie jest rzeczywiści idealny do turbo, ale bez przesady nie powinien robić istotnych problemów (tendencja do przerostów ciśnienia (pompowanie) na cut offie) .
Moim zdaniem wystarczy KME Gold GT, a chcąc "na grubo" KME Extreme. Obydwa "trzpieniowe" co ma swoje zalety i wady.
A że nie ma reduktora pozbawionego wad, to z którejś strony zawsze trochę du** wystaje jakby się nie obrócić....
Moim zdaniem wystarczy KME Gold GT, a chcąc "na grubo" KME Extreme. Obydwa "trzpieniowe" co ma swoje zalety i wady.
A że nie ma reduktora pozbawionego wad, to z którejś strony zawsze trochę du** wystaje jakby się nie obrócić....
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Extreme to przerost formy nad treścią - zbędny nakład finansowy, chyba że auto będzie dłubane w okolice 300 koni, to wtedy ma to uzasadnienie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Senator
- VOLV
- Posty: 627
- Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
- Imię: Staszek
- VOLVO: 855 2.3 T5
- Silnik: B5234T
- KW/KM/NM: 166/225/300
- Rok: 1995
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
- Przebieg: 314000
- Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
- Status: Offline
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Darek, rozważałem oczywiście Beskidzką, bo to pod nosem, ale nie uśmiecha mi się czekać 2-3 miesiące na montaż Poza tym są znacznie drożsi od śląskiej konkurencji.drumal pisze:Zadzwoń na Beskidzką do firmy Joanna ... ja tam się posiłkuję wiedzą i częściami ... polecam i terminy też mają bo robią super ...
Dlatego też nie będę cudować, tylko niech zostanie już ten Twin. Termin umówiony na przyszły tydzieńMikaell pisze:A że nie ma reduktora pozbawionego wad, to z którejś strony zawsze trochę du** wystaje jakby się nie obrócić....
Dzięki za sugestie!
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Senator pisze: nie będę cudować, tylko niech zostanie już ten Twin. Termin umówiony na przyszły tydzień
Obadwa te reduktory mają teoretycznie obsługiwać pod 400KM, egowięc są dla mnie troszkę cudowaniem i przerostem formy nad treścią w tym aucie. Ale nie znam się, zarobiony jestem.Struna pisze:Extreme to przerost formy nad treścią - zbędny nakład finansowy, chyba że auto będzie dłubane w okolice 300 koni, to wtedy ma to uzasadnienie.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Żaden z nich tyle nie obskoczy
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
a czy ja napisałem że obskoczą ?Struna pisze:Żaden z nich tyle nie obskoczy
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
no coś tam było o 400 koniach
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
istotnieStruna pisze: no coś tam było o 400 koniach
" mają teoretycznie obsługiwać pod 400KM"
źródło
http://red.kme.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale nieco ponad 300KM spokojnie dają radę więc podtrzymuję tezę, że są przesadą (ekonomiczną) w 210KM, ale kto bogatemu zabroni?
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
- Senator
- VOLV
- Posty: 627
- Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
- Imię: Staszek
- VOLVO: 855 2.3 T5
- Silnik: B5234T
- KW/KM/NM: 166/225/300
- Rok: 1995
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
- Przebieg: 314000
- Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
- Status: Offline
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Mikaell, czy Gold GT obrobi ok. 250KM po ewentualnym chiptuningu?
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Obrobi. No i oby nie buczał
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Gold GT też nie jest taki idealny - stabilność trzymania ciśnienia - tzw pływanie.
Twin na 210 KM to jak kilof na motyla ale przy 250KM (lub więcej) ma już sens.
Twin na 210 KM to jak kilof na motyla ale przy 250KM (lub więcej) ma już sens.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- V
- Posty: 22
- Rejestracja: 2016-10-02, 22:51
- Imię: Karol
- VOLVO: C30
- Silnik: B5254T3 R5 2.5L
- KW/KM/NM: 220/320Nm
- Rok: 2007
- Przebieg: 130
- Status: Offline
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
A dzwoniłeś do GC gaz niedaleko Katowic? Słyszałem o nich dobre opinie, auta testują na hamowni itp.
- proth
- VO
- Posty: 179
- Rejestracja: 2015-10-10, 14:24
- Imię: proth
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200/285
- Rok: 2003
- Przebieg: 176637
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: S80 2.5T - rozterki gazowe
Ja założyłem u siebie KME Twin, bo mnie wkurzały te zgadywanki czy obsłuży.