[850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-12-12, 17:32
- Imię: Adam
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.0 10V
- Rok: 1994
- Przebieg: 270000
- Status: Offline
[850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
Witam,
Auto jest dosc stare i zastanawiam sie czy ma sens przerabianie gazu na II generacje?
Czy jest to zwiazane z jakims wpisem w dowodzie/ papierach od instalacji?
Jakie sa koszty i co potrzeba kupic?
Spalanie po miescie 19-20l, i jestem ciekaw czy dolozenie komputera pomoze
W zeszlym roku jeden diagnosta nie chcial mi podbic przegladu gdyz stwierdzil ze w aucie z wtryskiem musi byc II gen.
Nie wiem czy to istotne ale auto ma wyciety katalizator.
Z gory dziekuje za pomoc.
Auto jest dosc stare i zastanawiam sie czy ma sens przerabianie gazu na II generacje?
Czy jest to zwiazane z jakims wpisem w dowodzie/ papierach od instalacji?
Jakie sa koszty i co potrzeba kupic?
Spalanie po miescie 19-20l, i jestem ciekaw czy dolozenie komputera pomoze
W zeszlym roku jeden diagnosta nie chcial mi podbic przegladu gdyz stwierdzil ze w aucie z wtryskiem musi byc II gen.
Nie wiem czy to istotne ale auto ma wyciety katalizator.
Z gory dziekuje za pomoc.
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
Różnica między I a II generacją jest niewielka i taka zmiana raczej sensu nie ma. Możesz do tego co masz dołożyć blosa ( usuwasz ,, śrubę '' na wężu gazowym ) lub zmienić instalację na sekwencyjną.
Brak katalizatora to nie problem.
Spalanie prawdopodobnie można można nieco obniżyć odpowiednią regulacją.
A z tym diagnostą to jakieś nieporozumienie...
Elementy do inst. gaz. znajdziesz w dobrych cenach tu: http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Brak katalizatora to nie problem.
Spalanie prawdopodobnie można można nieco obniżyć odpowiednią regulacją.
A z tym diagnostą to jakieś nieporozumienie...
Elementy do inst. gaz. znajdziesz w dobrych cenach tu: http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
-
- VO
- Posty: 167
- Rejestracja: 2007-08-14, 06:45
- Imię: XXX
- VOLVO: ...
- Silnik: ...
- KW/KM/NM: ...
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: ..
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
Spalanie masz okrutne....
Na przeglądach ostatnio czepiają się składu spalin. Ja wstawiłem jakiegoś używanego kata z Omegi dla świętego spokoju.
Na przeglądach ostatnio czepiają się składu spalin. Ja wstawiłem jakiegoś używanego kata z Omegi dla świętego spokoju.
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-12-12, 17:32
- Imię: Adam
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.0 10V
- Rok: 1994
- Przebieg: 270000
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
dodam ze pierwsze co mi przyszlo do glowy to wymiana filtrow( chociaz nie minol rok( 10 000tys km) jednak to nie pomoglo..
Na bezynie auto pracuje bardzo nie rowno , nie trzyma wolnych obrotow wiec na benzynie nie jezdzone praktycznie
Na bezynie auto pracuje bardzo nie rowno , nie trzyma wolnych obrotow wiec na benzynie nie jezdzone praktycznie
- pawelpergol
- VO
- Posty: 235
- Rejestracja: 2013-03-11, 09:52
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- KW/KM/NM: 272
- Rok: 2000
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: Bez dramatu
- Przebieg: 203
- Lokalizacja: Nieporęt
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
Auto bez katalizatora pewnie nie zaliczy już przeglądu od połowy 2018 jak wejdą w życie zaostrzone przeglądy
-
- VO
- Posty: 303
- Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
- Imię: Wojtek
- VOLVO: S80
- Silnik: T6
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 14 LPG
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Chełm
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
Niestety z tym diagnostą jest wszystko OK. Auto z wyciętym katem i instalacją I gen na 100% nie będzie w stanie przejść sprawdzenia analizatorem spalin.zbij pisze:.....
A z tym diagnostą to jakieś nieporozumienie...
.....
A tak jak pisze pawelpergol, to w niedługim czasie niestety zaczną być problemy z przejściem przeglądu w aucie które ma 4 gen, ale źle wystrojoną lub z wyciętymi katalizatorami.
Ja sam ostatnio miałem robioną analizę spalin i mimo sprawnej instalacji LPG miałem wyniki nie mieszczące się w normie zarówno na LPG i PB, po prostu katalizatory mają się pewnie ku końcowi i sam zaczynam się obawiać najbliższych wizyt na stacji diagnostycznej.
- zbij
- Przyjaciele
- Posty: 2247
- Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: s80 2,4 LPG
- Silnik: b5244s2 + M56
- KW/KM/NM: 140 KM
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Tarnów
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
Nie ma tu mowy o analizie spalin.guslik pisze: W zeszlym roku jeden diagnosta nie chcial mi podbic przegladu gdyz stwierdzil ze w aucie z wtryskiem musi byc II gen.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.
- pawlack
- VOL
- Posty: 364
- Rejestracja: 2013-06-28, 13:44
- Imię: Piotr
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 1996
- Średnie spalanie: 7,2
- Przebieg: 263000
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
Pamiętam jak jeszcze jeździłem Polonezem i miałem ten sam problem z LPG na przeglądzie. Gdzieś jest jakiś zapis w ustawie, że auto z sondą lambda i katalizatorem od któregoś tam roku musi mieć elektroniczny układ regulujący skład spalin podczas pracy na LPG. Nawet powstały pod ten zapis dwa pseudo komputerki regulujące skład spalin: Stag2-L i Stag-L Plus. Ja przerabiałem u siebie i u kumpla w Leksusie LS400 I gen. na II, dokładając elektronikę Stag 50. W obu przypadkach spalanie trochę spadło, ale to może dzięki temu, że wreszcie zostały wyregulowane jak trzeba. Jak masz duże spalanie w I gen. to głównie zła regulacja, albo umierający reduktor. Podaj info jaki reduktor masz zamontowany pod maską, oraz ile ma przebiegu.
- Hantek
- V
- Posty: 18
- Rejestracja: 2016-12-26, 01:05
- Imię: Arek
- VOLVO: V60
- Silnik: 2.0 benzyna
- Rok: 1999
- Przebieg: 100000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
Wszystko rozbuja się o kwestie finansowe. Dołożenie komputera gazowego wiąże się z poprowadzeniem całkiem nowej wiązki elektrycznej do instalacji gazowej.guslik pisze:Witam,
Auto jest dosc stare i zastanawiam sie czy ma sens przerabianie gazu na II generacje?
Czy jest to zwiazane z jakims wpisem w dowodzie/ papierach od instalacji?
Jakie sa koszty i co potrzeba kupic?
Spalanie po miescie 19-20l, i jestem ciekaw czy dolozenie komputera pomoze
W zeszlym roku jeden diagnosta nie chcial mi podbic przegladu gdyz stwierdzil ze w aucie z wtryskiem musi byc II gen.
Nie wiem czy to istotne ale auto ma wyciety katalizator.
Z gory dziekuje za pomoc.
Sam komputer gazowy to 300-400zł + robocizna.
Jak bardzo chcesz to jedyny rozsądny wybór to KME Bingo-S.
Ogromne spalanie to może być kwestia regulacji, zużytego reduktora.
W Twoim przypadku sprawdzić moze sie regulacja instalacji za pomocą sondy AFR.
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa
-
- V
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-12-12, 17:32
- Imię: Adam
- VOLVO: 850
- Silnik: 2.0 10V
- Rok: 1994
- Przebieg: 270000
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
regulacja na niewiele się zdała, spalanie takei samo. Komputery do gazu widzialem żę na allegro mozna dostac uzywke juz za 50zl tylko kwestia jaki koszt podlaczenia no i czy sonda lambda jest sprawna. Instalacja juz byla gdy kupilem auto ja zrobilem z 10 000-15 000 w ciagu 1.5 roku wiec byc moze to faktycznie reduktor.
-
- VOLV
- Posty: 543
- Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
- Imię: b
- VOLVO: 960/940
- Silnik: 2,5/2,3
- KW/KM/NM: 170/131
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II
A rozgrzewasz go przynajmniej na PB? Bo jeśli nie to zimą na krótkich dystansach będziesz miał takie spalanie.guslik pisze: nie trzyma wolnych obrotow wiec na benzynie nie jezdzone praktycznie