[850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

ODPOWIEDZ
guslik
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2015-12-12, 17:32
Imię: Adam
VOLVO: 850
Silnik: 2.0 10V
Rok: 1994
Przebieg: 270000
Status: Offline

[850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: guslik » 2016-12-18, 13:41

Witam,

Auto jest dosc stare i zastanawiam sie czy ma sens przerabianie gazu na II generacje?
Czy jest to zwiazane z jakims wpisem w dowodzie/ papierach od instalacji?
Jakie sa koszty i co potrzeba kupic?
Spalanie po miescie 19-20l, i jestem ciekaw czy dolozenie komputera pomoze

W zeszlym roku jeden diagnosta nie chcial mi podbic przegladu gdyz stwierdzil ze w aucie z wtryskiem musi byc II gen.
Nie wiem czy to istotne ale auto ma wyciety katalizator.


Z gory dziekuje za pomoc.

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: zbij » 2016-12-18, 14:01

Różnica między I a II generacją jest niewielka i taka zmiana raczej sensu nie ma. Możesz do tego co masz dołożyć blosa ( usuwasz ,, śrubę '' na wężu gazowym ) lub zmienić instalację na sekwencyjną.
Brak katalizatora to nie problem.
Spalanie prawdopodobnie można można nieco obniżyć odpowiednią regulacją.
A z tym diagnostą to jakieś nieporozumienie...
Elementy do inst. gaz. znajdziesz w dobrych cenach tu: http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

golas9
VO
VO
Posty: 167
Rejestracja: 2007-08-14, 06:45
Imię: XXX
VOLVO: ...
Silnik: ...
KW/KM/NM: ...
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ..
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: golas9 » 2016-12-18, 14:55

Spalanie masz okrutne....
Na przeglądach ostatnio czepiają się składu spalin. Ja wstawiłem jakiegoś używanego kata z Omegi dla świętego spokoju.

guslik
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2015-12-12, 17:32
Imię: Adam
VOLVO: 850
Silnik: 2.0 10V
Rok: 1994
Przebieg: 270000
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: guslik » 2016-12-18, 15:06

dodam ze pierwsze co mi przyszlo do glowy to wymiana filtrow( chociaz nie minol rok( 10 000tys km) jednak to nie pomoglo..
Na bezynie auto pracuje bardzo nie rowno , nie trzyma wolnych obrotow wiec na benzynie nie jezdzone praktycznie

Awatar użytkownika
pawelpergol
VO
VO
Posty: 235
Rejestracja: 2013-03-11, 09:52
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 272
Rok: 2000
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: Bez dramatu
Przebieg: 203
Lokalizacja: Nieporęt
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: pawelpergol » 2016-12-18, 15:22

Auto bez katalizatora pewnie nie zaliczy już przeglądu od połowy 2018 jak wejdą w życie zaostrzone przeglądy

wojtekT6
VO
VO
Posty: 303
Rejestracja: 2014-08-29, 21:34
Imię: Wojtek
VOLVO: S80
Silnik: T6
Rok: 2000
Średnie spalanie: 14 LPG
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: wojtekT6 » 2016-12-18, 21:54

zbij pisze:.....
A z tym diagnostą to jakieś nieporozumienie...
.....
Niestety z tym diagnostą jest wszystko OK. Auto z wyciętym katem i instalacją I gen na 100% nie będzie w stanie przejść sprawdzenia analizatorem spalin.
A tak jak pisze pawelpergol, to w niedługim czasie niestety zaczną być problemy z przejściem przeglądu w aucie które ma 4 gen, ale źle wystrojoną lub z wyciętymi katalizatorami.
Ja sam ostatnio miałem robioną analizę spalin i mimo sprawnej instalacji LPG miałem wyniki nie mieszczące się w normie zarówno na LPG i PB, po prostu katalizatory mają się pewnie ku końcowi i sam zaczynam się obawiać najbliższych wizyt na stacji diagnostycznej.

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: zbij » 2016-12-18, 22:55

guslik pisze: W zeszlym roku jeden diagnosta nie chcial mi podbic przegladu gdyz stwierdzil ze w aucie z wtryskiem musi byc II gen.
Nie ma tu mowy o analizie spalin.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Awatar użytkownika
pawlack
VOL
VOL
Posty: 364
Rejestracja: 2013-06-28, 13:44
Imię: Piotr
VOLVO: 850
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 140
Rok: 1996
Średnie spalanie: 7,2
Przebieg: 263000
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: pawlack » 2016-12-20, 11:16

Pamiętam jak jeszcze jeździłem Polonezem i miałem ten sam problem z LPG na przeglądzie. Gdzieś jest jakiś zapis w ustawie, że auto z sondą lambda i katalizatorem od któregoś tam roku musi mieć elektroniczny układ regulujący skład spalin podczas pracy na LPG. Nawet powstały pod ten zapis dwa pseudo komputerki regulujące skład spalin: Stag2-L i Stag-L Plus. Ja przerabiałem u siebie i u kumpla w Leksusie LS400 I gen. na II, dokładając elektronikę Stag 50. W obu przypadkach spalanie trochę spadło, ale to może dzięki temu, że wreszcie zostały wyregulowane jak trzeba. Jak masz duże spalanie w I gen. to głównie zła regulacja, albo umierający reduktor. Podaj info jaki reduktor masz zamontowany pod maską, oraz ile ma przebiegu.

Awatar użytkownika
Hantek
V
V
Posty: 18
Rejestracja: 2016-12-26, 01:05
Imię: Arek
VOLVO: V60
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1999
Przebieg: 100000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: Hantek » 2016-12-26, 01:21

guslik pisze:Witam,

Auto jest dosc stare i zastanawiam sie czy ma sens przerabianie gazu na II generacje?
Czy jest to zwiazane z jakims wpisem w dowodzie/ papierach od instalacji?
Jakie sa koszty i co potrzeba kupic?
Spalanie po miescie 19-20l, i jestem ciekaw czy dolozenie komputera pomoze

W zeszlym roku jeden diagnosta nie chcial mi podbic przegladu gdyz stwierdzil ze w aucie z wtryskiem musi byc II gen.
Nie wiem czy to istotne ale auto ma wyciety katalizator.


Z gory dziekuje za pomoc.
Wszystko rozbuja się o kwestie finansowe. Dołożenie komputera gazowego wiąże się z poprowadzeniem całkiem nowej wiązki elektrycznej do instalacji gazowej.
Sam komputer gazowy to 300-400zł + robocizna.
Jak bardzo chcesz to jedyny rozsądny wybór to KME Bingo-S.

Ogromne spalanie to może być kwestia regulacji, zużytego reduktora.
W Twoim przypadku sprawdzić moze sie regulacja instalacji za pomocą sondy AFR.
Instalacje gazowe Warszawa, http://lpgmasters.pl , Serwis LPG Warszawa, strojenie instalacji lpg Warszawa

guslik
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2015-12-12, 17:32
Imię: Adam
VOLVO: 850
Silnik: 2.0 10V
Rok: 1994
Przebieg: 270000
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: guslik » 2016-12-26, 20:41

regulacja na niewiele się zdała, spalanie takei samo. Komputery do gazu widzialem żę na allegro mozna dostac uzywke juz za 50zl tylko kwestia jaki koszt podlaczenia no i czy sonda lambda jest sprawna. Instalacja juz byla gdy kupilem auto ja zrobilem z 10 000-15 000 w ciagu 1.5 roku wiec byc moze to faktycznie reduktor.

barbog
VOLV
VOLV
Posty: 542
Rejestracja: 2013-04-06, 22:37
Imię: b
VOLVO: 960/940
Silnik: 2,5/2,3
KW/KM/NM: 170/131
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: [850 2.0 126kM] Przerobienie I gen na II

Post autor: barbog » 2016-12-27, 22:24

guslik pisze: nie trzyma wolnych obrotow wiec na benzynie nie jezdzone praktycznie
A rozgrzewasz go przynajmniej na PB? Bo jeśli nie to zimą na krótkich dystansach będziesz miał takie spalanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”