Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
-
- VO
- Posty: 167
- Rejestracja: 2007-08-14, 06:45
- Imię: XXX
- VOLVO: ...
- Silnik: ...
- KW/KM/NM: ...
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: ..
- Status: Offline
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
mimo, iż gaz to zło zastanawiam się nad zagazowaniem swojej 460 wyposażonej w kultowy ( tak kultowy jak paliwożerny ) silnik z równie kultowego renault 19 ( 1721 cm3). Mam inne pytanie - jaki zbiornik? Czy ktoś z posiadaczy zagazowanych 460tek ma zbiornik we wnęce na koło zapasowe ( wneka jest niewielka, tylko na dojazdówkę)? dałbym butlę ale obawiam się, że nie wejdzie wózek ( a jeśli żona nie zmieści do bagażnika wózka, to sami wiecie - zabije mnie ględzeniem...).
a druga sprawa - czy ktoś ma zamontowane takie cudo?
http://www.abart.com.pl/index.php?d=210" onclick="window.open(this.href);return false;
zastanawiam się nad tym ale nie wiem czy jest sens, jeśli będę regularnie i terminowo regulował instalację?
I chyba wybiorę się na montaż do abarta - chyba, że ktoś jeszcze chce mnie odwieźć od decyzji...
a druga sprawa - czy ktoś ma zamontowane takie cudo?
http://www.abart.com.pl/index.php?d=210" onclick="window.open(this.href);return false;
zastanawiam się nad tym ale nie wiem czy jest sens, jeśli będę regularnie i terminowo regulował instalację?
I chyba wybiorę się na montaż do abarta - chyba, że ktoś jeszcze chce mnie odwieźć od decyzji...
- mr_iwo
- Przyjaciele
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2007-04-15, 14:28
- Imię: Iwo
- VOLVO: 460T/440/V70II
- Silnik: 1,7T/2.0/2.4T
- KW/KM/NM: 211/110/200
- Rok: 1992
- Był na spocie: 24
- Średnie spalanie: ?
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
Mamy ten sam silnik z tym, że mój już właśnie zagazowany - takiego go kupiłem i butlę mam we wnęce na koło. Butla nie mieści się idealnie - wystaje (po skosie) ok 5cm ponad podłogę. Po skosie czyli przy końcu bagażnika jest ponad podłogą ale za to idąc w głąb bagażnika już się chowa. Nieco denerwujące ale lepsze to niż wielka butla zajmująca pół bagażnika. A co do spalania to na gazie również jest wesoło - ok. 14l przy delikatniej jeździe w mieście zawsze weźmie Z włączoną klimą 16l.
Volvo 460 "evil toy" on Facebook
-
- VO
- Posty: 167
- Rejestracja: 2007-08-14, 06:45
- Imię: XXX
- VOLVO: ...
- Silnik: ...
- KW/KM/NM: ...
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: ..
- Status: Offline
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
a ile już przejechałeś na gazie, miałeś jakieś problemy, ile mieści się w butli? u mnie na benzynie nie jest wesoło - 14l - ale nózka nieco ciąży i automat...
- zork
- VO
- Posty: 209
- Rejestracja: 2007-09-08, 21:16
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: bylo 850 GLT USDM
- Silnik: bylo B5254FS @LPG
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
golas9, przeczytaj sobie http://www.volvoforum.pl/postlink/113732.htm#113732" onclick="window.open(this.href);return false; - tak odnośnie abarta
kierownik Saaba 900 T
- Kieras
- V
- Posty: 119
- Rejestracja: 2007-12-23, 22:25
- VOLVO: 460
- Silnik: B18(EP)FP 115
- KW/KM/NM: 75/102/142
- Rok: 1993
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: lubelskie
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
Mam ten sam silnik i trochę się dziwię. Założoną mam najprostszą instalację gazową LOVATO, nawet bez komputera sterującego, nie działa mi sonda (przez co powinien więcej palić) a mieszczę się w 10-11l gazu przy naprawdę ciężkiej nodzemr_iwo pisze:A co do spalania to na gazie również jest wesoło - ok. 14l przy delikatniej jeździe w mieście zawsze weźmie
Fakt z klimą zeżre ok. 14l, ale te Twoje 14l przy delikatnej jeździe to trochę niepokojące.
Butlę mam w kole (45l) i też troszeczkę wystaje, ale nie przeszkadza mi to.
Na gazie zrobiłem 30 tys. km jak dotąd i różnie to było z nim, raz lepiej raz gorzej.
A to trzeba było wymienić parownik (wiadoma sprawa, słyszałem, że co rok góra 2 latka trzeba wymieniać), a to czasami jak się odpalało strzelało w filtrze powietrza (pękała obudowa - 150 zł i tak 3 razy chyba było ) w końcu założyłem stożkowy i na razie spokój
Za gazem przemawiają koszty przede wszystkim, a jeżdżę na gazie bo kupiłem już z instalacją i tak się jeździ
Osobiście mając wybór (i pieniądze na utrzymanie autka na 95) wolałbym mieć jednak samochód zasilany benzynką..
- mr_iwo
- Przyjaciele
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2007-04-15, 14:28
- Imię: Iwo
- VOLVO: 460T/440/V70II
- Silnik: 1,7T/2.0/2.4T
- KW/KM/NM: 211/110/200
- Rok: 1992
- Był na spocie: 24
- Średnie spalanie: ?
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
Do butli wchodzi ok 37l. Ostatnio go dojeździłem do końca to weszło 40l
Auto kupiłem po 125 000km - pośrednik dołożył mu w PL gaz. Aktualnie ma 133 000km - czyli wychodzi na to, że 8 000 km. Z problemów to tak:
- instalacja na 100% była używana więc parownik daje w tyłek - jak jest bardzo gorąco i jeszcze włączę klimę to po wciśnięciu sprzęgła przy hamowaniu lubi zgasnąć.
- poniżej 1,5k obrotów (przy włożonym biegu) nie wolno gwałtownie wciskać gazu do dostaje czkawki i dzieją się dziwne rzeczy
W sumie tyle Po prostu trzeba się nauczyć jeździć z gazem zwłaszcza ze starą instalacją
Auto kupiłem po 125 000km - pośrednik dołożył mu w PL gaz. Aktualnie ma 133 000km - czyli wychodzi na to, że 8 000 km. Z problemów to tak:
- instalacja na 100% była używana więc parownik daje w tyłek - jak jest bardzo gorąco i jeszcze włączę klimę to po wciśnięciu sprzęgła przy hamowaniu lubi zgasnąć.
- poniżej 1,5k obrotów (przy włożonym biegu) nie wolno gwałtownie wciskać gazu do dostaje czkawki i dzieją się dziwne rzeczy
W sumie tyle Po prostu trzeba się nauczyć jeździć z gazem zwłaszcza ze starą instalacją
Volvo 460 "evil toy" on Facebook
- zork
- VO
- Posty: 209
- Rejestracja: 2007-09-08, 21:16
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: bylo 850 GLT USDM
- Silnik: bylo B5254FS @LPG
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
jak masz najprostszą instalację (śrubka) to sonda nie ma wpływu na działanie silnika na gazie.Kieras pisze:Założoną mam najprostszą instalację gazową LOVATO, nawet bez komputera sterującego, nie działa mi sonda (przez co powinien więcej palić)
kierownik Saaba 900 T
-
- VO
- Posty: 167
- Rejestracja: 2007-08-14, 06:45
- Imię: XXX
- VOLVO: ...
- Silnik: ...
- KW/KM/NM: ...
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: ..
- Status: Offline
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
przeczytałem ale dalej nie wiem czemu ich nie polecasz i co konkretnie schrzanili?zork pisze:golas9, przeczytaj sobie http://www.volvoforum.pl/postlink/113732.htm#113732" onclick="window.open(this.href);return false; - tak odnośnie abarta
- zork
- VO
- Posty: 209
- Rejestracja: 2007-09-08, 21:16
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: bylo 850 GLT USDM
- Silnik: bylo B5254FS @LPG
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
domowe 850 2.5 - parownik koło akumulatora usuwając doprowadzenie powietrza do puszki filtra i blokując normalny dostęp do bagnetu oleju skrzyni (automat), lekki burdel w elektronice (brak wskazań lambdy podczas pracy na gazie - program serwisowy BRC pokazuje cały czas 0V)
Wg dokumentacji na początku był parownik do 100kW bodajże, samochód był 3 razy na poprawkach po założeniu instalacji (i nie chodziło o załapanie wężyka trytytką czy inną pierdołę).
Jak chcesz np BRC to polecałbym raczej Eko-Alma: http://www.autogas.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wg dokumentacji na początku był parownik do 100kW bodajże, samochód był 3 razy na poprawkach po założeniu instalacji (i nie chodziło o załapanie wężyka trytytką czy inną pierdołę).
Jak chcesz np BRC to polecałbym raczej Eko-Alma: http://www.autogas.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kierownik Saaba 900 T
- wolfgang34
- V
- Posty: 15
- Rejestracja: 2008-05-18, 10:44
- VOLVO: 460 SE
- Silnik: B18 1.7l
- KW/KM/NM: 102
- Rok: 1992
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Płock
- Status: Offline
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
Drodzy Volvowicze, z powyższego niezbyt zachęcająco wygląda kwestia zagazowywania. Walczę ze sobą, żeby moją miłość zagazować i wciąż nie mogę się zdecydować. Mam 1,7 w benzynce... Na razie spija mi średnio 8,42/100 w cyklu mieszanym. Nie wiem, czy to dużo, czy mało. Ekonomicznie do wytrzymania...
Niemniej jednak: zagazowywać, czy odpuścić?
Niemniej jednak: zagazowywać, czy odpuścić?
- mr_iwo
- Przyjaciele
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2007-04-15, 14:28
- Imię: Iwo
- VOLVO: 460T/440/V70II
- Silnik: 1,7T/2.0/2.4T
- KW/KM/NM: 211/110/200
- Rok: 1992
- Był na spocie: 24
- Średnie spalanie: ?
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
U mnie po drobnej regulacji silnika (to jest jednak super prosta konstrukcja z ręcznym ustawianiem wolnych obrotów itp) na gazie chodzi super - obroty przestały spadać nawet przy włączonej klimatyzacji więc jestem teraz zadowolony 8) Ale jeżeli finansowo Cię to auto nie szarpie za bardzo to nie widzę sensu zakładania gazu - zawsze są z tym jakieś problemy. Nie tak dawno gaz mi strzelił dosyć konkretnie i auto przestało jechać... po chwili się pozbierał ale ledwo się toczył i gazu nie przyjmował - okazało się, że górna częśc puszki filtra powietrza wyleciała w powietrze
Także dycyzja należy do Ciebie.
Także dycyzja należy do Ciebie.
Volvo 460 "evil toy" on Facebook
- rokatanski
- Przyjaciele
- Posty: 273
- Rejestracja: 2006-11-28, 22:00
- Imię: Rafal
- VOLVO: V70 I
- Silnik: 2.5T LPT
- KW/KM/NM: 193
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: (460) 1.7 - gaz, FlashLube ( ki diabeł???),
Zakładanie instalacji "byle taniej" zawsze się źle kończy. W tym silniku możesz założyć nawet najprostszą, tylko niech ktoś to dobrze zrobi. Mnie fabryczna instalacja Vialle spalała 11-12 l gazu w mieście i 10 l na trasie. Nie jest to wynik oszałamiający, ale przy obecnych cenach gazu, to tak, jakby palił 5-6 l benzyny Do Warszawy przejeżdżałem za 85 zł, czyli taniej niż InterCity Nie bój się gazu, tylko bój się złych gazowników.
Spotkamy się na szosie!
460 > S40 > 9-3 > V70
460 > S40 > 9-3 > V70