S80 2.5T - rozterki gazowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Senator » 2016-10-03, 17:54

Cześć,

po ogarnięciu mechanicznym zabieram się w końcu konkretnie za temat gazu do S-ki. Jak to zwykle bywa... im bardziej staram się "doedukować", tym bardziej jestem zagubiony :P Liczę więc na Waszą radę, drodzy forumowi spece od gazu ;)

Ma być zrobione dobrze, dlatego nie pojadę rzecz jasna do pierwszego lepszego zakładu. Najdalej posunięte negocjacje są z Davanti w Katowicach (tam gazowałem poprzednią V-kę - TUTAJ wątek z fotkami instalki). Zaproponowano mi:
- wtryski Barracuda 115 lub 130nl
- reduktor KME Twin (rozważam podniesienie mocy w przyszłości),
- sterownik Stag Qbox Basic,
- zbiornik 67l brutto.

Zadzwoniłem dzisiaj jednak do GZW w Zbrosławicach - w rozmowie pan Sebastian przekonywał mnie w długim wykładzie, że Twin jest cyt. "gównem, którym podniecają się wszyscy na LPG Forum, nie nadającym się do silnika doładowanego". Niestety ze względu na problem z zasięgiem nie dowiedziałem się, jaki reduktor pan proponuje w zamian, ani jaka jest jego wycena ;) Cóż, może odpisze na zapytanie mailowe :?

Terminy w GZW niestety o miesiąc dłuższe, niż w Davanti... co w zasadzie można by uznać za zaletę - widocznie naprawdę się znają :) Z montażu Davanti byłem jednak w 100% zadowolony, także raczej nie zawaham się pojechać tam znowu, tylko ten reduktor... Czy ktoś mógłby mnie oświecić? :P Co w zamian za tego Twina można ew. zastosować?

-- 2016-10-03, 21:03 --

Dla uzupełnienia dodam, że Davanti proponuje w niższej cenie reduktor AC 250 (to to samo, co ACR-01 250?), ale w przypadku chiptuningu chyba nie wyrobi, nieprawdaż?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Struna » 2016-10-04, 13:04

jest obecnie kilka reduktorów na rynku dających radę mocnym jednostkom.

GZW zapewne zaproponuje Ci reduktor Magic 3 evo 2 ( może w odmianie big )
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
drumal
VOLV
VOLV
Posty: 633
Rejestracja: 2010-08-10, 10:18
Imię: Darek
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 1995
Był na spocie: 35
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 302000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: drumal » 2016-10-04, 23:24

Zadzwoń na Beskidzką do firmy Joanna ... ja tam się posiłkuję wiedzą i częściami ... polecam i terminy też mają bo robią super ...

pzdr.
533 745 745 Darek Kraków
Volvo 855 red - Kanada

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Mikaell » 2016-10-05, 15:41

Twin jako reduktor "klapkowy" nie jest rzeczywiści idealny do turbo, ale bez przesady :) nie powinien robić istotnych problemów (tendencja do przerostów ciśnienia (pompowanie) na cut offie) .
Moim zdaniem wystarczy KME Gold GT, a chcąc "na grubo" KME Extreme. Obydwa "trzpieniowe" co ma swoje zalety i wady.
A że nie ma reduktora pozbawionego wad, to z którejś strony zawsze trochę du** wystaje :) jakby się nie obrócić....

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Struna » 2016-10-05, 16:05

Extreme to przerost formy nad treścią - zbędny nakład finansowy, chyba że auto będzie dłubane w okolice 300 koni, to wtedy ma to uzasadnienie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Senator » 2016-10-05, 16:11

drumal pisze:Zadzwoń na Beskidzką do firmy Joanna ... ja tam się posiłkuję wiedzą i częściami ... polecam i terminy też mają bo robią super ...
Darek, rozważałem oczywiście Beskidzką, bo to pod nosem, ale nie uśmiecha mi się czekać 2-3 miesiące na montaż :P Poza tym są znacznie drożsi od śląskiej konkurencji.
Mikaell pisze:A że nie ma reduktora pozbawionego wad, to z którejś strony zawsze trochę du** wystaje jakby się nie obrócić....
Dlatego też nie będę cudować, tylko niech zostanie już ten Twin. Termin umówiony na przyszły tydzień :)

Dzięki za sugestie!

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Mikaell » 2016-10-05, 22:06

Senator pisze: nie będę cudować, tylko niech zostanie już ten Twin. Termin umówiony na przyszły tydzień :)
Struna pisze:Extreme to przerost formy nad treścią - zbędny nakład finansowy, chyba że auto będzie dłubane w okolice 300 koni, to wtedy ma to uzasadnienie.
Obadwa te reduktory mają teoretycznie obsługiwać pod 400KM, egowięc są dla mnie troszkę cudowaniem i przerostem formy nad treścią w tym aucie. Ale nie znam się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Struna » 2016-10-05, 22:22

Żaden z nich tyle nie obskoczy :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Mikaell » 2016-10-06, 10:43

Struna pisze:Żaden z nich tyle nie obskoczy :)
a czy ja napisałem że obskoczą ? :P

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Struna » 2016-10-06, 10:47

no coś tam było o 400 koniach :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Mikaell » 2016-10-06, 20:35

Struna pisze: no coś tam było o 400 koniach :)
istotnie
" mają teoretycznie obsługiwać pod 400KM"
źródło
http://red.kme.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
:)
Ale nieco ponad 300KM spokojnie dają radę więc podtrzymuję tezę, że są przesadą (ekonomiczną) w 210KM, ale kto bogatemu zabroni?

Awatar użytkownika
Senator
VOLV
VOLV
Posty: 627
Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
Imię: Staszek
VOLVO: 855 2.3 T5
Silnik: B5234T
KW/KM/NM: 166/225/300
Rok: 1995
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
Przebieg: 314000
Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Status: Offline

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Senator » 2016-10-06, 21:13

Mikaell, czy Gold GT obrobi ok. 250KM po ewentualnym chiptuningu?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Struna » 2016-10-07, 01:25

Obrobi. No i oby nie buczał :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: Chalski » 2016-10-12, 14:01

Gold GT też nie jest taki idealny - stabilność trzymania ciśnienia - tzw pływanie.

Twin na 210 KM to jak kilof na motyla ale przy 250KM (lub więcej) ma już sens.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

WarLord1986
V
V
Posty: 22
Rejestracja: 2016-10-02, 22:51
Imię: Karol
VOLVO: C30
Silnik: B5254T3 R5 2.5L
KW/KM/NM: 220/320Nm
Rok: 2007
Przebieg: 130
Status: Offline

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: WarLord1986 » 2016-10-23, 20:22

A dzwoniłeś do GC gaz niedaleko Katowic? Słyszałem o nich dobre opinie, auta testują na hamowni itp.

Awatar użytkownika
proth
VO
VO
Posty: 179
Rejestracja: 2015-10-10, 14:24
Imię: proth
VOLVO: S60
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 147/200/285
Rok: 2003
Przebieg: 176637
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: S80 2.5T - rozterki gazowe

Post autor: proth » 2016-10-23, 20:52

Ja założyłem u siebie KME Twin, bo mnie wkurzały te zgadywanki czy obsłuży.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”